2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:23

En er zijn ook honderden verschillende soorten shakes. Ik verdraag maar enkele smaken eiwit-shakes en ook lang niet alle zoetstoffen, toch vind ik sommige shakes (B&F whey perfection banaan-aardbei) echt lekker. Als maaltijdvervanger gebruik ik B&F Low Calorie Meal. De smaken vanille en kokos vind ik echt ranzig, chocolade gaat wel en banaan, aardbei en cappuchino vind ik echt lekker. Waarom zou ik mijzelf dan moeten pesten met vanille en kokos?

Ik lust vrijwel geen ui, paprika en champignons. Ja, ik ben daar nu wel af en toe mee aan het oefenen, maar ik ga mijzelf er niet permanent mee pesten. Ik heb nu een maaltijd opstaan van peen, bloemkool, spitskool, aubergine en kipfilet. Dat is ook supergezond. En daar heb ik in dit geval banaan als koolhydraatbron bij, want mijn aardappelen waren echt te groen uitgeslagen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:32

SecretLIN schreef:
Lieke schreef:
Secretlin, hoe lang ben je al bezig? En weeg je altijd op hetzelfde tijdstip?

toch wel 4 week nu vooral met veel water drinken vermoed nml dat ik weer nierstenen heb.

qua eten ik dacht dat brood slecht was?

ik weeg me altijd smorgens

De volkorenvariant zou ik alleen wel aanraden en is echt niet slecht :n bevat zo ongeveer 82kcal per snee dus valt ook echt mee. Het vult vaak ook goed :j bij mij iig wel beter dan rijstwafels.
Maar voor de afwisseling kun je het zeker nemen.

Ik zou voor een actieve ochtend bijv. gaan voor (2) sneetjes brood of brinta of kwark met havermout.
Voor minder actieve ochtenden gaan voor rijstwafels of kwark met fruit.

SecretLIN

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:09

brinta met melk is ook niet dikmakend?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:17

Mag ik me ook melden? Ik lees al een tijdje mee.

Volgens mijn sporthorloge ligt mijn dagelijkse behoefte zo rond de 2500 kcal. Ik sport vrij veel, ik doe intensief atletiek. Helaas ben ik al een tijd geblesseerd en mag ik alleen nog wat aangepaste krachttraining doen. Daarnaast ben ik gaan emotie-eten, omdat ik het best wel moeilijk heb met mijn blessure. Ik ben nu op het punt dat ik steeds iets meer mag doen qua sport, maar ik voel me gewoon niet fit. Er moet zo’n 4 kilo af. Het is niet veel, maar het zijn net die paar kilo’s die me duf doen voelen. Ik hoop dat mijn verhaal hier neerzetten een stok achter de deur is, zodat ik gezondere keuzes maak.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:42

SecretLIN schreef:
brinta met melk is ook niet dikmakend?

Ligt eraan hoeveel je er van eet :+ Net als dat bijna alle andere voedingsmiddelen je ook dik kunnen maken als je er teveel van eet..

Ik neem deze goedkopere Lidl-variant, wel alsnog hoog in suikers maar beter dan Brinta:
Afbeelding

Ik eet dit alleen als ik ‘sochtends ga sporten / actief ben en heb nu ook de ongezoete amandelmelk (lager in kcal) ontdekt, welke ik er doorheen doe.
Vind dit voor een maaltijd prima waardes en het vult als een tierelier :)

Edit: vergeleken met Brinta zelf:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 15-08-18 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:45

Haha ik bedoel ook niet dat je alleen maar dingen moet eten die je vies vindt :o Het was een reactie op iemand die aangaf veel niet te lusten. Dat kan afvallen lastig maken als je veel fruitsoorten en broodbeleg al niet lust. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat ie eet.

Ik heb wel een vraag voor degene die mfp gebruiken: als jullie pasta invoeren, neem je dan het gewicht van de ongekookte pasta of gekookte pasta. Voor vanavond vulde ik 60 gram in, maar dat was wel ongekookt.... gekookte pasta is natuurlijk veel zwaarder en dan wordt de portie van 60 gram ineens kleiner. Weet even niet hoe dat gerekend wordt in de app. Op welke variant zijn de kcal van die 60 gram berekend?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:46

Soms staat het in de app erbij. Op de zak en meestal in de app ongekookt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:48

Idd even in de app kijken. Ik weeg wel altijd gekookt af :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:54

Ik typ in mfp: pasta gekookt :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:57

Met 60 gram ongekookt moet je op ong 200 kcal uitkomen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:08

Lieke schreef:
Met 60 gram ongekookt moet je op ong 200 kcal uitkomen.

Ja klopt, ik kreeg het ook niet op, was teveel. Maar ik scan altijd de barcode van het product en gebruik die gegevens. Maar daar staat dus niet bij of de kcal op gekookt of ongekookt slaat. Maar ik moet dus uitgaan van ongekookt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:23

In principe ongekookt, maar 100g pasta zit tussen de 350-400kcal ongekookt, terwijl 100g gekookt rond de 100-150kcal zit meestal, dus dat kan je gemakkelijk in het oog houden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:31

Ik heb wel bij gelezen, maar ik reageer morgen even uitgebreid.
Wat ik mij af vroeg is, of er hier mensen zijn die behoorlijk vermoeidheidsklachten hadden en die nu een gezond gewicht hebben, en nu geen vermoeidheidsklachten meer hebben?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:58

Ik ben gediagnosticeerd met ME. Niet alleen vermoeidheid maar ook veel gewrichtspijn.

Op mijn zwaarst 72 kg gewogen (bij 1.70 m, nooit echt overgewicht gehad dus). Sinds ik wat minder zwaar ben en veel sport zijn mijn klachten 60% minder qua vermoeidheid en is de pijn weg.

Nu denk ik dat het bij mij vooral door schrappen van suikers is vooral, waardoor het goed gaat.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:52

Op werk laat ik me soms “meten” (zal niet heel accuraat zijn, maar ik gebruik het voor mijzelf wel om iets van progressie te zien) en dit is de voortgang tot nu toe :D
Gewicht is gewogen incl. werkkleding. (Thuis zonder zat ik vd week op 78,5)
Afbeelding

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:32

Wouw, goede resultaten Dreamy!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:42

Ik vind die 'metingen' altijd zo raar he.. Botmassa kan ook helemaal niet zo hoog zijn, voor jou gewicht hoort dat rond de 2,6 kg te liggen. Je botten bij elkaar wegen ook maar iets van 12 kg. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:54

J0anieke schreef:
Ik vind die 'metingen' altijd zo raar he.. Botmassa kan ook helemaal niet zo hoog zijn, voor jou gewicht hoort dat rond de 2,6 kg te liggen. Je botten bij elkaar wegen ook maar iets van 12 kg. :+

Daarom neem ik ze ook niet al te serieus :)) maar doe ze om iig iéts van progressie waar te nemen en mijzelf te motiveren :j en om zelf niet te dwangmatig te worden met wegen :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:00

Zulke metingen maken mij juist onzeker... :') volgens de weegschaal in de basic fit ging mijn spiermassa omlaag en mijn vetpercentage omhoog, en de andere week was t weer helemaal anders. Klopte echt nooit wat van.
Ik meet elke week gewoon mijn taille in cm en ik weeg daarbij, mijn taille geeft uiteindelijk mij het meeste vertrouwen, dat is ook waar ik slank wil wezen.

Ik ben trouwens net een week terug van een weekje Spanje.. Schade +2,5 kg en + 2 cm in de taille :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:00

Secret Lin, is het anders niet een idee om eens naar een dieetist te gaan. Als je al 4 weken op dit menu zit is het inderdaad wel gek dat je niet bent afgevallen. Brood & brinta zijn allebei niet slecht. Dik wordt je er wel van, maar dat is met alles waar je te veel van eet.

Dreamy, snap wel dat de metingen niet heel precies zijn, maar wel een goed resultaat, zeker qua vetpercentage!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:59

Ben zo blij dat ik geen calorieën hoef te tellen maar gewoon punten :). Werkt voor mij beter, zeker met de dingen die 0 punten waarde hebben :D.

Ik heb nogal drukke dagen en absoluut geen tijd om naast werk/huishouden/paard nog te sporten :x. Zou graag willen maar gaat niet....

Mijn dagindeling:
5.30 opstaan, ontbijten (magere yoghurt, fruit en 30 gr havermout. Bij elkaar 3 punten).
Dan moet ik nog wat huishouden doen, zoontje half 7 uit bed en van ontbijt voorzien en half 8 afleveren bij kinderdagverblijf. Dan is het ongeveer half uur (Electrisch) fietsen naar m’n werk waar ik vaak tussen 8 en half 9 arriveer.

Rond 10 uur eet ik vaak wat fruit en rond 12 uur m’n brood (twee sneetjes met philadelpia/light jam totaal 5 punten).

‘S middags rond 3 uur weer wat fruit of komkommer ofzo. Als ik het zwaar heb met magere yoghurt/0% vet Griekse yoghurt. En soms neem ik in de middag nog tomaten drinkbouillon.

Tussen half 5 en 5 weer op de fiets naar huis. Zoontje ophalen. Meestal rond half 6 thuis en dan moet ik weer wat verzinnen om te eten. Thijs is gek op pasta en rijst dus maak ik daar vaak wat mee. Maar ook allemaal netjes afgewogen en binnen m’n punten totaal (23 per dag). En als kleine man dan zo rond 7 uur/half 8 op bed ligt race ik naar m’n paard om rond half 11 weer thuis te zijn en snel te douche en m’n bed in te duiken.

Vraag me soms echt af hoe ik het volhoud :O

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:04

Mag ik vragen welke producten 0 punten zijn? Ik vermoed vooral groenten a la komkommer? Zijn er ook producten die je verbazen qua punten? :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:24

Heb maar ff foto gemaakt uit m’n boekje :p.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat me echt verbaast.... Snijkoek was iets wat ik vaak als tussendoortje at. M’n sneetje gewogen was 2x het gewicht van een WW sneetje en in totaal 7 punten :'). Die eet ik dus niet meer (kan d’r twee brood met beleg voor eten).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:45

Mango en vooral banaan 0 punten. Schiet mij maar lek..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:49

Precies wat ik ook dacht, Elize.