Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:05

Wat gebruiken jullie als je snel er toch wat netjes moet uitzien ?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:15

Wenkbrauw poeder, eyeliner en mascara :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:17

Hello :)

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen haha maar ik heb een vraagje aan jullie. Wat is nou echt een goede zwarte Eye liner die niet afbrokkelt na een dag dragen? ik heb er nu een en daar verlies ik in de loop van de dag stukjes van waardoor het er niet netjes meer uit ziet :P

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:19

Afbrokkelt? Das raar dat heb ik nog nooit gehad.
Ligt een beetje aan welk type eyeliner je fijn vind :)

Mijn favorieten:
Eyeliner stift van catrice, gelliner van Mac en vloeibare eyeliner van Miss sporty (waterproof)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:21

Ja hoe noem je dat, ik doe altijd een lijntje op mijn bovenste ooglid en dan vallen er stukjes tussen uit zegmaar. Oogt nogal slordig :)
Ik zal eens kijken naar de merken die jij noemt, dankje!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:27

linoleum schreef:
Glossi schreef:
Sence, die van Biotherm word al jaren niet meer verkocht helaas. Dat was mijn favoriete foundation altijd. Waarom wil je een primer met je foundation gebruiken? Ik gebruik zelf nooit primers omdat ik een gevoelige huid heb maar ik denk dat een primer ook niet echt nodig is. Die gebruik je vaak alleen als je bijv. een speciale dag hebt of een feestje maar niet dagelijks.

Gebruik je alleen een primer voor feestjes en dergelijke? Dan ben ik wel benieuwd wat voor primer je gebruikt.

Ik gebruik echt altijd een primer onder mijn foundation. Het brengt je foundation makkelijker aan, laat je huid egaler lijken doordat het rode vlekken en kleine oneffenheden verdoezelt en maakt alles net iets mooier en gladder dan zonder!

+1 :j

Morrow_Less schreef:

Concealer, matte lichte oogschaduw, eyeliner en mascara en ik doe mn wenkbrauwen dan even snel :j

R00s schreef:
Hello :)

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen haha maar ik heb een vraagje aan jullie. Wat is nou echt een goede zwarte Eye liner die niet afbrokkelt na een dag dragen? ik heb er nu een en daar verlies ik in de loop van de dag stukjes van waardoor het er niet netjes meer uit ziet :P

Ik zweer bij de liquid liner van essence en bij de stiften van Kat Von D :j
Dat zijn echt de enige twee die bij mij een dag blijven zitten (hier dan, in NL blijft alles wel wat beter zitten maar hier heb ik echt wel 8 verschillende merken uitgeprobeerd en niets bleef netjes op zn plaats..)

Vanmiddag shoppen in Aventuraaa yay :D (groot winkelcentrum waar Mac zit, sephora en nog een macy met ook bobbi brown en eigenlijk alles wel.. dus ik ga eens even leuk spenden :o
Daaaamn ik ging gister mn koffer inpakken.. ik weet echt niet hoe ik het ga doen :+ De helft zat er in en toen zat ik al op 23 kilo :+ Even zoveel mogelijk bij mn moeder erin proppen als die vrijdag alweer naar huis gaat..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:16

Ik vind de eyeliner stift van MeMeMe ook erg fijn (te koop in MissLipgloss shop). Drogen niet snel uit en goed zwart en blijft ook lang zitten.

Als ik heel snel klaar wil zijn en toch netjes: wenkbrauwen met alleen poeder (ander combi van meerdere producten), oogpotlood/eyeliner en mascara. Maar dat gebeurt zeer zelden. Ik heb of alles op of niks.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:24

Master precise van maybelline! Liquid eyeliner, blijft super goed zitten :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:38

Morrow_Less schreef:

Dagcreme, foundation, blush, concealer, wenkbrauwpoeder, mascara

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:40

Bedankt allemaal voor eyeliner tips, zal eens in de winkel kijken welke me het best bevalt! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:48

Morrow_Less schreef:

Dagcreme, eventueel foundation, beetje matte poeder, mascara en wenkbrauwpoeder.
Zeker zonder wenkbrauwpoeder ga ik niet de deur uit, dan heb ik maar halve wenkbrauwen namelijk haha.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:57

Morrow_Less schreef:

Concealer, mascara, wenkbrauwpotlood + gel. Concealer voor m'n gigantische kringen, mascara omdat het je blik opent en wenkbrauwpotlood en gel omdat m'n wenkbrauwen heel gefrommeld zitten anders :+ En eventueel ook nog een lichte oogschaduw op het ooglid (naked lunch van MAC is hiervoor m'n favoriet).

Mijn favoriete eyeliner is de L’Oréal Super Liner Perfect slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:02

Als ik in 5 minuten mijn make-up moet doen is het enige wat ik echt oversla mijn foundation. Ben daar altijd het langst mee bezig, al brengt die van mij echt heel fijn aan. Concealer op mijn grote oneffenheden en onder mijn ogen (concealer onder mijn ogen sla ik echt nóóit over, voor mijn gevoel zie ik er dan echt uit als een zombie), dat geheel poeder ik af met een gekleurde poeder zodat ik de glans van mijn T-zone kan halen en tegelijkertijd toch een beetje een egalere huid krijg. Ik breng dan één kleur aan op mijn bewegend ooglid, vaak een glanzende lichtere kleur. Geen highlighter maar een champagne of een lichte bruin. Qua eyeliner pak ik dan sneller een stift ipv mijn gelliner, vind normaal gel fijner werken maar als ik echt heel erg moet opschieten heb ik geen tijd om het kwastje weer schoon te maken daarna en al dat soort dingen dus dat vind ik zonde. Ik krul mijn wimpers dan, twee laagjes mascara, wenkbrauwen in model met een beetje spuug en een kammetje :') Blush op mijn wangen en gaan met die banaan. Bronzer en foundation zijn dus de enige twee dingen die ik echt oversla. Maar ik moet zeggend dat ik altijd wel echt goed de tijd neem voor m'n make-up 's morgens, zit een heel ritueel aan vast.

Zo heb ik bijvoorbeeld dat ik niet wakker word als ik mijn gezicht niet schoonmaak met tonic als ik wakker word :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:05

Ik heb net lekker geshopt bij MAC, had het echt even verdiend. Ben al de hele week zo ziek als een hond en had echt een zware rijles := Voor het eerst de snelweg op geweest en als je, je al niet lekker voelt is dat even lichtelijke paniek. Heb de blush in de kleur Melba gekocht, ze heeft hem even aangebracht en hij zit mooi. Verder lipstick in de kleur Viva Glam I. Een mooie net iets donkerdere rood dan Ruby Woo. Is volgens mij een special edition ofzo? Heeft iig de mooie zwart met rood/roze huls ipv het zilveren.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:44

Welk merk foundation primer gebruiken jullie? en wat zijn je + en - aan die primer? en natuurlijk; wat kost je primer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:49

Ik gebruik zelf geen primer, maar wel een heel uitgebreid reinigingsritueel. Zowel 's morgens als 's avonds reinig ik mijn huid met een lichtelijk exfolierende reiniger van Biotherm, om de laatste restjes eraf te halen ga ik er daarna met tonic overheen (wel een tonic zonder alcohol, anders vind ik het veel te erg prikken op mijn gezicht na het exfolieren), en dan een reinigingsmelk. De melk die ik gebruik is heel licht en trekt dus direct in mijn huid, geen vettig of glimmend laagje dus. Daarna doe ik er een laagje dagcreme overheen, poets ik mijn tanden/doe ik mijn haar en dan breng ik direct op mijn huid mijn foundation aan.

Ik heb de Matchmaster foundation van MAC en ik ben er heel tevreden over. Kost uit mijn hoofd €33.50 voor een fles maar je doet er echt een hele tijd mee. Hij smeert heel fijn, met anderhalf pompje heb ik genoeg voor mijn hele gezicht. Hij heeft een medium dekking, dus als je echt alle oneffenheden weg wilt hebben dan zou ik 2 en een half pompje gebruiken.

Ik zie zelf nooit echt een reden om primer te gebruiken, als ik het goed afpoeder blijft mijn foundation + concealer de hele dag prima zitten en de primers die ik tot nu toe geprobeerd heb zorgen er dus écht niet voor dat mijn foundation fijner aanbrengt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:07

Ik wissel primers :=
Meestal pak ik gosh classic, gewoon een prima primer :)
Als ik mat wil blijven pak ik matteperfect van mua of porefessional van benefit

Edit:
Mag ik even gillen? Omg Omg Omg, 100 likes op Facebook voor looksbysuus :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:48

Als primer gebruik ik de matterende dagcreme met tea tree van the body shop. Ik heb een hele vette huid dus ik gebruik primers die vooral matteren. De matte primer van bourjois is ook geweldig. Als combinatie vind ik de tea tree van the body shop met de anti acne foundation van clinique. En wat ook een geweldige combi is maar minder dekend is de matte primer van bourjois in combinatie met bareminerals original foundation poeder. Heel soms gebruik die van gosh, maar eigenlijk is mijn huid daar te vet voor. Dan gaat het na een paar uur al glijden.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:55

Gefeliciteerd Suus!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:08

Wat een uiteenlopende antwoorden, de ene gebruikt bijna niks en de andere bijna een full face :)
Even zien hoeveel tijd ik morgen heb en kijken wat ik allemaal kan doen :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:09

Ik heb verschillende primers.
Als ik een gevlekt gezicht heb pak ik mijn MAC Prep + Prime Fortified skin enhancer (met SPF 35, erg fijn). Maakt alles gelijk een stuk egaler.
Ik heb Benefit Porefessional, die maakt mijn huid heerlijk glad. Ik heb best duidelijk porieen. Maar velletjes vallen daarmee wel op. Daarom gebruik ik die vaak alleen op de ergste plekken, rondom mijn neus en mijn voorhoofd.
En ik heb de Guerlain Méteorites primer, die vind ik erg fijn. Maakt huid net wat gladder en stralender en mijn foundation zit net wat mooier dan zonder primer. De Guerlain gebruik ik het meeste.

Ik heb een redelijk vette huid, dus het gaat bij mij sowieso glijden in de loop van de dag. Maar met primer en afpoederen blijft het zeker beter/langer zitten.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:25

Ja ik denk dat een primer heel erg persoonlijk is. Het ligt vooral aan je huidtype denk ik. Als je een droge huid hebt is primer denk ik niet noodzakelijk. Ik gebruik soms ook geen primer hoor! Maar ja dan is na 2 uur mijn foundation eraf en zie ik eruit als een glimworm hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:35

Als je een droge huid heb is primer juist niet fijn. Ik heb een vrij droge huid van mezelf, nu ik het wat beter onderhoud al wat minder maar het is nog steeds alles behalve vettig. Als ik een primer smeer kan ik net zo goed helemaal stoppen met dagcreme smeren want dat spul droogt echt gigantisch uit bij mij :=

Had er vroeger wel eentje van Gosh, maar dat was in de middelbare school periode waarin het nog cool was om alleen met primer van Gosh naar school te gaan, zonder foundation erover :') Rare beauty gewoontes hadden we daar, en al helemaal het feit dat we alleen maar deden wat iemand anders ook deed, zonder ook maar te kijken of het wel goed was voor je huid :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:45

Ik heb juist een drogere huid maar als je een goede primer hebt droogt hij je huid niet uit hoor :n
Kijk anders is naar een alcohol vrije

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:01

Emmaa_ schreef:
Als je een droge huid heb is primer juist niet fijn. Ik heb een vrij droge huid van mezelf, nu ik het wat beter onderhoud al wat minder maar het is nog steeds alles behalve vettig. Als ik een primer smeer kan ik net zo goed helemaal stoppen met dagcreme smeren want dat spul droogt echt gigantisch uit bij mij :=

Had er vroeger wel eentje van Gosh, maar dat was in de middelbare school periode waarin het nog cool was om alleen met primer van Gosh naar school te gaan, zonder foundation erover :') Rare beauty gewoontes hadden we daar, en al helemaal het feit dat we alleen maar deden wat iemand anders ook deed, zonder ook maar te kijken of het wel goed was voor je huid :')

Hahahaha geweldig. Die kende ik niet. Maar ja dan moest je het wel aan iedereen vertellen natuurlijk anders ziet niemand dat je het hebt opgesmeerd ook niet cool. -O- :')