Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Tot nu toe zijn dat toch alleen testen van een bepaald merk?
moonsparkle schreef:bigone schreef:Er blijken redelijk wat mensen eerst door de snelteststraten te gaan op weg naar familie en sommigen kunnen meteen weer naar huis . Neem je in ieder geval je verantwoording.
Ik las ook dat de sneltesten niet zo betrouwbaar zijn, natuurlijk helpt het wel wat, maar in ongeveer 40% geeft de sneltest een verkeerde uitslag, bron teletekst.
verootjoo schreef:moonsparkle schreef:
Ik las ook dat de sneltesten niet zo betrouwbaar zijn, natuurlijk helpt het wel wat, maar in ongeveer 40% geeft de sneltest een verkeerde uitslag, bron teletekst.
Valt mee. De specificiteit van de antigeen sneltesten is getest op 99%. Dat betekent dat 99% van de negatieve testen ook werkelijk geen corona-besmette personen zijn.
De sensitiviteit is 56%, dus de foutieve testen zijn vooral fout-positieve mensen; dus mensen die ten onrechte positief worden verklaard.
Maar als je negatief getest wordt, kun je er dus voor 99% zeker van zijn dat je echt niet besmettelijk bent.
@hotchocolat; de sneltest is dus juist niet gevoeliger, de sensitiviteit is 56%. Dat betekent dat het ongeveer 50/50 is of je terecht positief of vals positief test. Ik denk eerlijk gezegd dat je dus gewoon pech hebt.
Zoals ik beschreef is de specificiteit juist erg hoog; dus het detecteren van de terecht negatief geteste mensen. Je kan nooit een test krijgen die op beide hoog scoort, er is hier voor gekozen om met de sneltest vooral mensen op te sporen die echt niet besmettelijk zijn, omdat het een groter risico is op vals negatieve testen dan vals positieve testen. In het ergste geval gaan er dus mensen ten onrechte in quarantaine zoals jij, maar er lopen dus met die test erg weinig vals negatieve mensen rond.
secricible schreef:Ik lees juist overal dat er veel negatieve testen zijn waarbij de persoon wél corona zou hebben verootjoo...
https://www.lc.nl/binnenland/Negatieve- ... gle.com%2F
Citaat:Experts (onder wie een hoogleraar van het UMCG) boos over uitblijven vitamine D-advies: 'Waarom wachten we meer onderzoek af?'
hotchocolat schreef:Hij tests alleen op mij continu positief
De 75 bewoners en ca 40 man personeel hebben dit probleem niet.
Als ik er 3 achter elkaar krijg.
Alle 3 uit een andere doos, afgenomen door een ander persoon, dan blijven ze alle 3 positief.
Een gebruikers fout oid sluit ik dus uit
lenaa_tje schreef:https://www.dvhn.nl/extra/Experts-onder ... pfGGsn-20wCitaat:Experts (onder wie een hoogleraar van het UMCG) boos over uitblijven vitamine D-advies: 'Waarom wachten we meer onderzoek af?'
raket schreef:Mijn vitamine d wordt regelmatig gecheckt en zit tegen de bovengrens aan en ik was 2x besmet en ben opgenomen geweest.
Ben benieuwd of er ook naar andere factoren is gekeken, want vitamine d tekort komt bij meerdere groepen voor. Zo hebben veel geriatrische patiënten een tekort, maar je wordt natuurlijk pas geriatrisch als je boven de 65 bent en meerdere aandoeningen hebt.
Arabesk schreef:raket schreef:Mijn vitamine d wordt regelmatig gecheckt en zit tegen de bovengrens aan en ik was 2x besmet en ben opgenomen geweest.
Ben benieuwd of er ook naar andere factoren is gekeken, want vitamine d tekort komt bij meerdere groepen voor. Zo hebben veel geriatrische patiënten een tekort, maar je wordt natuurlijk pas geriatrisch als je boven de 65 bent en meerdere aandoeningen hebt.
2x besmet. Heftig raket!
Gezondheidswappies die roepen dat alles te voorkomen is met gezond leven en vit D mogen hier wel even goed bij stilstaan....
Arabesk schreef:Ja ik ken het artikel. Maar de die hard gezondheidswappies roepen op Facebook dat corona maar een griepje is als je vit D neemt, bleekselderij eet, in een ijsbad gaat zitten en dat soort onzin. Die denken echt dat je als gezond mens niks zal overkomen. Dat bedoel ik ermee. Die zijn net zo wappie als mensen die corona gewoon ontkennen.
raket schreef:Ik denk dat het goed is om vitamine d mee te nemen in verder onderzoek, maar vitamine d gaan gebruiken en je onaantastbaar wanen is een ander uiterste en dat lijkt me een slecht idee. Daarom denk ik dat het belangrijk is om alles in de juiste context te blijven zien.