Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmijntje schreef:Dat was mijn vraag inderdaad
Weet iemand dus of de kans groot is op een doorbraak als je een extra 7 weken doet?
[***] schreef:Ik ben sinds kort met de pil begonnen, maandag heb ik hem het laats ingenomen voor de stopweek, nu ben ik nog niet ongesteld, weet iemand of dit lang kan duren? En merk je dan direct verschil, dat het door de pil bijvoorbeeld minder is? Ik hoop namelijk dat het maandag dan al minder/over is, want dan ga ik op vakantie en dan heb ik echt geen zin om ongesteld te zijn
Yunomi schreef:friesam schreef:Ik slik al bijna 18 jaar Femodeem (pil dus) en maar merk de laatste 2 jaar dat ik last heb van stemminswisselingen enz. Dus ik overweeg een andere vorm van anticonceptie.
Spiraal lijkt me wel wat maar ik ben van plan dit jaar te proberen zwanger te worden als de uitslag van mijn baarmoederhalskanker operatie goed is.
Wat is jullie advies? Zolang toch maar met pil doorgaan totdat ik wil stoppen met anticonceptie? Of zijn er andere middelen?
Misschien is de nuvaring iets voor je?
Yunomi schreef:friesam schreef:Is dat ook iets voor bijv 2 maanden? Ik heb echt de laatste 15 jaar onder een steen gelegen en nooit verder gekeken dan "mijn pil" maar ga googlen.
JaJe brengt 1 in, en na 3 weken gaat ie er weer uit en wordt je ongesteld. Een week later breng je weer een nieuwe ring in etc. Ik vind het zelf erg prettig omdat ik er bijna niet om hoef te denken.
tessa_brian schreef:Heb ik weer.. Nam net mijn eerste pil na mijn stopweek, 5 minuten later diarree. bijsluiter zegt nieuwe pil pakken maar ik twijfel of dat nodig is. Had hem echt net 5 minuten ervoor ingenomen.
Zertab schreef:Hee,
Ik wil graag in de vakantie mijn ongesteldheid overslaan. Dat betekent dat ik de pil 4 weken extra moet slikken, dus in totaal 7 weken voor mijn eerste ongesteldheid. Vanaf aankomende vrijdag. (zit nu in de stopweek)
Mag ik dit zomaar doen, of moet ik daarvoor de huisarts bellen? Ik heb die levongestrol/micro nog wat haha.