[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:59

Hallo allemaal!

Kom even binnenvallen, heb namelijk even een vraag.
Paar dagen terug heb ik mn haar van blond (mn eigen kleur) naar warm kastanje geverfd, expres een roodtint om de groene waas te voorkomen.
Mn haar is wel donkerder geworden, maar meer soort van donkerblond / lichtbruin.

Nu heb ik nog een pakje midden bruin hier liggen en mijn vraag is: kan ik nu nog een keer mn haar verven met deze kleur? (En dan geen groene waas krijgen)
Ik heb nu dus een roodtint in mn haar.

En heeft iemand ook ooit zn haar snel achter elkaar geverfd?
Het is natuurlijk niet goed, maar kan het?

Alvast bedankt allemaal!

Frummels

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:18

Haha ja Yasmine, ik zit er helemaal in :D

Ik heb mijn haar in november 4 keer in 1 maand geverfd :+ en dat ging bij mij prima (heb dun poreus haar). Goed zal het niet zijn, maar mijn haar was niet zichtbaar beschadigd.
Als je er nu een roodtint in hebt, kan het voor zover ik weet met bijna geen mogelijkheid groen worden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:22

Weten jullie waar je rekening mee moet houden als je een kleurspoeling over geverfd haar gooit?
Ik wil mijn verfbeurt bij de kapper uitstellen en in het verleden heb ik naar alle tevredenheid Herbashine gebruikt als kleurspoeling en deze is nu in de aanbieding. Ik wil natuurlijk niet ineens rondlopen met een onnatuurlijke haarkleur ;)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:30

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb as dinsdag schoolfeest met een gek thema en ik wil mijn haar graag voor 1 avond in een gekke kleur verven(het liefst paars). Ik heb donkerblond haar, maar ik zoek nu dus verf die er na 1 keer wassen helemaal uit is.. is dit mogelijk? Zo ja, weten jullie waar ik dit kan halen en/of wat goede merken zijn?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:35

Negerzoen, ik heb persoonlijk geen idee, als het ongeveer dezelfde kleur is of iets donkerder (bv middenblond naar donkerblond) dan maakt het volgens mij niets uit. Althans, zo heb ik het zelf ervaren. Maar ben natuurlijk geen expert. :D

Summerfly, ik heb geen idee of dat bestaat, maar kun je niet bv een spuitbus kopen en je haar spuiten met spuitverf? Of met haarkrijt? Een kleur als paars trekt als verf namelijk erg snel in je haar waardoor het er naar mijn idee niet na 1 keer wassen weer uit is..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:41

@Frummels, het is donkerbruin dus de kleur moet in ieder geval te vinden zijn! :) Ik verwacht zelf dat het wel moet kunnen, maar vind het toch wel een beetje eng :P

@Summerfly, ik denk dat die verf helaas niet bestaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:51

Summerfly schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb as dinsdag schoolfeest met een gek thema en ik wil mijn haar graag voor 1 avond in een gekke kleur verven(het liefst paars). Ik heb donkerblond haar, maar ik zoek nu dus verf die er na 1 keer wassen helemaal uit is.. is dit mogelijk? Zo ja, weten jullie waar ik dit kan halen en/of wat goede merken zijn?

Bij The Body Shop verkopen ze hair chalk, maar das alleen groen en roze uit mijn hoofd. Dat is er echt na één keer wassen uit maar volgens mij is dat ook de enige "verf" die er zo snel uit gaat. Geeft wel ontzettend af op je kleding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:52

@Negerzoen: Ik heb best wel veel ervaring met kleurspoelingen en denk dat tenzij je het in een hele aparte kleur doet het gewoon moet werken hoor. Het gaat om je uitgroei neem ik aan? Dan gewoon de kleur die de rest van je haar ook is (of wat er het best bij matcht) pakken en verven. Als het echt niet lukt kan je altijd nog naar de kapster!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:03

Bij de action heb je gekleurde haarspray!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:41

Super, er zit een action bij ons in het dorp, dus dan ga ik morgen even kijken. Bedankt allemaal iig!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:20

Brittol schreef:
Hallo allemaal!

Kom even binnenvallen, heb namelijk even een vraag.
Paar dagen terug heb ik mn haar van blond (mn eigen kleur) naar warm kastanje geverfd, expres een roodtint om de groene waas te voorkomen.
Mn haar is wel donkerder geworden, maar meer soort van donkerblond / lichtbruin.

Nu heb ik nog een pakje midden bruin hier liggen en mijn vraag is: kan ik nu nog een keer mn haar verven met deze kleur? (En dan geen groene waas krijgen)
Ik heb nu dus een roodtint in mn haar.

En heeft iemand ook ooit zn haar snel achter elkaar geverfd?
Het is natuurlijk niet goed, maar kan het?

Alvast bedankt allemaal!

Als je haar hiervoor in een goede conditie was zal het denk ik wel kunnen. Donkerder is toch een minder grote aanslag op je haar dan lichter :). Als je twijfelt over de kleur kun je het eerst op een plukje testen, maar als je nu een roodtint hebt ga je met midden bruin niet opeens naar groen hoor :)

Hoe vaak werken jullie uitgroei eigenlijk bij? Ik zit te twijfel wat ik hierna ga nemen. Deze kleur vind ik wel mooi en past goed bij de zomer straks. Maar aan de andere kant vind ik dat ik er nu zo 'lief' uitzie, met donkerder juist wat meer 'serieus, volwassen'. :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:06

Emmaa_ schreef:
@Negerzoen: Ik heb best wel veel ervaring met kleurspoelingen en denk dat tenzij je het in een hele aparte kleur doet het gewoon moet werken hoor. Het gaat om je uitgroei neem ik aan? Dan gewoon de kleur die de rest van je haar ook is (of wat er het best bij matcht) pakken en verven. Als het echt niet lukt kan je altijd nog naar de kapster!

Het gaat inderdaad om uitgroei en om de kleur weer even op te frissen :) Ik ga het dan maar gewoon proberen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:02

IMANDRA schreef:
Heyhey!

Ik ben mijn haar een beetje zat en wil graag naar de kapper, maar weet niet zo goed wat ik ermee moet :).
Mij maakt t niet uit of het een stuk korter wordt of langer (naja, de vriend wil het lang maar die heeft niks te zeggen haha :Y). Heb het al wel eens heel kort laten knippen (boven kaaklijn)). Die colored ombre lijkt me heel tof, in turquoise of rood, maar weet niet hoe dat allemaal zich houdt :P.

Misschien dat jullie wat ideeën hebben, merk dat je er zelf toch niet goed naar kan kijken :)!

Haha ik meende echt dat ik de link erbij had gepost, blijkbaar niet :P. Hier dus!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1771_n.jpg
@Frummels: Das een leuk kapsel! Denk dat het je wel staat! (heb een beetje mee zitten lezen hier, haha)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:01

Aaah mijn hoofdhuid is hem helemaal geflipt, droog, schilferig, jeuk. Iemand een snelle oplossing? Ik heb een vrij gevoelige hoofdhuid, en ik denk dat de verf toch too much was helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:10

Argan olie! Weet niet of je dat bij jou ergens in de buurt op hele korte termijn kunt krijgen, maar als je dat in je hoofdhuis masseert denk ik dat het wel helpt. Helpt tegen alles :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:32

Aaah ik denk niet dat ze het bij de ah hebben :'). Ik had laatst wel een shampoo met argan olie gekocht en die wou ik sowieso vandaag proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:41

Ja ik heb zelf pure argan olie uit Marokko meegenomen.. Weet dat ze het bij bijvoorbeeld de Tuinen wel verkopen, dus als je in de buurt van een winkelcentrum woont waar een de Tuinen zit kan je nog even snel langswippen.

Ik heb ook een best wel gevoelige hoofdhuid en in mijn experimenteer-fase met shampoos had ik erg veel baat bij argan olie :j Heb het een tijdje met Head en Shoulders gewassen en toen had ik het echt nodig. Ik was mijn haar 2/3 keer per week en de avond voor ik mijn haar ging wassen masseerde ik het dan altijd even in mijn hoofdhuid. Nu ben ik overgestapt naar Aussie en heb ik nergens meer last van, maar ik vind het geweldig spul!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:12

Ik heb dus gewoon zo'n gekke hoofdhuid :'). Van sommige shampoo's krijg ik bijvoorbeeld ook al deze reactie. Van head and shoulders wordt het bij mij alleen maar erger helaas :(. Ik was maximaal 2 keer per week en dan blijft het het rustigst. Ik heb het net gewassen met die argan shampoo en afgespoeld met koud water om de doorbloeding iig een beetje te stimuleren. Hoop dat mijn huid snel kalmeert :(.

Het gekke is dat ik op andere plekken op mijn lichaam nooit ergens last van heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:25

Ik heb er wel overal op mijn lichaam last van, ik moet mijn huid echt goed insmeren en bijhouden, anders zit ik helemaal onder de rode vlekken. Ook heb ik op bepaalde plekken last van het douchewater. Ik heb al 3 verschillende huizen gehad in Utrecht, en bij mijn eerste kreeg ik uitslag van de hoeveelheid kalk die in het water zat :=

Head en Shoulders is ook absoluut geen pretje voor je hoofdhuid, dus als je last hebt van irritaties moet je dat ook absoluut niet gebruiken! Ik gebruikte het om mijn haar wat lichter te krijgen, en als je echt last hebt van roos icm een vette hoofdhuid zou je het nog kunnen gebruiken. Als je er echt zo'n last van hebt kan ik je een hele voedende shampoo aanraden, gewoon echt eentje die je haar voedt en heel zacht is voor je hoofdhuid. Heb je al eens naar pH neutrale shampoos gekeken? Van bijvoorbeeld Neutral?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:31

Ahw, lijkt me echt heel vervelend zo'n super gevoelige huid.

Ik heb zelf een 'gekke' vorm van hoofd. Het zijn vooral schilfers die aan mijn hoofdhuid 'geplakt' zitten tot ik ze loskrab. De hoeveelheid is echt belachelijk, alsof mijn huid elke dag 3 nieuwe lagen huid aanmaakt en laat afsterven? :') het zijn dus geen losse schilfers die door mn haar zitten, als ik ze loskrab blijven ze namelijk onder mijn nagel plakken. Sorry voor dit ranzige verhaal trouwens :')

Neutral behoort tot 1 van de 'veilige' shampoos. Alleen duurt het altijd zo lang tot mijn hoofdhuid helemaal gekalmeerd is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:34

Hmm, lijkt me erg lastig. Ik krijg vooral jeuk en inderdaad schilfers, al zitten ze bij mij door mijn hele haar. Wat ik zelf niet echt een hygiënisch beeld vind geven, vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een voedende shampoo te gebruiken waar mijn hoofdhuid niet van op hol slaat. In mijn geval is dat Aussie :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:36

Ik zal aussie eens proberen :). Hoor er sowieso veel goede dingen over :)

Sowieso is de hoofdhuid een lastige plek. Je kan er niet even snel wat opsmeren zonder dat je hele haar vies word :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:38

Precies. Daarom gebruik ik ook alleen argan olie als het echt heel dramatisch :') Handdoekje over mijn kussen en sowieso altijd de avond voordat ik m'n haar ga wassen. Het is voor mij ook meer een soort intensieve therapie dan dat het een wekelijks ritueel is

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:26

Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid. Slik sindskort appelazijn capsules van de kruitvat. Dat schijnt te helpen.

Ik ben gisteren naar de kapper geweest.
Ben van lang saai bruin haar naar iets compleet anders gegaan. Het is flink in lagen geknipt.
Heb de bovenaan een felle koperkleur en dan een warme blonde dip dye.
Is erg gaaf geworden.
Weet alleen niet hoe ik een foto kan plaatsen.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:37

Ik heb van nature zwart haar en heb er sinds een tijdje highlights in met een wat bruinere spoeling eroverheen. Inmiddels zijn mijn highlights iets te geel geworden, zou ik er ook zelf een bruine kleurspoeling overheen kunnen doen om de highlights weer wat donkerder te maken?