[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:38

@ Bonjoy: mijn vriend is ook gezegend met ingroeiende teennagels en heeft in zijn jeugd ook heel vaak bij de pedicure gezeten, haha vond hij echt niet leuk!
Jij volgt Cambridge? Ik vind zelf smoothies heerlijk (mag ik dus nu even niet van diëtiste) maar het is dan wel wennen dat je nergens op kauwt ofniet?

@ Nynke1: :wave:

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:39

In iets minder dan 2 weken tijd nu bijna 2kg afgevallen (1,9 om precies te zijn!)! Dus ook de weegschaal laat wel dingen zien ipv alleen maar het idee dat mijn broeken beter beginnen te zitten!
Ben er erg blij mee! Vandaag wordt het een computerdagje voor laatste dingen van de opleiding en dan morgen weer hardlopen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:47

wollie2004 schreef:
@ Bonjoy: mijn vriend is ook gezegend met ingroeiende teennagels en heeft in zijn jeugd ook heel vaak bij de pedicure gezeten, haha vond hij echt niet leuk!
Jij volgt Cambridge? Ik vind zelf smoothies heerlijk (mag ik dus nu even niet van diëtiste) maar het is dan wel wennen dat je nergens op kauwt ofniet?

@ Nynke1: :wave:

Het viel qua pijn mee, maar ik heb een vrij hoge pijngrens en kan me er goed tegen verzetten :P Was echt doodsbang voor het 'kietelen', maar dat viel dus 100% mee, hahaha!
Ik volg cambridge inderdaad, en in het begin mis je het kauwen wel. Inmiddels ben ik zo goed gewend dat ik me verheug op mijn shake-momentje. Om de zoveel weken heb ik een tussenweek, en dan mag ik naast de producten een avondmaaltijd (Wel met voorschriften natuurlijk) Je hebt ook repen van cambridge, maar daar was ik eventjes zat van, dus op het moment gebruik ik enkel shakes.

Ocean_Child

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:09

Bonjoy, val jij goed af van Cambridge? En heb je geen honger?
Ik let echt goed op mijn voeding, maar blijf al twee weken rond het zelfde gewicht hangen -O- Denk er nu aan om ook op Cambridge oid over te gaan..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:22

Ik ben al 15,5 kwijt in ongeveer 8 weken, dus ja, ik er goed mee af :) En geen honger!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:31

Super toch!

In die tussenweken op hoeveel Calorieën zit je dan?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:40

wollie2004 schreef:
Winner91 schreef:
Goed bezig wollie2004 & natuurlijk welkom!
Goed dat je werkt via een dietiste. Wat eet je zoal op een dag?

Het is de bedoeling dat ik 3 hoofdmaaltijden per dag eet, waarbij de koolhydraten en eiwitten afgewogen worden en aangevuld worden met rauwkost en/of warme groenten.

Mijn ontbijt bestaat uit 75 gr koolhydraten (volkoren brood en crackers)
35 gr eiwitten (mager beleg, vlees, kaas of vis)

of magere Yoghurt(ahum ik weet niet hoe je het schrijft) met muesli en wat vers fruit.

Lunch eigenlijk hetzelfde als de broodmaaltijd van het ontbijt, beide dus aangevuld met rauwkost.

's avonds ook weer koolhydraten afgewogen, eitwitten in de vorm van 100 gr vis of vlees en aangevuld met rauwkost en warme groenten. Op de dagen dat er meer dan 5 uur tussen mn lunch en mn avondeten zit mag ik een stuk fruit na die 5 uur. (meestal is dat op mn werkdagen, dan lunch ik om 12 uur en heb ik pas avondeten tussen 7 en half 8. dan pak ik tussen half 5 en 5 een appel of peer.

Het 3 maaltijden per dag is even wennen, normaal ontbijt ik rond half 7, 7 uur en pakte ik altijd om 10.00 nog 2 crackers, nu is de hoeveelheid van mijn ontbijt omhoog gegaan en heb ik die tussenmaaltijd dus niet meer nodig, echt honger heb ik ook niet tussendoor, maar ik moet wel vroeger opstaan zodat ik het ontbijt helemaal op krijg en goed weg krijg...

Sorry voor het lange verhaal! Hoop dat het een beetje duidelijk is!
Edit: typo en Winner wat een gaaf paard heb jij!

Klinkt wel goed vol te houden.
Thanks! Heb Winner nu niet meer.. Heb nu een gave 3 jarige palomino net hengst af.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:43

Bonjoy schreef:
Ik ben al 15,5 kwijt in ongeveer 8 weken, dus ja, ik er goed mee af :) En geen honger!

Jeeeee, goed van je!

Ik ga me toch maar eens in dit Cambridge verdiepen, het gaat me nu veel te langzaam -O-

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:45

Ben nu aan het middag eten, varkens haas met veel champignons en een klein vanille toetje na en ik kan het niet op... betekend dat me maag al aan het krimpen is en aan kleinere porties begint te wennen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:49

Samiyah schreef:
Davina21 schreef:
Even heeeel erg offtopic: Weet iemand of je je inlognaam kan veranderen? ik stoor me aan het 21 achter me naam want dat ben ik namelijk niet meer.... :P

Via deze link kan je 1 keer je naam veranderen: namechange.php :)

Bedankt XXXX :D :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:50

SaskiaKa schreef:
Bonjoy schreef:

Jeeeee, goed van je!

Ik ga me toch maar eens in dit Cambridge verdiepen, het gaat me nu veel te langzaam -O-

lijkt me niet de goede insteek voor een dieet! Snelle stappen is ook niet goed voor je lichaam. Weet even niet hoeveel je moet afvallen. Maar hoe dichter je bij je streefgewicht zit, hoe langzamer het vaak gaat.
Ben nu bijna 2 weken bezig en val dus 1kg per week af. Is een leuk getal, maar ik weet ook dat dit niet zo zal blijven!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:54

wollie2004 schreef:
Super toch!

Ongeveer 800 :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:58

Bonjoy schreef:
wollie2004 schreef:
Super toch!

Heb je met dat dieet niet dat je straks in één keer weer veel aan komt als je stopt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:04

Van niet kunnen kauwen krijg ik echt vreselijke pijn in mijn tanden.
Zonder goede begeleiding bij cambridge kom je bijna altijd snel aan als je weer normaal gaat eten. Na dit dieet moet je idd daarom ook heel goed opletten met opbouwen van weer normaal eten.

Met 800 calorien per dag zou ik mezelf doodmoe voelen denk ik. Dat merk ik nu al als ik te weinig eet.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:10

Dame23 schreef:
Ben nu aan het middag eten, varkens haas met veel champignons en een klein vanille toetje na en ik kan het niet op... betekend dat me maag al aan het krimpen is en aan kleinere porties begint te wennen.

Je maag kan niet krimpen :)

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon- ... and.113752

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:12

Calimero_ schreef:
Bonjoy schreef:
Super toch!

Heb je met dat dieet niet dat je straks in één keer weer veel aan komt als je stopt?[/quote]

Daarom is de opbouwperiode héél belangrijk ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:30

*leest nog steeds met jullie mee*

Hier gaat het heel langzaam weer iets beter. Moeilijk om na ziekenhuisopname weer thuis in het ritme te komen. Paar dagen wat meer kcal gegeten, was ook erg moe :\ Gaat nu weer iets beter. Gisteravond en vanochtend weer gesport :D En weer verder met mijn shakes. (Voor de nieuwen hier, ik neem er 2 per dag ipv lunch en ontbijt).

Ben trouwens ook over van koffie op thee :D Schijnt gezonder te zijn, dus dacht ik why not?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:48

Pff, ik baal zo. Start gewicht was 73 kilo. Vorige week woensdag gewogen, 72,2 deze week veel gesport, goed op mijn eten gelet (oke gister even niet zo heel goed :+ ) Vandaag gewogen, nog steeds 72.2 :(
Niet leuk! Ik moet wel deze week ongesteld worden, maar dan baal ik zo als ik zo hard m'n best doe en dan geen resultaat zie. Bah!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:58

N0a schreef:
Pff, ik baal zo. Start gewicht was 73 kilo. Vorige week woensdag gewogen, 72,2 deze week veel gesport, goed op mijn eten gelet (oke gister even niet zo heel goed :+ ) Vandaag gewogen, nog steeds 72.2 :(
Niet leuk! Ik moet wel deze week ongesteld worden, maar dan baal ik zo als ik zo hard m'n best doe en dan geen resultaat zie. Bah!

:(:)

Welke sport doe je? Als je vetmassa verliest, maar je krijgt er spiermassa voor terug kan het zijn dat je in gewicht niet veranderd of juist aankomt, omdat spiermassa zwaarder weegt dan vet (is mij verteld)

Ik probeer echt goed naar mezelf te kijken en vaak voel ik het beter aan mn kleren en hoe ik er in de spiegel uitzie dan op de weegschaal.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:59

N0a schreef:

Kan het niet zijn dat je je vet wel aan het verbranden bent, maar ondertussen met het vele sporten spieren aan het opbouwen bent en daardoor gelijk blijft? Merk je wel lichtelijk iets aan kleding? Dat heb ik namelijk wel!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:05

Haha we zeggen en denken precies hetzelfde Danseresje

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:08

wollie2004 schreef:
Haha we zeggen en denken precies hetzelfde Danseresje

inderdaad!
Zit dus momenteel ook een beetje met hetzelfde! Maar langzaam en gestaag gaat het naar beneden. Echter heb ik het idee dat ik al wel strakker ben en voor mijn gevoel ben ik al meer kwijt dan die weegschaal aangeeft! En ja, als je alleen naar de weegschaal kijkt, dan is het best balen als de getallen weinig vooruitgang laten zien terwijl je je uit de naad werkt!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:49

Heeft iedereen hier meer moeite met zich aan de dieeten/gezonde eetstijlen te houden voor en tijdens de ongesteldheid? Ik draaide gisteren een fles cola light open om een vriendin een glaasje in te schenken (ik drink het zelf dus niet, alleen thee en water) maar ik vond het zo lekker ruiken!! ging er bijna van kwijlen :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:56

nog niet ongesteld geweest sinds ik gestart ben. denk dat ik volgende week mijn stopweek inlas.
Maar heb dinsdag na de paardrijles ook gewoon een cola light gedronken en een handje pinda's genoten. Overdag een koekje gepakt op werk. Ging prima.
Weet wel dat ik dat soort dingen niet in huis moet halen voorlopig, maar zo af en toe er wat van nemen vind ik helemaal niet erg!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:05

Ik wil het bewust niet drinken omdat ookal zitten er geen suikers en calloriën in, het is toch zoet en zoet zorgt er bij mij echt voor dat ik sneller weer trek krijg in zoetigheid. Ik had ook eerst een fruitverslaving, op zich gezond zou je denken maar omdat er toch suikers inzitten heeft de dietiste me geadviseerd om in de afvalfase het fruit te minderen en ipv groente te eten. Zelfde vitamine en mineralen, vezels en vocht, maar geen suikers... voor mij is nu ook de eerste keer dat ik ongesteld moet worden, best spannend! (wil geen terugval!)

Edit: typo