Iedereen mag vragen en zeggen wat je wilt hoor, wie weet zit er wel dé tip bij? Zou alleen maar fantastisch zijn natuurlijk. Ik vind het echt absoluut niet erg, alleen maar heel erg fijn dat mensen mee willen denken.
We zijn er ook achter gekomen dat er nog een stukje van de drain in mijn buik zit (niet in de buikholte, maar onder de huid in het vetweefsel), die is achtergebleven bij de infectie van maart vorig jaar. Dus vanochtend Tilburg gebeld, assistent zou het overleggen met de chirurg die geopereerd heeft en terug bellen.
Eigenlijk niet netjes, het kan geen kwaad normaliter. Echter zat er een infectie en moet dus alles verwijderd worden, omdat je anders nooit de infectie goed kunt weg krijgen.
Wat betreft behandelingen, eerst even zien wat ze hier kunnen en willen doen. Ik ben niet super pro Amerika en er is vast een reden waarom ze het in Nederland niet doen (behalve geen ervaring, want als het echt daadwerkelijk werkt, zorgen ze wel dat ze er ervaring in krijgen lijkt me). Het stenten is nog relatief nieuw en nog in de begin fase (voor deze aandoening in ieder geval), ze lijken er tot nu toe goede resultaten mee te behalen. Echter zegt dat niets over wat de resultaten over tien jaar zijn en het geeft ook absoluut geen garantie dat het bij mij bijvoorbeeld werkt. In theorie zou het moeten kunnen werken, omdat ik vernauwde vaten in de hersenen heb. Echter, er zijn wel meer mensen die dat in deze mate (of erger) hebben en nergens last van hebben, dus wie zegt dat het dé oorzaak of de enige oorzaak is? Ik weet het niet.
Aan de andere kant is het geen risicoloze operatie, drains trouwens ook niet. Ik kan ook goed leven met een goed werkende drain zonder infecties, dus als we dat nu eens voor elkaar gaan kunnen krijgen...
Klachtenvrij zal ik nooit zijn, maar er is nog altijd een verschil tussen leefbaar en onleefbaar. En zolang ik straks weer terug kan rijden, is het voor mij leefbaar.
De antibiotica lijkt het op zich wel goed te doen, de pijn is niet weg, maar niet meer zo intens als het was. Echter begin ik wel meer hoofdpijn te krijgen en kan ik weinig hebben, licht van de laptop is een hel, geluiden ook. En inderdaad, darmen zijn niet blij met de antibiotica. Maar als we zo de rem erop kunnen krijgen, dan zij het zo. Alhoewel het begin niet tof is, darmen die fel reageren op de antibiotica én een buikvlies wat extreem pijnlijk is. Geen fijne combinatie...
De drain zat ook tussen lever en middenrif/ribben, daar is ie nu gelukkig weg. Nu zit ie wel overal ergens anders te porren en irriteren, maar beter dan continue op één plek. En dan ook nog op een plek waar beweging met geen mogelijkheid tegen gehouden kan worden, want ademen blijf je toch doen.
juval schreef:misschien dan zo'n amerikaanse dokter hiernaartoe ontvoeren/lokken/vragen?
fijn dat je wel lekker met je paardjes bezig kunt zijn. Hier dooit het nu ook, dus ze komen ook niet meer op het gras helaas voor mijn paardjes.
wat leuk dat je bedrijfje het goed doet. heel leuk om contacten in het 'hogere' segment te krijgen lijkt me.. zijn dat dan ook echt de grote/bekende namen? bijzonder!
Misschien nog niet zo'n gek idee om eens contact met een neurochirurg daar op te nemen als we hier ook niet verder gaan komen. In Denemarken schijnt ook veel onderzoek gedaan te worden, dat is hier nog niet zo ver vandaan. Dus ook altijd nog een optie, maar eerst eens zien wat ze hier kunnen en willen en doen. Ik ben niet de enige en als ik kijk hoe sommige in Nederland worden behandeld, of eigenlijk juist niet... Mag ik nog niet zo klagen.
Inderdaad heel leuk en inderdaad ook contacten met de echt grote en bekende namen.