[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:38

Malima schreef:
Was het ook!! Moest hem echt wegzetten anders had ik zo'n hele grote bak in 1x leeg gegeten.
Jeetje wat ga je zulke dingen toch waarderen als je bijna nooit meer zoiets eet, haha.

Klinkt heel herkenbaar :P Hier in huis is het eigenlijk zo dat iedereen die toetjes in 1x op eet, maar ik heb het laatst voor elkaar gekregen om het in 3 porties te verdelen.
Moet wel zeggen dat ik juist minder ben gaan genieten van dat soort dingen sinds ik gezonder leef. Ik ben juist veel dankbaarder als mijn lieve paps ondanks de absurde prijzen van dit moment toch een bakje druiven meeneemt, dat is echt mijn nomnomnom momentje.

Helaas aan het schommelen geraakt, weer halve kilo erbij, maar zojuist lekker gesport, en morgen hopelijk weer sporten en 's avonds hard aan het werk, dan moet het wel weer goedkomen :) Vrees alleen een beetje voor dit weekend, vriendinnenavondje, daarvoor wel de nodige chips e.d. ingekocht want vind het zo banketstaaf als de rest vanwege mij gezond moet eten, alleen nu moet ik mezelf zien in te houden. :=

Danseresje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:50

Heb vorige week hier gepost, nu maar weer een post!
Het ging heel goed, bijna 1kg kwijt in 1 week en toen was het vrijdag en ging ik tapas eten. Heb me enorm ingehouden en de volgende dag op de weegschaal was ik weer terug bij af......
Nu ben ik wel die kg kwijt en nog een paar ons extra. Het gaat langzaam maar gestaag. Heb geen trek in snoepen, chips, frietjes, etc. Ook is het vrij makkelijk om de porties klein te houden!
Ik beweeg nu elke dag. 3x per week ga ik hardlopen en de andere dagen probeer ik iig een half uur per dag totaal stevig te wandelen (als ik dagdienst heb op werk, dan loop ik naar werk en enkele reis is 15min).
Ook hier in de flat gebruik ik de lift minder en minder, dat moet natuurlijk ook helpen, dat ik elke keer 4 hoog ga!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:59

Danseresje dat klinkt al niet verkeert! ik zou op die manier door blijven gaan dan komt het gewichts verlies vanzelf!.

Ik ben eventjes aan het shaken om het ergste er even af te krijgen en daarna pak ik het koolhydraat arm eten weer op en ga er meer bij sporten.
Als ik shake dan neem ik in de ochtend en en avond een shake en tussen de middag gewoon avond eten, en ik eet 2 tot 3 x per dag een klein tussendoortje.
En het lijkt te werken voor mij want ben nog niet zo lang bezig en stond uit nieuwsgierigheid even op de weegschaal en ben - 1,8kg! dus dat gaat lekker :D op naar die -15 :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:06

Even heeeel erg offtopic: Weet iemand of je je inlognaam kan veranderen? ik stoor me aan het 21 achter me naam want dat ben ik namelijk niet meer.... :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:08

Geen idee Davina !

Ik heb even een flink schop onder mn hol nodig, heb het vanaf het weekend helemaal verkeerd gedaan! NU weer normaal doen en het oppakken, ik ging net zo lekker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:09

Davina21 schreef:
Even heeeel erg offtopic: Weet iemand of je je inlognaam kan veranderen? ik stoor me aan het 21 achter me naam want dat ben ik namelijk niet meer.... :P

Bartvb een pb sturen :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:15

caj2008 schreef:
Succes calimero_ Doe maar duur :P met zijn allen? met hoeveel is dat.
Als je een vlees,vis,eieren liefhebber bent is dit wel een leuk dieet, maar dat afbouwen heb ik nooit gedaan. Ik was zo klaar mee. Hopelijk maken jullie het helemaal af.

Je bedoelt dat je gestopt bent na de cruise fase?
Ben je daarna ook weer aangekomen?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:35

Obese is weet op tv,
is dat die jullie al gezien hebben?
met die man met stekeltjeshaar

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:18

Amaryllis schreef:
Davina21 schreef:

Bartvb een pb sturen :j

Dankje!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:21

Calimero_ schreef:
caj2008 schreef:
Succes calimero_ Doe maar duur :P met zijn allen? met hoeveel is dat.
Als je een vlees,vis,eieren liefhebber bent is dit wel een leuk dieet, maar dat afbouwen heb ik nooit gedaan. Ik was zo klaar mee. Hopelijk maken jullie het helemaal af.

Je bedoelt dat je gestopt bent na de cruise fase?
Ben je daarna ook weer aangekomen?

Ja klopt. Daarna ben ik wel weer aangekomen dat kwam niet door het dieet, maar door de kerst etc.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:54

Slechte dag vandaag gehad. Heb 4 dagen gezond gegeten, en dan vandaag toch zo'n zakje van die cracotte chips op gegeten. Ik baal er zo van! Achteraf denk ik dan, waarom moet dit nou.. Dan moet ik gewoon wat te kauwen hebben ofzo. Dus kauwgom maar weer in huis halen en daar op kauwen :') morgen is het weer weeg moment. Ben benieuwd!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:59

Davina21 schreef:

Via deze link kan je 1 keer je naam veranderen: namechange.php :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:14

N0a schreef:
Slechte dag vandaag gehad. Heb 4 dagen gezond gegeten, en dan vandaag toch zo'n zakje van die cracotte chips op gegeten. Ik baal er zo van! Achteraf denk ik dan, waarom moet dit nou.. Dan moet ik gewoon wat te kauwen hebben ofzo. Dus kauwgom maar weer in huis halen en daar op kauwen :') morgen is het weer weeg moment. Ben benieuwd!

Ze zeggen toch dat je van kauwgom juist trek krijgt?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:30

Nynke1 schreef:
N0a schreef:

Ze zeggen toch dat je van kauwgom juist trek krijgt?

Klopt, je spijsvertering wordt er door op gang gebracht. Dus (tenminste, dat heb ik ooit gehoord) het is goed om een kauwgom te nemen voor de maaltijd. Dan wordt je eten sneller verbrand. Maar ik doe het om tenminste iets in m'n mond te hebben :') honger kan ik mee leven. Maar ik moet gewoon iets te kauwen hebben :+ }:0 ziek is het!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:29

Hier ook kauwgom omdat ik echt iets te kauwen moet hebben, hihihihi.

Gisteren bij de Ikea saté en patat gehad en te weinig water en dan zit je zo op +400 gram.
Is niet anders en sporten we er vandaag weer af en genoeg water drinken, komt het helemaal goed. Gelukkig maak ik me er niet zo druk om.
Bij de Ikea kan je snoep scheppen en heb je reuze coca cola flessen. Daar eentje van meegenomen en die mag ik opeten als ik 71kg weeg, hihi

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:22

Haha, heel slechte beloning is dat zeg!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:47

Ja he, maar wel zo lekker!! Haha

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:02

Hallo fanatieke afvallers!
Ik meld me ook, mag ik mee komen kletsen?

Goede voornemen is natuurlijk van die overtallige kilo's afkomen! (en ik dacht laten we het maar gelijk goed doen, dus ik ben naar de diëtiste gegaan). vanaf afgelopen dinsdag met haar persoonlijke plan aan de slag. Daarvoor vanaf ong. 6 januari zelf al goed aan het opletten, gezonde keuzes gemaakt. Nu 6,6 kg eraf! alleen sta nu even stil, maar las net over ongesteldheid en dat ben ik nu ook, dus daar zou het wel door kunnen komen! (mijn startgewicht was 74,4, ben nu 67,8 en wil graag naar 55, lengte is 1.56)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:15

Als ik ongesteld ben (Net weer voorbij gelukkig) lijk ik net zwanger := Krijg dan een hele dikke buik.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:19

Goed bezig wollie2004 & natuurlijk welkom!
Goed dat je werkt via een dietiste. Wat eet je zoal op een dag?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:21

Als ik klaar ben met CB'en wil ik ook een broodbakmachine. Kan ik lekker mijn eigen brood maken :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:29

Winner91 schreef:
Goed bezig wollie2004 & natuurlijk welkom!
Goed dat je werkt via een dietiste. Wat eet je zoal op een dag?

Het is de bedoeling dat ik 3 hoofdmaaltijden per dag eet, waarbij de koolhydraten en eiwitten afgewogen worden en aangevuld worden met rauwkost en/of warme groenten.

Mijn ontbijt bestaat uit 75 gr koolhydraten (volkoren brood en crackers)
35 gr eiwitten (mager beleg, vlees, kaas of vis)

of magere Yoghurt(ahum ik weet niet hoe je het schrijft) met muesli en wat vers fruit.

Lunch eigenlijk hetzelfde als de broodmaaltijd van het ontbijt, beide dus aangevuld met rauwkost.

's avonds ook weer koolhydraten afgewogen, eitwitten in de vorm van 100 gr vis of vlees en aangevuld met rauwkost en warme groenten. Op de dagen dat er meer dan 5 uur tussen mn lunch en mn avondeten zit mag ik een stuk fruit na die 5 uur. (meestal is dat op mn werkdagen, dan lunch ik om 12 uur en heb ik pas avondeten tussen 7 en half 8. dan pak ik tussen half 5 en 5 een appel of peer.

Het 3 maaltijden per dag is even wennen, normaal ontbijt ik rond half 7, 7 uur en pakte ik altijd om 10.00 nog 2 crackers, nu is de hoeveelheid van mijn ontbijt omhoog gegaan en heb ik die tussenmaaltijd dus niet meer nodig, echt honger heb ik ook niet tussendoor, maar ik moet wel vroeger opstaan zodat ik het ontbijt helemaal op krijg en goed weg krijg...

Sorry voor het lange verhaal! Hoop dat het een beetje duidelijk is!
Edit: typo en Winner wat een gaaf paard heb jij!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:34

Ben zonet ook voor het eerst naar een pedicure geweest. Stelde het al zo'n 2,5 jaar uit, en vorig jaar al met een flink ontstoken teen bij de huisarts geweest. Geloof mij, dat is geen pretje := (Paar verdovingsspuiten erin en dan snijden/knippen ze de boel los, yay!) Ik 'durfde' nooit naar een pedicure omdat ik er héél slecht over kan als iemand aan mijn voeten zit :+ Maar het viel mee! Ze heeft alles rustig uitgelegd en gezegd wat ze ging doen. Het ging alweer de verkeerde kant op met mijn nagels, dus gelukkig was ik nog op tijd erbij.... I survived it, woohoo! *\%/*

En mijn zeer uitgebreide diner van gisteravond:
Afbeelding

:')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:36

Hoe veel calorieën krijg jij binnen op een dag Bonjoy?

En welkom wollie!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:37

Maximaal 500 met de producten. Het zal iets meer zijn omdat ik stout ben en toch melk in mijn koffie gooi :+