Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:07

Welkom allemaal, gezellig actief in het topic.

Ik denk dat we allemaal van nature wat moeite hebben met maat houden :o Wat voor iedereen anders is de reden daarvoor / de trigger om meer te gaan eten. En dus ook voor iedereen een andere aanpak. ik merk ook inderdaad dat als ik gedurende de dag weinig eet ik rond 16.00 van alles naar binnen ga schransen. Het helpt mij echt om voldoende te eten, en daar vooral ook bewust de tijd voor te nemen.

Ik heb vorig jaar maandenlang 1550 kcal gegeten, nu voelt 2600 echt als mega veel :o Terwijl ik dat op een actieve dag echt nodig heb met als doel op gewicht blijven.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:08

Welkom lieve mensen, leuk dat er steeds meer mensen dit topic vinden en gezellig meelezen en of meeposten.
Ik kan me voorstellen dat het heel erg lastig is om "DE KNOP"om te zetten. volgens mij is het meer een schuifje :D
Zou het helpen om je grote doel ergens op te schrijven en zichtbaar op te hangen maar daaronder een dagelijks klein doel te zetten? bijv, ik eet vandaag de helft van wat ik normaal eet (bijv bij het avondeten) of vandaag drink ik geen frisdrank. Ik verzin maar wat, dat kunnen jullie vast veel beter dan ik want iedereen kent zijn eigen valkuilen wel. Het geheim is volgens mij vooral dat je iets in hele kleine stapjes visueel en haalbaar moet maken.
Dat grote doel ligt nog zo ver weg dus dan werkt een klein minidoel beter. En dan heb je dat gehaald en dat geeft een goed gevoel, en als je dat een poos volhoudt dan wordt het makkelijker om dat schuifje te verzetten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:30

Zerena schreef:
Haai iedereen :o

Ik heb me hier al een paar keer gemeld, en lees ook braaf mee maar ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe krijgen jullie die spreekwoordelijke " knop" om?
Ik lijk wel onverzadigbaar (roosch geen grapjes :D :') ) en kan me niet beheersen.
Ik weet opzich goed hoe het zou moeten, en kan perfecte "lijstjes" maken maar ik kan me er niet aan houden.

:D :D ik gedraag me voor de veranderd en zeg: welkom!

Afbeelding
Veel lekkere dingen maar ook weer wat beweging gehad. Heb nog spierpijn van de paarden/het schaatsen van vorig weekend. Ik gok dat het na dit weekend niet beter is. :')

Miekje23

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:32

Woensdag: 9.95km gelopen en vandaag: 13km op t werk

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:25

Welkom terug zerena!

Her is altijd moeilijk. Ik heb ook een paar keer aangerotzooid. En toen ging de knop om. Ik voelde me psychisch goed, had een leuke baan etc en er was ruimte om het afvaltraject in te gaan.
Klopt er 1 ding niet, dan lukt het me gewoon niet.

Goed bezig mieke!!

Hier helpt het juist om aan intermittent fasting te doen. Dus vandaag ben ik weer aan mijn 20 uur begonnen. Ik heb er al 6.5 opzitten O:)

Ik heb wel vanmorgen om 10 uur gegeten en mijn lumch was een bord avondeten.
Om 10 uur had ik wat nieuws geprobeerd: chiazaadpudding met een paar bosvruchten. Het is prima, maar het zal geen lievelingsontbijt worden. Misschien lekker voor de weekenden.

Kwa beweging was het een rotweek. Veel afspraken na het werk, dus misschien 1x de 10000 stappen gehaald. Maja, morgen en zondag weer een flinke wandeling.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:44

Ik ben het met @Justkid eens @Zerena kijk niet (alleen) naar het grote doel. Maar deel dit op in kleine stapjes. Mensen die een marathon lopen, lopen over het algemeen ook 10 x 4,2km of 8 x 5km en nog een beetje. Ook die splitsen het op in kleinere delen. En, dat werkt... Kleinere doeltjes, allereerst waarvan je weet dat je ze kunt halen. Dat geeft vertrouwen en op basis van dat vertrouwen kun je steeds meer uitbreiden in je doelen :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:05

Ben ik het ook mee eens :j

Na het hardlopen van vanochtend vanmiddag mezelf en pony nog maar een beetje beweging gegeven :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:26

Wat leuk zo samen sporten :D

Zerena ik deel het ook op in stukjes! Eerst ging ik voor 5 kilo, toen nog 2, toen nog 4, etc. Inmiddels 18 kilo kwijt! En wat voor mij ook werkt is langzaam aan doen, ik ben nu 13 maanden bezig. Het gaat niet snel maar wel naar beneden waardoor ik echt mijn lifestyle verander ipv een poosje fanatiek te lijnen en dan weer terugvallen in mijn oude patroon van teveel eten. Dat was echt mijn grootste fout.
En een concrete motivatie hebben is ook fijn! Ik mocht bijv van mezelf onder de 85 weer paardrijden, nu streef ik naar minder dan 75 omdat je waar ik rijd op de weegschaal moet om op de kleinere paarden te mogen rijden, werkt lekker confronterend :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:21

Plus misschien goed om rekening mee te houden, als je veel zaken in je leven hebt die energie kosten. Bijvoorbeeld een veeleisende baan, financiële stress of andere zorgen. Hoe realistisch is het dan om met afvallen bezig te zijn? Je kunt je energie niet onbeperkt verdelen en zult concessies moeten doen.

Ik merk echt dat rust en ruimte in je hoofd nodig is om dit proces te doorlopen. Je doet het er niet even bij.

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 23:36

Ine, wauw wat een resultaat al! _/-\o_
Wat je zegt over je doel voor ogen houden klopt inderdaad wel, dat maakt de motivatie vasthouden een stuk makkelijker.

Zerena, nu is het lastig, maar zou het ook helpen om een keer weer naar de paarden toe te gaan enzo? Weet niet of je dat ook al veel doet hoor, maar misschien helpt het om je doel wat tastbaarder te maken?

Ine, eens! Vooral dat blijven proberen, elke dag weer opnieuw. En dan ineens gaat er een dag goed, en nog één, en nog één...

Ipsilonka, ja die 3 cijfers waar niemand ooit zou komen := je werk klinkt wel heel erg leuk! Maar kan me de verleiding goed voorstellen ja.

Marielle, ben je weer, haaiii! Klopt idd wat je zegt over die apps, veel apps gooien er zelf even een berekeningetje in.

Gaucho, maar 2600 is ook gewoon wel echt zo ongeveer 1100 meer dan wat het was he haha. Heb je het idee dat je de balans al wat hebt gevonden, of zoek je nog veel naar de juiste hoeveelheden om op gewicht te blijven?

Justkid, een heel klein schuifje ergens in een hoekje en bij mij is hij ook wel eens lam en schiet terug :') je hebt helemaal gelijk over die kleine (dagelijkse) doelen! Soms kunnen die mini stapjes bijna lachwekkend voelen, maar die halen geeft vaak wel net de motivatie om de volgende ook te willen halen.

Roos, :wave: have fun daar **\O/** maar vaak naar boven en beneden lopen haha. En jij die je gedraagt :wow: ik denk dat ik een printscreen van die post ga bewaren om af en toe onder je neus te duwen.

Miekje, wat goed! *\o/* mooie afstanden, respect!

Arabella, jij hebt andere eetvensters begrijp ik? Welk schema hou jij aan? Succes met vasten!

MuSLi, zooo eens met je post! Kan er wel meer van zeggen, maar zou niet weten wat. Alleen dan staat het weer zo banketstaaf in deze post, dus bij deze toch een verhaaltje :')

Gaucho, superleuk filmpje! Dat was zo te zien niet de eerste keer grondwerk :D Leuke pony ook!

Ryder, volgens mij heb je een meer dan prima tempo zo :j en wat je zegt, beter rustig en echt blijvend iets veranderen dan keihard gaan en vervolgens alles plus bonus er weer bij krijgen.
Die weegschaal is wel een fijne confrontatie ja :') moet je er dan elke keer op, of af en toe? Ik heb ook wel eens gelezen van maneges die een strenge limiet hanteren voor het paardrijden. Ook al kom ik er dan (nu) niet voor in aanmerking, vind het wel goed dat ze het doen :j

Daphne, dat is precies de spijker op zijn kop denk ik! Afvallen doe je er niet zomaar bij, het lukt ook vaak niet als niet alles "klopt". Zeker factoren als stress hebben een enorme invloed op alle processen in het lichaam.

Nou, ik ben weer even netjes bij nu haha.
Mijn man vroeg vanmiddag ineens, als we de middelen zouden hebben, wat voor paard of pony ik dan zou kopen. Hij is bang voor paarden en vindt het echt niet zo chill als ik weer zou gaan rijden enzo, maar vanmiddag hadden we zomaar ineens een gesprekje waarin ik echt goed kon vertellen hoe het voelt als je echt een klik hebt met een paard. Was wel erg leuk! Misschien draait hij dan toch nog enigszins bij :D niet hardop zeggen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:21

Wat een bijleespost Butterfly +:)+
Eigen paard is wel erg leuk :j Ook al kost het veel tijd. Heb na het inslapen van mijn oude paard wel ff getwijfeld of ik het weer zou doen, maar toen een week of 6 later baby Ace op marktplaats stond was de beslissing snel gemaakt := En geen spijt van, hij maakt me altijd blij en was een goede motivatie om af te vallen.

Balans vinden gaat eigenlijk best wel goed, denk dat ik er iets minder over na moet denken en gewoon iets meer op mijn lijf vertrouwen.

Afbeelding
Blender ook weer uitgepakt *\o/*

Wou vanochtend eigenlijk kettlebell workout doen, maar besloten dat ik met dit weer liever vanmiddag een stuk ga wandelen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:38

Sorry voor m’n beetje afwezigheid! M’n eerste werkweek was nogal hectisch en druk haha.

Wauw butterfly, wat een bijleespost!

Lekker ontbijt Gaucho, en lekker wandelen, wordt heerlijk weer 8-)

Thanks voor de digitale schopjes onder m’n (charmante) bips. Gisteren naar kantoor gegaan met de trein en lekker gewandeld van/naar kantoor. Voelde wel lekker (op natte sokken na, liep in een plas :+).

Vandaag buiten klimmen! Onze hal heeft ene buiten muur, dus we kunnen bijna fietsen (als we fietsen hebben, de onze zijn gejat >;) ).

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 10:48

Gaucho, ziet er goed uit! Behalve noten, frambozen en chocola, wat is het? <3

Esther, haaiii :wave: ben je zo lekker aan het wandelen, krijg je natte sokken :') geen waterdichte schoenen? En klimmen! Dat lijkt me ook zoooo leuk! Veel plezier!

Ik mocht vanmorgen uitslapen, nu is het nog maar iets meer dan 2u tot mijn eetvenster. Toch leuker dan wanneer je om 7u beneden bent :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:51

Haha nee, was van trein naar kantoor, dus had m’n mooie Vans aan _O- .

Oh uitslapen, heerlijk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:52

Butterfly schreef:
Gaucho, ziet er goed uit! Behalve noten, frambozen en chocola, wat is het?

Smoothie van bevroren banaan, boerenkool en bosvruchten. Met wat amandeldrink en vanille - framboos eiwit poeder. Boerenkool proef je niet, maar voegt wel een hoop vezels toe.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:22

gaucho schreef:
Butterfly schreef:
Gaucho, ziet er goed uit! Behalve noten, frambozen en chocola, wat is het?

Smoothie van bevroren banaan, boerenkool en bosvruchten. Met wat amandeldrink en vanille - framboos eiwit poeder. Boerenkool proef je niet, maar voegt wel een hoop vezels toe.

Jij bent echt creatief he :)

Hier net al een klein uurtje gewandeld met beide kids (2jr en 5mnd) en de hond.

Al denkend en lezend kom ik erachter dat ik echt stom denk qua eten O:)
Zo eet ik niet vaak fruit, want dat past niet zo goed in mijn calorieën denk ik dan.
Maar ondertussen eindig ik wel snaaiend >;)

Butterfly wat maak jij mooie bijleesposten.
Jij hebt de smaak nu ook wel te pakken he.
Jullie doen nu intermittend fasting toch?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:28

Mag ik de kennismaking hernieuwen..... :D
Sinds maandag weer goed bezig, er moet nu echt 20 kilo af.

Samen met manlief doe ik keto. Hij moet ook zo'n 30 kilo kwijt :o Daarnaast heeft hij sinds een paar maanden diabetes dus ook daarin hopen we verschil te gaan zien. Samen moeten we dus een mens kwijt zo ongeveer zeg maar :=

Dadelijk eerst eens meten en foto's maken, de voorfoto's dan he......Maandag wel gewogen maar meten....vergeten.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:49

Veel succes iedereen !

Heerlijk weer vandaag mijn vriend en ik trekken er vandaag op uit naar de meinweg met de hond om flink wat kilometers te wandelen ! Nu tas met fruit en water klaar maken en gaan !

Nieuwe afspraak gemaakt met me zelf om niks meer te eten na 8 savonds meestal is dat dan ongezonden dingen om te snaaien heb ik me zelf op betrapt

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:59

Ik lees nog steeds mee maar ben al een tijdje niet meer actief aan het afvallen en dat is heel goed nieuws <3

Ik ben namelijk zo'n 13 weken zwanger van onze 2e!
De verloskundige was heel enthousiast over de 10 kilo minder waarmee ik deze zwangerschap in ga, uiteindelijk is het dus gelukt om 11 kilo af te vallen en 10 kilo onder mijn startgewicht van zwangerschap 1 te komen.

Ik wil jullie graag blijven volgen ter inspiratie voor gezonde gerechten, lekker blijven bewegen en natuurlijk voor na mijn bevalling want dan pak ik mijn doelen weer op (als ik er klaar voor ben haha)

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 20:20

Gaucho, klinkt goed! <3 ook maar eens onthouden! Mooi dat je de boerenkool niet proeft haha, ik hou echt niet van boerenkool.

Zerena, heeerlijk om te wandelen met dit weer! <3 En fruit is echt niet slecht hoor, in mijn ogen. Ik eet juist gerust een stuk fruit extra als ik zin in iets heb. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw eetschema eruit ziet. Enne, je denkt echt niet stom hoor. Iedereen doet het op zijn (haar) eigen manier en al doende leer je soms ook weer nieuwe dingen.

Robeer, haaiii! Welkom (terug) :wave: jouw situatie klinkt wel een beetje vergelijkbaar met de onze. Wat heftig dat je man diabetes heeft. Hopelijk helpt het afvallen hem ook positief wat dat betreft :j keto ken ik van naam, zal eens kijken wat het inhoudt!

Biggirl, ook al zo lekker aan de wandel. En dan ga je ook nog naar één van de meest vervelende plekken van Nederland om te wandelen :):) hoe is het nu met dat verbrande stuk? Komt daar alweer wat natuur boven?

Gamova, gefeliciteerd! **\O/** en idd, nu mag je niet meer actief afvallen *D maar wel meelezen hoor, haha. En meekletsen trouwens ook.

Ik lees vrij vaak dingen als "meelezer hier". Dus bij deze even een shout out aan alle meelezers: hallooooo :wave: :wave: hopelijk hebben jullie ook veel aan alles wat hier in het topic voorbijkomt en krijgen jullie er motivatie van. Jezelf melden mag altijd, maar lekker blijven meelezen is ook helemaal prima :j het gaat erom waar jij je het fijnste bij voelt en eventueel motivatie en inspiratie van krijgt.

Oh enne: thanks voor de complimenten over de bijleestposts. Is eigenlijk het eerste topic waar ik dat vaker zo uitgebreid doe. Maar jullie zijn ook allemaal zo lief <3
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar wij doen idd allebei IF hier thuis. Mijn man weegt niet, ik wel, maar we doen wel in principe allebei dezelfde methode en dat gaat echt verrassend goed *\o/*

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:31

Butterfly zover ik gezien heb geen verbranden plekken tegen gekomen. Moest er wel idd aan denken vandaag en opgelet maar niks gezien. Zullen wel net aan de verkeerde kant gezeten hebben. Mooi rondje gelopen van eerst dikke 5 km en erna nog een stukje aangeplak voor extra rondje losloop gebied voor de hond dus in totaal flink 7a8 km gewandeld.

Afbeelding
Afbeelding

Was echt heerlijk weer en geeft me gelijk stuk meer motivatie om extra te bewegen en gezonder te eten! Net tomaten rijst gemaakt met een stukje witte vis en boontjes !

Merken jullie dat ook de extra motivatie nu het weer beter wordt ?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:41

Wandelen staat hier voor morgen op de planning. Of fietsen..... daar zijn we nog niet helemaal uit :D
Leuke fotos biggirl.

We hebben weer heerlijk gegeten. Kip tandoori met gevulde portobello's en een salade. Nu zitten we aan een lekkere latte van slagroom en een beetje caramel zoetstof. Heel vervelend dat keto *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:55

Beetje zonlicht geeft mij sowieso meer energie :j

Wandelen is tuin snoeien geworden, maar dat is ook beweging :D Morgenochtend vroeg hardlopen denk ik. En paardrijden natuurlijk, net als vandaag. En flink opruimen in huis, maandag komt de schilder voor woonkamer / keuken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:04

Eens met vlindertje. Gewoon braaf meeposten, sommige bokkertjes hebben misschien wel trek maar opvreten doen ze je vast niet. :')

Nou de echte Jopie zou vast trots op me zijn. Veel gefietst.
Ook lekkers gehad. :')

Afbeelding

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 21:15

Biggirl, wat een leuke foto's! En idd, zou zomaar de andere kant kunnen zijn. Hoe dan ook mooi gebied daar!

Robeer, ben benieuwd wat het gaat worden :D en keto klinkt wel heel vervelend idd haha.

Gaucho, succes met alle klussen! Wordt vast alleen maar mooier <3

Roos, beetje genoten van het leven zo te zien *\o/* lekker hoor! En weet niet of je mijn post goed hebt begrepen :') want van mij mogen meelezers juist ook best mee blijven lezen haha. En posten mag natuurlijk ook. Wat iedereen maar wil, ik ben heel meegaand (vandaag) :D

Ik zal eens gaan sneupen waar we morgen eventueel leuk kunnen wandelen *\o/*