Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:28

Babeth schreef:
Wat heerlijk HC. Ondanks hij je achter laat op de klim, moet het je toch wel een heerlijk gevoel geven denk ik!

Wat heet ;)
Ik vind het helemaal *\o/* dat hij me voor snot rijdt.
Ook blij dat hij op afdalingen meer gezond verstand heeft :o
Wat kan je nog meer wensen?! +:)+

Straks met berglief op de fiets. Nog even afwachten hoe gemotiveerd ze is; dat bepaalt de route die ik haar voorschotel. Lever ik haar weer thuis af en rij ik nog een stuk door.
Morgen en zaterdag regent het weer = vanavond naar de kust.
Voor zondag weer zon verwacht en wil ik een láng stuk fietsen. Zoon vindt het een *\%/* idee.
Maandag en dinsdag weer regen |(
Even afwachten of dat daadwerkelijk zo is en hoeveel dan; kunnen we wellicht tóch op de mtb.

Rááre 8)7 week hier trouwens. Semana Santa; heilige week. De helft van de mensen is vrij, de andere niet. De helft van de winkels dicht, de andere niet. Kan je geen pijl op trekken. Idem processies. Net vliegende mieren, compleet met weersgevoeligheid.
Mbt zoon is het nóg erger. Die heeft een week vrij en zou dan volgende week weer beginnen maar er is schololreis. Zou je verwachten gedurende de vakantie maar nee; was goedkoper een halve schoolweek erbij te nemen. De overige twee dagen zijn de leerlingen dan te moe dus héle schoolweek geen school. Zoon wilde niet mee; liever met mij op pad dus is twéé weken vrij.
Je zou van minder van slag raken :roll:
Zelfs de post/koeriers houden een slag, wát?!; een aantal slagen!! om de arm; wat normaal 1 of 2 dagen duurt geven ze nu meer dan 1 week voor op |o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:17

Vandaag een telefoontje gekregen dat mijn computertje binnen is *\o/*
Eindelijk !!
Dus zaterdag word hij inclusief de cadans sensor erop gezet .
Vandaag 3 kwartier rustig gelopen , daarna core training . Zware benen van gisteren :=
Morgen een verdiende rustdag .

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 00:33

Afbeelding

Hier ook weer een lekker rondje gereden! (Ging goed ondanks dat ik net 5 dagen gewerkt had en maar 3 uur geslapen na m'n nachtdienst)

Eindelijk time2tri! Rustze!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:43

Eindelijk Time2Tri *\o/*

Fijn dat het goed ging Taartje!

Gisteren was er vanuit de vereniging een avond over wedstrijden rijden. We hebben vanuit de vereniging al een basiskaart bij de KNWU en daarmee kunnen we mee doen aan trainingskoersen in de buurt. En uiteraard aan andere wedstrijden, maar dan moet je wel een licentie aanvragen. Echter blijkt het niveau al behoorlijk hoog te liggen bij de trainingskoersen :+ Maar ik werd er wel heel enthousiast van! Dus lekker doortrainen en wie weet wat verderop in het jaar eens een keer proberen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:17

@Laura , leuk hoor trainingskoersen ... gewoon doen hoor .

@ Taartje , top +:)+

Vandaag maar tot 13:45 gewerkt ... weekend .
Een lekkere rustige middag ... een power nap gedaan :=
En morgen weer lekker fietsen .
Iedereen alvast fijne paasdagen gewenst .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:42

Time2Tri schreef:
Een lekkere rustige middag ... een power nap gedaan :=

Dat noemen we hier een siesta.
Omdat het uitgaansleven en in de zomer het dagelijkse leven een groot deel van de nacht betreft is een siesta de norm.
In de zomer is het tot middernacht gewoon te warm. Midden op de dag te heet om buiten de deur te werken dus werktijden tot 21.00. Avondeten zeg 22.00 uur en later.
Dat heeft gewoonte-effect in de rest van het jaar.
Ik ga pas om 21.00 met kustvriendin in Málaga op pad voor een drankje met hapje vanavond.
Morgenavond een diner-afspraak om 22.00 in Granada met mogelijk een feest na middernacht.

Grappig genoeg is hier vandaag de laatste paasdag. Gisteren, Jueves Santo, heilige donderdag, was dé dag. Er zijn nog wel was hermandades die op zaterdag de straat opgaan, vooral indien ze door regen moesten uitwijken maar dat zijn uitzonderingen.
Vanavond dus de laatste paasavond hier.
Jullie prettig paasweekeinde gewenst!

Heb echt zó´n zin in het voorjaar pfffff en het daarbij meekomende stabiel zonnige weer hier.
Weer lekker lánge ritten maken. Die gewoon kunnen plánnen.
Maar goed, eerst zondag. Lijkt nog steeds droog en het plan is met zoon en moeder op weg te gaan. Stoppen we voor een koffie op de grens van haar actieradius, gaat zij terug en wij door.

MichieldeM

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:15

Ja, hier hetzelfde: Veel zin in het voorjaar. Hoewel het vandaag ook wel erg lekker was...

Afbeelding

In ene komen dan uit alle hoeken en gaten wielrenclubjes gekropen. De hele winter niet gezien en nu verstoppen ze het fietspad en gaan nauwelijks aan de kant (lekker met dat enorme stuur van mijn MTB. Ik merkte dat ik me er toch wel wat aan ergerde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:16

Mooie sfeervolle foto Michiel. Bedankt!

MichieldeM schreef:
In ene komen dan uit alle hoeken en gaten wielrenclubjes gekropen. De hele winter niet gezien en nu verstoppen ze het fietspad en gaan nauwelijks aan de kant (lekker met dat enorme stuur van mijn MTB. Ik merkte dat ik me er toch wel wat aan ergerde.

Tja, dat ergeren doe je alleen je zelf maar aan. Niet doen. Zonde van het genieten van het mooie landschap.

Wij hebben niet zulke brede sturen en ik heb die van mij zelfs nog wat smaller gemaakt.

Toevallig een fantastiche fietswinkel gezien. Gestopt, omgedraaid en alle moois goed bekeken.
Wát een 8)7 (in mijn ogen) die electrische brommers. Wel zomaar 3500 - 7500 Euros en dan heb je nóg een alu frame wat eruit ziet of het door een blinde gelast is.
Zó zwaar alles en met banden breder/zwaarder dan op mijn 1976 Fantic Enduro :roll:

Afbeelding

Daar kan je onmogelijk mee fietsen zonder assistentie van de motor. Totaal een bromfiets!!
Let wel, dan heb ik het over de ´normale´ versien, niet eens over de ´fat´uitvoering met 4, víer, inch breed rubber >;)
Gewicht 26 kilo :x

https://electricbikereview.com/wp-conte ... efault.jpg

Wel een mooie versnellingsbak. Maar.... een bromfiets.

Inmiddels práchtig weer ineens aan de kust. Afgestemd met bergthuis en gebleven. Morgenvroég op want fietsen met zoon wil en kan ik niet verzaken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:35

Morguh ...vrolijk Pasen iedereen ...

Gisteren een km of 50 met mijn LIV onderweg geweest , mijn computertje
zit op de fiets *\o/*
Zit erg mooi zo tussen de Aerobars :j , in principe zou ik hem voor
beide fietsen kunnen gebruiken .

Vandaag gaan we met het team de Berg en Dal ronde doen .
Het zal wel een beetje :brr: zijn ....hopelijk wel droog .
Lastig altijd wat aan te trekken .

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:56

Super dat je computertje binnen is Time2tri! En hele gave fiets!

Mooie foto Michiel! De racefietsen zijn inderdaad vrijdag en zaterdag allemaal uit het stof gevist, het was hier ook enorm druk met fietsers. Ik ga mijn racefiets vanavond ook bij mijn ouders ophalen. Volgend weekend 20 graden *\o/* *\o/* *\o/*

Wat fijn dat je zoon zo blij is met zijn fiets HC :D Lijkt me geweldig met je zoon samen op stap!

Wat leuk Laura! Ik zou het ook gewoon een keer proberen! Kan me voorstellen dat je daar enthousiast van wordt.

Ik had vorige week mijn 2e MTB-training. Moest even 2 bar uit mijn wielen :+ Hoop geleerd over juist remmen, balansoefeningen, gewicht verschuiven bij dalen en bochten e.d. Het gaat echt steeds beter. Gisteren zelf in het bos een beetje gespeeld. Misschien dat ik ook wel lid word. Het is echt een gezellige club :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:36

Hoop dat het een beetje lekker weer was voor iedereen.

Hier was het droog, zonnig en... stormachtige wind met stormkracht windvlagen. Geen (andere) fietser te zien.
We zijn wel gegaan. Half verhard, half onverhard en ik tegen de wind in/ met zijwind voorop als windvanger. Twee vliegen in dezelfde klap daarmee; had ik nog wát te trappen en was het niet demotiverend zwaar voor berglief.

Morgen weer. Hopelijk meer. Meer fietsen dan; minder wind ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:55

Nou ... ben behoorlijk nat geworden vandaag ....
Maar ondanks het weer toch 58 km onderweg geweest .
Thuis gekomen fiets in de kelder , in het trappenhuis alle natte kleding uit getrokken en niet de douche gesprongen .
Maar vanmiddag nog wel de Defy schoon gemaakt .

Maar vanaf volgende week vrijdag gaan de temperaturen omhoog hier *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:04

Man en ik zijn in Zuid-Limburg. Lang weekendje fietsen. Vrijdagmiddag aangekomen en een kort rondje gefietst, 36km met onder andere de Keutenberg en de Gulperberg. Totaal 600hm.

Gisteren 88km gedaan, een stukje België gepakt, het drielandenpunt aangedaan en de Camerig en Kruisberg meegepakt. Flink aanpoten, 1400hm.

Vandaag niet zulk best weer, dus alleen even naar Valkenburg gefietst om te lunchen en wat boodschapjes te halen :) 16km in totaal.

Morgen pakken we nog een lusje van de Amstel Gold Race mee, circa 70km, waarin de Cauberg natuurlijk niet mag ontbreken. Kortom, we vermaken ons weer prima hier :D

@Time2tri, snap dat je nat geregend bent, was geen lekker weertje vandaag :(:)

@Tayga, leuk MTB training en fijn dat je er het een en ander van opsteekt!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:01

Klinkt als een heerlijk actief Paasweekend MuSLi :j
Lekker wat hoogte meters ook . +:)+

De regen was idd niet zo fijn , maar daarvoor het douchen erna al te meer .

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:15

Vandaag als leek voor het eerst Amerongen gefietst.. Was een aardige beproeving. Morgen waarschijnlijk nog ff Oosterhout..
Welke mtb routes kunnen jullie nog meer aanbevelen?
Afbeelding
Blij (paas)ei hoofd :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:25

Amerongen is leuk! Leersum is ook leuk, maar mijn favoriet is zeist. Geen lange klimmen, maar wel een heerlijke flow.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:34

Die lange klimmen zijn inderdaad echt killing.. ben ik nog niet gewent. Klimmetjes van Dorst.. kort en steil gaan me dan beter af. Maar die heb ik dan ook vaker gefietst.
Flow hou ik wel van.. ben echt aan het oefenen met mijn stuurwerk. Merk dat ik af en toe net iets te hoekig ben als ik de focus kwijt ben. Best lastig als je in een mooie bosrijke omgeving fietst.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:46

Klimmen zijn voor mij sowieso killing, ik ben groot (lang) en gewoon te lomp/zwaar voor lange klimmen denk ik.

In Lage Vuursche is een compleet nieuwe route aangelegd, die wil ik ook een keer gaan doen. Ik woon vlakbij de route van Otterlo (die is niet mooi/spannend), Ede (iets beter, maar zonder GPS vindt je de weg niet en Apeldoorn (mooie omgeving, wat saai voor de mountainbike maar erg leuk met de gravelbike).

Sommige stukken hier mag je vrij door het bos fietsen:

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:30

Ik ben ook lang.. 1.80m. Maar niet echt zwaar. Max 65kg.
Ik kon de mannen in de klimmen goed bij houden.. maar die zijn ook een stuk zwaarder. Dan nog is het niet echt mijn ding. Naar beneden heb ik nog te weinig durf.
Korte klimmen omhoog en korte dalingen gaan mij nu beter af.

Jaaa die nieuwe route schijnt erg gaaf te zijn! Binnenkort ook maar eens proberen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:36

Heerlijk zo'n weekend Muesli! Wij zijn daar vorig jaar ook geweest. Daar kun je echt prachtig fietsen.

Omgeving Amerongen ken ik niet Helene.

Waar fiets je rond Apeldoorn Michiel? Ik denk dat wij uit dezelfde buurt komen. Wij fietsen veel omgeving Beekbergen, Hoenderloo en Kootwijk.

Ik ben een goede klimmer, veel beter dan vlak rijden. Vooral de wat langere klimmen tussen 5-10% verteer ik vrij goed. Ben toch niet heel licht, 73 kg bij 1.74m.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:42

Ik woon op een paar honderd meter van de route van Otterlo en een paar kilometer van de route van Ede, die doe ik dus veel met de mountainbike. Met de gravelbike doe ik ze ook en kom ik wat verder (rondom Deelen en de route van Apeldoorn). De foto hierboven is trouwens Kootwijk.

Ik ben 2 meter en 92 kg, door mijn lengte is het materiaal ook wat zwaarder trouwens. Zeker op de wat langere klimmen heb ik het zwaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 04:37

Aiiiiii klimmen.
Hier in het bergachtige hart van Anducia is dat gelijk aan fietsen ;)
De modale rit is 3, 4 of meer % gemiddeld.
Onverhard kan je het zo moeilijk maken als je wil.
Verhard zijn er zálige klims die in één stuk 300, 500, 600 meter hoogteverschil omhoog gaan.

De natuurkundige crux is kracht versus gewicht.
Een rijder + fiets van 100 kilo heeft 25% meer kracht nodig dan een concurrent met 80 kilo.

Bij een gegeven verhouding is de rest een kwestie van reductie.
Archimedes merkte al op; geef me een hefboom lang genoeg en een punt om die af te zetten en ik til de wereld op.

Tja en de rest is simpelweg afzien.

Samengevat is klimmen:
Minder gewicht.
Meer kracht.
Lagere overbrenging.
Hogere cadans.
Afzien.

Gister blijkbaar iets gegeten wat niet goed gevallen is. Raar want exact hetzelfde gegeten als familie en die hebben nergens last van.
Ik daarentegen doe een spoedcursus afvallen _O-
Dat is het (klim)doel voor april dus dat zal het zijn ;)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:47

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed waar het bij mij aan ligt (het niet lekker klimmen). Ik ben absoluut niet te zwaar voor mijn lengte, ik sleep wel wat extra materiaal mee, maar ik heb wel ruim voldoende kracht en met mijn conditie is ook niets mis. Vlak, ook met tegenwind, kan ik eindeloos doortrappen. Maar goed, gelukkig is Nederland nogal plat :+

Toch ben ik ook wel jaloers op waar jij woont Huertecilla, ik ben alleen niet jaloers op je afvalmethode. Beterschap!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:45

Hier ook de eerste ‘lange’ tocht weer gemaakt dit weekend. Een fietsvakantie begint wel te kriebelen dus we sijn voorzichtig aan het kijken naar bestemmingen (Myanmar, Vietnam, ??) en fietsen (Santos travelmaster met riemaandrijving). Voor ergens in de komende jaren. Eerst op vakantie met een 4x4 en in de zomer een tocht door Nederland op de huidige fietsen.

Wat klimmen betreft, dit kun je echt leren van een (semi)prof. Het gaat om de juiste cadans, snelheid en vooral kilometers maken. Ik kwam ook altijd vloekend boven, maar met wat ‘lesjes’ gaat het nu veel beter. Ik gooide het altijd op de afwezige klimgenen, maar ik zag gister mijn achterneef in de Ronde van Vlaanderen prima klimmen, dus is geen excuus. Prachtige overwinning trouwens bij de vrouwen en mannen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:49

Wat een heerlijke plaatjes komen hier voorbij! Hoe ver ben je geweest Sakura?