Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:16

Hmm, de Lifesum app geeft aan dat ik 756 kcal per dag mag eten. Ja, da-haag. Da's toch echt niet gezond?

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:28

Ik heb m even snel gedownload, hij wil mij 1100 kcal per dag laten eten :') Wat een pruts.
Ik denk dat je beter af bent met een andere app xD Ik heb zelf MyFitnessPal, die vind ik best fijn, maar is erg UK georiënteerd. Misschien is er iets Nederlands verkrijgbaar?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:39

solarpleure schreef:
Ik heb m even snel gedownload, hij wil mij 1100 kcal per dag laten eten :') Wat een pruts.
Ik denk dat je beter af bent met een andere app xD Ik heb zelf MyFitnessPal, die vind ik best fijn, maar is erg UK georiënteerd. Misschien is er iets Nederlands verkrijgbaar?

Ik heb al verschillende gedownload, maar ik vond deze het fijnst qua het invoeren van eten. MyFitnessPal is eigenlijk precies hetzelfde als deze.
Sowieso vind ik het invoeren van eten lastig. Want wat is een portie en eet ik ook echt die portie? En als ik bijvoorbeeld zoek op beschuit of cracker krijg ik allerlei verschillende opties die ontzettend varieren in kcal.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:50

Ik gebruik die scan functie altijd, dan weet ik zeker dat ik de goede heb. Bepaalde dingen die ik vaak eet en een - bijna - vaste hoeveelheid van eet weeg ik een keer dan dan hou ik dat als richtlijn aan. Voor het eten in de kantine hier is het een beetje natte vinger werk, soms is het van, dat zal wel zo'n *insert nummer* kcal zijn geweest. Ik vind porties vaak wat engig, net als twee opscheplepels, die verschillen zo erg. Dus ik gebruik liever grammen.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:15

Wanneer het kan gebruik ik de scanner ook! Maar vanochtend wilde ik kalkoenfilet scannen en zei hij dat het meergranenbrood is, werkt niet altijd dus helaas. :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:10

@solar: ik zeg ook niet; accepteer en herhaal :') Maar je kan er nu wel verschrikkelijk van balen en verdrietig van worden, of je kan denken; het is gebeurd en nu ga ik weer verder met het eraf krijgen. U see my point?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:00

solarpleure schreef:
En jotoma, ik accepteer dat helemaal niet. Ik accepteer niet dat ik aankom, want als ik deze kilo accepteer dan de volgende ook en die daar op volgt ook. Ik ga gewoon door en wellicht minder eten en toch nog een uur cardio erbij.

Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik ben het inderdaad met je eens. Als die ene kilo kan, dan kan die volgende ook wel.

Zelf probeer ik op zulke momenten minder lui te zijn. Geen koekje omdat je trek hebt maar een lekkere kop verse thee.
Toch even heen en weer lopen om dat bepaalde klusje even af te handelen, ipv het 20 minuten later te doen als je toch opstaat.
Maar misschien ben jij wel zo druk dat je blij bent dat je 5 minuten zit.

Zelf vind ik het altijd makkelijk denken, "nou omdat ik die work out heb gedaan kan ik wel een extra koekje nemen". NEE!

Ik ga nu weer even work outs doen. Shred lvl2, 6w6p en wat extra squats. :O

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:56

Dit is de eerste keer dat ik twee workouts achter elkaar doe, ik ben kapot! Shred level 1 en killer abs. Wel leuke oefeningen in die laatste :j

Wel heb ik de laatste paar dagen last van mijn linker scheenbeen, en vandaag voelde ik het extra goed tijdens het springen en hupsen. Ik voel ook een verdikking op die plek, wat zal ik ermee doen?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:39

Ik heb twee probleempjes bij lv. 3 30 DS mensjes, heeft een van jullie misschien een idee hoe ik dit het best kan oplossen?

Ik kan geen Jumping Jacks doen én gewichtjes vasthouden. Tenminste, ik kan het wel, maar dan sta ik wat langer stil om ervoor te zorgen dat de gewichtjes niet mijn benen raken, want ik krijg er blauwe plekken van. Dus het is óf snelheid (=hartslag hoog?) zonder gewichtjes, of gewichtjes maar dan een stuk langzamer ... wat zouden jullie doen?

En Plank rows with leg raises, ik kan niet in plank position staan omdat het gewichtje mijn hand in de mat duwt en dat is nogal pijnlijk. Dus knietjes op de grond. Maar hoe moet ik die leg raise dan doen? Anita doet het met gebogen knie en Nathalie met een gestrekt been. Je zou denken dat gestrekt been het intenst is, maar is dat wel de bedoeling als je op je knieën bent? Of is het dan beter om die 90 graden hoek te houden?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:04

Jotoma schreef:
@solar: ik zeg ook niet; accepteer en herhaal :') Maar je kan er nu wel verschrikkelijk van balen en verdrietig van worden, of je kan denken; het is gebeurd en nu ga ik weer verder met het eraf krijgen. U see my point?

Ik die het alle vier :P Ga ook braaf door :j

Nant, ik doe m'n best, maar nog strenger zijn voor mezelf durf ik niet. Ben bang dat ik dan doorsla.

xConnie schreef:
Dit is de eerste keer dat ik twee workouts achter elkaar doe, ik ben kapot! Shred level 1 en killer abs. Wel leuke oefeningen in die laatste :j

Wel heb ik de laatste paar dagen last van mijn linker scheenbeen, en vandaag voelde ik het extra goed tijdens het springen en hupsen. Ik voel ook een verdikking op die plek, wat zal ik ermee doen?

Bij een verdikking zou ik even rust nemen, of iig bepaalde oefeningen niet meer doen, zoals het springen en hupsen. Zelf merk ik dat ik bij sidelunges last krijg, dus die doe ik niet meer, misschien is er bij jou ook een specifieke oefening die voor last zorgt.

Emily, je hoeft de Jumping Jacks niet met gewichtjes te doen, maar let er wel op dat ook zonder gewichtjes je je benen niet moet raken, maar een cm of zo ervan af moet blijven. Je armen moeten op jouw kracht bewegen (stoppen) niet omdat er toevallig een been staat. Wat betreft je plank rows, daar deed ik gestrekte donkey kicks, dus met een recht been. Met een krom been is het makkelijker en echt een beginner version, de donkey kicks zitten er mooi tussen in.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:07

@solar: als de positieve gedachte maar de laatste was.

Ik had het zondag nog; een menu van de mac kan best, ben al weer zo lang goed bezig.. En spijt achteraf uiteraard :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:09

Jotoma schreef:
@solar: als de positieve gedachte maar de laatste was.

Ik had het zondag nog; een menu van de mac kan best, ben al weer zo lang goed bezig.. En spijt achteraf uiteraard :')

Altijd ^__^
En ooh, soms denk je, woah dat vind ik lekker, daar heb ik zin in, ik mag dat, want dat doe ik goed. En dan eet je het en dan denk je...Nou...Eigenlijk is dit het harde werk helemaal niet waard, zonde -__-

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:30

Maar de Mac is ook gewoon gemeen :') Fastfood moet verboden worden ;)

Wat is 6w6p toch een rot work out, maarja het is effectief, dus we gaan vrolijk verder.
Ik vind 30ds lvl 2 nog best zwaar, ik ben van plan om deze nog twee dagen extra te doen voor ik over ga naar 3, dat kan wel toch?
Bij lvl 1 stond ik op den duur echt te hupsen en alles op het zwaarst mee te doen, bij lvl2 doe ik meestal wel de zwaarste optie, alleen kan ik de eerste oefening, en die hammer lunges slecht bijhouden, gaat te snel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:08

De mac is heel gemeen. Fast food zouden ze inderdaad illegaal moeten maken :D

Ik vind 6w6p juist leuk! Vind hem ook heel effectief. Ben nog niet aan level 2 begonnen.
De shred doe ik er nu naast. Ik weet nog heel goed hoe kapot ik was na die eerste keren, nu appeltje-eitje :) Dat voelt ook wel goed.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:08

Zo jullie gaan lekker zeg!

Ben net lekker bezig, wordt ik vanochtend wakker.. Hele hoofd zit vol, keelpijn, hoofdpijn, lekker ziek dus.. Hopen dat ik snel beter ben en weer lekker kan sporten!
Jullie ook veel succes voor de workout van vandaag haha :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:53

Goed bezig iedereen!

Ik ben nu een week bezig me KB en volgensmij zie ik echt al verschil. :):)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:32

Ben een echte noob nog :') zie steeds KB voorbij komen...wat is dat? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:41

Killer Buns denk ik?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:46

:j Killer Buns & Thighs

Vanavond laatste keer level 2 van shred, ga eerst maar eens kijken hoe level 3 me af gaat, mocht het echt geen doen zijn dan doe ik level 2 nog twee/drie keer.

Ik vind de shred opzich niet vervelend worden ofzo, terwijl ik dat bij 6w6p wel heb. Ik krijg ook ontzettende (spier)pijn in mijn onderrug hoort dit?
Ik wissel daarom af met de beachbabe, waarvan ik echt 4dagen spierpijn van kan hebben.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:06

Aha ok, kon er zelf zo gauw niks van maken :) Zal er straks een naar kijken.
Ik ben nog lekker bezig in de shred level 2, damn ik zweet als een otter als ik daar mee klaar ben :')

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:07

Ik meld me ook! Al die tijd onder een steen geleefd en niet eerder van Jillian gehoord. Gister gestart, vond het best pittig maar wel een heerlijk gevoel daarna. Ik ben in 1,5 maand (voor de filmpjes van Jillian) al wel 9 kg afgevallen maar wil nu ook wat meer bezig zijn met spieropbouw. So far so good. Ik moet nog wel heel wat pagina's doorlezen maar ik dacht ik meld me vast. Hoe meer zielen, hoe meer motivatie :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:26

xEmily schreef:
Ik heb twee probleempjes bij lv. 3 30 DS mensjes, heeft een van jullie misschien een idee hoe ik dit het best kan oplossen?

Ik kan geen Jumping Jacks doen én gewichtjes vasthouden. Tenminste, ik kan het wel, maar dan sta ik wat langer stil om ervoor te zorgen dat de gewichtjes niet mijn benen raken, want ik krijg er blauwe plekken van. Dus het is óf snelheid (=hartslag hoog?) zonder gewichtjes, of gewichtjes maar dan een stuk langzamer ... wat zouden jullie doen?

En Plank rows with leg raises, ik kan niet in plank position staan omdat het gewichtje mijn hand in de mat duwt en dat is nogal pijnlijk. Dus knietjes op de grond. Maar hoe moet ik die leg raise dan doen? Anita doet het met gebogen knie en Nathalie met een gestrekt been. Je zou denken dat gestrekt been het intenst is, maar is dat wel de bedoeling als je op je knieën bent? Of is het dan beter om die 90 graden hoek te houden?

Die Jumping Jacks met gewichtjes is dan puur techniek, je armen laten zakken ipv laten 'vallen', dan komen ze ook niet tegen je been aan. Je moet dat dus veel gecontroleerder doen, en dan inderdaad maar ietsje langzamer in het begin en later opbouwen. Juist de controle van de gewichten zorgt voor de spierspanning en extra stukje workout.

Bij de plank rows kon ik ook niet op mijn gewichten steunen (te weinig ruimte voor mijn vingers), ik deed dus gewoon de plank en dan legde ik de gewichten naast mijn hand zodat ik die om en om op kon pakken. Dan kun je 'm ook gewoon op de Nathalie manier doen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:37

Wat goed Loose dat je al verschil ziet!! Geeft moed he!

Ik heb BR 5 achter de kiezen, ik was vergeten dat dat een heel pittige workout is! Ik ben blij dat ik er van af ben voor vandaag :P

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:45

Oh ik deed het gewoon verkeerd :')
Daar gaan we aan werken dus :'D

Bedankt voor de adviezen ^.^

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:17

Ik heb de shred voor vandaag ook al gehad...mag dus rustig een avondje op de bank hangen :D