Wendy schreef:Dat dacht ik al.
En dat maakt mij dan weer de pis niet lauw
Ik vraag me oprecht af hoe ver we hier als mensen in willen gaan... gaan we in de toekomst ook zwangerschappen afbreken omdat iemand een vorm van autisme heeft? Of ADHD? Of toevallig de verkeerde kleur ogen of het verkeerde geslacht (China is daarvan een mooi voorbeeld)?
Blijkbaar zijn we geen haar beter dan de Grieken die gehandicapte kinderen achter lieten om te sterven. Ja, we laten ze eerder sterven.
Dus? Ik vindt het ieder zijn of haar eigen keuze... Of het goed of slecht is laat ik in het midden, dat is aan de ouders zelf imo. Als ik aan de andere kant ook zie hoe veel mensen met een zwaarder psychiatrisch ziektebeeld soms ook moeten lijden, ondanks alle moderne technieken en geneesmiddelen. (begeleiding, behandeling, samenwerking, mindfulness, medicatie, ECT e.d.)
Als je het puur economische gronden gaat bekijken is het sowieso beter.... weet je hoe veel geld begeleiding en behandeling de maatschappij kost?

Mensen in hongersnood die zich voortplanten, mensen in een zieke of onveilige thuis situatie die zich voortplanten, mensen die willens en wetens zich voortplanten terwijl er vast staat dat ze een kind met een beperking op de wereld zetten en daarvan ook zeker weten dat ze geen enkele bijdrage zullen gaan of kunnen leveren aan de verzorging hiervan...tsja... heb ik ook wel echt mijn bedenkingen bij.
Vergelijking met China vind ik persoonlijk een beetje b.s.

Geen jongen of meisje willen is namelijk van een hele andere oorsprong en kaliber dan geen ziek kind op de wereld willen zetten.
Of zoals ik... helemaal geen kind op de wereld willen zetten.