Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sakura789 schreef:Hier ook de eerste ‘lange’ tocht weer gemaakt dit weekend. Een fietsvakantie begint wel te kriebelen dus we sijn voorzichtig aan het kijken naar bestemmingen (Myanmar, Vietnam, ??) en fietsen (Santos travelmaster met riemaandrijving). Voor ergens in de komende jaren. Eerst op vakantie met een 4x4 en in de zomer een tocht door Nederland op de huidige fietsen.
Wat klimmen betreft, dit kun je echt leren van een (semi)prof. Het gaat om de juiste cadans, snelheid en vooral kilometers maken. Ik kwam ook altijd vloekend boven, maar met wat ‘lesjes’ gaat het nu veel beter. Ik gooide het altijd op de afwezige klimgenen, maar ik zag gister mijn achterneef in de Ronde van Vlaanderen prima klimmen, dus is geen excuus. Prachtige overwinning trouwens bij de vrouwen en mannen.
MarrieLeen schreef:ik lees al een tijdje mee hier ter oriëntatie en zou graag wat vragen. Wij zijn op zoek naar een goede MTB voor actief recreatief gebruik.
Ik ben zelf 1.83m en mijn vrouw is 1.73m.
MuSLi schreef:21" lijkt me voor een lengte van 1.73m wel aan de grote kant.
18"/19" is daarvoor geschikter. Maar die is dan voor 1.83m weer aan de kleine kant.
Dit overigens afhankelijk van de binnenbeenlengte en het merk fiets.
Ieder merk heeft weer andere maten en gebruikt andere afstanden en hoeken.
Ik neem aan dat je bij een winkel geweest bent?
Wat gaven ze daar voor advies met betrekking tot de fietsen?
MarrieLeen schreef:Ik dacht dat jij altijd zo openminded was HC.Het gaat in dit geval over twee vrouwen.
ChantalSmook schreef:Wat leuk een mountainbike topic! Via het fietsplan een Mountainbike van Trek gekocht 2 jaar geleden. Mijn vriend had er ook een. We gebruikten ze voornamelijk voor terras naar terras en elke dag voor werk etc. Ik voelde me niet helemaal stabiel met mijn grip in het bos. Helaas zijn onze fietsen 2 weken geleden uit de berging gejat. Wonen niet echt in een top buurt helaas. Gelukkig verzekerd.. Wat geld bijgelegd en geüpgraded naar een iets luxere nog. Dus nu trek x caliber 9. Wel het voornemen om echt meer ermee routes te gaan rijden. Ben altijd graag buiten op de fiets. Heb nu een frame maat kleiner dus hoop dat ik me daarmee zekerder voel als we snelheid hebben in het bos e.d.
Woon in omgeving eindhoven