Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:47

Ineke2 schreef:
raket schreef:
Ik denk dat het goed is om vitamine d mee te nemen in verder onderzoek, maar vitamine d gaan gebruiken en je onaantastbaar wanen is een ander uiterste en dat lijkt me een slecht idee. Daarom denk ik dat het belangrijk is om alles in de juiste context te blijven zien.

Maar dat beweerd het artikel / onderzoek ook helemaal niet. En ik trouwens ook niet.

Ik zie trouwens dat ik per ongeluk vergeten ben te vermelden dat ik vitD ben gaan slikken ná bloedonderzoek waaruit bleek dat ik een heel groot tekort had. :o

Nee, maar er zijn wel mensen (en bokkers) die beweren dat het probleem opgelost is zodra je wat supplementen bijslikt en “gezond” gaat leven (gezond is ook relatief natuurlijk). Ik denk daarom dat er eat los komt.

Gezond eten is heus belangrijk en helpt je om je weerstand te verhogen. Net zoals er andere mogelijkheden zijn om je weerstand te ondersteunen. Daarmee is je fort wat beter verstevigd zeg maar. Maar dat betekent niet dat je ineens een onoverwinnelijk fort hebt. Net zo min als dat je daarmee niet kan voorkomen dat sommige mensen gewoon van nature een wat minder stevig fort hebben dan anderen.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:48

Dan is het nog een vreemde reactie want die bokkers posten hier momenteel niet en die reacties zijn er dus ook nog niet geweest.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:50

Je kan nog zo gezond eten maar stress en slechte nachtrust geven je ook een slechte weerstand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:51

Het Moderna vaccin kan net als Pfizer een heftige allergische reactie uitlokken las ik op een US site.
Ook mensen met fillers in het gezicht (zoals lippen) kunnen last krijgen van een allergische reactie en/of zwelling in het gezicht.
Ik zal nog even proberen de bron terug te zoeken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:52

Sizzle schreef:
Het Moderna vaccin kan net als Pfizer een heftige allergische reactie uitlokken las ik op een US site.
Ook mensen met fillers in het gezicht (zoals lippen) kunnen last krijgen van een allergische reactie en/of zwelling in het gezicht.

Oh dat is niet mooi.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:55

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:55

Maar ieder medicijn kan toch heftige allergische reacties oproepen? Ik vind dat ergens vrij logisch ofzo... net als dat alles dat kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:57

Suzanne F. schreef:
Sizzle schreef:

Oh dat is niet mooi.

Het is niet dezelfde bron die ik eerder had want daar waren beide evenementen in 1 bericht, maar hier staat het ook.

Fillers;
https://meaww.com/is-moderna-covid-19-v ... al-fillers

De persoon (arts) met schelpdier allergie:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... a-jab.html

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:59

Allergische reacties kunnen altijd gebeuren. Bij elke medicatie of inenting. Ik vind dit daarom ook een beetje angst zaaien

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:00

Het is toch juist belangrijk dat reacties bekend zijn? De bijsluiter van andere medicatie lees ik ook en kijk ik ook naar bijwerkingen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:06

Natuurlijk kan dat altijd gebeuren, maar het is wel goed om rekening mee te houden.
Die nanovetpartikels zijn uiteindelijk ook nog behoorlijk nieuw dus alertheid is absoluut verstandig. Ofwel: ik ben absoluut geen voorstander van prikstraten. Dan maar wat minder snel.

Het JJ fase 3 onderzoek is ook bijna klaar. Dat is een adenovirus ipv mRNA. Wellicht beter voor mensen met een allergie geschiedenis. Het is nog een beetje afwachten uiteindelijk.
JJ heeft trouwens al 500 miljoen dosissen beschikbaar voor 3e wereldlanden +:)+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:10

Hier staat de conclusie van een recent uitgevoerde meta-analyse m.b.t. Vitamine d en Covid. Er werd geen verschil in aantal infecties gevonden maar wel in de ernst van het verloop.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33146028/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:20

purny schreef:
Allergische reacties kunnen altijd gebeuren. Bij elke medicatie of inenting. Ik vind dit daarom ook een beetje angst zaaien

Voor sommige mensen zijn pinda's dodelijk, maar dat maakt pinda's nog niet gevaarlijk inderdaad

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:22

secricible schreef:
Gezond eten is heus belangrijk en helpt je om je weerstand te verhogen. Net zoals er andere mogelijkheden zijn om je weerstand te ondersteunen. Daarmee is je fort wat beter verstevigd zeg maar. Maar dat betekent niet dat je ineens een onoverwinnelijk fort hebt. Net zo min als dat je daarmee niet kan voorkomen dat sommige mensen gewoon van nature een wat minder stevig fort hebben dan anderen.

Laat nou net een te actief afweersysteem het probleem zijn....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:28

Alertheid is goed en die dokter die de allergische reactie kreeg liep al met een epipen op zak wegens allergie voor schaaldieren. Daar word dus hier al voor gewaarschuwd, indien je zo allergisch bent dat je met een epipen loopt dan alleen vaccineren io met arts.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:28

lenaa_tje schreef:
Het is toch juist belangrijk dat reacties bekend zijn? De bijsluiter van andere medicatie lees ik ook en kijk ik ook naar bijwerkingen

Maar dat is van iedere soort. Dit soort berichten zullen sommige er van gaan weerhouden dat ze zich laten enten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:31

Maar je moet t wel weten... ik ben nergens allergisch voor dus ik zou me nergens zorgen om maken qua vaccinatie.. maarrrr ik heb wel fillers, dus ik vind t wel handig om te weten dat ik eventueel een allergische reactie kan krijgen ..

Vwb vit D ..ik ben dat ook bij gaan nemen omdat veel mensen tekort hebben ... en imderdaad is het niet zaligmakend maar het is ook niet zo dat het geen enkel nut heeft om gezond te leven en nu doen sommige mensen het voorkomen alsof gezond leven “bijzaak” is terwijl dat wel degelijk goed voor je is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:53

Sizzle schreef:

OMG, ik zie nu van die horrorbeelden voor me van gezichten die na toediening van het vaccin transformeren in dat van Donatella Versace.
:')

Afbeelding

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:57

Ik moet weer even hier aan denken
Afbeelding
(Grapje hoor, zelf ook lipfillers gehad).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:08

Cer schreef:
Maar je moet t wel weten... ik ben nergens allergisch voor dus ik zou me nergens zorgen om maken qua vaccinatie.. maarrrr ik heb wel fillers, dus ik vind t wel handig om te weten dat ik eventueel een allergische reactie kan krijgen ..

Vwb vit D ..ik ben dat ook bij gaan nemen omdat veel mensen tekort hebben ... en imderdaad is het niet zaligmakend maar het is ook niet zo dat het geen enkel nut heeft om gezond te leven en nu doen sommige mensen het voorkomen alsof gezond leven “bijzaak” is terwijl dat wel degelijk goed voor je is :+

Een gezonde levensstijl heeft weldegelijk een invloed op het verloop van de besmetting !!
Wij hebben op de televisie een hele goede intensivist die komt praten en debateren : Geert Meyfroidt van UZ Leuven
Hij gaf ook aan dat de bevolking best een verkeerd beeld heeft van het profiel van patiënten die op intensive care beland
Dat is nl vooral
Mannelijk
50-70 jr
7 op 10 zijn zwaarlijvige " levensgenieters "
Obesitas & hart en vaatziekte zijn echt wel de grootste " onderliggende oorzaken

Hieronder bvb een artikel van mei maar ondertussen staat ie al veel verder met zijn onderzoeken en beweringen
https://sporza.be/nl/2020/04/30/bewegen ... ijvigheid/

Levensstijl is dus echt een belangrijke factor om niet op ic terecht te komen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:09

Wat betreft het negatief testen en toch besmet zijn zegt ie het volgende

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:17

besita schreef:

[ [url=m/7cBYxp.jpg]Afbeelding[/url] ]

O gets. Collega van mij testte ook negatief. Hoop voor haar dat dat bij haar niet zo is. Dat is niet best dan. Ze is wel behoorlijk ziek ook. En zou heel raar zijn als het geen corona is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:22

Heel vreemd, virus adem je uit dus wel in de longen maar totaal niet in de neus?? Kan maar wel heel apart. Want dan zou een zwaar zieke die op de ic ligt dus ergens niet meer besmettelijk zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:25

Ik slik altijd al vitamine D in hoge dosis. Zonder voel ik me erg moe. Dus mooi meegenomen als het me ook een beetje tegen corona beschermd.

Als ik symptomen zo lees de afgelopen weken zou ik het niet eens direct in de gaten hebben als ik Corona heb. Veel symptomen heb ik sowieso, dus hier zou pas een lampje gaan branden bij koorts en verkoudheid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:26

besita schreef:

[ [url=m/7cBYxp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat is ook niet erg hoopvol...