Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:36

bigone schreef:
Dit is wel wat je over het algemeen ziet, veel 50 jarige vrouwen!! Zou wel eens weten waarom juist die groep zo mee gaat in die theorieën.

de overgang, dan kan je rare dingen gaan doen :')

Electra63

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:41

Nou ik ben ver in de 50 en ik distantieer mezelf echt van dit soort figuren.
Daarbij heb ik ook geen tijd om te demonstreren, zeker niet dagelijks :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:27

Serieus, zijn deze mensen echt? Of zijn het acteurs? Het is echt, ik kan er niet naar kijken... Echt niet :')

Nee is dit echt? Echt waar?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:31

Earth schreef:
Serieus, zijn deze mensen echt? Of zijn het acteurs? Het is echt, ik kan er niet naar kijken... Echt niet :')

Nee, deze mensen bestaan echt. Ik werk in een revalidatiecentrum met een bepaalde doelgroep en daar komen zulk soort mensen best vaak voorbij :Y)
En dan zitten ze mij momenteel ook allerlei complottheorieën te vertellen over big Pharma. Terwijl zij enorm veel medicatie nodig hebben en alleen nog in leven zijn omdat big pharma medicatie voor hun heeft uitgevonden :o

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:36

Als paramedici worden wij weer ingezet naast onze gewone werkzaamheden op de afdelingen in het verpleeghuis.
De druk loopt op en het rooster is niet meer rond te krijgen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:41

esje01 schreef:
Als paramedici worden wij weer ingezet naast onze gewone werkzaamheden op de afdelingen in het verpleeghuis.
De druk loopt op en het rooster is niet meer rond te krijgen

Sterkte esje :knuffel:
Ik werk bij een externe behandeldienst, maar bij ons zie je juist dat ze ons gaan weren omdat we op zoveel plekken komen. Soms wel heel moeilijk, hoewel het natuurlijk heel begrijpelijk is. Voelt soms zo machteloos om thuis te zitten terwijl collegas (want zo zie ik ze gewoon, ondanks dat ze hun loonstrookje van een andere plek krijgen) zo hard moeten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:08

vivana schreef:
Klopt wat je zegt,maar helaas hoor je ook andere verhalen rondgaan van ziekenhuis personeel die het dus niet druk hebben...Dus..het blijft gissen voor iedereen,als je de debatten kijkt blijft de vraag waarom de ic nog altijd niet is uitgebreidt.
En waarom is er niet genoeg zorgpersoneel,om NL het zo nodig vond om jaren op ze te bezuinigen. Dus wiens schuld is dat nu eigenlijk?

IC plekken zijn uitgebreid. Personeel is nu het grootste knelpunt. Die zijn er niet genoeg en nog niet hersteld van de eerste golf en mogen nu de tweede doen.

Dan kan je gaan bakkeleien over wiens schuld het is, maar lijkt me belangrijker dat we er wat aan doen. Zorgen dat er niet zoveel mensen tegelijk ziek worden dus.

Edit: misschien moet je even naar het verhaal van Linda luisteren. Linda is ICverpleegkundige. Ik ben benieuwd wat je van haar verhaal vindt. https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... edewerkers

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:41

Earth schreef:

Ik heb hem ook uitgezet... Ik vind hun nog enger dan het virus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:01

Ik kan zoiets ook niet af kijken := Al hoeft dat ook niet, want ze spreken elkaar allemaal na. Allemaal hetzelfde riedeltje.

Iemand zou een eiland moeten kopen speciaal voor wappies. Zonder overheid, zonder big pharma, zonder wetenschap.. benieuwd hoe lang ze het vol zouden houden :+
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-12-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:03

Allemaal.niet werken, denk grof gezegd allemaal uitkering..
Ja daar is de staat wel goed voor

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:16

Ik probeer nog wel eens te zeggen dat internet het grootste gevaar is qua tracking en straling en overheid en big pharma en dat ze dat beter helemaal uit kunnen zetten.

Maar ik weet niet of men daarin trapt :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:23

Shadow0 schreef:
Ik probeer nog wel eens te zeggen dat internet het grootste gevaar is qua tracking en straling en overheid en big pharma en dat ze dat beter helemaal uit kunnen zetten.

Maar ik weet niet of men daarin trapt :')

Juist! Ik vindt dat ook zo mooi dat we dan een chip zouden krijgen , terwijl bijna iedereen al een soort van 'chip' bij zich heeft namelijk zijn of haar mobiel. En dan Facebook vol zetten met wat ze doen de hele dag en waar ze zijn :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:48

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:05

Echwel schreef:
Gisteren hoorde ik dat de groep 50-60 jarigen heel kwetsbaar is..
Die zijn dus nog volop in het leven.....

Dat stelde Marcel Levi ook in de Volkskrant afgelopen zaterdag, dat volgens de meest recente cijfers de gemiddelde leeftijd van de overledenen 60 is.. Dat is natuurlijk bizar, want dat betekent dat er ook een hoop jonger zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:08

IMANDRA schreef:
Vergeet ook niet dat hoogopgeleiden juist hun kennis vaak overschatten, juist omdat ze hoogopgeleid zijn. Zijn best wat wappies onder de hoogopgeleiden.

Toch wel interessant wie dat dan zijn, wat is verder hun achtergrond?

Ik heb vrijwel alleen maar hoogopgeleiden om me heen en ik ken echt niemand met van die wappiegedachten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:19

vivana schreef:
Klopt wat je zegt,maar helaas hoor je ook andere verhalen rondgaan van ziekenhuis personeel die het dus niet druk hebben...Dus..het blijft gissen voor iedereen,als je de debatten kijkt blijft de vraag waarom de ic nog altijd niet is uitgebreidt.
En waarom is er niet genoeg zorgpersoneel,om NL het zo nodig vond om jaren op ze te bezuinigen. Dus wiens schuld is dat nu eigenlijk?

Ja er worden bizar veel verhalen verzonnen.
Zo gingen er ook berichten in de rondte betreft ziekenhuizen die zogezegd geen IC patiënten hadden, dus het viel allemaal wel mee.
Werd massaal gedeeld.
Ziekenhuis hier in de buurt werd veelvuldig genoemd.
Tja logisch dat ze geen personen op de IC hadden liggen, dat ziekenhuis heeft geen IC (dan wordt je overgebracht naar een ander ziekenhuis).

Een ander ziekenhuis hier in de buurt hoorde je nooit iets over corona patiënten en opnames. Dat kwam niet in de media, dus kwamen de verhalen in de wereld dat daar ook niets aan de hand was.
Nu ken ik daar mensen die werkte, ook op de corona afdeling. Nou lag gewoon vol. Wel is waar met patiënten die elders uit het land vandaan kwamen. Vandaar dat ze er ook voor gekozen hadden om het stil te houden

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:48

Snap dan juist weer een verpleegkundige niet die ik bij vrienden op hun tijdlijn zie reageren met dat het allemaal wel meevalt en overtrokken is want bij haar in het ziekenhuis is er niks aan de hand en zijn er bijna geen coronapatienten. Zij vindt het overdreven gedoe de maatregelen en geen noodzaak.

Ben toch wel benieuwd welk ziekenhuis en wat haar functie is gezien ik haar verhaal niet geloof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:21

Nuscaniels, die zit ook op bokt zeker? _O-

Hier pas ook iemand op fb met een fvd petitie en ze wist waar ze het over had want had in de zorg gewerkt tijdens de eerste golf en van de zomer... aan haar opleiding te zien als kantinejuf ofzo :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:34

De mensen die zeggen in de zorg te werken en de hele Corona crisis afzwakken zijn mensen die we in de zorg ook uitstekend kunnen missen. En ze maken zich als zorgmedewerkers compleet ongeloofwaardig. Misschien schoonmaker van toiletten maar qua intelligentie zou ik ze zeker niet in mijn organisatie willen hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:08

idinn schreef:
Nuscaniels, die zit ook op bokt zeker? _O-

Hier pas ook iemand op fb met een fvd petitie en ze wist waar ze het over had want had in de zorg gewerkt tijdens de eerste golf en van de zomer... aan haar opleiding te zien als kantinejuf ofzo :')

Ik ben hoog opgeleid.
Oh ja?
Ja, 23e verdieping.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:57

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:31

nuscaniels schreef:
Snap dan juist weer een verpleegkundige niet die ik bij vrienden op hun tijdlijn zie reageren met dat het allemaal wel meevalt en overtrokken is want bij haar in het ziekenhuis is er niks aan de hand en zijn er bijna geen coronapatienten. Zij vindt het overdreven gedoe de maatregelen en geen noodzaak.

Ben toch wel benieuwd welk ziekenhuis en wat haar functie is gezien ik haar verhaal niet geloof.

Als je bij ons op bijvoorbeeld de poli dermatologie zou werken zou je ook kunnen denken dat het wel meevalt. Zeker wanneer je je vooral in je eigen bubbel begeeft en intranet niet leest

Ik weet wel beter helaas

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:40

Astorga schreef:
nuscaniels schreef:

Als je bij ons op bijvoorbeeld de poli dermatologie zou werken zou je ook kunnen denken dat het wel meevalt. Zeker wanneer je je vooral in je eigen bubbel begeeft en intranet niet leest

Ik weet wel beter helaas

Of de oncologie vanwege het sterk verminderde aantal doorverwijzingen dan wat je op basis van statistiek mag verwachten. :\

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:44

Ik was tijdens de 1e golf voor een onderzoek/afspraak op Interne Geneeskunde in een groot ziekenhuis in Rotterdam.
Ik schrok toen wel, ik was echt de enige wachtende patiënt. Terwijl daar normaal wel rond de 40-60 wachtenden zitten. Dat deed onwerkelijk aan, toen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:05

Met de hoeveelheid opnames zal een groot gedeelte van de verpleging wel weer bij moeten springen op de ic, anders redden ze het daar niet.