Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:23

Leonie, die wedstrijdtijden die garmin voorstelt zijn zo ambitieus :') Wat een heerlijk uitzicht! Geniet ervan :D Wel zielige teen heb je.

Goof, hoeft ook niet hetzelfde te zijn natuurlijk, maar deed me eraan denken! Bij mij maakt strakker doen wel verschil, dan pakt hij hem opeens, alleen zit hij dan echt absurd strak, want ik doe hem altijd al strakker als ik ga rennen. Denk toch dat kleine pols + kou + groot horloge niet helemaal ideaal is. Ach ja, globaal gezien pakt hij hem wel, alleen soms zitten er onlogische stukken tussen. En wat je zegt, het zal wel, ik loop, daar gaat het om. :')
Echt top dat er een stijgende lijn zit in je energie en dat je hartslag weer mooi laag blijft!

Samantha, hé wat rot dat je zo'n last blijft houden terwijl je zo lekker ging!

Ninus, dat zal ook zeker meespelen! Hopelijk zit je ijzergehalte en alles weer goed nu!

Lugh, voor mij werken evenementen heel goed als motivatie en om ergens naartoe te werken, hopelijk voor jou ook :)

Namiro, aiii, pijnlijk! Hopelijk zet krachttraining zoden aan de dijk.

99, ik doe niet veel anders. Bij langere afstanden (25+) eet ik wat meer koolhydraten de avond van tevoren, maar dat is vooral omdat ik makkelijk te weinig eet en echt meer nodig heb met de afstanden die ik nu loop. Goed slapen en geen gekke dingen doen of zware trainingen de dagen ervoor spreekt voor zich denk ik. Inderdaad inlezen in het evenement, zorgen dat de route op mijn horloge staat als die er is, spullen klaarleggen. Ik neem altijd een recovery drankje van tailwind mee waar calorieën, proteïnen, zout en vetten in zitten, maar ook dat is omdat ik na een lange afstand geen honger heb en ik het er in vaste vorm soms echt niet bij gegeten krijg. Goed (maar niet anders of absurd veel) ontbijten en ik eet graag een (half) banaantje voor de start.
Inderdaad je niet laten opjutten bij de start en mee proberen te lopen met de kopgroep, gewoon je eigen tempo aanhouden.
Ik doe ook niet echt een uitgebreide warming-up, maar zorg wel dat ik een klein beetje los en vooral warm ben als het koud is, wat draaibewegingen met mijn benen omhoog en opzij, knieën, enkel en voeten cirkelen, eventjes huppelen.

Klinkt leuk, die coast marathon, maar ook erg massaal. :=

Ik ben gister opeens voor het eerst wezen klimmen. Mijn huisgenoot/goede vriendin klimt enorm veel, ik ben bezig van haar een trailrunner te maken en zij wil van mij een klimmer maken, maar ik was nog niet eerder mee geweest omdat ik haar niet kan/mag zekeren, dus aan mij alleen heeft ze niet veel. Maar nu deed er een goede kans voor. Echt heel leuk en ook heel anders dan boulderen! Ik had in het begin te weinig gegeten en te veel koffie op, en toen werd ik op 3/4e van de route telkens drilpudding door de hoogte, opeens trok ik het mentaal niet meer terwijl ik wist dat het veilig was en hielden mijn armen en benen ermee op. _O- Toen wat gegeten en ging het een stuk beter. :+ Wat ik leuk vind, is het stukje nadenken over de route en hoe je omgaat met de verzuring die richting het einde van een route toeneemt. Heb veel vanuit mijn benen geklommen op aanraden van vriendin, terwijl je van nature geneigd bent je armen meer te vertrouwen, ze was een goede juf! Heb eigenlijk amper spierpijn nu. :D

Vandaag nog een stukje rennen met wat tempo, wil kijken of ik zaterdag ook tijd heb voor een kort loopje in de ochtend en zondag wil ik 15 km rennen, de long run van het schema, heb wel een werkweekend, dus dat moet dan erna eind van de middag. Dan heb ik deze week 5 keer gerend, 1 keer geklommen en morgen nog naar bootcamp. Heerlijk! Al merk ik wel dat ik echt goed moet slapen als ik zoveel train, heb daardoor de krav maga les die ik gisteren gepland had wel overboord gegooid, was na het klimmen ook wel echt moe en moest nog studeren. :=

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:23

Mijn Garmin heeft wat raars, vanmorgen opgeladen, 28 dagen. Nu staat die nog maar op 25 dagen, en heb nog maar 1782 stappen sindsdien gezet. Zou maar 1 dag batterij per dag mogen verliezen als die geen gps aan heeft staan (en die staat niet aan). Hoop niet dat ik hem in moet sturen voor garantie omdat de batterij na 1.5 jaar al minder wordt. Want dat betekent eerst een ander kopen en dan pas opsturen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:00

Ninus: waar in Zwitserland lopen jullie? Ik ben deels Zwitsers, mijn familie komt uit Centraal Zwitserland.

99...: jij bouwt echt lekker makkelijk op zeg! Behoorlijk snel en al een stuk in zone 2

Suliko: ik loop nog steeds een groot deel in zone 5, maar mijn trainingen zijn zelden anaeroob volgens Garmin, Die heeft m'n maximale hartslag ook veel hoger gezet dan ie is getest bij de sportarts.
Ik loop 11 km in Leersum.

Vandaag heb ik onbedoeld een PR gelopen :+ Ik wilde rustig 5 km lopen als voorbereiden op de Egmond kwart en heb alleen na de eerste kilometer gekeken hoe hard ik die had gelopen. Of m'n gevoel een beetje klopte, en dat was zo. Hoewel ik voor m'n gevoel best rustig liep, ben ik blijkbaar wat sneller gaan lopen en heb ik m'n PR verbeterd tot 36:45 *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 16:06

Goed gedaan Tiggs!

Ik heb vanmorgen genoten van de sneeuw in het Bergherbos. Wat is dat toch geweldig. En zwaar, zeker omdat er veel modder ligt onder de sneeuw :+. Ook weer 300hm meegepakt. Veel stukjes gewandeld om niet uit te glijden en optimaal te genieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uitzicht vanaf de uitkijktoren.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:13

Oh wow, gaaf! Grappig dat er in zo'n klein landje zoveel verschil in weer kan zijn. Hier vanmorgen regen en nu volop zon. Ik heb met lopen gewacht tot de zon scheen en ga zo lekker een rondje.
Hé, goed Tiggs! Leuk als het zo onverwacht is.
Suliko, leuk! Maar jeetje, wat doe jij veel zeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:23

Gaaf, hier is het boven nul en geen vlok gevallen, wel wat regen helaas.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:39

Prachtig die sneeuw! Ik heb heerlijk in de zon gelopen vanochtend (en woon niet eens heel ver van Goof vandaan volgens mij).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:23

Tiggs, dat is ook interessant, mijn hoogste hartslag door garmin gemeten is 207, echt absurd hoog, ik zit zeer zelden boven de 200 (in 1,5 jaar tijd misschien 3x). Dus dat zou ook fout kunnen zijn. Ik weet dat ik een hogere hartslag heb dan gemiddeld, maar hoog is voor mij eerder rond de 197. Ik zou ooit nog wel eens zo'n sportmedisch onderzoek willen doen. Je kan trouwens je zones zelf aanpassen gebaseerd op wat de sportarts heeft gemeten, misschien scheelt dat. En wat goed dat je je PR hebt verbeterd!

Supervixen, waaah jaloers!! Prachtig <3 Dat is echt sneeuw, beter dan de slushpuppy die wij afgelopen week hadden. Ik kan me voorstellen dat het zwaar was.

Goof, dat vond ik nu ook wel. :') Maar ik let wel goed op of het niet te veel is, zolang het sporten me energie geeft en mijn lichaam nergens protesteert, ben ik niet gealarmeerd. Maar vandaag wel een stapje rustiger gedaan!

Ik liep in het tegenovergestelde weer van SV, met een heerlijk zonnetje waar ik ook echt enorm van genoten heb, wat kan de zon toch veel met je doen na zoveel grauwe dagen. <3
Ik heb een easy run gedaan, alles in zone 3, ipv tempo, had afgelopen maandag al die intervallen gedaan van vorige week terwijl toen een easy run gepland stond en het leek me verstandig om de meeste kilometers easy te houden en daarmee ook ruimte te geven voor herstel. Mijn schema is echt een rommeltje, ik doe alles wel (of eigenlijk loop ik wekelijks meer), maar de trainingen verspringen regelmatig.
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:55

Wat goed Tiggs, gefeliciteerd!

O wauw SV, prachtig die sneeuw! Hier niks ook.

Ook lekker loopje Suliko!

Ik heb vanmiddag een wandeling in lunchpauze gemaakt en net sportschool geweest.
Morgenavond weer paardrijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:09

Hier net een heel slecht loopje gedaan, ging niet lekker, maar goed, ben wel even in beweging geweest, dus dan is het goed.
Maar had wat raars, mijn Garmin gaf de melding dat het geheugen vol was. Hoe kan dat? Alles gaat automatisch naar de app, en ik kan volgens mij niets bewaren op het horloge. Heel raar. Heb gezegd van stuur maar naar de app, en verder doet 'ie het wel (behalve dat die vandaag opeens ook batterij vreet), heb geen gps aanstaan, niets.
Hoop niet dat 'ie na 1.5 jaar al de geest geeft, zit nog garantie op, maar dan moet je eerst een andere kopen omdat je niet zonder wilt zitten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:21

Zit op mijn mobiel dus kan niet uitgebreid reageren op iedereen

Sall schreef:
Ai pijnlijk Leonie! Op welk eiland zitten we? :+

Het Eiland Sal :+

Mooi die sneeuw Sv.

Leuk Suliko, de smaak te pakken met klimmen.
Teen is idd zielig. Vandaag nog zwarter :')

Netjes Tiggs!

Veel plezier 996! Geen gekke dingen doen. Meeste tips zijn al gegeven.
Voor een 5 of 10km doe ik wel een warm up. Alles erboven niet.

Ik ga morgen hier op het strand proberen te lopen als ik wat energie heb. Garmin is niet heel blij (en ik ben ook echt hondsmoe na gister en met het tijdsverschil) Ben benieuwd!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:07

Fijne vakantie Leonie! En sterkte met je teen, geen pijn?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:52

Germie, je activiteiten worden ook op je horloge opgeslagen, en routes als je die erop zet. Je kan op je horloge al je oude activiteiten terugzien namelijk, tot ie vol is. Die kan je ook verwijderen, kan handmatig of via de computer als je je horloge daarop aansluit en naar het juiste mapje gaat.
Dat was ook een van de stappenplannen die garmin teruggaf bij fenix horloges die uitvielen, om het horloge helemaal leeg te halen.

Lekker chillen en genieten dan Leonie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 07:33

Ik heb nog nooit die melding gehad en nog nooit oude activiteiten weggehaald? En ik heb de mijne nu twee en half jaar. Ik haal alleen af en toe wat gpx routes eraf die ik erop had gezet.
Dus best een vreemde melding.
Mijn forerunner die ik hiervoor had zelfde verhaal. Nog nooit zo'n melding gehad.

Germie je lichaam is nog aan het herstellen van afgelopen weekend, niet raar dat het slecht ging.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:21

Mijn instinct gaf na een tijd ook de melding dat hij vol zat, had er te veel koersen op staan, dan kon ik er geen nieuwe op zetten tot ik een paar koersen verwijderd had.
Hetzelfde kan gebeuren door activiteiten.

De insinct heeft 32 mb, de forerunner 265 8 gb en de fenix 7 16 gb aan werkgeheugen, dus niet gek dat je het met de forerunner en fenix nooit gehad hebt. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:07

Suliko schreef:
Germie, je activiteiten worden ook op je horloge opgeslagen, en routes als je die erop zet. Je kan op je horloge al je oude activiteiten terugzien namelijk, tot ie vol is. Die kan je ook verwijderen, kan handmatig of via de computer als je je horloge daarop aansluit en naar het juiste mapje gaat.
Dat was ook een van de stappenplannen die garmin teruggaf bij fenix horloges die uitvielen, om het horloge helemaal leeg te halen.

Lekker chillen en genieten dan Leonie!

Routes staan er niet op. Maar ik heb geen idee waar ik dat kan vinden.
Bedoel je met aansluiten op de computer letterlijk de laadkabel in je computer steken? Want dan gebeurt er bij mij niets. Gaat gewoon laden. Herkent het niet als usb.
En met de hand verwijderen krijg ik ook niet voor elkaar, ik kan door de activiteiten scrollen, maar verwijderen? Nee. Krijg nergens die optie.
EDIT: op een andere pc kan ik wel verwijderen.
Op het toestel lijkt geen optie aanwezig. Maar goed, het is er nu weer af.

Ik vind dit overigens wel erg slecht van Garmin, ik ben niet anders gewend dan dat als het geheugen vol raakt dat een duikcomputer de oudste gegevens gaat overschrijven. En dan de totalen wel bewaart.
Of je zou verwachten dat het van het horloge gaat als het naar de app gezet is.
Hier zijn dus nog wel verbeterpunten te behalen. Na 1.5 jaar al vol vind ik ook snel, want het gaat echt maar om een paar mb zag ik.
Ik ga de aanschaf van een Descent er bij nu wel even heroverwegen. Leek me juist wel handig voor vakanties, de smartwatch en duikcomputer in 1. Maar die is dan ook zo vol vrees ik. En als zoiets onder water gebeurt bij de soms ingewikkelde duiken die ik maak zou ik niet blij zijn, ook al is het dan nog altijd mijn backupcomputer (ik werk als hoofdcomputer altijd met Shearwater). Dan wacht ik nog wel een paar jaar totdat de eventuele kinderziektes er echt uit zijn.

Hoop dat het nu wel weer goed is en dat ook het ineens extreem snel leeglopen van de accu opgelost is.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:35

Germie, waarom zou je een horloge vergelijken met een duikcomputer? Het is heel normaal dat een horloge een werkgeheugen heeft die vol kan raken. Er is niet altijd verbinding met een mobiel, misschien zijn er mensen die het horloge gebruiken zonder de app, stel je zit in een gebied zonder bereik, dus logisch dat een horloge je laatste activiteiten vasthoudt. Net als een camera, mobiel, etc, kan het vollopen. Alleen de instinct is beperkt in opslagruimte met slechts 32 mb helaas, dat viel me ook tegen hoe weinig dat is vergeleken met andere horloges van garmin, ik moest best vaak routes verwijderen toen ik steeds langere routes ging lopen. En aan de andere kant, 1x in het jaar je horloge even leeg trekken is maar een paar seconde werk toch? Dus dat het tijdens een activiteit volloopt, zal echt niet zo snel gebeuren, waarschijnlijk komt de melding ook voor hij daadwerkelijk vol zit.

Net een heerlijke bootcamp gehad! Geen straf met een zonnetje buiten en bevroren gras buiten sporten. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:59

Suliko schreef:
Germie, waarom zou je een horloge vergelijken met een duikcomputer? Het is heel normaal dat een horloge een werkgeheugen heeft die vol kan raken. Er is niet altijd verbinding met een mobiel, misschien zijn er mensen die het horloge gebruiken zonder de app, stel je zit in een gebied zonder bereik, dus logisch dat een horloge je laatste activiteiten vasthoudt. Net als een camera, mobiel, etc, kan het vollopen. Alleen de instinct is beperkt in opslagruimte met slechts 32 mb helaas, dat viel me ook tegen hoe weinig dat is vergeleken met andere horloges van garmin, ik moest best vaak routes verwijderen toen ik steeds langere routes ging lopen. En aan de andere kant, 1x in het jaar je horloge even leeg trekken is maar een paar seconde werk toch? Dus dat het tijdens een activiteit volloopt, zal echt niet zo snel gebeuren, waarschijnlijk komt de melding ook voor hij daadwerkelijk vol zit.

Net een heerlijke bootcamp gehad! Geen straf met een zonnetje buiten en bevroren gras buiten sporten. :D

Ik had verwacht dat als je een activiteit overhaalt naar de app dat die dan wel verwijderd wordt, of dat die dus gewoon de oudste activiteit overschrijft. Ik weet eigenlijk niet anders dan dat dit gebeurt.
Maar goed, ik zit nog op 27 dagen prik, dus vanmorgen is er na verwijderen geen versnelde leegloop van de accu waargenomen. En dan kan ik weer een jaar verder zeg maar voordat er problemen optreden.

En waarom vergelijken met een duikcomputer? Garmin heeft met de Descent dus een duikcomputer inclusief trimix en rebreather, dus alles zit er op. Buhlmann met gradient factors voor de berekeningen (dat is wat vaktaal, maar je wilt tegenwoordig een Buhlmanncomputer en geen (Suunto) RGBM of VPM-B). Als ik op vakantie ga, dan heb ik m'n Instinct ook bij me, die draag ik gewoon altijd en gaat ook niet af met duiken. Is immers tot 100m waterdicht.
Dus ik kijk af en toe met een schuin oog naar de goedkoopste Descent versie van onder de 400 euro, want dan heb ik dus nog steeds hetzelfde als smartwatch die ik nu heb, plus dus de duikcomputer opties. Gezien mijn aard van duiken moet ik werken met 2 computers waarvan 1 als backup. Als hoofdcomputer heb ik gewoon een Shearwater, maar dat is een heel lomp ding en absoluut geen smartwatch.
Een paar jaar geleden heb ik een Suunto D5 gewonnen, leek me geweldig voor reizen omdat het dus ook een horloge is (geen smartwatch), maar die accu is 1 drama. 's morgens na opladen geeft die 10 uur duiktijd aan, maar na 3 duiken van 70 minuten en gewoon dragen tussen de duiken door heb ik altijd al een low battery. Verder heeft die D5 me binnen de garantieperiode volledig in de steek gelaten TIJDENS een duik met een 'Fatal system error, contact your suunto dealer' en toen had ik dus EN geen backup computer meer, EN geen horloge. Aangezien ik niet de enige ben met deze issues, en Suunto zo enorm krenterig is om onder garantie zelfs het gebruikte bandje over te zetten bij vervanging, en de screenprotector NIET mee te leveren ben ik absoluut geen Suunto fan. Ik weet dat Suunto ook een soort van smartwatch en duikcomputer heeft, maar voor de trainingsschema's moet je betalen en als duikcomputer is het alleen gericht op sportduikers wegens een maximale diepte van 60m en geen trimix en ccr opties.

Garmin levert dus veel meer waar voor je geld en ik ben verder dus echt tevreden met mijn Instinct 2.
Maar wacht toch nu wel even af m.b.t. de Descent G1. Het is immers ook geen absoluut noodzakelijke uitgave, maar meer een 'nice to have'. ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:14

Ik begrijp dat de duikvariant van het garmin horloge te vergelijken is met een duikcomputer, maar om dan de link te leggen dat activiteiten automatisch worden overgezet en verwijdert, is niet per se logisch. Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom activiteiten ook op het horloge worden opgeslagen. Want ook de trainingssuggesties, tempoverwachtingen en dergelijke worden gebaseerd op je geschiedenis aan activiteiten. :) En als je heel veel routes op je horloge zet is het toch logisch dat het op den duur volloopt in het werkgeheugen? Dat zal ook met een fenix gebeuren, alleen met 16 gb werkgeheugen moet je wel echt heel erg je best doen om dat vol te krijgen. :')
Maar fijn dat het in ieder geval gelukt is om hem leeg te halen. Via dit filmpjes kan je zien hoe het via het horloge zelf kan: https://www.google.com/search?q=delete+activity+garmin+instinct&rlz=1C1_____en-GBNL1017NL1017&oq=delete+activity+garmin+instinct&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQABgWGB4yCggCEAAYgAQYogQyBwgDEAAY7wUyCggEEAAYgAQYogTSAQg0MTY5ajBqMagCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:4b0bcc19,vid:hb_SNek2TxU,st:0

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:44

Geen verstand van duiken en ook nog nooit vol horloge gehad. Nu kon de mijne ook geen gpx ed dus dat zal schelen. Stond wel muziek op.

Hier vanmorgen echt heerlijk wezen lopen. Ik had het wel zwaar :Y) maar vond het erg leuk om op een enorm wisselend terrein te lopen. Strand (mul en hard) gravel, rotsen, zandpad en natte klei die aan mijn schoenen bleef plakken :+ . Zonder echte route of echt plan gaan lopen met als doel, 60min rustig rondje lopen. Onderweg kwam ik één andere loper tegen (razendsnelle gast!) Die graag een foto wilde. Nou dat wilde ik ook wel. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:29

Supermooi zo in het winterwonderland SV!
Weet verder niks van horloges maaar kan me voorstellen dat het werkgeheugen volraakt met hele lange loopjes.
Wow mooi landschap Leonie!

Ben vandaag bij een podotherapeut geweest voor zooltjes. Blijf toch iets te vaak kleine blessures krijgen, nu ook weer een week niet gelopen door beginnende shin splints. Lastige was dat mijn hardloopschoenen al corrigeren voor overpronatie en dat met zooltjes too much kwam worden.

Heb maar gezegd dat ik het geen probleem vond een nieuw paar schoenen te kopen, ben gewend om elke 6 weken 200 euro af te tikken voor orthopedisch beslag :+ . Die kosten heb ik nu niet meer, dus kan best een nieuw paar schoenen kopen. Stiekem zelfs wel leuk, heb ik wat meer opties qua kleurtjes en waterdichtheid :D .

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:43

Ben benieuwd of het je helpt Eef, houd je ons op de hoogte?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:51

Mooie foto’s zeg Leonie!

Haha jouw verhaal Eef! Heb je ook advies over het type schoenen gekregen?

Ik heb gister 4 x 1000 m gedaan en vandaag lekker 6 km easy. Er kwam een prachtige regenboog, maar daarna ook een ontzettende stortbui. Wat een water :')

Afbeelding

Morgen de RFR, hopen op droog weer! **\O/**

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:40

Het wordt fantastisch loopweer Lies! Het parcours is lekker nat, genieten :))

Misschien tot morgen, je treft mijn man sowieso!

Oh wat een sprookje SV, echt genieten *\o/*

Nogmaals gefeliciteerd met je PR Tiggs :))

Balen van je knie Sall -O-

En nu snap ik waarom jij op Sall haar favoriete eiland bent Leonie :D Veel plezier!

Ik ben een avondje in Thialf, goede voorbereiding voor morgen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:06

Sall wil ik ook wel naartoe als ik dit zo zie.

Dus flink schaatsen Ninus?