Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:37

Ik geloof ook niet zo in superfoods haha.

Qua avond eten en boter etc heb ik niet veel in te brengen olijfolie vinden ze al vreemd.

Maar dan ga ik wel een ander alternatief zoeken voor als ik zelf moet koken.

Ik probeer vooral gezonde tussendoortjes te vinden. Eet nu vooral appel banaan aardbei en worteltjes etc maar zou graag nog meer verschillende willen weten.
Zodat ik mijn omgeving ook kan besmetten hahah.

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:21

Ik heb ook geen discipline vandaag :') . Een van de partners kwam net digestives met melkchocolade brengen en ik heb er 3 op :+ Oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:25

Lekker genieten, moet kunnen toch :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:59

Vanwege de verjaardag van mijn vriend heb ik een balans ochtend en middag gehad. Moet zeggen dat het me nog mee viel!
O: shake van whey en water (om 7 uur)
T: appel (10 uur)
L: oh yeah low carb bar (half 12)
T: verse muntthee met honing (half 2)
T: halve appel tartelette en halve caramel tartalette (6 uur)
A: biefstuk van Loetje met jus, patat en sla en als toetje een sticky toffee (rond 8 uur)
Qua kcal natuurlijk wel meer dan is toegestaan en qua macro's ook geen goede dag maar heb het nog wel ergens kunnen beperken :j
Tijdens mijn verse muntthee was ik met een paar andere meiden die gingen lunchen en ik vond het erg knap van mezelf dat ik me aan me planning heb gehouden door niet iets te nemen. Normaal zou ik zeggen ach neem wel iets kleins of wat dan ook.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:23

Mijn lijstje voor vandaag, ik heb weer een super dag gehad!
O: 150 gram magere yogurth met een halve theelepel suiker.
T: 150 gram galia meloen.
L: 2 rijstewafels met gegrilde kipfilet en 100 gram rode pitloze druiven.
T: 100 gram snoep tomaatjes
A: 200 gram geraspte worteltjes en een magere rundvlees grillburger (enkel burger, geen vlees of saus).

Voor de rest drink ik altijd alleen maar verse munt thee en heel veel water.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:05

Een rundvlees burger zonder vlees, weet je het zeker? :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:38

Hahaha zonder vlees? Lekker hoor :D
Als ik eerlijk ben vind ik het wel een beetje weinig... Hou je het hier al langer mee vol? In dat geval ga ik niets zeggen. Als dit een van de eerste dagen is zou ik je aanraden toch wel wat meer te eten, je lijf wordt moe als je zo weinig binnenkrijgt en dan is de kans op een terugval groter :)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:10

Haha ja bedoelde natuurlijk zonder broodje!
@ Area52 nee ik ben al maanden zo bezig, merk juist dat het me een stuk energieker en stabieler maakt nu ik veel minder suiker binnen krijg. Mijn huid is een stuk rustiger en voel me een stuk beter dan voorheen toen ik veel slechte dingen naar binnen werkte. Ik heb ook totaal geen moeite om me aan deze "richtlijnen" te houden, ben zo trots op mezelf dat ik gemakkelijk nee kan zeggen tegen de snoeppot op het werk die me altijd aanstaart en de verjaardagstaarten die langs komen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:13

Oké dan is t helemaal goed natuurlijk, ik ben misschien wat hongerig aangelegd :o Fijn dat je je zoveel beter voelt!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:25

Oh het heeft zeker even geduurd hoor! Ik ben echt een enorme snaaier (haha raar woord), ik kon echt zakken chips of snoep wegwerken. En dan gerust een doos tompoucen halen of iets dergelijks. Op een gegeven moment ging de knop mentaal echt om, ik was mezelf zat, "walgde" zelfs een beetje van mijn eigen lichaam en toen besloot ik om te gaan. Wat ik in het begin nog wel erg moeilijk vond was grenzen bepalen, dus 1 snoepje ipv 10. Nu is het voor mij het makkelijkste om gewoon nee te zeggen, niet nadenken gewoon nee. Ik denk aan het begin van de dag al na over wat ik wel en niet wil gaan eten zodat ik nooit verleid wordt tot een extraatje. Verder heb ik meestal wel 1 keer in de week of 1 keer in de twee weken een cheatday waarop ik uiteten ga of een avondje borrelen of iets dergelijks.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 20:36

Mijn lijstje
O: vk boterham met pindakaas
T: vk boterham met pindakaas en appeltaart
L: 4 kleine crackers met kaas
T: perzikstukjes
A: patatjes, opgebakken kip en sla
T: ijsje

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:21

Mijn lijstje van vandaag

O: 2 gekookte eitjes en groene thee
T: appel en thee
M: sla met komkommer en walnoten een half ei, groene thee
T: handje studentenhaver
A: 1.5 Duitse biefstuk met snijbonen en schepje aardappelen en schaaltje komkommer

D: heel veel groene thee 2 glazen water en een glas dubbel fris
B: uurtje met de honden wandelen, half uurtje loopband en paar krachtrainings oefeningen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:35

Hee luitjes

Ik kom weer even onder de meeleessteen vandaan
Zag op facebook voorbij komen. Afslank ringen/pleisters. Is dat wat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:55

Nee

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:58

Kayleigh_ schreef:
Nee

:') _O-
Kort maar krachtig, maar wel helemaal juist! Wondermiddelen bestaan niet, anders had iedereen zonder moeite een perfect figuurtje :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:02

Oei vanavond uiteten geweest

Voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht tournedos en na een chocoladefondant . Was erg lekker. Vooral m'n toetje is erg slecht maar goed.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat k een 7,4 voor m'n onderzoeksartikel heb. *\o/* dit betekent dat ik hem dinsdag mag verdedigen tegenover twee docenten en als dat voldoende is dan heb ik mijn diploma in de pocket -:) *\%/*

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:03

Kayleigh_ schreef:
Nee

Precies :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:05

Kayleigh_ schreef:
Nee

Amen to that. Tenzij je die pleister over je mond plakt, dan wel.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:11

MevrouwtJ schreef:

Voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht tournedos en na een chocoladefondant . Was erg lekker. Vooral m'n toetje is erg slecht maar goed.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat k een 7,4 voor m'n onderzoeksartikel heb. *\o/* dit betekent dat ik hem dinsdag mag verdedigen tegenover twee docenten en als dat voldoende is dan heb ik mijn diploma in de pocket -:) *\%/*

Gefeliciteerd!! Nu duimen voor dinsdag

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:20

mies_dummy schreef:
MevrouwtJ schreef:

Gefeliciteerd!! Nu duimen voor dinsdag

Dankjewel!! :) Ja inderdaad! Hopelijk gaat het me lukken en kan ik 16 juli mijn diploma in ontvangst nemen :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:26

Tuuurlijk wel! Dat komt vast en zeker goed!

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:46

yeah ik meld mij! Ik ben sinds een week fanatiek aan het fitnessen met een vriendin.
Ik heb geen doel, ga door tot ik tevreden ben (Klinkt gevaarlijk, maar zo bedoel ik het niet)

Ik ben dus aan het fitnessen 4 avonden per week, en wandel gemiddeld 2x met de hond op een dag, de ene keer wat langer dan een andere keer. En op de dagen dat ik niet fitness doe ik wel de 2 grondoefeningen die ik zwaar vind.

Verder wil ik niet aan een strak voedseldieet beginnen. Ten eerste omdat ik het fitnessen al heel wat vind en ik dat eerst maar eens vol ga houden. En ten tweede is het gewoon lastig met de rest van de mensen hier in huis.
Ik probeer gewoon ipv een halve zak chips een handje, ipv een zak snoep 1 of 2 snoepjes, ipv een koekje een stuk fruit enz.

Nu ga ik altijd rond een uur of 7/8 sporten dus het avond eten net naar binnen gewerkt, maar dan heb ik na het sporten weer zin in eten.. dus een uur of 9...

Iemand iets wat goed vult voor na het sporten?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:03

Misschien een beetje kwark Kimmm_1 ?

Gister ontzettend genoten van de heerlijke biefstuk, de jus en het toetje :j Vandaag weer meer opletten, morgen weer een weegmoment bij de diëtist.
O: banaan
T: appel en een oh yeah low carb bar
L: 4 volkoren knackebrod met tonijnsalade zonder mayo (even opmaken, weggooien is zo zonde!)
T: wheyshake
A: ?
B: halve dag zittend werk en een halfuurtje BBG
D: water en thee zonder suiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:12

Wat een fantastisch goed nieuws MevrouwtJ! Gefeliciteerd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:14

Kimmm_1 schreef:
Iemand iets wat goed vult voor na het sporten?

Ik zou dan uitkijken naar iets van yoghurt of kwark. Ik heb zelf ook altijd honger na het sporten maar probeer dat gevoel te dempen door veel te drinken en op tijd te slapen. Maar goed, niet iedereen kan dat natuurlijk. Dus probeer uit te kijken naar eiwitrijke producten en de rest van de dag opletten met kcal. Je moet namelijk al enorm veel sporten wil je een energietekort creëren zonder je voeding aan te passen.