jahoorisgoed schreef:Succes! En natuurlijk veel plezier
Dankje! Hij zit hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justme_Lisaa schreef:Ik heb nog een vraagje voor de kenners onder ons. Hoe deden jullie het met schoonmaken van een nieuwe piercing? Ik heb een flesje chloorhexidine meegekregen en heb nog een flesje gekocht, dit doe ik 2x per dag. Verder spoel ik hem af met water onder de douche. Kan ik nog wat meer of anders doen? Heb ook nog ph-neutrale douchegel voor de piercing gekocht, maar ik twijfel of dit nodig is. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Vanillia schreef:
Ik heb februari dit jaar een tweede gaatje laten schieten. Die bleven alleen steeds vervelen dus ik heb ze er in augustus uit gehaald. Links is dat netjes dicht gegaan, rechts zit aan de achterkant duidelijk een littekentje (dik knobbeltje in m’n oor en paarsige huid). Ik zou het eigenlijk nog wel een keer willen proberen, maar ben zo bang dat het weer ellende wordt.. Wat is jullie ervaring hiermee? Heb al wel bedacht dat als ik ze nog een keer wil laten zetten ik ze laat pierden ipv schieten.
xjanabananax schreef:Hoii, heel lang stille meelezen geweest, maar nu toch ook eens een berichtje. Door dit forum ook LITHA gegaan met mijn twee nieuwe piercings (onderhand 1,5 maand oud) en dat bevalt me eigenlijk wel heel erg prima! Nu ben ik ook mijn oorlellen aan het stretchen maar dat is echt drama, ik heb dus hele stugge oren en ze stretchen dan ook echt gewoon ruk... Nog niet zo ver gegaan dat ze kapot zijn gegaan maar de stap van 3 naar 4 is te veel en kan nergens 3,5 vinden, ook langs mijn piercers gegaan en die kreeg ze ook niet verder naar 4 mm na 3 maanden wachten, ze raadde me aan met weights een beetje te helpen of eventueel te gaan tapen. Nou heb ik me wel een beetje ingelezen hierover, maar vraag me af of er hier mensen ook hebben getaped? Of dat er nog meer mensen zijn met stugge oortjes en hun ervaringen en/of oplossingen?
yvanna schreef:Vanillia schreef:
Ik heb februari dit jaar een tweede gaatje laten schieten. Die bleven alleen steeds vervelen dus ik heb ze er in augustus uit gehaald. Links is dat netjes dicht gegaan, rechts zit aan de achterkant duidelijk een littekentje (dik knobbeltje in m’n oor en paarsige huid). Ik zou het eigenlijk nog wel een keer willen proberen, maar ben zo bang dat het weer ellende wordt.. Wat is jullie ervaring hiermee? Heb al wel bedacht dat als ik ze nog een keer wil laten zetten ik ze laat piercen ipv schieten.
hier het zelfde probleem... Ze blijven irriteren. Bultjes, blaren en idd een donkere aardachtige huid rondom het gaatje. Ik heb ervoor gekozen ze in te houden. Op internet las ik dat je ze er dan nooit uit moet halen, want dan groeit de ontsteking naar binnen. Ik zou het gewoon bij een shop overleggen hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Vanillia schreef:Ja dat klopt inderdaad, maar zo'n ellende was het bij mij gelukkig nietHet was onrustig maar is niet ontstoken geweest, oor was niet warm of rood en het was ook niet meer dan helder vocht en gevoelig. Had destijds antibioticacrème voor een ontsteking aan mijn vinger, die heb ik erop gesmeerd
Maar wel een littekentje nu dus.
lor1_1984 schreef:xjanabananax schreef:Hoii, heel lang stille meelezen geweest, maar nu toch ook eens een berichtje. Door dit forum ook LITHA gegaan met mijn twee nieuwe piercings (onderhand 1,5 maand oud) en dat bevalt me eigenlijk wel heel erg prima! Nu ben ik ook mijn oorlellen aan het stretchen maar dat is echt drama, ik heb dus hele stugge oren en ze stretchen dan ook echt gewoon ruk... Nog niet zo ver gegaan dat ze kapot zijn gegaan maar de stap van 3 naar 4 is te veel en kan nergens 3,5 vinden, ook langs mijn piercers gegaan en die kreeg ze ook niet verder naar 4 mm na 3 maanden wachten, ze raadde me aan met weights een beetje te helpen of eventueel te gaan tapen. Nou heb ik me wel een beetje ingelezen hierover, maar vraag me af of er hier mensen ook hebben getaped? Of dat er nog meer mensen zijn met stugge oortjes en hun ervaringen en/of oplossingen?
Wacht je alleen of masseer je je oorlellen ook?
Zo nee: dagelijks masseren met plantaardige olie wil nog weleens helpen.
Ilsey schreef:Ik ga voor de daith naar de tattoostudio waar mijn beste vriendin werkt (als tattooartiest) en waar ook een piercingstudio in zit, handig zo, dat scheelt weer zoekwerk.
Moet het ook nog eens navragen hoe dat zit als je er direct een niet-standaard-juweel in zou willen. Vergeet het steeds te vragen.