Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:24

ClaudiaHS schreef:
Maar als jij smiddags alleen yoghurt met fruit eet, dan heb je toch meer dan genoeg ruimte over of savonds uitgebreid te bbqen?

Ik heb vanmorgen een tosti van volkorenbrood gehad en een cappuccino.
Dat was 408 kcal.
Dus ik heb dan nog 1200 kcal over voor de bbq.
Dan kan ik echt wel veel eten. :D

Ik reken voor de yoghurt en fruit (griekse yoghurt 2%, wat vers fruit en wat zaden/pitten) 250 kcal (via MyFitnessPal). Ik hou een totaal aan van 1300 kcal (ik zat eerst hoger, maar viel toen ook echt niks af). Dus nog ruim 1000 over, maar vooral broodje/boter en wat vetter vlees (speklapje/worstje) tikt toch aardig aan. Dan is het keuze tussen pindasaus of een Radlertje :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:29

die keuze hoef ik niet te maken want pindasaus vind ik niks. Dat wordt dus Radler.
1300 kcal is overigens wel heel weinig. Hoe lang ben jij?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:37

ClaudiaHS schreef:
die keuze hoef ik niet te maken want pindasaus vind ik niks. Dat wordt dus Radler.
1300 kcal is overigens wel heel weinig. Hoe lang ben jij?

1.65 kort...... Dus niet veel ruimte om over te verdelen.

Ik kon 'vroeger' ook wat meer calorieën aan, nu onlangs bij een dieetcoach geweest en die gaf aan dat het ook voor een gedeelte met de overgang te maken heeft. Oftwel: keuze uit de vetjes op rare plekken accepteren of leren leven met een langzamere verbranding. Aan het eerste ben ik echt nog niet toe. Schijnt wel een soort 'overgangsfase' te zijn, over een tijdje (vraag; hoe lang dan, antwoord: kan wel een paar jaar :roll: duren) moet er een nieuwe balans komen. Ben ik mooi mee, met die hormonen. Alternatief is aanvullende supplementen slikken, maar omdat ik heel gevoelig ben voor hormoonschommelingen/aanpassingen ga ik nog maar even voor calorierestrictie. Dat kan ik tenminste zelf in de hand houden en aanpassen indien nodig.

ClaudiaHS

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:37

Ik ben ook maar 1.69 haha maar wel wat jonger.
Niet mogelijk om wat een sport te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:12

Oef, dat is inderdaad wel weinig om te besteden. Meer beweging is idd meer ruimte voor voeding. Hoewel ik m'n wielren activiteiten ook niet altijd even accuraat vind qua calorieën verbranden. Soms zegt ie dat ik 1200 kcal heb verbrand. Dat kan bijna niet.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:12

ClaudiaHS schreef:
Ik ben ook maar 1.69 haha maar wel wat jonger.
Niet mogelijk om wat een sport te doen?

Eerlijk: natuurlijk, als je echt wilt is dat altijd mogelijk. Maar: sinds begin vorig jaar heb ik voor het eerst 2 paarden aan huis en wonen we in het 'buitengebied' en daar gaat al mijn energie/tijd een beetje inzitten. Ik yoga normaal vrij actief (3 x per week), maar door Corona en nu vakantie is daar de klad in gekomen. 's Avonds ben ik meestal wel zo'n twee uur bezig met paarden en klusjes. Ik werk gewoon 40 uur, laatste maanden wel volledig vanuit huis, dus daar zit wel heel veel tijdswinst in.

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik na de vakantie de yoga weer oppak. Verder is het plan weer te gaan rijden, maar mijn ruin kampt met wat gezondheidsproblemen, dus daar hangt het een beetje van af. (Plan B is mijn kleine draak te laten beleren voor de kar, maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan).

Hardlopen en vele andere sporten vallen af, omdat ik jaren geleden goed in puin heb gelegen door een 'alternatieve afstap' van een paard. Ik probeer twee kunstknieen zo lang mogelijk uit te stellen. Maar zoals eerder aangegeven: waar een wil is is een wel, dus moet daarin nog wat extra motivatie vinden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:49

Mag ik zo halverwege (her)inspringen? Kan me voorstellen dat jullie nu al een wat hechter clubje hebben, en dat niet zo zien zitten.

Na vele mislukte pogingen zelf het gewicht kwijt te raken, nu een keer bij de diëtiste geweest en we plannen een vervolgafspraak. Ik heb maar een beperkt aantal sessies vanuit de verzekering, en ga daarna verder met een lifecoach waarmee ik al in contact ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:47

Welkom Locanda!
Valt wel mee hoor met het hechte clubje. Wees welkom. Wat goed dat je bent begonnen met een diëtist, hoe gaat het nu? En hoeveel kilo wil je kwijt?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:58

Thank you!

Eh Ja, ik ben er iig 'al' achter dat crashdiëten en afslankpillen niet werken haha. Wil toch wel 20 kg kwijt, en stonden fijne inzichten bij verslag diëtiste.

Misschien tip voor anderen ook, bij de basisverzekering zit 3 uur diëtiek in. Verbruikt wel eigen risico natuurlijk, maar je hebt geen verwijzing nodig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:01

Hee meiden,

Ik moet ook echt weer gaan beginnen... ondertussen is alles (op een soort van break-up na dan) weer rustig en stabiel in mijn leven dus tijd om iets aan mijn gewicht te doen. Hoeveel ik weeg, weet ik niet. Ik ben weer ontzettend bang voor de weegschaal en wil eerst mijn eetpatroon weer op de rit krijgen en dan een keer wegen als dat een aantal weken goed gaat. Belangrijkste is niet mijn gewicht, maar hoe ik mij voel in mijn lichaam. En dat is nu echt niet goed meer..

Ik heb voor morgen alvast in de app gezet wat ik ga eten en kom dan keurig uit in kcal. Als ik dat zoveel mogelijk aanhoud, moet het goed komen. Ik sport drie keer in de week en probeer elke dag 30 minuten te wandelen buiten de sportdagen. Ik eet elke dag tussen de 1700-1800 kcal.

Ik weet niet of ik echt actief ga zijn, maar het hielp mij wel om te lezen dat ik niet de enige ben met de struggles.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:54

Succes Zertab! Het lijkt me dat je aardig voor ogen hebt hoe je het wil doen. En indd, belangrijkste is eigenlijk hoe je je voelt in je lijf.

Voor mij scheelt het dat ik met warm weer geen trek heb nu, en dat ik hier zo tussendoor er weer even goed over nadenk ter motivatie/nieuwe inzichten. Mijn diëtiste gaf trouwens aan, dat je brein bij uitdroging een soort hongersignaal gaat uitzenden. Dus waterdrink app maar weer geïnstalleerd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:48

Ik weet ook waar het mis gaat bij mij. Ik kan zo een hele zak M&M's opeten, dusja... :) Ik snoep gewoon teveel, doordat ik niet lekker in mijn vel zat. Gelukkig gaat het mentale aspect een stuk beter, dus nu de kracht vinden om die gewoonte van snoepen te doorbreken.

Met dit weer heb ik ook geen trek.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:33

Goed om te lezend dat het beter gaat met jou zertab! Vaak heb je pas de kracht voor afvallen als je je mentaal goed voelt. Dus dat gaat je nu vast lukken.
En welkom locanda!

Ik heb dit weekend wat ongezonder gegeten. Verjaardag, bbq, en op het werk patat gehad. Maar wel gisterochtend en vanochtend weer paard gereden. Niet echt fanatiek, maar toch wel weer wat beweging. En vandaag weer lekker gezond verder.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:13

Ik hoop het! :) In ieder geval vanaf vandaag weer de app erbij gepakt en eten wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:37

Welkom terug Zertab! Heel herkenbaar en logische redenen waardoor het niet lukt. Het mentale stukje op orde hebben is al een grote stap in de goede richting. Veel succes!

Hier vanmorgen op vakantie 15 km door de bossen gebanjerd. Voor de vorm maar even gedoucht en nu voor pampus bij de tent relaxen. Ik eet niet veel als het zo heet is, dus ik verwacht vooral niet te zijn aangekomen na de vakantie, integendeel :=

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:19

Hai allemaal, af en aan heb ik al eens een berichtje geplaatst, in de hoop dat ik de knop weer zou kunnen vinden om aan de slag te gaan. Helaas bleef het daar vaak bij, maar nu lijk ik hem toch echt gevonden te hebben en ik hoop dan ook dat ik weer mee zou mogen kletsen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:56

Ik kom vandaag perfect uit met kcal. Heb er 100 over (ook nog nutrition drank van vanavond meegeteld na het sporten) en heb lekker van een waterijsje kunnen genieten. Nu uurtje bodypump.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:01

Goed bezig Renee. Was de temperatuur te doen in het bos?

Welkom terug Anke.

Klinkt goed zertab.
Zelf doe ik alleen helemaal niks wbt tellen, bijhouden, etc. Vind dat maar niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:04

Wel beduidend beter dan op een vlakte ja :j
Uiteindelijk is het in het bos ook nog zweten hoor.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:30

Het is overal zweten op het moment haha.

@san4nie: op een gegeven moment weet je wel wat je kan eten. Maar ik vind het nu wel handig om bij te houden. Ook dat ik weet dat ik gewoon een waterijsje kan eten zonder schuldgevoel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:42

Maandag ging goed. 1700 kcal gegeten, dus zelfs nog ruimte voor 100 kcal. En een uurtje gesport.

Gister minder goede dag, heb kcal niet geteld... dat is mijn valkuil, als ik denk: nu gaat het ongezond worden, dan tel ik ze niet meer. Ervan uitgaande dat de hele dag verpest is :+
Gister dus twee keer ranja op, want had behoefte aan suikers. En in de avond roomijs met slagroom en aardbeien. Oh en een alcoholvrije radler. Dus niet goed :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:00

Welkom locanda, juist leuk iemand erbij!

Hier gaat het wel, maar niet heel goed. Net als iedereen denk ik wordt ik heel passief van de hitte. Volgende week beter ga ik vanuit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:01

Een flesje radler is 90 kcal en met deze hitte drink ik dat savonds graag.en ranja drink ik elke dag 1/12 aangelengt.
Ik ben inmiddels 7 kilo kwijt...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:08

Waarom niet goed Zertab? Als het binnen je kcal past toch geen probleem? Ik heb de afgelopen 2 weken tijdens mijn vakantie dagelijks meerdere drankjes genomen, en desserts, en toch 0,6 kilo afgevallen omdat ik ook elke dag een pittige berg wandeling deed.

Er is niet zoiets als 'fout' eten, het gaat om de balans en of je totaal qua kcal uitkomt. Als daar een keer een radler inzit, of je luncht een keer met een ijsje is dat toch geen probleem? Als het maar niet en en en wordt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:22

Ik drink al maanden limonade en ben 9 kilo kwijt. Het is ook een mindset hoor. Ik telde die limonade calorieën niet eens op bij het totaal :P wel bv Radler. At trouwens ook regelmatig zoute popcorn in de bios. Ik keek niet naar goed of slecht, heb ik niks mee. Totaal is wat telde