De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:42

Shaggy09 schreef:
Ja. Den bosch, daar zijn tot nu toe 3 gevallen dacht ik.

Oh. Dan is het advies idd thuiswerken.
Mja. Als je nergens meer last van hebt....
Je mag ook in de trein komen :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:42

Ik vond de persconferentie wel duidelijk.
Begrijpelijk dat ze per evenement gaan kijken wat wel en niet door kan gaan.
We staan pas aan het begin van deze uitbraak en ik vind dat ze handelen zonder paniek te zaaien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:43

Karlijnxxx schreef:
Dus lekker in de elleboog niezen en dan deze stoten aan die van een ander? Lijkt mij ook heel nuttig...

Daar heb ik me altijd al over verbaasd...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:44

cursebreaker schreef:
Sommige dingen vind ik ook niet logisch. Er wordt verzocht voor mensen in Brabant om thuis te werken waar kan, maar ze laten alle bacterie verspreidende kinderen wel naar school gaan. Alsof die elkaar niet meer gaan aanraken e.d. En evenementen willen ze dan ook zoveel mogelijk door laten gaan. Daar zullen mensen elkaar toch veel sneller nog aansteken lijkt me.

Kinderen krijgen het statistisch minder.
En kinderen hebben leerplicht, die haal je toch niet even een maand van school :?

PSvanLot

karuna schreef:
Klopt maar die maatregelen mag hij vooral nog niet noemen. Want we mochten als burger maar eens niet blij worden ervan. Want we zijn ten slotte een nuchter volk :r

Waarom zou hij 'wat als' maatregelen benoemen? Daar heeft toch niemand wat aan?

Shaggy09

verootjoo schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja. Den bosch, daar zijn tot nu toe 3 gevallen dacht ik.

Oh. Dan is het advies idd thuiswerken.
Mja. Als je nergens meer last van hebt....
Je mag ook in de trein komen :=

Ja precies, ik vind dat zo krom. Kans dat je in de trein besmet wordt lijkt me immers veel groter
gezien daar mensen van alle richtingen in zitten.

Ik ga even kijken wat de andere leerlingen doen maar als het aan mij ligt ga ik gewoon. Het stomme van alles is dat wanneer ik 10 minuten rij ik in Gelderland ben en dan mag ineens alles weer. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:45

Pfff, ik ben vertegenwoordigster. Morgen en donderdag meerdere afspraken staan. Ik woon en werk in Brabant. Mijn dochtertje neem ik morgen al mee naar mijn afspraken omdat haar klas geen leraar heeft.
Gedoe... Moet ik de afspraken nu afzeggen en op een andere dag zetten? Gewoon gaan? Het zijn kledingwinkels...

DubbelFun

verootjoo schreef:
En kinderen hebben leerplicht, die haal je toch niet even een maand van school :?
Óf kinderen krijgen het zo licht dat het niet opvalt maar verspreiden ondertussen wel thuis het virus...

Karlijnxxx

DubbelDun schreef:
Karlijnxxx schreef:
Dus lekker in de elleboog niezen en dan deze stoten aan die van een ander? Lijkt mij ook heel nuttig...

Daar heb ik me altijd al over verbaasd...

Handen gewassen en weer aan mijn mobiel zitten...

Amyyy

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:
Shaggy beter uitzieken ook voor jezelf. Als je alleen verkouden bent geweest is je weerstand minder. Zou even nog aankijken en desnoods vragen of ze online lesstof hebben of met beeldbellen meeluisteren?

Nah punt is ik heb in feite geen lesstof, want wanneer ik op school ben is het ook ieder voor zich werken maar ik vlieg echt enorm tegen de muren op hier thuis. Ben half depressief deze dagen. :')

Je mag best naar buiten he! Het is social distancing, dus zo min mogelijk contact. Maar ik ga ook zo een rondje buiten lopen, afstand houden van elkaar. 24/7 binnen is nu (nog?) niet nodig

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:46

verootjoo schreef:
cursebreaker schreef:
Sommige dingen vind ik ook niet logisch. Er wordt verzocht voor mensen in Brabant om thuis te werken waar kan, maar ze laten alle bacterie verspreidende kinderen wel naar school gaan. Alsof die elkaar niet meer gaan aanraken e.d. En evenementen willen ze dan ook zoveel mogelijk door laten gaan. Daar zullen mensen elkaar toch veel sneller nog aansteken lijkt me.

Snap ik ook wel (al is er best wel wat mogelijk met digitaal leren als ze zich voorbereiden hierop. Het is niet dat al die miljoenen kids opeens helemaal niet meer verder kunnen gaan). Maar los van de leerplicht: Zodra kinderen uit school moeten blijven, hebben veel mensen natuurlijk nog grotere problemen want hoe gaan werkende ouders dat opvangen? Want dan zullen opvang centra ook wel dicht gaan en zo krijg je zo'n domino effect en dat proberen ze zolang mogelijk uit te stellen. Maar alsnog kunnen kids het wel verspreiden, ook al worden ze zelf misschien minder snel ziek. Dat was meer m'n insteek. De verspreiding kan via scholen toch ook snel gaan als het daar eenmaal ergens uitbreekt. En evenementen die ze door willen laten gaan enz. en OV wat nog veel gebruikt wordt e.d. staat een beetje in contrast met het vriendelijke verzoek om zoveel mogelijk thuis te werken om bverspreiding tegen te gaan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-03-20 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

PSvanLot schreef:
We staan pas aan het begin van deze uitbraak en ik vind dat ze handelen zonder paniek te zaaien.

Ik vind juist dat als je aan het begin staat je veel kunt doen om verspreiding tegen te gaan.

Shaggy09

Amyyy schreef:
Shaggy09 schreef:
Nah punt is ik heb in feite geen lesstof, want wanneer ik op school ben is het ook ieder voor zich werken maar ik vlieg echt enorm tegen de muren op hier thuis. Ben half depressief deze dagen. :')

Je mag best naar buiten he! Het is social distancing, dus zo min mogelijk contact. Maar ik ga ook zo een rondje buiten lopen, afstand houden van elkaar. 24/7 binnen is nu (nog?) niet nodig

Nee ik weet het, vandaag ook lekker even gewandeld maar ik mis het bezig zijn echt enorm.

Shaggy09

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:47

Ik vraag mij overigens af of er een indicatie is van wanneer we hier ongeveer weer vanaf kunnen zijn? Kunnen ze dat meten?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:48

Storm schreef:
Pfff, ik ben vertegenwoordigster. Morgen en donderdag meerdere afspraken staan. Ik woon en werk in Brabant. Mijn dochtertje neem ik morgen al mee naar mijn afspraken omdat haar klas geen leraar heeft.
Gedoe... Moet ik de afspraken nu afzeggen en op een andere dag zetten? Gewoon gaan? Het zijn kledingwinkels...

Skypen? Het is even anders werken maar daar is nu echt wel begrip voor! Ik heb vandaag alleen maar te horen gekregen hoe verstandig ze het vonden dat ik thuiswerk en dat we gewoon wat vaker bellen of skypen om dingen af te stemmen

DubbelFun

PSvanLot schreef:
moonsparkle schreef:
Ik vind juist dat als je aan het begin staat je veel kunt doen om verspreiding tegen te gaan.

We staan niet meer aan het begin. Brabant zit al in de 3e C en de rest in de 2e.
Case - Cluster - Community

cursebreaker

Shaggy09 schreef:
Ik vraag mij overigens af of er een indicatie is van wanneer we hier ongeveer weer vanaf kunnen zijn? Kunnen ze dat meten?

Ik denk dat ze nu vooral kijken naar hoe het verloop is met vergelijkbare virussen in het verleden. Maar voorspellen zullen ze zeker niet kunnen tot in de puntjes en grotendeels is het dus gewoon echt afwachten denk ik, wat o.a. gaat gebeuren als de temperaturen toenemen enz.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-03-20 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:49

Storm schreef:

Ik zou het niet op prijs stellen als je je kind mee zou nemen, uberhaupt een kind meenemen naar een zakelijke afspraak is een no go.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht gewijzigd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:49

Indam fase betekend hier dat de ggd twee huisartsenposten en een huisartsenpraktijk met meerdere artsen domweg paniekzaaiers noemt, en zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen. :oo Ja alweer. :roll: op mijn vraag wat als er longfotos gemaakt moeten worden in het ziekenhuis. Ja dan wordt u zeker getest :o? want de ziekenhuizen hanteren andere criteria. Dn op mijn vraag weer, kan een niet deskundige dit nog snappen. Nee dat kan niet.

Kortom ze blijven de voorwaarde in italie geweest zijn of bewezen besmet aanhouden en niks anders. Brabant is geen risico gebied. :n Want er is te weinig capaciteit om te testen geven ze toe. Ik woon in een van de nagenoeg stiploze gebieden. Op mijn vraag hoe zit dat dan met de drie andere ggd regios waar ik week voor ziek worden ben geweest. Daar konden ze niks van zeggen. En daar kun je het mee doen.

Oftewel huisarts is weer tegen de muur gezet, -O- ik moet me daar morgen vroeg weer melden en dan mogelijk door naar het ziekenhuis waar ik dan wel getest zou moeten worden voor ik binnen mag komen. De logica ontgaat me compleet inmiddels.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:50

Er werd met geen woord gerept over het in bescherming nemen van senioren.
Ik verdenk Rutte ervan dat ie het wel best vindt als er hier en daar wat grijze duiven omvallen.

litilaura

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:52

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:53

elnienjo schreef:
Ik verdenk Rutte ervan dat ie het wel best vindt als er hier en daar wat grijze duiven omvallen.

Doe even normaal zeg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:53

elnienjo schreef:

Rare opmerking.

Ik vond het een prima conferentie. Dat handje schudden _O-

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:56

elnienjo schreef:

Senioren of mensen die kwetsbare senioren onder hun hoede hebben die hebben zelf ook hersenen. ;)
Laatst bijgewerkt door Shae op 09-03-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:59

Whale schreef:
Dus je mag geen handen schudden, je moet thuis werken, je mag niet naar school gaan, maar wel hutje mutje staan op evenementen :+

Leuk voor de beveiligers die er werken.