Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:32

Succes jaimy10!

Ingedebruijn, is toch prima zo’n doel :j zeker met zulke lichamelijke klachten. ik hoef ook niet zo nodig zoveel te kunnen squatten, maar vind het wel echt mega knap :D

Dit was in de groepsleszaal overigens, normaal doe ik barbels ed in de Function zone zonder spiegels (op een bij het squatrek na) maar daar was een HIIT les bezig. Dus alleen snel even voor die begon power ropes daar gedaan :P
En in de zaal even de gelegenheid genomen om een foto te maken O:) Het is ook niet alsof ik het elke keer doe ofzo, m’n PT maakt ook wel eens een Boomerang filmpje voor op insta bijvoorbeeld. Ik vind het gewoon leuk om progressie te zien, ben er wel trots op ook. Ben niet zo’n insta “fitgirl” die elke week 30 foto’s in de sportschool erop zet hoor _O-

Dreamy jij bent ook zo lekker bezig! <3 echt jouw doorzettingsvermogen is echt goals voor mij haha. Superknap wat je zo snel bereikt hebt al!

Eulogy stomme vraag misschien maar wat is een 1RM test?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 01:09

Bij ons zijn er wel veel spiegels maar nooit zonder mensen om je heen :')

1 rep max test, dus wat het zwaarste dat ik voor 1 herhaling kan doen, is :) Om sterker te worden train ik meestal niet zo zwaar als je fysiek zou kunnen, dus m'n echte max probeer ik niet vaak.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:06

Wij hebben op sommige plekken wel en sommige geen spiegels. Zoals bij het cable station wel. In de hele crossfit box weer niet. :D
En idd schuin kijken naar je vorm is niet heel bevoordelijk...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:38

Eulogy schreef:
Bij ons zijn er wel veel spiegels maar nooit zonder mensen om je heen :')

1 rep max test, dus wat het zwaarste dat ik voor 1 herhaling kan doen, is :) Om sterker te worden train ik meestal niet zo zwaar als je fysiek zou kunnen, dus m'n echte max probeer ik niet vaak.

Ahh zo! Interessant :j Superknap hoe jij traint! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:36

@ Warboel; <3 jij bent ook onwijs goed bezig! Leuke outfit ook :):) Jouw PT is volgens FB ook een vriendinnetje van wat meiden uit mijn vriendengroep, ik zit er ook aan te denken om met haar te gaan trainen voor het laatste stukje strakker worden. Maar moet een beetje op de centen letten.. :+ Toch ga ik er nog even over nadenken. Het ziet ernaar uit dat je er plezier in hebt en dat is zooo belangrijk, plus je gaat volgensmij ook nog eens als een tierelier :):)

Hier wel voldoende spiegels, maar die staan alleen voor de bankjes :j Ik maak alleen foto's als ik denk dat er niemand kijkt/niemand het doorheeft :P Of laat mijn vriend filmen als ik bijvoorbeeld benieuwd ben naar mijn houding bij bepaalde oefeningen waarbij ik zelf niet in de spiegel kan kijken, zoals met squatten bijvoorbeeld.

Vanavond een lesje kickboksen. Ben benieuwd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:24

Wij hebben 1 muur vol spiegels, maar daar staan die gastjes die volgens mij in de sportschool wonen :') .

Ben nog steeds op zoek naar hun slaapzaal, maar kan m nog niet vinden.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:36

Slapen is voor watjes Es_ther :j

Wij hebben 1 spiegel, maar die heeft vervorming... Ik maak zelf eigenlijk nooit foto's of filmpjes, ik laat mijn telefoon ook eigenlijk standaard in mijn tas is het even mijn social-media-loosmoment :')

Vanmorgen weer lekker lesje indoor bootcamp gedaan. Binnenkort hebben we obstacle run met de sportschool, volgens mij 14km dat vind ik best ver en ik hou niet van hardlopen (tijdens de bootcamp gaat het wel, maar daar rennen we denk ik max 1 km achter elkaar). Dus ik had het daarover met de trainer en dat ik had bedacht als ik boksen en bootcamp achter elkaar doe dat ik dan op ongeveer hetzelfde level zit. Zegt mijn trainer, ah joh dat is helemaal niet nodig jij redt de 14 wel hoor :D :)
Dus ik moet er maar op vertrouwen dat als hij er vertrouwen in heeft ik het wel kan.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:47

Zo zeg. Ik heb bijna 2 weken de binnenkant van de sportschool niet gezien. Zware sinusitis, zware hoest, algemeen miserabel gevoel, totaal energieloos. Ondertussen wat zwaardere medicatie, dus ik ben erdoor aan het komen. Afgelopen dagen stilaan opnieuw wat meer beginnen bewegen (wandelen, uurtje fietsen) en vandaag weer rustig naar de sportschool. Wel bewust héél rustig gedaan, gemiddelde hartslag was 120, dus easy :+.

Nu het weer opnieuw ietsje beter lijkt te worden, krijg ik ook wel weer meer zin om buiten bezig te zijn. Wandelen, fietsen, hardlopen. Zolang het weer het toelaat, ga ik dus mijn planning daar wel iets meer op instellen. Ietsje minder krachttraining, iets meer buiten op conditie (iets waar ik echt in suck, maar ik hou er wel van om buiten bezig te zijn).

jaimy10 schreef:
jaimy10 schreef:
Oké allerlaatste poging...

Hoi! :wave:
Ik wil ook weer lekker mee kletsen, heeeel lang terug. Maar zie nog wat bekende! :D
Ik ben er alleen helaas wel uit.. Ik moet geopereerd worden aan me heup, krijg maandag alle info over hoe en wat dus das even afwachten. Verder kan ik natuurlijk bovenlijf trainen alleen moet k oppassen dat ik niet te groot word voor mijn klasse. Oké mijn mag ik niet zeggen zit al een jaar in dit visuele cirkeltje en hoop er nu echt uit te komen.. dus mijn doel: Bodybuilding klasse Welness staat nog vast :))

Hoop hier ondanks mijn tegenslag dus wat extra motivatie te halen!

Hoor ik maandag, wat het precies is. Iets met me labrum

Beetje vreemd dat je wel weet dat je geopereerd wordt, maar niet weet wat er mis is :').

Heb je veel klachten? Ik heb ook een kapotte heup (Pincer impigment met 2 labrumscheuren), maar ik kan de pijn/last met goeie training (geen high impact op heup, veel stabilisatietraining, veel krachttraining gericht op glutes/hams, genoeg variatie) tot een minimum beperken, waardoor ik een operatie liefst zo lang mogelijk uitstel :Y) (de chirurg geeft me bij de operatie die hij zou moeten doen een revalidatieperiode van 8 maanden voordat ik alle bewegingen opnieuw zou mogen doen. Helaas heb ik AL die bewegingen ook écht nodig in mijn werk en zou ik dus naar mijn zin véél te lang alernatief werk moeten doen)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:54

Staan daar niet de benches voor Es_ther? :')

Respect, Dreamy!

En Eulogy, 100kg :wow: . Dat zie ik mezelf nog niet even doen. Ik hoop dat het je lukt!

Ik heb besloten dat ik vandaag lekker buiten ga sporten, outdoor bootcamp. Normaal doe ik op dinsdag altijd outdoor training en op vrijdag TRX, maar het is te lekker weer om binnen te blijven :) . Sinds dinsdag niks meer gedaan, dus het wordt weer tijd :j .

Ik heb ook problemen met mijn heup, hij (sub-)luxeert als ik er teveel druk op zet, het gewricht past net niet helemaal goed in de kom. Heb alles aan therapie al geprobeerd, volgende optie zou een operatie zijn, maar omdat het alleen met sporten gebeurt vind ik het dat nog niet waard. Probeer nu de gevaarlijke oefeningen uit de weg te gaan en hem verder zo sterk mogelijk te houden, maar alsnog gaat het soms mis.
Succes in ieder geval Jaimy10, ik hoop dat de revalidatie meevalt!

Zo'n impingement klinkt trouwens knap pijnlijk, bah!
Laatst bijgewerkt door prulletje op 08-02-19 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:55

Misschien niet juist geformuleerd. Maar ik loop hier al jaren mee. Helaas al meerdere onderzoeken gehad etc, en een orthopeed en fysios hebben mij laten vertellen dat operatie wss dik in zit. :=
Verder dus wachten op maandag ipv speculeren.
Zijn wel al meerdere dingen uitgesloten. Maar k wacht t af.
Laatst bijgewerkt door jaimy10 op 08-02-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:57

prulletje schreef:
Staan daar niet de benches voor Es_ther? :')

Respect, Dreamy!

En Eulogy, 100kg :wow: . Dat zie ik mezelf nog niet even doen. Ik hoop dat het je lukt!

Ik heb besloten dat ik vandaag lekker buiten ga sporten, outdoor bootcamp. Normaal doe ik op dinsdag altijd outdoor training en op vrijdag TRX, maar het is te lekker weer om binnen te blijven :) . Sinds dinsdag niks meer gedaan, dus het wordt weer tijd :j .

Ik heb ook problemen met mijn heup, hij (sub-)luxeert als ik er teveel druk op zet, het gewricht past net niet helemaal goed in de kom. Heb alles aan therapie al geprobeerd, volgende optie zou een operatie zijn, maar omdat het alleen met sporten gebeurt vind ik het dat nog niet waard. Probeer nu de gevaarlijke oefeningen uit de weg te gaan en hem verder zo sterk mogelijk te houden, maar alsnog gaat het soms mis.
Succes in ieder geval Jaimy10, ik hoop dat de revalidatie meevalt!

Impingement is dat dan? Ik heb ook al wat soorten therapie gehad alleen sloef allemaal niet lekker aan en belemmerd ook in t gewone dagelijks leven nu. Maar goed nogmaals wacht maandag af :D

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:04

jaimy10 schreef:
Impingement is dat dan? Ik heb ook al wat soorten therapie gehad alleen sloef allemaal niet lekker aan en belemmerd ook in t gewone dagelijks leven nu. Maar goed nogmaals wacht maandag af :D

Niet dat ik weet, bij mij komt het door een vorm van reuma die ik heb die mijn botten en kraakbeen iets laat vervormen. De reuma is volledig onder controle, alleen die vergroeiing bij mijn heup geeft nog wat problemen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:07

Aha klinkt pittig! Nja ik wacht even maandag af. Moet me ook niet laten lijden door van alles en nog wat...

Maar is zo gemakkelijk fysio op mijn werk riep al na t zien van verwijsbrief allerlei dingen zonder idd af te wachten wat de MRI en orthopeed daar weer van zegt.. en k ga me gelijk druk maken :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:10

Klinkt pijnlijk!

Ik heb vandaag voor het eerst de loopband gedaan en had er nog lol in ook :') .
Dus ik ga die vaker meepakken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:25

Ik heb vandaag geen goede excuses om niet te gaan dus ik ga maar :') vriend gaat kickboxen voortaan ipv fitnessen dus ik moet even ritme vinden in mn uppie.

Als het goed is is mijn eerste persoonlijke schema nu klaar. Ik heb aangegeven het spinnen en de tabetta nooit te doen dus hij zou wat extra kracht erbij doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:36

Ben benieuwd naar je schema!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:57

Als er meer mensen zijn die fan zijn van de Gymshark sportleggings, maar het belachelijk veel geld vinden.. ik heb via Ali echt fijne soortgelijke legging gevonden voor veeel minder geld! Heb ze vandaag binnen gekregen en gepast, het is dat het logo er niet op staat anders had ik gezweerd dat het gewoon een Gymsharklegging was :j Zal zo thuis even het linkje zoeken en plaatsen. Erg fijn!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:08

Daar heb ik wel interesse in :)
Succes met het nieuwe schema!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:26

Dreamy schreef:
Als er meer mensen zijn die fan zijn van de Gymshark sportleggings, maar het belachelijk veel geld vinden.. ik heb via Ali echt fijne soortgelijke legging gevonden voor veeel minder geld! Heb ze vandaag binnen gekregen en gepast, het is dat het logo er niet op staat anders had ik gezweerd dat het gewoon een Gymsharklegging was :j Zal zo thuis even het linkje zoeken en plaatsen. Erg fijn!

Heb er ook een van Ali. Maar die is toch echt minder fijn en mindere kwaliteit. Dus er zit ook nog verschil in verkopers. Andere kennis heeft n andere en die vind m geweldig. (Al heeft ze geen vergelijking)
Maarrrr moet zeggen dat de laatste die ik van gymshark zelf heb ook minder fijn zit als de twee die ik eerder had.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:44

Dreamy schreef:

Ik heb er 1 daar van gehad en die was helaas na 1x dragen stuk.. :(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:46

Ook van nepoagym? :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:34

Heerlijk getraind ondanks dat ik 0 zin had. Ging best lekker ondanks dat ik 2 weken nauwelijks iets gedaan hebt. Na afloop nog even interval gedaan op de loopband met rammstein op en volle bak naar huis gefietst. Ging luchtgitarend de trap op naar huis :') lekkere vibe.

Dit is mijn schema voor dag 1

Afbeelding
Afbeelding

En dag 2

Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:38

@Dreamy; voor een PT is ze imo niet heel duur, natuurlijk is het veel geld maar voor mij is het het ook echt waard! :) heb nu m’n 1e 3 maanden erop zitten en ga nog een keer 3 maanden. Ze is gewoon superlief en motiveert echt super!

Dit is voor mij dag 1:

Afbeelding
Afbeelding

Dag 2:

Afbeelding
Afbeelding

En dan 1 dag PT en als ik nog een extra dagje wil gaan verzin ik zelf wat of kies ik een standaard workout die ze gemaakt heeft. BBB oid.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:33

Wat handig schema's met plaatjes. Ik wou dat mijn trainer dat deed. Ik zal het vrijdag eens introduceren..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:55

Wat een stoere schema’s hebben jullie! :oo
Daarbij vergeleken zit ik echt met een pussyschema :=