Goof, hoeft ook niet hetzelfde te zijn natuurlijk, maar deed me eraan denken! Bij mij maakt strakker doen wel verschil, dan pakt hij hem opeens, alleen zit hij dan echt absurd strak, want ik doe hem altijd al strakker als ik ga rennen. Denk toch dat kleine pols + kou + groot horloge niet helemaal ideaal is. Ach ja, globaal gezien pakt hij hem wel, alleen soms zitten er onlogische stukken tussen. En wat je zegt, het zal wel, ik loop, daar gaat het om.

Echt top dat er een stijgende lijn zit in je energie en dat je hartslag weer mooi laag blijft!
Samantha, hé wat rot dat je zo'n last blijft houden terwijl je zo lekker ging!
Ninus, dat zal ook zeker meespelen! Hopelijk zit je ijzergehalte en alles weer goed nu!
Lugh, voor mij werken evenementen heel goed als motivatie en om ergens naartoe te werken, hopelijk voor jou ook

Namiro, aiii, pijnlijk! Hopelijk zet krachttraining zoden aan de dijk.
99, ik doe niet veel anders. Bij langere afstanden (25+) eet ik wat meer koolhydraten de avond van tevoren, maar dat is vooral omdat ik makkelijk te weinig eet en echt meer nodig heb met de afstanden die ik nu loop. Goed slapen en geen gekke dingen doen of zware trainingen de dagen ervoor spreekt voor zich denk ik. Inderdaad inlezen in het evenement, zorgen dat de route op mijn horloge staat als die er is, spullen klaarleggen. Ik neem altijd een recovery drankje van tailwind mee waar calorieën, proteïnen, zout en vetten in zitten, maar ook dat is omdat ik na een lange afstand geen honger heb en ik het er in vaste vorm soms echt niet bij gegeten krijg. Goed (maar niet anders of absurd veel) ontbijten en ik eet graag een (half) banaantje voor de start.
Inderdaad je niet laten opjutten bij de start en mee proberen te lopen met de kopgroep, gewoon je eigen tempo aanhouden.
Ik doe ook niet echt een uitgebreide warming-up, maar zorg wel dat ik een klein beetje los en vooral warm ben als het koud is, wat draaibewegingen met mijn benen omhoog en opzij, knieën, enkel en voeten cirkelen, eventjes huppelen.
Klinkt leuk, die coast marathon, maar ook erg massaal.

Ik ben gister opeens voor het eerst wezen klimmen. Mijn huisgenoot/goede vriendin klimt enorm veel, ik ben bezig van haar een trailrunner te maken en zij wil van mij een klimmer maken, maar ik was nog niet eerder mee geweest omdat ik haar niet kan/mag zekeren, dus aan mij alleen heeft ze niet veel. Maar nu deed er een goede kans voor. Echt heel leuk en ook heel anders dan boulderen! Ik had in het begin te weinig gegeten en te veel koffie op, en toen werd ik op 3/4e van de route telkens drilpudding door de hoogte, opeens trok ik het mentaal niet meer terwijl ik wist dat het veilig was en hielden mijn armen en benen ermee op.

Vandaag nog een stukje rennen met wat tempo, wil kijken of ik zaterdag ook tijd heb voor een kort loopje in de ochtend en zondag wil ik 15 km rennen, de long run van het schema, heb wel een werkweekend, dus dat moet dan erna eind van de middag. Dan heb ik deze week 5 keer gerend, 1 keer geklommen en morgen nog naar bootcamp. Heerlijk! Al merk ik wel dat ik echt goed moet slapen als ik zoveel train, heb daardoor de krav maga les die ik gisteren gepland had wel overboord gegooid, was na het klimmen ook wel echt moe en moest nog studeren.