Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:23

En niet elke dag en en en.
Ik eet ook genoeg ongezonde dingen hoor. Helemaal als je sport, kan je prima in balans zijn en afvallen. Je hoeft echt niet alleen maar groente te eten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:34

Gaat inderdaad om balans. :j Ik zou vooral niet bepaalde dingen als 'slecht' gaan zien.

Ik doe het nu ook (ik ben inmiddels op gewicht). Als ik een ongezonde dag heb dan eet ik de dag erna gewoon iets gezonder door veel fruit en groente te eten. Kan best. :j

Ik ben ook wat kilo's afgevallen door ijs en pizza's te eten. :P Balans is het belangrijkst! En niet direct denken: nu heb ik het verpest.

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:56

Nja dat doe ik dus wel :+ Ik wist al dat het een dag met veel kcal zou worden. Want maaltijdsalade, eind van de middag nog yoghurt en brood (ik ging zwemmen). Avondeten. Dus dan vul ik bij voorbaat al niets meer in in de app op die dag. Omdat het dan voor die dag toch al verpest is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:10

MissAnnemijn schreef:
Ik drink al maanden limonade en ben 9 kilo kwijt. Het is ook een mindset hoor. Ik telde die limonade calorieën niet eens op bij het totaal :P wel bv Radler. At trouwens ook regelmatig zoute popcorn in de bios. Ik keek niet naar goed of slecht, heb ik niks mee. Totaal is wat telde

Dit dus.
En ranja tel ik ook niet mee.
Ik leng het aan met zoveel water dat er net iets smaak aan zit.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:58

Maar krijg je dan geen goed gevoel als je de volgende dag goed oplet en bijvoorbeeld een keer extra gaat sporten, Zertab?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:06

Jawel dat wel! Vandaag gaat het best goed tot nu toe :)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:57

Zertab schreef:
Jawel dat wel! Vandaag gaat het best goed tot nu toe :)

Precies! Probeer je daar trots over te voelen ipv te balen van gisteren.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:44

Inderdaad. Goede raad van Renee!

Pff, ik voel me echt verlept. Super warm op het werk, zweet me kapot en lekker dikke enkels en voeten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:46

Het ging goed, maar we aten spaghetti. Is zo'n kcal bom. En had al een lunch salade op vanmiddag, tikt ook aardig aan. Maar ja wist ik veel dat ik pasta zou krijgen...

Dus eigenlijk om schade te beperken mag ik vanavond niets meer eten. Zit nu op 1963 kcal.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:47

Zertab schreef:
Het ging goed, maar we aten spaghetti. Is zo'n kcal bom. En had al een lunch salade op vanmiddag, tikt ook aardig aan. Maar ja wist ik veel dat ik pasta zou krijgen...

Dus eigenlijk om schade te beperken mag ik vanavond niets meer eten. Zit nu op 1963 kcal.

Dan eet je vanavond niks meer, dat is toch geen ramp?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:47

__Sannne schreef:
Zertab schreef:

Tenzij ik trek krijg...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:50

Morgen maar extra opletten. Ga wel naar het terras met een vriend. Ik heb mijzelf wel voorgenomen om van die dingen verantwoord te genieten. Dus mag een glas alcohol en als we wat te eten bestellen mag ik daar ook iets van meepakken. De vorige keer pakte ik het te streng aan.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:56

Zertab schreef:
Tenzij ik trek krijg...

Een appel of een rijstwafel dan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:57

Zertab schreef:
__Sannne schreef:

Tenzij ik trek krijg...

Als ik elke keer eet wanneer ik trek krijg, val ik nooit af. :') Ik zou dan vanavond niet en en doen, maar of of. Dus of alcohol of een hapje, niet allebei. Maar dat moet je verder zelf bepalen natuurlijk!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:09

Hier zojuist genoten van een waldorfsalade. 1 witlof, 0.5 kleine bleekselderij, 0.5 appel, klein bosuitje, 50ml Griekse yoghurt, 50g kipfiletflakes, 25g walnoten, 30g 30+ kaas, een flinke hand rozijnen, een flinke kneep honing-mosterddressing en ruim citroensap.

Ik heb met dit hete weer echt last van vreterij, de eerste dagen waren dat ongezonde keuzes, maar nu gaat dat beter. Vanmiddag flink fruit gegeten, dat hielp ook.

Fruitplaatje:
Afbeelding
De druiven, kersen, blauwe bessen en banaan zijn weg. Er is nog een halve appel, een peer, een kiwi en de wilde perzik over. Vanavond eet ik denk ik nog de perzik. De rest schuift door naar morgen (aangevuld tot iets vergelijkbaars).

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:12

Trek is in dit geval gewoon lekkere honger?

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen over mindfulness eating. Gaat echt om waarom je eet en hoe je dat laat voelen. Handig voor mensen zoals mij die helemaal de weg kwijt waren qua eten. :+ Ik at omdat mijn schema zei dat ik om die tijd dat en dat moest eten. En nu leer ik weer om te eten wanneer ik honger heb. Beetje zweverig misschien, maar wie weet helpt het tegen de 'lekkere honger'.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:16

Lang onder de meeleesteen gelegen maar ik moet toch echt weer gaan opletten met eten. Het lijkt wel of de knop nog steeds niet om is.

Interessant Neverland! Heb je tips wat je dan kan gaan lezen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:14

Nee ik ga mijzelf geen dingen onthouden. Dus gewoon een glas alcohol en wat lekkers. Dat werkt niet voor mij en binnen de kortste keren vreet ik alles wat los en vast zit. :+
Plus dit is meteen mijn weekend traktatie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:26

Gelukkig heb ik volgens mijn horloge wel 1900 kcal verbrand :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:07

Heerlijk mizora, al dat fruit!

Ik probeer inderdaad ook alleen te eten als ik echt een honger gevoel heb Neverland. En dan kijken waar ik zin aan heb. Dan proberen gezonde keuzes te maken. Tenminste, als ik overdag alleen thuis ben. Avondeten is altijd wel een redelijk vaste tijd voor en daar houd ik rekening mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:27

Bij mij ligt het echt aan het ongecontroleerd snoepen. Dat ik in de avond een zak chips optrek en helemaal op eet. Helemaal niet omdat ik honger heb, maar verveling en emotie-eter. Dus het snoepen ga ik beperken en doordeweeks gewoon niet. In het weekend mag ik best een klein zakje chips. Nu heb ik met mijzelf afgesproken in het weekend geen chips etc. te mogen, omdat ik vanavond dus al naar het terras ga met een vriend.

Houd nu overdag wel rekening met vanavond. Vanavond wat minder opscheppen met het avondeten en ik lunch vanmiddag een boterham, wat ik wel aanvul met rijstwafels met kipfilet. Oh en een kommetje groentesoep.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:19

Oh interessant Neverland! Ik moet zeggen dat ik van het intermittent vasten ook wel veel heb geleerd. Eerst zei mijn lijf smorgens joooo, kom maar door met dat ontbijt! Nu weet ik dat de wereld niet vergaat en heb ik laatst 30 km gewielrend en vandeweek 12 km gewandeld op nuchtere maag. Dat gaat allemaal prima, nergens last van. Een groot deel van het eetpatroon en -gedrag zit inderdaad behoorlijk tussen de oren.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:52

Dat mindfulness eating klinkt heel interessant! Bij mij is het ook verveling, emotie en gewoonte dan. Eigenlijk helemaal geen contact met waar ik behoefte aan heb, moe/gefrustreerd/enz wordt allemaal opgelost met een of andere drug/quick fix en weer doooorrr!
Puntje algeheel beter voor jezelf zorgen schaart daar dus ook wel onder.

Merk wel dat het motiverend is om hier jullie verhalen te lezen, en er gewoon mee bezig te zijn in het algemeen op die manier door er over na te denken en te sparren.
Wat ik trouwens erg lastig/tegenstrijdig vind, is altijd juist geleerd te hebben je spijsvertering op gang te houden door verdeeld over de dag kleine porties te eten etc en ontbijt is het belangrijkste. Maar dat staat een soort lijnrecht tegenover intermitterend vasten, hoe zien jullie dat?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:54

Mijn diëtist raadde mij aan om: ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten en tussendoor te doen. Ook om hongergevoel te voorkomen, want dan ga je snaaien. Omdat ik met haar hulp 10 kg ben afgevallen, houd ik haar voedingspatroon nu ook aan. Mocht het niet werken, ga ik terug naar haar.

Maar ik denk dat het belangrijk is dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Mijn lichaam is niet die van anderen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:02

Ik word heel erg misselijk als ik niet ontbijt en dan van alles ga doen.
En doe niet aan vaste tijden of momenten om iets te eten. Afgelopen dagen ging ik bijvoorbeeld heel vroeg uit bed om te gaan paardrijden. Dan thuis douchen en wat eten rond 11 uur. Beetje huishouden doen en dan even weer slapen. Een tussendoortje en dan aan het werk, daar avondeten. Maar met onregelmatig werk is je ritme sowieso anders.