Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:22

De Des Sables ultramarathon is trouwens ook interessant om te bekijken :D is 254 km door de woestijn... wel met overnachtingen erbij maar één van de zwaarste ultra's die er bestaat volgens mij.. hardlopen met soms temperaturen van 50 graden, heuvel op- en afwaarts en door het zand.. brr

Schemerdier

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:37

Tof Supervixen! Dat kan je niet laten liggen natuurlijk.

Als ik me niet vergis heeft een Belgische semi ongetrainde presentator die eens proberen meelopen op televisie, die marathon des sables. Was zeer vermakelijk om te zien :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:43

Fearn schreef:
De Des Sables ultramarathon is trouwens ook interessant om te bekijken :D is 254 km door de woestijn... wel met overnachtingen erbij maar één van de zwaarste ultra's die er bestaat volgens mij.. hardlopen met soms temperaturen van 50 graden, heuvel op- en afwaarts en door het zand.. brr

Yep en helemaal self supported zo ongeveer.

Ik volg iemand op insta die daar in 2024 aan mee doet.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 07:41

SV met gewonnen tickets toch nog naar de 7 heuvelen. Wil je wel of geen felicitaties voor deze winst? :D

Schemerdier altijd fijn om nieuwe broek te hebben. Welke heb je uitgekozen?

Die docu’s over Barkleys en des Sables en andere die hier getipt zijn, zijn echt een aanrader om te kijken. Heel intrigerend!

Fearn je kan de docu’s inderdaad ook goed gebruiken als motivatie :D herkenbaar! Mooie schoenen ook, hier zitten de Asics ook fijn met genoeg ruimte aan de voorkant.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:29

Hahahaha MizzMontana ik laat het aan jou of je me wilt feliciteren.
Ik zou me er zelf niet meer voor inschrijven, maar iets winnen is toch stiekem wel leuk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:59

Mizzmontana 2 lange broeken van Sweaty Betty! Heb er een korte van en vind die wel fijn zitten. Ik kijk af en toe eens op Zalando Lounge of er kortingen op sportkledij bijzitten, scheelt soms zelfs de helft in prijs! Nu ook weer lekkere korting kunnen scoren :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:08

Haha wat een toeval SV. Heb je dan ook actief ergens aan mee gedaan dat je juist die tickets hebt gewonnen?

Oe, kortingen op broeken, ik ga ook even kijken. Wil er ook nog wat bij.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:23

Haha SV, ik zou het zien als een teken en dus zeker mee doen :))

Schemerdier ik vind het superfijne broeken (heb er 4 :=) en wil niet meer anders. Ik ben slecht in het vinden van kortingen dus betaal vaak de volle mep, is het ook meer dan waard, maar korting is altijd fijn.

Ik vind die ultralange afstanden ook fascinerend, zou het zelf nooit willen (en ik kan het ook niet), je moet er teveel voor laten en die discipline heb ik niet. Heb net Het hoofd weegt zwaarder dan de benen gelezen over de route naar het lopen van de Spartathlon, voor mij (in het klein) herkenbaar waar je mentaal tegen aan loopt en wat het over je zelf zegt en hoe je daar je draai in moet vinden.

Vanochtend een rondje 11km gedaan in 5:45, buienradar was erg pessimistisch, maar uiteindelijk lekker in het zonnetje gelopen, de keiharde wind is er echter nog steeds, maar daar ben ik gelukkig aan gewend.

Ik ga niet naar Wageningen morgen en vrijdag, dus mijn rondje met Kylan wordt me door de neus geboord -O-

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:35

Ik betaal er nu maar 40 euro voor per broek, dus dat is al wat minder pijnlijk dan dan originele prijs :))

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:30

Supervixen schreef:
Fearn schreef:

Yep en helemaal self supported zo ongeveer.

Ik volg iemand op insta die daar in 2024 aan mee doet.

Heb je evt wat leuke insta accounts voor ons om te volgen? :D ben nu ook wel benieuwd. Nog meer motivatie haha!

Mooi rondje Ninus!

Ik heb gister ook een 10 km gelopen. Heb er wel moeite mee dat t zo vroeg donker wordt :') vind het donker gewoon niet zo leuk en minder veilig in deze buurt.

Laatst had ik trouwens ook zoiets raars. Ik was dus gewoon aan het hardlopen en had niks door, maar plotseling allemaal kabaal om me heen en hardlopers met startnummers. Bleek dat ik per ongeluk een stukje meeliep met een triatlon :')

Kon gelukkig snel weer een andere weg nemen haha.

Maar dat vind ik ook knap, zwemmen, hardlopen én fietsen. Lijkt mij zelf ook nog wel eens uitdagend om dat te proberen maar dan wel korte afstanden hoor.. :D en lekker in de zomer of zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:02

Insta accounts:

Courtneydauwalter
Harveylewisultrarunner
Jwet_running
Mimmikotka
De_boomstamman
_miketesser
Karelsabbe
Ultra_cindy
Gerbenoevermans

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:36

Dat is inderdaad wel toevallig dat jij dan uitgerekend kaartjes wint voor de 7 heuvelenloop! Wel leuk dat je ze hebt gewonnen, waarbij heb je ze gewonnen?
En mag je starten in een van de voorste startvakken? Dat scheelt ook al behoorlijk veel met in de drukte lopen.
Mijn moeder mocht vroeger altijd in het 1e starvak, en die was dan al bijna binnen als de laatste nog moesten vertrekken.
Hoorde wel dat er dit jaar wat minder inschrijvingen waren dan normaal, ze hebben nog maar rond de 20.000 mensen!
Nog een flinke massa mensen!
Leuk dat er meerdere bokkers mee doen.

Fearn, goed bezig! Lekker hoor een rondje van 10km.
En heerlijk dat je op vakantie gaat, en daar kleine trail afstanden gaat lopen, leuk!
Haha zat je midden in een wedstrijd, dat is ook wat ja!
Ja ik vind vroeg donker ook niet veel aan, ik houd niet van in het donker lopen.

Ninus mooi rondje gelopen, fijn dat je het droog gehouden hebt!
Klinkt als een interessant boek, mooi dat het herkenbaar is.
Ik ben nu een boek aan het lezen van Scot Jurek, Eat and Run, ook een mooi boek.
Zo veel en ver als hij loopt zou ik ook nooit kunnen, maar wel inspirerend om te lezen over zijn weg naar de ultra marathon's toe.
En er staan ook nog leuke recepten in

Suusje hoe gaat het nu met je, voelt je keel al wat beter?
En hoe is het afgelopen met je zoektocht naar een loopband?

Schemerdier, fijn dat je nieuwe broeken hebt besteld met korting, goed gevonden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:41

Ieris ik had me in de datum vergist en was in de veronderstelling dat ik de dag ervoor een marathon had gepland, dus ik heb een veel langzamere eindtijd opgegeven dan ik normaal zou doen :=
Dus het wordt ellebogen denk ik of ik maak er gewoon een relaxed rondje van.
Het was een actie van runnersworld.
Ik denk dat we de auto in Lent zetten en dan het laatste stukje met de trein gaan ofzo.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:26

Leuk dat je ook meedoet SV, ik zie je daar misschien nog wel. Ik ben benieuwd hoe het is daar met zo'n grote groep deelnemers! Ik start lekker achteraan want ik ben nou eenmaal een slome :)) mijn plan is ook om de auto in Elst of Lent te zetten en vanaf daar de trein te pakken naar Nijmegen. Mijn startnummer is al binnengekomen.

Jammer Ninus dat ons rondje morgenochtend niet doorgaat. Ik had nog wel een leuk stukje sightseeing van mijn prachtige stadje bedacht :P

Vanavond eindelijk weer gelopen sinds zondag. Deze week is nogal chaotisch op mijn werk met allerlei apparatuur die op vrij kritieke momenten kuren vertoont dus de laatste dagen was het hardlopen er bij in geschoten. Nu ben ik net terug van een heerlijke ronde. Kwartiertje inlopen, kwartiertje 5:30 en kwartiertje uitlopen, totaal 7 en een beetje in drie kwartier, nu is mijn hoofd in ieder geval weer een beetje uit rust gebracht :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:51

Lekker even je hoofd leeg lopen Kylan!

Ik ga morgen een korte stukje proberen te lopen. Als ik daarna geen last heb loop ik zaterdag de 5km in Mirns. Voet gaat nu aardig goed, maar ik heb ook rustig aan gedaan de laatste dagen. Even testen of het na belasting nog steeds goed gaat.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:48

Vandaag helaas geen sightseeing in Wageningen, maar één van de bekende rondjes 10km hier in het hoge noorden. Ging lekker stabiel in 5.35.

Over twee weken is de pepernotenrun (hm) en ik twijfel steeds of ik 'm onder de 2 uur zal inzetten. In theorie kan ik dat makkelijk (heb al een keer 2:02 gelopen zonder intensieve training), maar ik ben in de aanloop naar de marathon wat snelheid verloren. Nou ja, ik kan er nog even over nadenken :D

Fijn dat je je hoofd leeg hebt gelopen Kylan! Vind ik ook zo heerlijk aan hardlopen, het maakt complexe vraagstukken overzichtelijk in mijn hoofd :j

Maar 20.000 mensen := :D Cool dat je moeder vroeger vooraan mocht starten Suusje :))

Heb je al gelopen MM? Hoop dat je geen last meer hebt en dat je het lopen weer lekker kunt oppakken!

Nu snel weer aan het werk, moeten vanmiddag 'even' naar Breda. Dus korte dag!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:24

Lekker bezig Ninus, krijg je op de pepernotenrun dan onderweg pepernoten of moet je als piet verkleed over het parcour? :Y) (ps. Moeder van Ieris bedoel je denk ik, mijn moeder red het eind van de straat niet eens hardlopend)

Fijn dat het goed voelt MizzMontana, duim voor je mee dat het goed blijft gaan.

Lekker dat je even je hoofd leeg hebt kunnen maken Kylan. Klinkt ook als een pittig fijn rondje.

Haha, SV; dat is balen dan als je een marathon bedacht had. Ik moet ook even kijken wat handig is voor de auto. Is OV goed te bereiken en is er ergens een soort ruimte waar je spullen kan achter laten? (Moet mij nog even goed verdiepen dus in de organisatie)

Ieris, lief dat je het vraagt. Gaat gelukkig stuk beter, maar nu is mijn dochter ziek, dus we houden elkaar lekker bezig zo. Hardloopband is even op een lager pitje ook daardoor, wil graag naar een speciaalzaak in Amsterdam om proef te lopen.

Ik hoop morgenochtend weer een fijne ronde te kunnen lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:46

De laatste keer dat ik hem liep waren er gewoon een soort tenten waar je je tas kon afgeven.Met nummertje op je startnummer geplakt.
Het is een kwartiertje lopen van het station naar het startgebied.
Parkeergarages zijn er ook zat in de buurt, maar geen idee hoe druk die zijn, want er komen wel 20.000 mensen lopen. Vorige keer stond ik op het vierdaagseplein geparkeerd.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:52

Ik dacht dat er wel tenten zouden staan bij de start/finish terrein voor een tas? Anders wordt het zo min mogelijk meenemen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:53

Ja ik zie net dat die er staan. Zag het bij de faq. Bij de gewone info stond dat niet.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:54

Ah gelukkig, anders wordt het nogal proppen in een trail rugtasje :))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:58

Was het maar zo'n feest Suusje (en ik bedoelde inderdaad Ieris, ik haal jullie steeds door elkaar, geen idee waarom :+ ), ik had ook gehoopt dat er onderweg pepernoten in alle soorten en maten zouden zijn, maar volgens Puera krijg je snert na afloop en zijn er geen pepernoten :=

Ik twijfelde nog over vandaag of morgen lopen, maar de mist heeft de keuze voor me gemaakt. Ik ga morgenmiddag een rondje 15km en straks maar even op de crosstrainer, kan ik gelijk wat webinars terugkijken. Vind er geen zak aan om binnen te sporten, maar buiten is nu geen optie. Mijn man gaat zo de Devils trail lopen op Schiermonnikoog, ik ben best jaloers, maar dat is nu eenmaal zo als je de paarden aan huis hebt en van beesten houdt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:04

Kylan, klinkt als een mooie ronde! Hopelijk heb je je werk wat van je af kunnen zetten.

Ninus, sporten en webinars kijken klinkt als zeer efficiënte multitasking :D

Hier was het wel mooi weer, heb er een hele fijne ronde opzitten. Voor het eerst ben ik eens door het (autoluwe) historische centrum gelopen, was eigenlijk ook wel leuk! Enkel even opletten op de kasseien. Moet er echt eens aan denken om een foto te maken als ik nog eens ga lopen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:32

Misschien omdat we wel eens samen lopen Ninus.. haha. Snert is ook een goede afsluiter, misschien zelf een zak met pepernoten meenemen en strooien.

Wat balen dat het zo mistig is. Hier is het echt heerlijk weer.

Denk ook pas aan een foto als ik klaar ben en de resultaten bekijk. Door welk centrum loop je schemerdier?

Vanmorgen een fijn rondje gelopen met Ieris.
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:13

Toffe foto suusje!

Ik woon en loop in Gent. Heb vanmorgen hier gelopen:

Afbeelding

Afbeelding