Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:00

Stamper dat is inderdaad niet handig. En die kleren shoppen is dan ook de ultieme beloning.

Maanlicht, ja dat maakt het moeilijk, want je kunt niet blijven kopen. En succes, benieuwd of je er terug in past, kun je het meteen gaan dragen ook :D

Trouwens, ik las ergens over jezelf nog dik vinden, heb daar ook nog steeds last van. Toen ik 10kg was vermagerd (16 tot 18 jaar) had ik 2 'kotjes' van een six pack en toen vond ik dat heel normaal. Nu, met ziekte dus wat verdikt wat ik er af wil, maar ik zie mezelf in de spiegel echt giga dik. Alsof ik vetrollen heb overal, terwijl mijn brein weet dat het meevalt en het gewoon wat af trainen en opletten is.

Echt gek, dat je jezelf dat kunt aandoen, ondanks alle moeite en overtuiging, toch nog zo negatief naar jezelf staan.
Dus, voor iedereen hier ook, wees trots op jezelf :D

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:03

die garderobe is heir ook herkenbaar. Ik ben in November gaan sparen, iedere maand een beetje opzij leggen om in mei een nieuwe garderobe aan te schaffen en dat heb ik gedaan. Veel basic gekocht, primark e.d. en paar wat luxere en duurdere dingen erbij. Nu langzaam begin ik de rest uit te bereiden, pas paar nieuwe spijkerbroeken gekocht en wat nieuwe shirtjes.

En ja, verstoord zelfbeeld, present. Vond kleren kopen in het begin zo moeilijk.... Je weet gewoon niet meer wat je lichaam is.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:43

ik kan wel een uitverkoop van BH's doen... ik had vorig jaar E... en nu C
Whaaaaahahahaa
Wat kleding betreft pfff idd daar moet ik ook wat aan doen het liefst loop ik de hele dag in mijn sportkleren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:46

Ik ben van E naar F gegaan haha. Wel van 85E naar 70F. Heb het idee dat de letter niet zo heel veel zegt daarin. Mijn 85E BH's waren echt vele male te groot, ook in de cup.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:07

hahaha Secricible ja dat is herkenbaar ik had 75 E (maar een bh was dat hoor.. en daar schrok ik van) nu heb ik 70 C/D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:09

maar mijn cupmaat is dus wel gegroeid ;) Terwijl ik geen grotere borsten heb gekregen

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:19

spierborsten? die van mij waren vloep weg... :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:26

neuh dat denk ik niet. Ik denk dat ze wel iets kleiner zijn geworden, maar dat zit dus voor een groot deel in de omvangsmaat en niet in de cupmaat blijkbaar. Ik heb er weinig verstand van en ben naar een goede lingeriezaak geweest en was zelf ook stomverbaasd, maar volgens haar was het logisch en was het niet zo zwart wit als cupmaat = grootte van je borst en omvangsmaat = omtrek van je borst. Prima, daar heb ik dan weer geen verstand van :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:27

Is eerste wat ik heb gekocht, goed passende bh. Dat doet zoveel voor je figuur. En een goed zittende spijkerbroek. Shirtjes kunnen iets makkelijker wachten.

Ben nu wel selectiever in wat ik koop. Kijk beter naar kwaliteit. Als ik toch een hele nieuwe garderobe moet inslaan, dan ook gelijk maar goed. En niet veel van slechte kwaliteit en net niet mijn smaak.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:55

Misschien moet ik dan inderdaad toch maar een goede spijkerbroek aanschaffen. Ik ben niet van plan om dunner te worden, dus wat dat betreft zou ik het lang moeten passen. De broek die ik nu aan heb heb ik een jaartje geleden gekocht, was toen behoorlijk strak, maar nu heb ik vooral bij mijn bovenbenen/kruis dat de stof helemaal hangt. Bij mijn onderbenen ook.

Wat betreft zelfbeeld: ik kan nog niet wennen aan mijn nieuwe lijf, heb nog steeds het gevoel dat ik nog een stuk dikker ben, terwijl ik nu heel slank ben. Voelt heel erg raar. Moet echt telkens in de spiegel kijken om het te geloven, en zelfs dan zie ik het zelf niet echt. Het is echt pas als ik oude foto's tevoorschijn haal dat ik het goed zie of mensen me zien die me lang niet hebben gezien dat het hun opvalt. Mijn vriend is heel blij met mijn lijf maar die zegt ook niet te kunnen geloven dat ik eerder een stuk zwaarder was, het viel hem niet op toen in negatieve zin.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:12

Voor wie geintresseert is in broeken, mag je altijd pben! :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:46

Wat voor maat is het?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:48

42

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:03

maanlicht dat wat jij schrijft herken ik...
Op vakantie met mijn bikini aan schrok ik echt in de spiegel... (ik heb gewoon een zandloper figuur)
Heel blij ben ik er idd mee maar voor mijn gevoel ben ik nog steeds aan de maat... :S
Ik ben wel heel tevreden met hoe ik het nu voor elkaar heb en mensen om mij heen zien en zeggen het ook dus dat is positief...
Mijn vriend viel het ook niet op maar nu zei hij wel... goh dat wat jij doet wil ik toch ook wel doen :D
bij ons (vriend en mij zijn de kilos er in de loop van de tijd in geslopen)

wat BH's betreft ik denk idd dat ik het nog maar een keer laat opmeten... ik was idd vorig jaar (lees 15 kg zwaarder als nu) geweest en had super mooie setjes gekocht en alles laten meten...
75 D/E dus... en nu heb ik maar mijn bh's van 5/6 jaar terug aan 70 C... Maar even een goede check up kan denk ik dus geen kwaad.
Doordat ik veelal stretch broeken aan had.. merk ik qua broekmaat niet heel veel verschil naja hij gaat weer normaal dicht... en ik had een broek maat 36 en daar kom ik nu ook in :D

Maat 42 wordt daardoor voor mij wel ff te groot stamper (helaas) :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:09

daar ga ik ook niet in passen nee. Ik heb nu maat 38 aan voor mijn benen en wissel in het algemeen tussen 38 en 40 afhankelijk van de fit (hoge taille, hele hoge taille of normale taille. Lage taille geen optie), maar mijn taille vindt de meeste broeken eigenlijk al te wijd en wil graag 36/38. Mijn eeuwige frustratie met broeken kopen. Alleen de echt duurdere goede merken (Levi's e.d.) hebben broeken die overal goed zitten, maar ik heb het er ook niet voor over om altijd 100+ euro te betalen voor een broek...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:12

Ik leef in h&m broeken op 't moment, maar dan wel die lengte breedte maten :)) 28/34 zit perfect! Lang en overal strak :D Bij normale broeken van 38 zitten ze vaak vanonder wat losser en die zijn ook vaak net te kort..

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:16

Secricible heb je wel eens de mid/high waist van Monki (maat 28) geprobeerd?
dat zijn echt mijn lievelingsbroeken :D (en niet duur)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:19

monki ken ik niet, ga ik de volgende keer eens naar kijken! Heb aardig wat merken gehad nu maar pfff! Ik zie dat ze in utrecht zitten, dat is top aangezien ik daar altijd ga winkelen. Dankjewel voor de tip! Kleding is totaal niet mijn stijl, maar als de broeken goed zijn, spijkerbroeken heb je overal ;)
Overigens slaag ik ook af en toe wel bij Lolaliza voor broeken, zolang het maar niet de standaard spijkerbroek is (gewoon zonder poespas). Heb daar een mooie gecoate broek gekocht en een katoenen en die zitten prima, maar de spijkerbroek is echt weer ruim aan de bovenkant.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:34

veel vrouwen hebben daar last van :( Maar idd de rest van de kleding van Monki vind ik qua stijl leuk maar ik ben liever basic ik draag de zwarte hight waist van Mocki (slim high/mid waist) het liefst liep ook altijd te mutsen met broeken :(

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 11:44

xNavatu schreef:
Ik leef in h&m broeken op 't moment, maar dan wel die lengte breedte maten :)) 28/34 zit perfect! Lang en overal strak :D Bij normale broeken van 38 zitten ze vaak vanonder wat losser en die zijn ook vaak net te kort..

Die zijn echt fijn ja! En ook niet zo duur. Zitten ook heerlijk met paardrijden, en stuk goedkoper dan een fijne rijbroek.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:05

linoleum schreef:
xNavatu schreef:

Die zijn echt fijn ja! En ook niet zo duur. Zitten ook heerlijk met paardrijden, en stuk goedkoper dan een fijne rijbroek.

Goede tips! Ga ik toch ook eens kijken :D
Ik heb hele smalle onderbeentjes dus ziet dat er heel raar uit als het aan de onderkant los zitten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:38

xNavatu schreef:

Ze gaan alleen wel om de havenklap kapot :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:27

Ik weet niet wat jij er mee doet maar ik heb nog nooit een kapotte gehad <<) :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 17:46

Vind de H&M shaping jeans echt verbazingwekkend lang goed blijven. Over het algemeen zijn broeken bij mij na een jaar echt wel door, maar deze blijven goed. Zelfs een paar die ik al een jaar als oud gebruik (en daarvoor als goed gedragen) en mee paard rijdt. Dus lekker schuren op het zadel.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:15

Mag inmiddels ook aan de nieuwe kleding.
Nu zo'n 11 kilo kwijt (nog 9 te gaan.)
Mijn jurkjes kan ik nog wel dragen, maar de spijkerbroeken zakken af inderdaad.
Dure hobby joh afvallen.