Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:11

Alweer een beetje beter, PSM? Nog gelopen vanavond?

Wat een prachtige tijden Romy!! Te gek! *\o/*

Wauw, 50 km is inderdaad veel. Ik heb laatst iemand gesproken die deed de 80 en 100 km... :=
Laatst bijgewerkt door Liedje op 16-10-13 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:12

Blub wel wat opgeknapt maar zeker nog niet genoeg...

wauw romy wat een tijden :-)

Wauw 50 km... pfff wat een eind..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:16

Tja, wij doen het onze paarden ook aan met endurance natuurlijk, maar tóch!

En 5.45 is netjes zeg, dan loop je nog best door op zo'n afstand!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:50

Hebben jullie ook zoveel last van regen ?
Morgen hier de draad maar weer oppakken na 1,5 week na eerste loopwedstrijd... :o even kijken met de regen, en het wordt al zo vroeg donker

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:26

thnxxx!!!

heel nederland staat blank megan, het regent hier nu al 4 dagen non stop! Vandaag was de eerste dag dat het een beetje droog was :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:30

Gelukkig hebben we hier nog een crosstrainer thuis :D

Hier in Belgie zal het niet beter zijn kwa regen !

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:36

wel fijn als je iets kan doen idd!! het is zo nat dat buiten bijna geen optie is :(

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:53

Hier valt het mee met de regen

Liedje schreef:
Alweer een beetje beter, PSM? Nog gelopen vanavond?

Wat een prachtige tijden Romy!! Te gek! *\o/*

Wauw, 50 km is inderdaad veel. Ik heb laatst iemand gesproken die deed de 80 en 100 km... :=

Ja in winterswijk was dat geloof ik, ben ik wezen kijken. Nr 1 liep gewoon helemaal in trans over de finish.
Dat een lijf dat aankan he, 100km hardlopen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:56

50km :wow:. Ik vind 40km fietsen al ver. En dat die mensen zoveel tijd hebben om te trainen!

Hier valt het mee met het weer, gelukkig. Ga dus zo nog lekker even een kort rondje hardlopen. Ben de laatste dagen wat lui onderlegd, ik lig te lang in bed waardoor ik me met de auto naar het werk moet haasten. Terwijl ik het heerlijk vind om nog even in beweging te zijn na het werk. Dus werkkleding uit, hardloopkleding aan, hoofd leeg!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:18

Romyv schreef:
wel fijn als je iets kan doen idd!! het is zo nat dat buiten bijna geen optie is :(

Tuurlijk wel! Buiten in de regen kan prima. Ik ren gewoon met regen hoor. Petje op zodat ik geen regen in mijn gezicht krijg en een heeeeel dun fleecetruitje aan die de regen tegenhoudt. Een dikker hardloopshirt wil ook nog wel werken. Ik heb echt geen last van de regen dan, enkel van de plassen die ik tegenkom op mijn route.

Ik mag morgen weer. Intervallen. Stom genoeg heb ik er nu alweer zin in! haha

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:25

Het is hier heel gezellig zie ik, maar dit topic staat op MW en is bedoeld als informatief topic en niet als kletstopic, zie ook de OP. In de HK lopen in ieder geval 2 topics over hardlopen, misschien een idee om daar verder te gaan kletsen?
Het zou jammer zijn als dit topic ook naar de HK verplaatst wordt, dan is het lastiger te vinden voor mensen die willen gaan hardlopen of vragen over hardlopen hebben. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:28

Regen? Hier is het al vanaf zaterdag prima weer hoor! Af en toe een druppel, maar al die chaos in het zuiden, daar krijgen wij niks van mee! :P

Heb net een veiligheidsjasje (zo'n one-size) aangepast naar wat getailleerder en met ritsje! Ben ik ook weer zichtbaar in het donker, samen met mn lichtje ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:25

O, ik was dit topic kwijt. Had een reactie geplaatst in het verkeerde hardlooptopic.

Ben ik elk geval weer begonnen met lopen, na twee weken niet lopen (blessure aan voet na stoeptegelstruikelactie). Het lopen zelf gaat best goed, maar eenmaal thuis is mijn voet zo stijf als wat en ook wel iets gevoeliger dan normaal. Toch maar gewoon doorgaan? Vind het zo zonde om tijdelijk te stoppen....

Veiligheidshesje... Ik dacht er net aan dat ik dat ding mee moest nemen bij mijn ouders vandaan, maar weer vergeten :oo

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:27

Als je er serieus last van hebt zou ik nog even rust nemen.
Was het gekneusd of verstuikt oid?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:32

Dat weet ik niet echt.... Dat dokter dacht dat een van mijn banden en klap had gehad.
Vind het zo moeilijk inschatten, vind het persoonlijk niet heel zeer doen. Maar eerlijk is eerlijk, het voelt anders dan mijn andere voet. Minder stabiel zeg maar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:40

Ik zou niet gewoon doorgaan, volgens mij is de kans op zwaardere blessures dan alleen maar groter :n.
Merk zelf ook dat mijn enkel gevoelig is na het lopen. Heb er nog maar kort last van maar ga a.s. maandag naar de fysiotherapeut. Liever tijdige interventie dan een ellenlang traject...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:41

Nee, ik zou ook rust nemen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:37

Zit (vanzelfsprekend) inderdaad ook niet te wachten op een ernstige blessure. Denk alleen dat het best wel lang in deze toestand blijft. Als het mijn banden zijn tenminste. Heb ik in beide enkels al eens gehad en daar gingen wel wat maanden overheen... :\

Maar ga het inderdaad dan toch maar even aankijken...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:09

Kan je het evt niet intapen? Op aanwijzing van HA/fysio? Dat je het wat meer kan ondersteunen? Want inderdaad, doorlopen vergroot de kans op blessures, al is in beweging blijven natuurlijk wél weer goed. Lastig!

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:13

You go Romyv! Lekkere tijden hoor, zo gaat het zeker lukken!!!
En 100 km hardlopen.. moet er niet aan denken! Echt bizar zeg, om het zo lang vol te houden!
Lopen met de regen vind ik persoonlijk juist heerlijk, je wordt wordt toch altijd al nat van t zweten en zo koel je onder het lopen lekker af.. en met een loopvestje of functioneel lange-mouwen shirt kun je gewoon doorlopen en krijg je t niet koud! :)
@Kooslover.. als je echt denkt dat je last hebt van een eerdere blessure zou ik stoppen met lopen. Aan de andere kant kan het ook gewoon even stijfheid/gevoeligheid zijn van het lopen omdat je een tijdje rust heebt genomen en de enkel weer moet wennen. Zou er in ieder geval even naar laten kijken als je er de volgende keer weer zo'n last van hebt, beter voorkomen dan genezen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:05

Ik heb best weer zin om te lopen, maar zo'n raar weekje vandaag, kan nauwelijks de tijd vinden... Van het weekend dan maar :).

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:37

Jee votti, wat heb jij snelle tijden.
Ik ben een slak geloof ik

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:46

Je kan altijd even langs een fysio of sportmasseur gaan Kooslover, misschien is intapen zinvol.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:32

@missje, ik ben echt gericht aan het trainen, maar het is helemaal niet erg als je niet zo hard loopt hoor! Hardlopen is ook gewoon erg leuk als je niet zo hard gaat, maak je geen zorgen ;)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:58

Oh dat zeker niet...er ligt niemand wakker als ik niet binnen het half uur mijn 5km loopt.
Vorig jaar had ik een botvliesonsteking (overbelasting?) , toen maanden niet kunnen lopen. Toen ik weer begon liep ik stuk langzamer dan ervoor. En nu nog steeds eigenlijk. Ben nu weer begonnen, met mijn frozen shoulder, maar ga weer proberen iets snelheid erin te krijgen. Wil in enschede binnen het half uur lopen , hebben mn collega en ik ons als doel gesteld