Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:35

Vriendin is ok-assistent en er zijn deze week weer ok's dicht gegaan ivm de hoge druk op het ziekenhuis..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:47

In Eindhoven staan ze weer te demonstreren tegen de corona maatregelen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:48

Ik schaam me dood voor die lui in mijn stad |o Gelukkig hoef ik vandaag niet in het centrum te zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:25

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:28

Wat fijn dat de media al die mensen die de hele tijd 'niet gehoord' worden toch ongeveer dagelijks uitgebreid de kans geven om hun verhaal nog eens te vertellen :roll:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:31

Don't shoot the messenger hè, ik post ook alleen maar linkjes als bronvermelding. ;-)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:11

Schandalig toch al die pannetjes.
Je hebt het recht te demonstreren, prima. Maar dan jezelf 0,0 aan de maatregelen houden, asociaal richting iedereen die wel z'n best doet en zeker tegenover horeca e.d. die er extra onder lijden.
Elkaar nu mooi besmetten, zijn ze over 5/6 dagen zelf besmettelijk, precies optijd voor kerst -O- .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:34

Ilse_123 schreef:
Schandalig toch al die pannetjes.
Je hebt het recht te demonstreren, prima. Maar dan jezelf 0,0 aan de maatregelen houden, asociaal richting iedereen die wel z'n best doet en zeker tegenover horeca e.d. die er extra onder lijden.
Elkaar nu mooi besmetten, zijn ze over 5/6 dagen zelf besmettelijk, precies optijd voor kerst -O- .

Als ze er zelf ook maar het meeste hinder van hebben , zou het niet zo'n probleem zijn. Het gevaar is alleen dat familie die er wel in gelooft de dupe kan zijn. Echt de diehard complot aanhangers zijn denk ik eigenlijk al wel vaak afgezonderd van hun familie of zien niemand meer behalve andere aanhangers. Lees ook wel eens dat vriendschappen dus volledig stop zijn gezet omdat iemand er helemaal in op gaat en alleen maar daarmee bezig is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:25

Ben niet zo'n fan van Youp van 't Hek maar dit is wel echt leuk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:04

Briljant :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:19

Magrathea schreef:
Ben niet zo'n fan van Youp van 't Hek maar dit is wel echt leuk :=

[ Video ]

Hahahahaha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:26

Love it! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:27

Ik wilde hem net plaatsen !
Geweldig gedaan ! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:14

Haha ik had ook net de link gekopieerd om te plaatsen :') Briljant dit!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:31

Ja hij was echt heel goed!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:36

Ik vind em leuker dan Flappie :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:39

Hij kon niet koken want zn pannen lagen in de hofvijver :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:23

Ik had hem ook onder de kopieer knop :D

Introductie totaal niet leuk, de wappieparodie briljant.

'een Engel ontmoet' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:02

Ik vind het een grappig liedje. Toch vraag ik me wel af hoe het voor mensen is die kritisch zijn over wat er allemaal gebeurt en die niet op hun pannetje bij de hofvijver gaan staan te trommelen. En die niet raar reageren als een reporter ze vragen stelt. Baal je er op een gegeven moment dan niet ontzettend van dat die extreme wappies steeds worden neergezet als vertegenwoordigers van jouw groep? En zich zelfs zo belachelijk maken dat er dit soort liedjes over gemaakt worden? Ik kan me zo voorstellen dat je daar echt niet blij van wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:08

safina schreef:
Baal je er op een gegeven moment dan niet ontzettend van dat die extreme wappies steeds worden neergezet als vertegenwoordigers van jouw groep?

Hoe worden wappies neergezet als vertegenwoordigers van 'jouw' groep? Gewoon niet bij de wappies horen, dan is het ook jouw groep niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:11

safina schreef:
Ik vind het een grappig liedje. Toch vraag ik me wel af hoe het voor mensen is die kritisch zijn over wat er allemaal gebeurt en die niet op hun pannetje bij de hofvijver gaan staan te trommelen. En die niet raar reageren als een reporter ze vragen stelt. Baal je er op een gegeven moment dan niet ontzettend van dat die extreme wappies steeds worden neergezet als vertegenwoordigers van jouw groep? En zich zelfs zo belachelijk maken dat er dit soort liedjes over gemaakt worden? Ik kan me zo voorstellen dat je daar echt niet blij van wordt.

Maar daar gaat dit liedje niet over. Die hoeven zich helemaal niet aangesproken te voelen?

Dit gaat over mensen die niet in corona geloven en denken dat politiekers pedofielen zijn.

Daarnaast is er voor mij ook nog een groot verschil tussen de mensen die twijfelen aan de maatregelen en de mensen die ze gewoon helemaal niet volgen. Genoeg mensen vinden de maatregelen overdreven, maar doen er wel aan mee uit respect. Met die mensen kan ik prima samenleven en die hoeven zich helemaal niet aangesproken voelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:14

ik denk ook dat mensen die zich bewust zijn van de gevaren van covid maar óók vinden dat er niet goed omgegaan wordt met ondernemers (bijvoorbeeld) niet naast de hofvijver gaan staan jengelen dat de maatregelen allemaal weg moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:16

Shadow0 schreef:
safina schreef:
Baal je er op een gegeven moment dan niet ontzettend van dat die extreme wappies steeds worden neergezet als vertegenwoordigers van jouw groep?

Hoe worden wappies neergezet als vertegenwoordigers van 'jouw' groep? Gewoon niet bij de wappies horen, dan is het ook jouw groep niet.

Simpel gezegd wel ja. Maar op beeld doen die extreme gekkies het goed. Goeie TV, fijn voor de kijkcijfers. Ik vraag me af of het op die manier neerzetten van een groep de dialoog wel ten goede komt. Is het niet een extreme groep die onterecht teveel op de voorgrond komt t.o.v. mensen waar wellicht nog wel een fatsoenlijk gesprek mee te voeren is?

Als ik in die kritische hoek zat zou ik inderdaad de behoefte voelen me direct af te scheiden van alle gekkigheid. Daar wil je niet mee geassocieerd worden. Maar ik ben benieuwd hoe Bokkers die in die kritische hoek zitten dit zelf ervaren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:39

safina schreef:
Ik vraag me af of het op die manier neerzetten van een groep de dialoog wel ten goede komt. Is het niet een extreme groep die onterecht teveel op de voorgrond komt t.o.v. mensen waar wellicht nog wel een fatsoenlijk gesprek mee te voeren is?

Nee, overduidelijk niet. Maar dat geldt net zo goed de andere kant op. Hoeveel aandacht is er doorgaans voor de inhoudelijke kritiek van bv veiligheidsexperts en mensen die betrokken zijn geweest bij andere uitbraken van besmettelijke ziekten wereldwijd en die aangeven dat we laks en veel te afwachtend zijn? Ook daar hoor je weinig van, vooral niet als het inhoudelijk dreigt te worden.

Terwijl ook dat legitieme kritiek is.

(Alleen al bv dat er nu helemaal een verhaal ontstaat dat kinderen moeten thuisblijven om zo hun ouders thuis te houden, sneeuwt helemaal de werkelijkheid onder dat er ook op basisscholen veel kinderen ziek worden of besmetting doorgeven aan hun familieleden. Dat is een behoorlijk belangrijk aspect, daarvoor de scholen sluiten is WEL nuttig, en het zou betekenen dat we misschien ook wat voorzichtiger moeten zijn met het mixen van jonge kinderen buiten school (dat mag nu allemaal in principe.)
Maar het verhaal is gecreeerd en dat wordt verteld en kritiek daarop krijgt nauwelijks aandacht. Nog geen fractie van de aandacht van de pannenwappies.)

Dat is een probleem. Alleen dat is niet het probleem dat redelijke mensen met wappies geassocieerd worden, want dat hoeft helemaal niet. Wel is het een probleem dat redelijke mensen gewoon weinig ruimte krijgen om inhoudelijke discussie te voeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:56

Ten goede komen aan de dialoog? Van de wappies krijg je maar één antwoord en dat is .Doe je eigen onderzoek en word wakker, zo niet ben je een schaap .