Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Hoi Ilangok,
Pijnlijk hoor, dat je ouders fouten hebben gemaakt!
En dat dat je wankele gevoel van veiligheid aantast, snap ik ook.
Hebben jullie daar nog over gesproken of is dat te pijnlijk?
Ik heb zelf geen ervaring met opname (ik wilde altijd per se niet en dat is me gelukt.)
Sterkte!
Aria_zz schreef:Ilangokwat naar dat het zo moeilijk gaat.
Maar, je geeft het eigenlijk zelf aan, je wil er heen!
Je ouders hebben fouten gemaakt, het zijn uiteindelijk ook maar mensen. En je hebt nu nood aan meer structuur en mensen die weten hoe er mee om te gaan en dat ook gewoon zijn.
Als je je daar beter bij voelt. Gewoon doen meid, gun jezelf het om naar die crisisopvang te gaan.
Er zijn meer mensen die dit doen. Dus het zal zeker loslopen
Aria_zz schreef:Dat snap ik, echt waar. Zwaar gevecht dat je met jezelf aan het doen bent.
Maar meid, het mag, je mag echt naar de crisisopvang gaan voor jezelf. Denk je niet, als jij je beter gaat voelen, dat de mensen in je omgeving daar ook blij om gaan zijn? Om jou terug wat beter te zien?
Wat het beste is voor jou, is soms ook het beste voor anderen. Echt.
ilangok schreef:Dat durf ik niet, om dat aan te geven. Ik ben bang dat ik mijn ouders pijn doe, ik kan niets meer voor mijn paard doen en iedereen gaat zich zorgen maken. Maar ik weet dat het voor mezelf wel veel rust gaat geven. Ik vind het gewoon heel moeilijk om daar tussen te kiezen, de mensen/wezens in mijn omgeving of mezelf.
Janneke2 schreef:ilangok schreef:Dat durf ik niet, om dat aan te geven. Ik ben bang dat ik mijn ouders pijn doe, ik kan niets meer voor mijn paard doen en iedereen gaat zich zorgen maken. Maar ik weet dat het voor mezelf wel veel rust gaat geven. Ik vind het gewoon heel moeilijk om daar tussen te kiezen, de mensen/wezens in mijn omgeving of mezelf.
Nou heb ik heus weet van wachtlijsten enzo - maar ligt het noodzakelijk zo zwart - wit?
Zijn er geen tussenoplossingen te verzinnen zoals stukken dagopvang oid?
Dan kan je wel naar je paard (ik ben een fan van "blijf alles wat je goed doet ook vooral doen" - dat na moeten laten terwille van therapie "voelt krom") spaar je je ouders een beetje (...ouders kunnen heus VEEL hebben, sprak oma...)
EN jijzelf hebt dan toch meer steun, structuur etc.
ilangok schreef:@ikkkke, Tja, ik weet het niet. Het duurde zoiezo al heel lang om voor mijn ouders te "accepteren" dat ik depressief was. Ze hebben er echt maanden omheen gedraait, maar leken daarna wel bij te draaien en mij en mijn psychiater te geloven. Mijn moeder is daar nogsteeds een beetje zo in, zovan "O, ze lacht. Het gaat vast wel beter."
Mijn ouders willen me het liefst thuis houden maar nog liever dat deze gedachtes minder worden en ik veilig ben. Ik denk ook dat ze een opname niet persee erg vinden. Wel dat ze misschien het idee krijgen dat ze het niet goed genoeg hebben gedaan, maar dat weet ik niet.
Iemand anders voor mijn paard zorgen gaat het niet worden, ik heb geen vriendinnen die wat met paarden hebben en derest op stal heeft een totaal andere manier van omgang met paarden. Waarschijnlijk kunnen mijn ouders soms wel even langs, al hebben hun niet zo veel met paarden.
Bedankt!!
ilangok schreef:Janneke2 schreef:Nou heb ik heus weet van wachtlijsten enzo - maar ligt het noodzakelijk zo zwart - wit?
Zijn er geen tussenoplossingen te verzinnen zoals stukken dagopvang oid?
Dan kan je wel naar je paard (ik ben een fan van "blijf alles wat je goed doet ook vooral doen" - dat na moeten laten terwille van therapie "voelt krom") spaar je je ouders een beetje (...ouders kunnen heus VEEL hebben, sprak oma...)
EN jijzelf hebt dan toch meer steun, structuur etc.
Ik heb om eerlijk te zijn geen idee.. Daar hebben mijn psychiaters het nog nooit over gehad iniedergeval.. Ik weet ook niet of het me wat lijkt om zo vaak een half uur in de auto te zitten, heb soms wel heel erg de neiging om er met 120 km per uur uit te springen.
Riverrr schreef:Ik lees later bij maar ik zit weer eens in een dip waar ik niet zelf zo gemakkelijk uit kom.
Op het moment ben ik zo moe dat zelfs dit typen te veel lijkt. Ik verveel me (zit thuis ivm de vermoeidheid) maar kan daar ook weinig mee omdat alles te veel is (zelfs film kijken, of whats appen), maar slapen lukt ook niet!
Ik ben die hele zwangerschap spuugzat... Ik trek het gewoon niet meer.
Dan steeds die depressies erbij, de pijn overal, mijn vriend die steeds van huis is. Ik voel me verschrikkelijk. Ik wil gewoon dat dit voorbij is.
Er zijn miljoenen vrouwen zwanger en waarom ben ik nou zo'n zwakkeling dat het weer niet gaat?![]()
Ik doe zo mijn best maar ik vind er gewoon echt niks aan het maakt alles alleen maar erger.
Sorry meiden moest er even uit