Ineke2 schreef:raket schreef:Ik denk dat het goed is om vitamine d mee te nemen in verder onderzoek, maar vitamine d gaan gebruiken en je onaantastbaar wanen is een ander uiterste en dat lijkt me een slecht idee. Daarom denk ik dat het belangrijk is om alles in de juiste context te blijven zien.
Maar dat beweerd het artikel / onderzoek ook helemaal niet. En ik trouwens ook niet.
Ik zie trouwens dat ik per ongeluk vergeten ben te vermelden dat ik vitD ben gaan slikken ná bloedonderzoek waaruit bleek dat ik een heel groot tekort had.
Nee, maar er zijn wel mensen (en bokkers) die beweren dat het probleem opgelost is zodra je wat supplementen bijslikt en “gezond” gaat leven (gezond is ook relatief natuurlijk). Ik denk daarom dat er eat los komt.
Gezond eten is heus belangrijk en helpt je om je weerstand te verhogen. Net zoals er andere mogelijkheden zijn om je weerstand te ondersteunen. Daarmee is je fort wat beter verstevigd zeg maar. Maar dat betekent niet dat je ineens een onoverwinnelijk fort hebt. Net zo min als dat je daarmee niet kan voorkomen dat sommige mensen gewoon van nature een wat minder stevig fort hebben dan anderen.