[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:34

Emmaa_ schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen willen smeren hoor, vooral als de shop dat aanraadt. Maar ik luister gewoon naar mijn lichaam. Ik doe niets raars met mijn tattoos en smeer ze dus alleen in als ze echt droog zijn; als ik dagelijks door de modder zou banjeren of ik zou bijvoorbeeld met dieren werken zou ik het misschien wel wassen met unicura.

Ik moet zeggen, de tatoeage op mijn voet smeerde ik braaf meerdere keren per dag met Bepanthen en die op mijn rug is in totaal 5x ingesmeerd denk ik :o En die is netjes genezen (misschien zelfs beter dan die op mijn voet).

IrishCold

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:24

Thanks Jezzi. Duidelijk.

Hoe zit het met tattoo op een plek waar je kleding zit. Ik bedoel dan bijv op de plek van bh bandje of plek waar je onderbroek normaal zit of je broek met riem ??
En mensen die voor het eerst zijn gegaan. Bel je van te voren voor een afspraak of kan je gewoon langs?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:28

Dat moet uit of aan de kant. Maar dat gaat hetzelfde als bij een schoonheidsbehandeling bijv, er gaat gewoon even een handdoek over je borsten als het nodig is dat je BH uit gaat.

Je belt of maakt online een afspraak. Sommige artiesten hebben een lange wachttijd (mijne een half jaar bijv), dus daar kan je niet zomaar binnen stappen :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:31

Ik bedoel meer na het zetten van je tattoo. Haha sorry was onduidelijk

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:43

De meeste tattoos worden eerst even afgedekt met folie, dan kan je losse kleding er prima overheen dragen. Voor het herstel van je tattoo is het het beste om hem zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen, dus thuis bh uit/losse broek aan :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:23

Afbeelding

Is gezet in kleur, en momenteel lekker aan het vervellen :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:24

Aah oke dus dat bh bandje ofzo is dus geen probleem als je netjes verzorgt. Thanks voor je reacties.

En hoe kies je de juiste tattoo shop? :) als 2 beide hele goede recenties hebben. En verder niemand ken die tattoo heeft

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:43

Ik vind die shamrock erg mooi! Had zo'n standaard simpele verwacht.
Over mijn tattoo op mijn schouderblad valt ook de schouderband van mijn bh's. Nu heb ik kleine borsten dus kan ik ook lekker bh's aan zonder bandjes. Maar de bandjes kunnen prima. Mijn tattoo artist zei ook dat je de plek niet moet uitkiezen op de kledijg die er mogelijk opvalt maar op wat je mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:07

Bizzybijtje schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen willen smeren hoor, vooral als de shop dat aanraadt. Maar ik luister gewoon naar mijn lichaam. Ik doe niets raars met mijn tattoos en smeer ze dus alleen in als ze echt droog zijn; als ik dagelijks door de modder zou banjeren of ik zou bijvoorbeeld met dieren werken zou ik het misschien wel wassen met unicura.

Ik moet zeggen, de tatoeage op mijn voet smeerde ik braaf meerdere keren per dag met Bepanthen en die op mijn rug is in totaal 5x ingesmeerd denk ik :o En die is netjes genezen (misschien zelfs beter dan die op mijn voet).

In mijn ervaring maakt het voor de genezing ook helemaal niet zo veel uit. Het is puur voor je eigen comfort, als je je huid soepel houdt jeukt het minder en heb je minder kans dat de korstjes op pijnlijke manier los komen

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:57

Ik heb een vraagje..
Het lijkt alsof de lijnen van mijn tattoo (zaterdag gezet) wat gaan 'uitlopen'. Een beetje hetzelfde idee als je op een wc papiertje schrijft, dat er nog wat kleur naast de daadwerkelijk gezette lijn komt. Bij 3 letters is dit eigenlijk best wel extreem en omdat ik er zelf goed op kan kijken ook wel 'storend'. Weten jullie of dit weg trekt/nog vervaagt als mijn tattoo straks gaat vervellen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 10:29

Hoogst waarschijnlijk gaat het goedkomen als je tattoo verveld is.

Ik zit nu in de vervel en jeuk fase.
Durf mijn tattoo nu echt niet aan iemand te laten zien.
Lijkt wel of ik een huidziekte heb nu. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:32

DewiRox schreef:
Ik heb een vraagje..
Het lijkt alsof de lijnen van mijn tattoo (zaterdag gezet) wat gaan 'uitlopen'. Een beetje hetzelfde idee als je op een wc papiertje schrijft, dat er nog wat kleur naast de daadwerkelijk gezette lijn komt. Bij 3 letters is dit eigenlijk best wel extreem en omdat ik er zelf goed op kan kijken ook wel 'storend'. Weten jullie of dit weg trekt/nog vervaagt als mijn tattoo straks gaat vervellen?

Eventjes afwachten inderdaad, wellicht trekt het wel bij, maar de lijnen van tattoos zetten ook sowieso wel een beetje uit na het zetten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:34

Een klein beetje uitzetten is inderdaad normaal, en een tattoo kun je echt pas definitief beoordelen na een maand van helen :j Niet te veel zorgen om maken! :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:55

Bedankt voor jullie geruststellende woorden! Op internet las ik dat dit dan waarschijnlijk blijvend zal zijn, omdat het te dik gezet is. Dus ik maakte mij al een beetje zorgen. Het is namelijk ook echt pas sinds vanmorgen, eerder had ik het nog niet zo gezien.

Maar dan wacht ik het geduldig af :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:03

Er is natuurlijk ook een verschil tussen lijnen die iets uitlopen en lijnen die heel erg gaan 'bloeden'. Het zag er op je eerste foto netjes uit, dus ik verwacht dat het wel goed komt :j

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:48

Mijn artiest had bij mij het woord ook dunner gezet dan hoe het ontwerp/stencil was. Dit omdat de kans altijd groot is dat de inkt wat uitloopt en de lijnen dikker worden.

Hier was het net gezet:
Afbeelding

Nu ik denk 3 a 4 maanden verder:
Afbeelding

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:01

Ik ben er over uit, ik ga hem ook laten zetten. Op me pols. Alleen ik zie erg op tegen de pijn ☺️
En Is er hier ook iemand uit het hoge noorden? Die tips heeft kwa shop? Zag de lijst op de 1e pagina al. Maar vind het toch wel spannend. Wil graag een goede shop hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:11

Tinkerloos schreef:
Lijkt wel of ik een huidziekte heb nu. :+

Wel een heel kleurrijke huidziekte dan :D

Ik had bijna de moed bij elkaar geraapt om te melden dat ik weer een nieuwe tattoo wil. Maken mn ouders er vlak voor de opmerking hoe afgrijselijk ze die dingen wel niet vinden -O-

Najah binnenkort toch op jacht naar een kamer in Wageningen. En dan ben ik ver weg en amper nog terug thuis. Dan meld ik het gewoon niet, zien ze het vanzelf op fb :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:26

samiratjj schreef:
Ik ben er over uit, ik ga hem ook laten zetten. Op me pols. Alleen ik zie erg op tegen de pijn ☺️
En Is er hier ook iemand uit het hoge noorden? Die tips heeft kwa shop? Zag de lijst op de 1e pagina al. Maar vind het toch wel spannend. Wil graag een goede shop hebben

Clair Obscura in Groningen. :j Meerdere mensen in dit topic (waaronder ikzelf) hebben goede ervaringen met haar.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:41

Mooi hoor ! Daphneeeej stelt mij ook gerust mocht het bij mij gebeuren

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:07

Afbeelding

Het is bij mij nu dus zo, terwijl je het gisteren helemaal nog niet zag. Dus ik hoop wel echt dat het weg trekt/minder wordt. Want het maakt de letters niet mooier zo.. Ik moet het maar gewoon afwachten, ik kan er tenslotte toch niks aan veranderen :Y). Vertrouw er maar op dat het pas vanaf vanmorgen zo is, dus dan zal het ook wel weer weg trekken.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:49

Oef, heel eerlijk? Ik vind het niet mooi gezet. Lijkt haast wel te diep en ja, dan krijg je wel uitlopende lijnen...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:55

Drunksheep schreef:
Oef, heel eerlijk? Ik vind het niet mooi gezet. Lijkt haast wel te diep en ja, dan krijg je wel uitlopende lijnen...

Ik ben het met je eens, zoals het nu is stoor ik mij er ook aan. Maar dit is dus pas sinds vanmorgen zo. Eerder was het helemaal niet, zag je juist alleen een strakke lijn (zie mijn eerste post). Heb ik weer..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:02

Ik vind 'm persoonlijk ook niet zo heel strak staan inderdaad, hopelijk trekt het wat bij :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:04

Toch wel een beetje balen, dacht er goed aan hebben gedaan daar. Inderdaad heel hard hopen dat het bij trekt..