Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Globe

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:36

Fijn hoor, ik duim ook voor jullie!

@quera, ik ben hem nu aan het kijken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:57

Spannend!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:52

WoW 17 eitjes!!!! Klinkt alsof je voorlopig geen punctie hoeft.

Ik ben zoooo bang voor die puncties. Hoe was het qua pijn?? En ga je dan volledig weg of een roesje omdat je naar de uitslaapkamer ging.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:53

We hebben vanmiddag de uitslag gehad. 16 eicellen waren bruikbaar en 1 was er te klein.
Maar helaas is geen van de 16 eicellen bevrucht.....
Dit had ik totaal niet aan zien komen ondanks dat je weet dat die kans er ook in kan zitten....
De embryoloog wist ook niet waar het door kan komen Alle eicellen zagen er goed uit. Vanochtend toen hij heeft gekeken waren er ook nog levende zaadcellen.

Nu krijgen we eerst weer een gesprek met onze arts. En dan zo goed als zeker het icsi traject in....
Pfff wat heb ik vandaag toch een hoop huilbuien gehad! Maar gelukkig zijn familie en vrienden heel lief voor ons en kunnen we ze dag en nacht bellen.

Sharmila, ik vond de punctie achteraf meevallen. Ik kreeg een kort werkende morfine via een infuusnaald. Ik was er wel wat suf van maar kreeg alles goed mee van wat er gebeurde. Ik vond het voelen alsof je een stomp in je buik krijgt.
Nu nog een beetje last maar niet erg. Af en toe wat steken in mn buik nog.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:59

Skvetta: mijn zus had hetzelfde. Daar bleek bij haar man een enzym te missen waardoor de spermacel de eicel niet in kon. Met 1 icsi poging was ze zwanger.

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:06

Wat een klote bericht skvetta. Kan me voorstellen dat je zo emotioneel bent. Vooral met zoveel eicellen denk je toch wel dat de kansen groot zijn. Fijn dat je een steunend netwerk hebt. Virtuele knuffel vanuit hier en ga lekker afleiding zoeken met je vent.
Hoop dat je snel een gesprek krijgt, zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:57

Gedverdemme skvetta :(:)
Terwijl ik dit typ lopen bij de tranen ook over mijn wangen.
Sinds halverwege de ochtend bloedverlies dus ik ga gewoon weer ongesteld worden |(.
Ik ben nu de hoop en vertrouwen kwijt.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:40

Y;( sterkte Skvetta en Colinneke

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:54

Skvetta, wat een rot bericht. Ook ik had hetzelfde, veel goede eicellen en goed sperma van mijn man maar toch niets bevrucht via ivf.
Bij de eerste ICSI poging (en daarna) was gelijk (bijna) alles goed bevrucht en ook goed genoeg voor diepvries.
Bij ons zijn ze er nooit achtergekomen wat de reden was waarom de bevruchting via ivf (en dus waarschijnlijk natuurlijk) niet wou lukken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:59

Heel veel sterkte Skvetta en Colinneke :(:)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:01

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Lautje hoe zijn ze daar achter gekomen? Hebben ze extra onderzoek gedaan van de zaadcellen?

Colinneke, ook een dikke knuffel voor jou!
Heb je nog een eicellen over nu? Of nog een poging?

Jullie verhalen over icsi zijn wel positief, dat geeft weer een beetje moed!
Ik ben benieuwd of de arts hier een verklaring voor heeft....
Maandag kan ik bellen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:07

Heel veel sterkte Skvetta en Colinneke

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:13

Volgens de gynaecoloog was er eigenlijk geen andere optie. Ook omdat mijn zus al 3 kinderen had uit een eerder huwelijk en altijd direct zwanger was.

Zij had ook zo heel veel eicellen bij stimulatie. En hij zei ook als dat zo goed is rond die leeftijd (zij was 41) en er is geen bevruchting is het vaak dat missende enzym.
Precies onderzoeken of het dat is is niet nodig. Want icsi is enige oplossing.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:54

skvetta schreef:
Colinneke, ook een dikke knuffel voor jou!
Heb je nog een eicellen over nu? Of nog een poging?

Idd iedereen bedankt.

Geen eicellen in vriezer en nog 1 poging.
Nu eerst even tot rust komen

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:38

Wat balen zeg colinneke! Die teleurstelling elke keer lijkt me super zwaar en steeds dat zal ook elke keer zwaarder worden lijkt me. Ook voor jou een knuffel

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:22

Oh meiden wat een verdrietig nieuws weer.

Colinneke, ik hoop dat je tot rust kunt komen en deze teleurstelling een plekje kunt geven. Overwegen jullie het buitenland voor een een volgende poging?

Skvetta wat een enorme teleurstelling. Zo'n klap in je gezicht, beginnen met 17 eicellen en dan alsnog met lege handen staan. Helaas ken ik dat gevoel, hoewel wij er eentje overgehouden hebben. Wij hadden poging 1 12 goede eicellen en uiteindelijk maar 1 bevruchting. Dan ga je na de punctie stiekem nog trots naar huis met zo'n mooie opbrengst, daar moeten er toch zeker een paar goede embryo's uit voort komen en de volgende dag krijg je zo'n klap te verwerken. Ik vond nog t ergste dat mijn vriend steeds appte om te vragen of ik al iets gehoord had van het ziekenhuis, ik kon t niet over mijn hart verkrijgen om het hem via de telefoon te vertellen. Ben de rest van de dag t huis ook niet meer uit geweest en inderdaad flinke huilbuien. Hoewel wij dus 1 embryo hadden was ik het vertrouwen volledig kwijt. Bij ons was er ook geen aanleiding te vinden. Wij hadden poging 1 sowieso al ICSI, dus ook hier geen garantie op een goede bevruchting.
ICSI nummer 2 was ik dus ook een stuk terughoudender, had inmiddels geleerd dat veel eicellen niets zegt over de hoeveelheid embryo's. Hadden ook afgesproken met het ziekenhuis dat ze geen aantallen zouden doorgeven alleen wel of geen bevruchting. Uiteindelijk hebben we met dezelfde medicatie etc, 7 embryo's op dag 3 overgehouden. Mijn ervaring is dus een beetje dubbel ICSI kan de bevruchting verbeteren maar helaas geen garantie, en het kan blijkbaar gewoon domme pech zijn?

Sharmila, ik vind de punctie wel te doen. Heb erna wel lang last van mijn eierstokken omdat ik steeds een groot aantal folikels heb. Maar de pijn an sich vind ik te doen.

Ik ben inmiddels na een week overtijd in onze wachtmaand weer ongesteld, ben nog erg aan het twijfelen of ik me deze maand wil gaan aanmelden voor een cryo terugplaatsing. Durf niet zo goed, nu hebben we nog kanshebbers in de vriezer en dadelijk misschien gewoon weer een teleurstelling.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:13

Gossie, 17 stuks en dan niks bevrucht is wel een ontzettend harde klap zeg. :(:)
Iedereen hier sterkte met de echo’s, pillen, spuiten en het vele duimen draaien op hoop van zegen, hopelijk is het jullie gegund.

Kort een vraag..
Ik heb hier ooit gelezen dat er op facebook een plek is waar restanten medicatie aan elkaar gegeven wordt, wat over is geweest van ivf trajecten etc.
Vooral mensen die geen pogingen meer over hebben en het niet meer vergoed word.
Ik heb hier nog utrogestan 200, nog 27 stuks en ik vind het echt enorm lomp om ze terug te brengen naar de apotheek als iemand er mee geholpen kan zijn.
Wie oh wie weet welke groep dat was?

Voor de geïntresseerden overigens, ik blijk het op utrogestan gewoon niet goed te doen ondanks dat ik ook de 100 mg geprobeerd heb.
Duphaston gaat wel goed, dat zijn ook tabletten waar je dus makkelijker mee kunt breken en apothekers ze kunnen verknutselen naar aangepaste dosis. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:11

Ik kan het navragen voor je op de eiceldonatie groep.
Volgens mij moet je toegevoegd worden door iemand die daar lid van is.

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:44

@ramiro, die teleurstellingen elke keer, lijken me erg zwaar en ook steeds zwaarder worden.

Wij gaan morgen op vakantie, dus vandaag nog even gebeld met de fertiliteitsverpleegkundige, hoe en wat als ik met provera begin en ik niet ongesteld word, aangezien dat de vorige x ook niet gebeurde, wanneer ik dan met clomid moet starten. Ze gaf aan dat ze na onze vakantie ook eerst wel mijn bms wil meten. Bij een juiste dikte hoef ik namelijk helemaal geen provera te slikken. Dus ik heb maar direct een afspraak gepland.

Nu eerst vakantie, dus waarschijnlijk zien jullie me weinig hier. Succes en sterkte allemaal en tot over een week of 4 :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:45

Jeetje skvetta..... 17 mooie eitjes en geen embryo..... zo dan. Ik ben een newbie in het traject dus ik schrik er ook een beetje van. 17 klinkt als bizar veel..... veel sterkte.
Hoe sta je er nu in?? En je man??

Nog steeds geen uitslag hier van het sperma onderzoek van mijn man helaas. Wel zijn ze erachter gekomen dat ik mogelijk fybromylagie heb. Dat was even schrikken. Maar ik begrijp nu wel ineens waarom ik snel moe ben. En soms niet goed meer na kan denken door een soort waas in mijn hoofd. En mega veel pijn heb op de gekste momenten. Althans op dat moment op de gekste momenten. Kan er ook nog wel bij. Zucht.
Gelukkig is mijn baas super aan het meedenken. Ik mag voorlopig halve daagjes werken.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:40

Fijne vakantie Globe, geniet er van!

Sharmila, dat is ook heftig. Wel fijn dat je nu een verklaring hebt voor je klachten en een baas die meedenkt is wel super. Ik geloof dat ze bij ons aangaven dat het tot twee weken kon duren voordat de uitslag van het sperma onderzoek er was.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:53

Ergens in januari heb ik een bericht hierin gezet. Dat ik begin februari een kijkoperatie zou krijgen aan mijn baarmoeder.
Toen bleek ik een week ervoor plotseling toch zwanger na 1.5 jaar proberen. Wat een blauwe wolk was is eind juli een nachtmerrie geworden. Onze zoon was overleden in de baarmoeder. Ben na 5 dagen bevallen van na 30.5 week zwangerschap.

Voor vragen kan je een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:56

sietske83 schreef:
Ergens in januari heb ik een bericht hierin gezet. Dat ik 1 februari een kijkoperatie zou krijgen aan mijn baarmoeder.
Toen bleek ik een week ervoor plotseling toch zwanger na 1.5 jaar proberen. Wat een blauwe wolk was is eind juli een nachtmerrie geworden. Onze zoon was overleden in de baarmoeder. Ben na 5 dagen bevallen van na 30.5 week zwangerschap.

Jeeetje wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte toegewenst. Y;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:43

sietske83 schreef:
Ergens in januari heb ik een bericht hierin gezet. Dat ik begin februari een kijkoperatie zou krijgen aan mijn baarmoeder.

Jemig... als stille meelezer wil ik je graag heel veel sterkte wensen. Geen woorden voor zoveel verdriet...

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:12

Sietske wat verdrietig, veel sterkte met jullie verlies