2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:54

Ik vind je dieet wat eenzijdig, Lin. Ik vermoed dat je weinig eiwitten binnenkrijgt, zuivel toevoegen zou ik absoluut doen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:05

Daarnaast zit in kaas echt veel vet. Toen ik dat ging invullen in mfp heb ik het gelijk uit mn dieet geschrapt voorlopig. Als je dat 2 keer per dag op 3 rijstwafels eer kunnen daar echt veel verborgen calorieën in zitten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:32

Spoiler:
SecretLIN schreef:
eet smorgens (3) rijstwafel met kaas.en kop thee zonder suiker.

daarna koffie zwart 1kop

meestal rons 1uur nog rijstwafel met kaas of 2 kiwi gold

avond aardappel vlees groente waarvan il ongeveer 1 aardappel eet en vooral veel groente

tussen door hele dag water meestal minimaal 2 liter probeer 3 (ivbm nierstenen) verder geen cola of ander drinken.

wil binnenkort proberen s morgens kwark met fruit te eten..

vervang eerst die kaas maar eens door kipfilet en 1 maaltijd door iets met eiwitten. Omeletje of kwark ofzo

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:54

Niet te eenzijdig eten inderdaad.

Ik zou even berekenen wat je precies binnen krijgt. Soms werkt het juist beter om bijvoorbeeld IPV 1200 naar 1400 kcal te gaan. En lekker afwisselen!

Met 2 kiwi gold zit je trouwens op zo'n 120 kcal (uit mijn hoofd) maar ben je niet gevuld, de fruitsuikers geven maar kort energie.

Een rijstwafel is zo'n 25 kcal en een plak 48+ jong belegen kaas (voorverpakte plak) zit je op 130 kcal.

Dan zou je met 4 van die wafels op 600 kcal zitten, terwijl het veel vet is met die kaas en weinig energie biedt..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:16

Ik schrik eerlijk gezegd van de lage caloriedoelen die ik hier zie. Ligt misschien aan mij hoor aangezien mijn BMR al tussen de 1400 en 1500 ligt. Weet natuurlijk niet hoe groot en zwaar jullie zijn en hoe snel het afvallen moet gaan.

Ik weet wel dat ik niet onder de 1700 kcal hoef te eten want dan val ik óf flauw, óf ik ben zo energieloos met hoofdpijn. Ik vind het belangrijk om genoeg te eten zodat ik kan sporten om een fitter en strakker lijf te krijgen. Ik val dan ook geen hele kilo's per week af maar dat hoeft ook niet. Vandaar mijn tip om wat meer te eten. Persoonlijk voel ik me dan beter en ik hoef mezelf niet uit te hongeren :o

Gisteren dagje vrij gehad en dan eet ik heel normaal, vandaag weer werken en dan moet ik het fastfood weer weerstaan :') Wish me luck.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:27

Ik eet 1500 kcal en val dan ondanks nauwelijks bewegen en prednison toch een halve kilo per week af.
En het is makkelijk vol te houden.
Ik at ook teveel kaas.
Doordat ik bewuster ben van hoeveel er in bepaalde dingen zit eet ik minder kcal. Gelukje is dat de minder goede dingen, dat ik die toch al niet superlekker vond. Maar vaak uit gemak at.

Nog een voordeel is dat ik sla echt lekker vind. Ik zit weleens met een zak rucola op de bank een film te kijken. Al voordat ik überhaupt over dieren nadacht trouwens.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:48

Tja en ik voel me energieker en fitter nu ik maar 1000/1200 kcal eet. En ik heb geen honger. Ik eet goede voedzame dingen en dan ga ik prima. Soms een uitschieten naar 1400 en dat gaat nog maar als ik nu meer eet (en dus ongezond) ben ik meteen moe. Maargoed zo weinig eten is hier verboden heb ik al gemerkt dus weer onder meelees steen :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:55

Nee hoor Jester, iedereen heeft iets anders nodig. Ik blijf gelijk op gewicht bij 1700 kcal, dus moet er wel onder zitten anders gebeurd er niks. MerleSimone valt daar weer van flauw en moet wat meer eten en jij waarschijnlijk weer minder. Ik vind het juist mooi als iedereen juist die verschillen hier bespreekt, want dan ziet iedereen ook dat elk lijf anders is. Geeft een hoop mensen denk ik moed om door te gaan. Als wij hier allemaal één methode bejuichen en iemand wijkt daar vanaf dan geeft dat toch een rotgevoel aan die persoon.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:09

Als ik 1700 eet op een dag gebeurt hier ook echt niets hoor. Zit nu op 1400 omdat ik veel sport, vorige keer had ik 1200 maar sporte ik amper. Beide werkt bij mij prima :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:27

Nog steeds aan het meelezen en mijn doel bijna behaald! Joepie... *\o/* Jullie gaan ook goed he?

Maar... mijn kleding is te groot, mijn horloge draait en een gaatjestang voor mijn riemen gekocht.
Zelfs mijn rijbroek zat lubberig vanmorgen... en die heeft heeeeel veel stretch en rekt fijn mee bij extra kilo’s! Maar krimpt niet mee! _O-

Kunnen we een ruilbeurs plannen eind van het jaar? Of is er iemand handig met de naaimachine.
Zou graag mijn te wijde bloesjes/ shirts wat innemen. Weet iemand of dit lukt met 2 zoompjes aan of vanaf de zijkanten?

Een luxe probleem en nog steeds een beetje raar om te geloven... zin om te shoppen!

Mijn kookkunst:
Afbeelding

Zoete aardappelen, grill groente, pittige tofu als vleesvervanger en was heerlijk! Misschien wat inspiratie voor jullie dinner vanavond?

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:41

Ja ik val wel hier mee af. Nu 54.
Decembermaand gestart met 63.

Ik moet niet als een fadoek slap / futloos worden. Ik moet als chauffeur scherp blijven.
Op moment is het allemaal even lastig. Lichamelijk en geestelijk lijkt het wel. Kan ook het weer zijn hoor.

Ik reageer later nog een keer....heb ik meer tijd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:54

Goed zeg! Ik probeer wat van mijn mooie, te grote, kleding via marktplaats te verkopen. Heb niet zo heel veel dat te groot is want heb niet groter geshopt toen ik aan kwam. Alles dat niet de moeite van marktplaats is gaat of naar het goede doel of straks in klussen en dan de kliko in :')

Wij eten groente een aardappel uit de oven vandaag. Nog over van de barbecue hihi. Ook altijd wel erg lekker. Alles bij elkaar in een schaal, kruiden erbij en hup.. lekker eten :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:54

ik kan met weinig eten kaas is meer idee dat ik iets heb.. hou dr niet eens zo van.. ei lust ik niet. ga kwark proberen (doe 1x pw boodschappen dus dan neem ik het mee) misschien dat smorgens ipv rijstwafels.. vind lastig qua eten nu ik veel water drink weinig honger en trek.. vlees eet ik ook niet echt graag.. moet ff uitvogelen hoe of wat lastig hoor!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:03

Als je met weinig calorieën toe kan vind ik daar verder niet zoveel van. Als het gezond blijft uiteraard. Als het lastig vol te houden is met weinig calorieën omdat je trek hebt, je slap voelt of wat dan ook. Dán denk ik dat je beter minder snel kunt afvallen, als het op die manier wel kunt volhouden.

Ik heb al jaren gewone kleding en prednisonkleding en ook schoenen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:06

nou ja ik voel me niet slap oid maar val dr ook niks vanaf

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:48

Ik ga er mee naar een Diëtist inderdaad. Alle waardes laten meten en duidelijke lijn wat wel wat niet.
Ik ben zelf al een heel eind gekomen maar het voelt niet goed. En ik wil geen eetstoornis ontwikkelen. En daarnaast dus ook geen rotgevoel als ik wel een beschuitje pak met pindakaas ofzo. Ik vul dat allemaal en schrik me dan lam hoeveel calorieën het zijn.
Bewust zijn is prima maar het moet geen raar gedoe worden. Constant een rot gevoel is geen leven.

En leef maar 1 x dus daar hoort blij zijn en genieten en fijn voelen ook bij

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:51

Wat dat betreft een rot baan dat zitten als chauffeur. En alleen bewegen met mensen in en uit laten stappen.
Fysiek werk voel ik me beter.
Maar ja.... hier vind ik ook wel weer een weg in.
Is maar goed dat ik zes pony's heb en doorzettingsvermogen vermogen dat ik moet fietsen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:24

SecretLIN schreef:
eet smorgens (3) rijstwafel met kaas.en kop thee zonder suiker.

daarna koffie zwart 1kop

meestal rons 1uur nog rijstwafel met kaas of 2 kiwi gold

avond aardappel vlees groente waarvan il ongeveer 1 aardappel eet en vooral veel groente

tussen door hele dag water meestal minimaal 2 liter probeer 3 (ivbm nierstenen) verder geen cola of ander drinken.

wil binnenkort proberen s morgens kwark met fruit te eten..

De kaas telt idd behoorlijk aan en een rijstwafel is niet echt voedzaam.
Ik vind Knackebrod volkoren of vezelrijk goede keuzes.
En bijv Filet american er op of kipfilet

Kiwi telt ook snel op.

Kwark is een hele goede, die van Optimel vind ik zelf heel lekker, en zo'n bak is ook handig meenemen.

Cruesli heeft ook een vezel variant met noten, dat vind ik ook een aanrader.

Wat voor vlees eet je, daar zit ook echt verschil in :)

Ik zou het echt eens invullen in mfp alles ook op de keukenweegschaal voordat het in je mond verdwijnt :))

Vond zelf sommige dingen erg veel kcal, maar dan was dat het niet waard :Y)

Verder heb ik vaak als tussendoortje; appel, paprika, komkommer, tomaatjes, als het past een zero koekreep. Meloen of een perenijsje (50kcal)

En altijd 1x wat lekkers op avond als beloning, daar hou ik wat kcal voor over, wat chips of chocola of van beide n mini beetje (totaal max 150 kcal)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:51

ik eet weinig tot geen vlees.. soms halve gehaktbal verdee eigenlik niks.. die kwark ga ik zeker kopen..
kiwi meer omdat het enigste fruit is wat ik eet

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:58

Cruesli ook niet teveel van doen, bevat vaak veel suikers :j
Ik doe gewoon havermout door mijn magere kwark en eventueel een scheutje(!) pure hagelslag als ik zoetige cravings heb.

Probeer je hoofdmaaltijden vullender te maken door bijv. volkoren brood (met licht beleg zoals kipfilet of filet americain of hutenkase), of kwark met wat havermout. Zit je wellicht langer van vol en kan je lichaam ook wat meer mee.

Qua pasta / rijst / aardappelen zo’n 2 opscheplepels nemen en de rest aanvullen met groenten en een stuk vlees/vis (als je daar behoefte aan hebt tenminste) :j saus proberen te minderen, of zelf vers te maken zodat je weet wat erin zit.

Fruit idd niet onbeperkt eten (ivm suikers), maar bijv. noten ook niet onbeperkt (ivm vetten)

Maar dit werkt voor mij, je moet kijken wat voor jou werkt en alleen eten wat jij lekker vindt anders is ‘t gedoemd te mislukken. Probeer wat dingen uit en kijk waar jij het beste op gaat, maar probeer iig meer te varieren en ook even (al is het maar een week) kcal te tellen om eens te kijken of je je niet vergist in je inname :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:09

Helemaal waar hoor. Je moet wel gelukkig zijn. Zelfs met je dieet. Je er rot bij voelen werkt gewoon niet!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:21

Secretlin, hoe lang ben je al bezig? En weeg je altijd op hetzelfde tijdstip?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:32

No pain no gain hè ladies <<) Haha, nee ik vind ook dat een dieet vol te houden moet zijn en dan mag soms iets lekkers best wel. Maar afvallen is nou eenmaal niet leuk. Ik eet echt wel dingen die ik iets minder lekker vind omdat die nou eenmaal beter zijn voor het afvallen. Je hoeft natuurlijk niet alleen maar lekkere dingen te blijven eten. Het draait om balans! Ik heb vreselijk moeilijke dagen gehad dat ik alleen maar wilde eten, en dan liefst zoete bende. Heb het niet gedaan en nu gaat het al veel beter. Ik zou toch mezelf aanleren wat meer smaken te ontdekken als ik zo’n eenzijdig smaakpalet zou hebben. Sommige dingen kun je echt leren eten. Ik moet nu voor het sporten proteïneshakes drinken. Ieuw, zo vies! Maar ik tik het toch weg omdat mijn trainer zegt dat het helpt bij de spieropbouw. En spieren verbranden weer meer vetjes :)* Dus ik zet me na elke sportles erover heen en giet het achterover.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:03

Lekker eten betekend niet gelijk ongezond hoor :n En ik ga echt niks eten wat ik echt niet lust, omdat het gezonder zou zijn :n Genoeg balans in hetgene wat ik echt lekker vind.
Ik ga bijv. echt geen zuurkool eten als ik erwtjes, boontjes, worteltjes, bloemkool etc. ook kan eten.

Gaat hier niet om sla versus friet..

Ben het er wel mee eens dat je nieuwe dingen “moet” blijven proberen en ook oude dingen die je niet echt lekker vindt op z’n tijd of op een andere manier weer eens kunnen proberen.

Proteinpoeder voor eiwitten hoef je niet perse dmv shakes te doen, kun je ook door je kwark doen oid als je dat lekkerder vind. Zijn veel manieren :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:18

Lieke schreef:
Secretlin, hoe lang ben je al bezig? En weeg je altijd op hetzelfde tijdstip?

toch wel 4 week nu vooral met veel water drinken vermoed nml dat ik weer nierstenen heb.

qua eten ik dacht dat brood slecht was?

ik weeg me altijd smorgens