Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:31

Bij mij zijn die h&m echt heel snel kapot, drie maandjes hooguit. Vind dat best wel snel voor 50€, dus probeer ze nu beetje te ontwijken. Wel jammer want bij deze passen de onderbenen ook redelijk goed. Zit ook met het probleem dat een broek vinden met strakke onderbenen en aansluitende enkels redelijk onmogelijk is... Onderkant past in 34, maar dan kom ik bij kont :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 20:18

Haha dat ken ik Area. Zeker aangezien ik nog wel redelijk gespierde kuiten en bovenbenen heb. Maar slanke enkels en heup. Dan is stretch ideaal. Sluit tenminste overal netjes aan.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:20

Denk dat ik geluk heb met mn h&m broeken dan :))
Al heb ik die van 50 nog nooit gehad, ik heb altijd die high waisted van 20 :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:14

xNavatu schreef:
Denk dat ik geluk heb met mn h&m broeken dan :))
Al heb ik die van 50 nog nooit gehad, ik heb altijd die high waisted van 20 :))

Mijn H&M broeken zijn een jaar meegegaan, daarna zon scheur bij de binnenkant van mn bovenbeen.. Zucht. Gelukkig heb ik een oma die handig is met de naaimachine haha. Heb ik ook met only broeken en cheape buitenlandse broeken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:56

Ik wil me graag melden bij jullie! Ik ben begin dit jaar op mezelf gegaan en je raadt het al :') paar kilo aangekomen. Ik werk mega onregelmatig en rijd veel paard waardoor ik weinig tijd heb om naar de sportschool te gaan etc. Nu heb ik me verdiept in het boek your 50 days of green happiness, maar vind het toch een beetje twijfelachtig met maar 1300 kcal per dag. Ik heb nu gekozen voor Healthy & Happiness, een e-book van de meiden van the green happiness. Is een plan van 12 weken, ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Er zitten ook sportschema's bij voor die 12 weken. Ik ga maandag beginnen, ben zeeer benieuwd. :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:52

Heel goed plannen scheelt een hoop! Als je ook sportschool meeneemt in je planning, dan gaat het gewoon lukken :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:06

vanwege mijn gezondheid kan ik niet super serieus afvallen.
maar ben nu 4 kilo kwijt
en nu, ga ik hier gezellig volgen :).
ik ben van plan dingen te doen als een week geen brood of een week geen snoep/koek/gebak of zo lang mogelijk 3 liter water drinken, dat soort dingetjes, de lengte van de "uitdaging" ga ik iedere keer anders zetten :) ben benieuwd! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:48

Leuk, nieuwe mensen! The Green Happiness heb ik toen het net uitkwam besteld, maar ik kon me er niet in vinden, vooral ook omdat het inderdaad maar 1300 kcal per dag zijn, wat ik veel te weinig vind, daarbij geen vlees en ik houd niet van pompoen, zoete aardappel etc.

@croyslover: Goed bezig! Probeer wel na te denken waarom je bepaalde dingen doet, brood hoeft namelijk totaal niet slecht te zijn. Kijk en luister vooral naar je lichaam, en probeer vooral je leefstijl aan te passen. Dat werkt het beste. Dan kan je lichaam eraan wennen, inplaats van dat je het steeds laat "schrikken" door elke week iets anders te doen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:49

Maanlicht schreef:
Leuk, nieuwe mensen! The Green Happiness heb ik toen het net uitkwam besteld, maar ik kon me er niet in vinden, vooral ook omdat het inderdaad maar 1300 kcal per dag zijn, wat ik veel te weinig vind, daarbij geen vlees en ik houd niet van pompoen, zoete aardappel etc.

@croyslover: Goed bezig! Probeer wel na te denken waarom je bepaalde dingen doet, brood hoeft namelijk totaal niet slecht te zijn. Kijk en luister vooral naar je lichaam, en probeer vooral je leefstijl aan te passen. Dat werkt het beste. Dan kan je lichaam eraan wennen, inplaats van dat je het steeds laat "schrikken" door elke week iets anders te doen.

Ik doe het niet iedere week hoor, en hier in hongarije hebben ze alleen wit brood , ongezonder dus :) en ja ik luister naar mijn lichaam :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:51

12 weken is mooi amanda, en volhouden is ook een kwestie van instelling :D
Ik ben ook bezig met afvallen, en de ene week sport ik wat minder dan de andere, omdat mijn weerstand niet altijd even best is en ik mijn lichaam niet wil uitputten. Dus dat zijn ook factoren waar je rekening mee moet houden in schema's.
En ze helpen een hoop omdat het zo leuk is om te beseffen wat je allemaal gedaan hebt op een week :)

Croyslover, dat is heel goed! Hoeveel wil je in totaal kwijt dan?

Hier probeer ik het sporten deze week wat beter op te pakken na een stress week vorige week.

Maar wel iemand die zei: je bent toch veel afgevallen, niet? Terwijl ze niet wist dat ik daar mee bezig was, dus gaat de goede kant op ook al is er nog maar 2kg af :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:57

Top Aria! Dat is altijd fijn om te horen. Bij mij beginnen mensen het ook eindelijk te zien, ben op mijn streefgewicht en ben 9 kilo kwijt.

Witbrood is inderdaad wel minder gezond, vervelend dat ze niets anders hebben croyslover, misschien meer salades eten met daarin (meergranen)rijst, quinoa, bulgur, spelt etc?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:04

Aria_zz schreef:
12 weken is mooi amanda, en volhouden is ook een kwestie van instelling :D
Ik ben ook bezig met afvallen, en de ene week sport ik wat minder dan de andere, omdat mijn weerstand niet altijd even best is en ik mijn lichaam niet wil uitputten. Dus dat zijn ook factoren waar je rekening mee moet houden in schema's.
En ze helpen een hoop omdat het zo leuk is om te beseffen wat je allemaal gedaan hebt op een week :)

Croyslover, dat is heel goed! Hoeveel wil je in totaal kwijt dan? ik woog 67, weeg nu 63 en ik wil ca naar 50 (47 is het laagste wat ik kan gaan) ik schommel altijd 2 kilo naar boven dus dan zit ik mooi :o maar dat is dus nog wel 13 kilo! ik doe het op mijn gemakje, ben nu niet serieus bezig ivm gezondheid (energiedip) en ga volgende week beginnen (mijn broer is vandaag jarig en heb een cakeje op) maar dan wil ik graag kijken hoelang ik niet zal snoepen :o word heel lastig mijn hobby is bakken! dus ga mijn best doen :j ik laat jullie nog wel weten hoelang ik het volhoud oke? :D ik ga volgende week ook weer focussen op 3 liter water drinken (ik kan gemakkelijk een dag zonder drinken, ben een hele slechte drinker, oeps)

Hier probeer ik het sporten deze week wat beter op te pakken na een stress week vorige week.

Maar wel iemand die zei: je bent toch veel afgevallen, niet? Terwijl ze niet wist dat ik daar mee bezig was, dus gaat de goede kant op ook al is er nog maar 2kg af :D

mooi toch dat ze het zien? :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:07

Hoe lang ben je Aria?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:21

Ja ik vind 12 weken ook mooi inderdaad. Die 50 days of green happiness vond ik ook echt te weinig dus dat heb ik maar niet gedaan, dit zijn 1500 kcal per dag dus dat is toch weer wat meer. Sportschool hoeft nu dus niet, dit zijn schema's voor thuis :) morgen eens meten en wegen en dan echt beginnen! Net al komkommerhummus gemaakt als broodbeleg voor de komende week.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:27

Maanlicht, croyslover heeft in mijn quote geschreven, het vette gaat over haar ;)

Croyslover, phoe 50... Dat is niet veel. Maar goed dat je er tijd voor neemt, dan heb je ook minder kans op jojo'en.
En ja ik ben er erg blij dat die paar kilo al duidelijk een verschil maken :D

Amanda, oh lekker! En 1500 is echt wel normaal, je hebt ook voedsel nodig op spieren aan te maken!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:50

Aria_zz schreef:
Maanlicht, croyslover heeft in mijn quote geschreven, het vette gaat over haar ;)

Croyslover, phoe 50... Dat is niet veel. Maar goed dat je er tijd voor neemt, dan heb je ook minder kans op jojo'en.
En ja ik ben er erg blij dat die paar kilo al duidelijk een verschil maken :D
ja ik was eerst aan het jojoen en ging echt niet onder de 65 , dus ok, dan weer rustig aan beginnen met zoet eten ed en dan een keer per zoveel dagen wat lekkers, zo zorg ik dat mijn lichaam doorheeft dat het oke is en die 65 naar beneden kan.
dan weer na een tijdje (mijn geval 3 weken) oppakken (langzaam aan!)
dus nu ga ik weer beginnen :)
bij mij zie ik ook verschil, had eerst een "ronde , dikke" buik en nu boven plat en onder een hangbuik haha , ook best dikke benen vind ik :( mn armen vallen mee en gezicht kan nog wel vet van af :) ik ben best klein dusja...kom best snel aan.....
erg mee opletten :)
haha wel typisch "het vette gaat over haar" _O- _O-

Amanda, oh lekker! En 1500 is echt wel normaal, je hebt ook voedsel nodig op spieren aan te maken!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:40

Ik snap er weinig meer van, haha!
Hoe lang ben je croyslover?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:46

Maanlicht schreef:
Ik snap er weinig meer van, haha!
Hoe lang ben je croyslover?

ik ben ongeveer 164, al zijn mijn voeten angstaanjagend dichtbij :Y)
binnenkort laat ik me even opnieuw meten :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:58

Hm, gezien je lengte is een gewicht van 56 kilo normaal optimaal. Dat heb ik toch zo geleerd in de les (dieetkunde) Dan denk ik dat 50 toch wat weinig is. Maar ik ken he situatie natuurlijk niet ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:16

Mjah, ik was ook altijd 55 kilo met mijn 1.78 :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:01

Ik ben nu 54,8 kilo en ben 1.72 m en dat is prima :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:03

Ik ben 1.70 en weeg 65. Vind dat iets te zwaar.. Ben niet dik ofzo, maar heb wel lovehandles en een buikvetje :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:05

Ik zeg het, dat is wat ze mij via berekeningen hebben geleerd. Maar ikzelf ben ook beter bij 58, en heb dezelfde lengte. Hangt maar net van je lichaam af, daarnaar luisteren is en blijft het aller belangrijkste :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:04

Pfft :') vakantie en alles komt er weer bij :p we zullen 'weer' maar eens starten :x

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:48

Groene thee ipv water is toch ook goed? :)
Tenminste, dit is mij altijd verteld, voel me momenteel niet helemaal 100% fit, en het weer is ideaal nu voor lekker met dekentje op de bank, en kopje thee erbij! :oo