[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:55

wat bedoel je met gewoon moeten lopen?

nee het is helemaal niet hevig, maar het blijft wel aanhouden totdat ik een stopweek inlas.
mijn stopweek is sowieso nooit hevig, ik ben 3/4 dagen ongesteld en dan is t maar relatief weinig,
nooit last van buikpijn enzo. maar met vakantie (ik ga veel op vakantie haha) dan is het gewoon fijn om door te kunnen slikken.

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:56

Moeten gaan, zegmaar dat er dan geen probleem is.
Mijne is dus sinds ik de pil slik wel een stukje heviger (waar ik best van baal)
dus ik weet niet zo goed of ik hem dan wel een extra week kan doorslikken...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:57

als ik na die 7 dagen stop is er niets aan de hand en word ik 2 dagen later gewoon ongesteld ja?

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:00

Oo oke sorry linda :+ maar ik hoop voor je dat je net zoals ik een fijne vakantie kan hebben :-)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:01

Dat was mijn vraag inderdaad ;)
Weet iemand dus of de kans groot is op een doorbraak als je een extra 7 weken doet?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:04

dat is echt persoonlijk, bij de ene zal het geen probleem zijn en bij de ander zal het wel doorbraakbloedingen geven.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:35

Yasmijntje schreef:
Dat was mijn vraag inderdaad ;)
Weet iemand dus of de kans groot is op een doorbraak als je een extra 7 weken doet?

7 weken extra? Of 7 dagen?
Ik slik namelijk standaard 2 strips(42 pillen) en nog 1 week daarbij. 49 dagen in totaal dus. Dan pas krijg ik standaard spotting(geen hevige doorbraak) en stop ik voor een onttrekkingsbloeding.
Dat is bij mij helemaal geen probleem, die 7 dagen na de eerste 21.
En ik slik al via dit patroon sinds mijn eerste strip :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:07

Ik slikte wel eens 7 strips achter elkaar, nooit problemen mee gehad :) Maar dat is bij ieder verschillend, de één krijgt eerder doorbraakbloedingen dan de ander.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:10

Ik bedoel 7 dagen.
2 achter elkaar 28 dagen ipv 21 en daartussen een stopweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 02:17

[***] schreef:
Ik ben sinds kort met de pil begonnen, maandag heb ik hem het laats ingenomen voor de stopweek, nu ben ik nog niet ongesteld, weet iemand of dit lang kan duren? En merk je dan direct verschil, dat het door de pil bijvoorbeeld minder is? Ik hoop namelijk dat het maandag dan al minder/over is, want dan ga ik op vakantie en dan heb ik echt geen zin om ongesteld te zijn :n

Ik heb laatst maarliefst 5.5 dagen moeten wachten in mijn stopweek voordat ik ongesteld werd. Paniek zat hoog, maar ik ben het uiteindelijk toch geworden. Soms moet je lichaam gewoon nog even wat langer op gang komen of iets in die trant...

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:26

Hoihoi,

Ik heb een vraag ik ben sinds maandag weer terug op mijn oude pil, (ethinylestradiol/levonorgestrel) nadat ik bijna 2 jaar de nuvaring gebruikt heb. Echter ben ik sinds maandagavond begonnen en heb ik heel maandag en heel dinsdagnacht overgegeven. Woensdagochtend de huisarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik werd niet erg geloofd over het feit dat ik zo misselijk was door die pil, het moest wel ergens anders van komen.
Uiteindelijk de huisarts kunnen overtuigen dat ik het niet nog een maand ging aanzien ( ik moest maar even doorzetten)en dat ik nog een nacht zonder slaap niet ging vol houden, ik heb gezegd dat ik per direct met deze pil wilde stoppen en met een ander wilde beginnen. Gisteravond de pil niet ingenomen en de hele nacht niet misselijk geweest of over gegeven.
Nu heb ik net bij de apotheek een andere pil mogen ophalen Daylette heet het, is er hier iemand die het kent of het gebruikt? kan er erg weinig over vinden op internet.
Daarnaast zitten er placebo-pillen in, waarom zou je placebotabletten slikken????

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:02

Placebo is voor de continuiteit. Je slikt dan echt elke dag een tablet waardoor de kans op vergeten kleiner wordt. Wij geven trouwens bij de eerste uitgiftes van de pil altijd een extra uitleg in de spreekkamer, hier komt dit aan bod. Jammer dat jouw apotheek dit niet heeft gedaan.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:54

Normaal gebeurd dat denk ik door de huisarts, maar ben nu telefonisch van pil veranderd, kan het daardoor komen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:04

Zou kunnen. Als een patient bij ons niet zelf komt ophalen geven we wel uitleg op papier mee. Soms overbodig maar vaak wel erg handig.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:37

Weet jij meer over deze pil? of eigenlijk ook niet meer dan de bijsluiter?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:55

Ik slik al bijna 18 jaar Femodeem (pil dus) en maar merk de laatste 2 jaar dat ik last heb van stemminswisselingen enz. Dus ik overweeg een andere vorm van anticonceptie.
Spiraal lijkt me wel wat maar ik ben van plan dit jaar te proberen zwanger te worden als de uitslag van mijn baarmoederhalskanker operatie goed is.

Wat is jullie advies? Zolang toch maar met pil doorgaan totdat ik wil stoppen met anticonceptie? Of zijn er andere middelen?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:02

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:05

Yunomi schreef:
friesam schreef:
Ik slik al bijna 18 jaar Femodeem (pil dus) en maar merk de laatste 2 jaar dat ik last heb van stemminswisselingen enz. Dus ik overweeg een andere vorm van anticonceptie.
Spiraal lijkt me wel wat maar ik ben van plan dit jaar te proberen zwanger te worden als de uitslag van mijn baarmoederhalskanker operatie goed is.

Wat is jullie advies? Zolang toch maar met pil doorgaan totdat ik wil stoppen met anticonceptie? Of zijn er andere middelen?

Misschien is de nuvaring iets voor je?

Is dat ook iets voor bijv 2 maanden? Ik heb echt de laatste 15 jaar onder een steen gelegen en nooit verder gekeken dan "mijn pil" maar ga googlen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:15

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:16

Yunomi schreef:
friesam schreef:
Is dat ook iets voor bijv 2 maanden? Ik heb echt de laatste 15 jaar onder een steen gelegen en nooit verder gekeken dan "mijn pil" maar ga googlen.

Ja :j Je brengt 1 in, en na 3 weken gaat ie er weer uit en wordt je ongesteld. Een week later breng je weer een nieuwe ring in etc. Ik vind het zelf erg prettig omdat ik er bijna niet om hoef te denken.

Ga dit aan gynacoloog voorleggen hij moet nog wel mijn baarmoederhals kunnen checken

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:50

friesam schreef:
Ga dit aan gynacoloog voorleggen hij moet nog wel mijn baarmoederhals kunnen checken

Denk dat het wel kan, tussendoor mag hij er maximaal 3 uur achtereen uit.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:50

Heb ik weer.. Nam net mijn eerste pil na mijn stopweek, 5 minuten later diarree -O- . bijsluiter zegt nieuwe pil pakken maar ik twijfel of dat nodig is. Had hem echt net 5 minuten ervoor ingenomen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:03

Hee,
Ik wil graag in de vakantie mijn ongesteldheid overslaan. Dat betekent dat ik de pil 4 weken extra moet slikken, dus in totaal 7 weken voor mijn eerste ongesteldheid. Vanaf aankomende vrijdag. (zit nu in de stopweek)
Mag ik dit zomaar doen, of moet ik daarvoor de huisarts bellen? Ik heb die levongestrol/micro nog wat haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:04

tessa_brian schreef:
Heb ik weer.. Nam net mijn eerste pil na mijn stopweek, 5 minuten later diarree -O- . bijsluiter zegt nieuwe pil pakken maar ik twijfel of dat nodig is. Had hem echt net 5 minuten ervoor ingenomen.

Kan je het niet voor de zekerheid doen? Het ligt eraan hoe erg de diarree was...was ie waterig? :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:06

Zertab schreef:
Hee,
Ik wil graag in de vakantie mijn ongesteldheid overslaan. Dat betekent dat ik de pil 4 weken extra moet slikken, dus in totaal 7 weken voor mijn eerste ongesteldheid. Vanaf aankomende vrijdag. (zit nu in de stopweek)
Mag ik dit zomaar doen, of moet ik daarvoor de huisarts bellen? Ik heb die levongestrol/micro nog wat haha.

Dat is toch zo'n normale pil? Dan kan je dat gewoon 'zomaar' doen hoor. Maar je kan wel doorbraakbloedingen krijgen. Die houden vaak aan tot je toch maar stopt met je strip (waarna je ongesteld wordt).