[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:25

ik had ff een vraagje,
ik ben 15 en ongeveer een jaar ongesteld.
maar nu ben ik het al 3 maanden niet geweest, gebruik geen pil eet niet heel slecht, en heb niet heel veel stres..
weet iemand hoe dit komt? :?
Alvast bedankt

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:41

Tja als je niet zwanger kan zijn dan kan het prima komen omdat je nog jong bent en het dan onregelmatig is.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:53

Birgit__ schreef:
Weet iemand van jullie of de pil nog steeds voorgeschreven wordt om acne tegen te gaan?

En welke pil is dat? De Diana? Ik ben me bewust van de risico's, maar ik heb er gewoon alles voor over om van mijn verchrikkelijke puisten huid af te komen (ben 21 jaar). Ben in februari gestopt met de mycrogyon omdat ik het niet meer nodig had, geen relatie, maar sinds ik hiermee gestopt ben is mijn acne verschrikkelijk geworden..

Yasmine, yasminelle en yaz hebben ook een goede invloed op je huid en zijn wat minder zwaar dan Diane.
Voor mijn haaruitval was het voor mij beter om Diane te gebruiken, maar anders zou ik bij Yasmine gebleven zijn. Veel fijner dan Diane.

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:57

Yvank_
klopt idd kan niet zwanger zijn :P

ik ben het wel heel erg onregelmatig de ene keer 30 dagen en de andere keer 51 dus beetje raar xd
als ik aan de pil zou willen moet ik dan eerst weer ongesteld worden?
ik praat er eigenlijk niet zo makkelijk over dus als ik dat zou willen weet ik ook nog niet zo goed hoe ik dat moet vragen aan mijn ouders ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:25

Ik was altijd heel erg onregelmatig ongesteld, en ook nog eens ontzettend hevig. Herken jouw klachten echt heel erg, Larizzie. Ben toen ook op mijn 14e aan de pil gegaan en nog steeds heel erg blij mee. Ik ben begonnen met de goedkope versie van Microgynon 30, maar daar kreeg ik niet al te prettige reacties op, dus heb toen de "echte" gekregen. Daar zit ik nog steeds aan en ben ik nog steeds blij mee! Ik ben een stuk minder heftig ongesteld, het doet veel minder pijn en ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik hem kan inplannen. In overleg met mijn huisarts ben ik dus ook echt niet elke maand ongesteld :n

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:27

Ik heb eigenlijk bijna nooit ervoor buikpijn dus kan het niet zo goed inschatten....
Wel krijg ik een paar dagen van tevoren een iets minder zuivere huid :(

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:18

Emmaa_ schreef:
Ik was altijd heel erg onregelmatig ongesteld, en ook nog eens ontzettend hevig. Herken jouw klachten echt heel erg, Larizzie. Ben toen ook op mijn 14e aan de pil gegaan en nog steeds heel erg blij mee. Ik ben begonnen met de goedkope versie van Microgynon 30, maar daar kreeg ik niet al te prettige reacties op, dus heb toen de "echte" gekregen. Daar zit ik nog steeds aan en ben ik nog steeds blij mee! Ik ben een stuk minder heftig ongesteld, het doet veel minder pijn en ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik hem kan inplannen. In overleg met mijn huisarts ben ik dus ook echt niet elke maand ongesteld :n

Heel erg bedankt! Ik krijg alleen maar positieve reacties dus ik denk dat ik de stap maar gewoon ga zetten (alhoewel ik het gesprek met de HA wel verschrikkelijk vind...) haha maar bedankt! Ik hou julliebop de hoogte :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:03

De HA zal het heus wel begrijpen. Bij 90% van de jonge meiden draait het echt niet om het anticonceptie gebeuren erachter (al is het natuurlijk wel handig...) maar vooral om het feit dat het een hele hoop verlichting biedt. Het is gewoon een stuk makkelijker!

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:04

Emmaa_ schreef:
De HA zal het heus wel begrijpen. Bij 90% van de jonge meiden draait het echt niet om het anticonceptie gebeuren erachter (al is het natuurlijk wel handig...) maar vooral om het feit dat het een hele hoop verlichting biedt. Het is gewoon een stuk makkelijker!

Ja daar heb je groot gelijk! Bedankt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:26

Desnoods zeg je gewoon dat je straks tijdens de vakantie niet ongesteld wilt zijn, dat is ook een veel gebruikte reden.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:30

zonnebloem18 schreef:
Desnoods zeg je gewoon dat je straks tijdens de vakantie niet ongesteld wilt zijn, dat is ook een veel gebruikte reden.

Ja dat is ook een van de redenen ik ga 1 week naar spanje en 3 weken naar zeeland en daar rojd ik veel paard dus dat is ook mooi meegenomen :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:34

debflower schreef:
ik had ff een vraagje,
ik ben 15 en ongeveer een jaar ongesteld.
maar nu ben ik het al 3 maanden niet geweest, gebruik geen pil eet niet heel slecht, en heb niet heel veel stres..
weet iemand hoe dit komt? :?
Alvast bedankt

Op bokt valt dat niet te beantwoorden, maar een goede natuurgeneeskundive kan het waarschijnlijk wel achterhalen. Inclusief de manier om zonder pijn of pms plezierig (jawel) te menstrueren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:49

Ik ben sinds kort met de pil begonnen, maandag heb ik hem het laats ingenomen voor de stopweek, nu ben ik nog niet ongesteld, weet iemand of dit lang kan duren? En merk je dan direct verschil, dat het door de pil bijvoorbeeld minder is? Ik hoop namelijk dat het maandag dan al minder/over is, want dan ga ik op vakantie en dan heb ik echt geen zin om ongesteld te zijn :n

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:01

[***] schreef:
Ik ben sinds kort met de pil begonnen, maandag heb ik hem het laats ingenomen voor de stopweek, nu ben ik nog niet ongesteld, weet iemand of dit lang kan duren? En merk je dan direct verschil, dat het door de pil bijvoorbeeld minder is? Ik hoop namelijk dat het maandag dan al minder/over is, want dan ga ik op vakantie en dan heb ik echt geen zin om ongesteld te zijn :n

Heey waarom heb je hem dan niet even ewn strip doorgeslikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:02

Larizzie schreef:
[***] schreef:

Heey waarom heb je hem dan niet even ewn strip doorgeslikt?

Mocht niet van de dokter..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

@[***], dat kan best hoor:
Ik heb ook altijd de laatste op zondag en ben pas donderdag in mijn periode..
Dus dat is prima mogelijk!

En waarom mocht je hem niet doorslikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:27

Yasmijntje schreef:
@[***], dat kan best hoor:
Ik heb ook altijd de laatste op zondag en ben pas donderdag in mijn periode..
Dus dat is prima mogelijk!

En waarom mocht je hem niet doorslikken?

Ik mocht niet, omdat ik hem dan te lang door zou moeten slikken, en dan zou ik grote kans hebben op een doorbraakbloeding, en het was belangrijk omdat ik meer regelmatig moest krijgen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:29

Hoe lang zal je hem dan door moeten slikken als ik vragen mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:32

Yasmijntje schreef:
Hoe lang zal je hem dan door moeten slikken als ik vragen mag? :)

Ik heb nu een strip gehad, maandag dus de laatste, en ik ga ma-vr op vakantie. Tot vrijdag zou ik de pil dus moeten slippen wil ik niet in de vakantie mijn periode hebben. In totaal zouden dat dan 11 dagen langer zijn.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:34

Zo veel extra dagen is dat toch niet?
En je hebt nu toch niks doorgeslikt?

Maar even terzijde: je hoeft echt niet bang te zijn voor je vakantie, misschien is maandag een beetje vervelend (ik weet niet of je in de ochtend of avond slikt) alleen (bij mij) werkt het al meteen de dag erna (dan is het zo goed als weg)

Succes in ieder geval en veel plezier op je vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:36

Yasmijntje schreef:
Zo veel extra dagen is dat toch niet?
En je hebt nu toch niks doorgeslikt?

Maar even terzijde: je hoeft echt niet bang te zijn voor je vakantie, misschien is maandag een beetje vervelend (ik weet niet of je in de ochtend of avond slikt) alleen (bij mij) werkt het al meteen de dag erna (dan is het zo goed als weg)

Succes in ieder geval en veel plezier op je vakantie!

Heb inderdaad niks meer doorgeslikt. Maar bedoel je dus dat je de dag na je eerste 'menstruatie dag' er niet veel last meer van hebt?
En alvast bedankt trouwens, hoop dat het weer mee zit :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:40

Ik wist niet dat je zo snel kans hebt op doorbraak als je zo kort doorslikt :oo (zelf nog nooit doorgeslikt, maar ga misschien aankomende week 1 week doorslikken, dan stopweek en dan weer 4 weken slikken (dit omdat dat met mijn vakantie het handigste uitkomt) ik vraag me af of ik dan ook weer heel veel kans heb etc...

Maar over jou: nee dat bedoel ik niet :(
Ik had zelfs mijn eerste periode extra veel last toen ik begon met de pil (maar dat zal wel weer aan mij liggen..)

Ik bedoel dat als jij maandag weer begint met slikken, waarschijnlijk (als je op mij lijkt dan) op dinsdag z.g.a. nergens meer last van hebt! Dus dan kan je gewoon een fijne vakantie hebben :)

Ik hoop het ook voor je! :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:44

Als ik 7 dagen (dus 21 dagen + 7 dagen) doorslik dan heb ik dag 8 een doorbraakbloeding.
dit zal bij iedereen natuurlijk anders zijn maar het kan dus wel.
Ben er dan ook niet erg blij mee en zit te twijfelen of eventueel een zwaardere pil zou helpen hiertegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:47

Aha, ik snap hem :D Ik hoop in ieder geval dat het dan inderdaad wel mee valt na dinsdag. Dan zou ik er dan als het goed is alleen maandag last van hebben, maar 1 dagje is nog wel te overzien. :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:50

xSannee schreef:
Als ik 7 dagen (dus 21 dagen + 7 dagen) doorslik dan heb ik dag 8 een doorbraakbloeding.
dit zal bij iedereen natuurlijk anders zijn maar het kan dus wel.
Ben er dan ook niet erg blij mee en zit te twijfelen of eventueel een zwaardere pil zou helpen hiertegen?

Dat is ook vervelend..
Maar als je na de +7 gewoon stopt dan zal het toch 'gewoon' moeten lopen?
Of is die doorbraak ook heel hevig? Of valt dat mee?