3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:22

Aria: Wat ontzettend ruk voor je zeg.. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel erg veel sterkte gewenst en als je erover wilt praten mag je mij altijd een pb sturen :(:)

Sanne: Goh, dat vind ik ook wel erg snel zeg. Wel goed dat je het soort van los kan laten en hem er succes mee wenst (of dat nou sarcastisch is of oprecht).

Sharon: Haha, dat mag ook toch. Je kunt dan beter zeggen dat je je eraan stoort, dan dat je het voor je houdt en er opeens heftig uitkomt. :) Steakhouse en tapas klinkt heerlijk! Fijn dat je er van genoten hebt.
Voor mijn yoga thuis gebruik ik youtube filmpjes van diverse accounts. Hangt er van af of ik ontspanningsyoga wil, poweryoga, oefeningen gericht op mijn rug(blessure) etc. :)
Wat lekker om af en toe mee te helpen op stal! Ik kan daar altijd zo lekker rustig van worden, beetje stallen uitmesten, paarden buiten zetten en voeren etc. echt heerlijk! Als het een beetje zou verdienen zou ik het het liefst fulltime doen <3
Vind het tof dat je zo gemotiveerd bent om alles helemaal op te pakken! Dat werkt voor mij heel aanstekelijk en dat heb ik nu wel even nodig.
Wat goed ook dat je lekker hebt gesport zo vroeg op je vrije dag! Ik voel me dan altijd zo heerlijk productief, haha. Ware het niet dat ik nooit echt een vrije lege dag heb.. Daar moet ik even aan werken want dat heb ik wel nodig.

Ilse: een dagje te laat, maar niet minder gemeend: nog gefeliciteerd!

Laura: Als het allemaal even niet wil, dan is het ook gewoon goed om het maar even te laten voor wat het is. Dat is met een reden he :(:) Lekker wandelen en fietsen is toch ook helemaal prima? Ik ben benieuwd hoe je longfunctietest gaat. Als het je bronchitis is die weer opspeelt, zou het wel fijn zijn in die zin dat het volgens mij goed onder controle te krijgen is met medicatie, toch? Veel sterkte en succes in elk geval :) Laat je weten hoe het is gegaan?

Emma: Helemaal niet gek hoor lieverd, dat je je even zielig en alleen voelt. :(:) Komt vast helemaal goed daar want volgens mij zit je op een prachtige plek! Heb je al leuke mensen ontmoet ook?
Een van de beste vrienden van mijn vriend woont daar sinds vorige zomer. Hij is daarheen verhuisd voor zijn werk (hij is piloot) en als ik soms foto's zie van kaapstad word ik zo jaloers :o
Fijn dat je ook gezonde opties kunt kiezen op de campus!

Kiwi: ik eet in de middag vaak fruit en 's avonds na het sporten in mijn kwark. :) Suikers etc. let ik eigenlijk niet op bij groente/fruit. Zolang het geen toegevoegde suikers zijn, kan het in mijn ogen geen kwaad. Ik val er in elk geval gewoon enorm mee af terwijl ik heel veel fruit eet. (Denk zo'n 5 stuks per dag minimaal). :)

Riddershow: MFP gebruik ik ook niet meer. Mijn smartphone is vorige week overleden en ik heb even geen geld voor een nieuwe. Op de pc invullen vind ik niet handig dus dan maar even zonder. Moet zeggen dat ik het al langere tijd niet meer gebruikte hoor..

Jaimy: Dat had ik gisterenavond ook. Ik drukte ergens op en toen was alles weg :+ Terwijl ik echt 20 minuten bezig was met mijn post haha.
Jemig 3 uur spinning, ik zou kapot zijn! :oo

Pannenkoeken vind ik wel lekker, maar ben er niet super gek op ofzo.
Eet er vaak eentje in het pannenkoekenhuisje hier in de duinen als we hebben gewandeld. Dan vind ik het wel lekker, met kaas, spek en stroop :9

---

Ik heb te horen gekregen dat ik 8 maart terecht kan in het ziekenhuis voor de ingreep aan mijn onderrug en bekken. Het stelt niet zoveel voor maar ik vind het enorm spannend. Vooral ook of het gaat werken. Ik loop inmiddels al bijna 16 jaar met deze pijn rond, dus ik denk dat ik echt in huilen uitbarst als dit werkt..
Ze gaan een zenuwblokkade plaatsen in mijn onderrug en een ingreep waarbij een verslapper en ontstekingsremmer in mijn piriformis spier (google maar even waar dat zit, want dat kan ik niet handig uitleggen haha.) De behandeling aan de spier is op 8 maart. Als die onvoldoende resultaat geeft, volgt 6 weken erna de zenuwblokkade in mijn rug. Ben benieuwd en wordt vervolgd..

Verder een enorme vreetbui gehad. Ik moet ongesteld worden := Heb 4 donuts op en 2 glazen koude chocomelk :+ Zucht.. haha. Nou goed. Weeg nu 76.3 dus die donuts zijn niet zo erg. Vanavond proberen even iets lichts en gezonds te eten.
Vanavond ook nog een tentamen na werk waar ik totaal geen kracht voor heb.. Ben even toe aan rust en ben echt enorm overprikkeld de laatste week. Binnenkort gaan we een paar dagen naar Texel gelukkig, dan kan ik even bijkomen.

Lijstje vandaag:

O: scrambled eggs 3 eieren
T: zelfgebakken speltmuffin van mams
L: noodle soep en zelfgebakken hartige cake van mams (met paprika, courgette en ui: erg lekker!)
T: 4 donuts met glazuur en sprinkles en 2 glazen chocomelk :+ :+
A: ik denk gegrilde groenten met een stuk vis
T: kwark met fruit

B: 40 minuten fietsen (retour werk)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:32

@frummels: oeh, dat klinkt inderdaad erg eng! Mijn schoonvader heeft een zenuwblokkade ding voor pijn in zijn knie. Geloof dat dat aardig werkt.

@jaimy... waarom is met enter alles weg? En anders werkt cntr Z toch meestal nog steeds?

Ik heb de B&F low calorie meal cappuccino. Mijn tip? Niet te veel water. Ik heb ook de Smart protien; deze maak ik altijd met 300-400 ml aan. De LCM met maximaal 200 ml anders wordt hij te waterig. En dat terwijl die laatste dus veel meel Kcal heeft dan de SP.

Ik ben niet van de zoete shakes, zijjn me vaak veel te sterk/zoet. Ik ben meer van de neutrale vanille, stratiatella of dus de cappuccino. (al was de banaan ook erg lekker, alsof je die bananesnoepjes weg drinkt) maar dat gaat allemaal over de Smart Protein en niet de LCM daarvan heb ik eigenlijk alleen de Cappuccino gekocht. Ik gebruik die op dagen dat ik lastig aan de calorieën kom als ik de SP neem.

Ze hebben ook de Smart en Low Calorie Bars he? Hetzelfde maar dan in een reep. Op zich zijn die ook nog wel ok.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:54

Zo de hele openingspost doorgelezen en globaal wat posten op deze pagine en afgelopen pagina.
Ik heb mij ooit al eens hier gemeld, in topic 1 geloof ik. Daarna niks meer van gekomen, ik viel niet af dus ben gestopt met meelezen omdat ik me er heel rot door ging voelen.

Nu weer begonnen, ik ga 5/6 dagen in de week naar de sportschool en let hierbij op mijn voeding. Dit doe ik aan de hand van het BMR en gewoon gezonde keuzes. Ik ben nu 2 weken bezig en 1 kilo afgevallen. Het gaat bij mij vaak in het weekend mis, dan zijn de feestjes en de gezellige dingen.

Ik ben nog heel erg zoekende in wat werkt voor mij, ik heb het idee dat ik nu een beetje stil sta. Maar goed ik sport ook veel op kracht, dit doe ik nu zo'n 4 weken weer. Ik denk dat er ook wel iets spieropbouw in zit.

Wat voor sportschema houden jullie aan?

Verder, zijn er regels qua meelezen en reageren? Ik ga vanaf nu natuurlijk wel reageren op de rest maar moet me even inlezen haha.

O mijn lijstje voor vandaag:

O: Magere yoghurt met 30 gr muesli.
T: Gekookt ei (had gesport)
M: Broodje met kipfilet
T: snack a jack

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:00

Welkom (terug) Inney! :)

Goed dat je voor jezelf een schema hebt om aan te houden en dat je al 1 kg kwijt bent!

Mijn sportschema is niet zo spannend. Ik doe 1 keer in de week aan balletles, rij 2 keer per week paard (recreatief) en probeer 4 keer in de week aan krachttraining te doen. Verder fiets ik elke dag naar mijn werk (10 km totaal) en wandel ik met mijn jonge pony, al zou ik wel iets meer willen wandelen maar ik werk 40 uur dus iets met weinig tijd. :')

Regels hebben we geloof ik niet echt. T is alleen wel zo leuk als iedereen op zijn tijd even een bijleespost maakt en probeert op elkaar te reageren en elkaar te motiveren :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:32

Aangezien ik op dit moment niet veel naar mijn paard kan, heb ik maar besloten nu echt te beginnen met bijleesposten. Ik heb toch tijd over :') Zo lang als bij jullie is het nog niet, maar ik moet het nog leren haha

Heel veel sterkte Aria! Het maakt nu niet heel veel uit wat je eet, als je maar eet.
Mooi lijstje Kiwi! Ik eet meestal een appel en een banaan tussendoor, waardoor ik wel aan mijn twee stuks fruit per dag zit. Ik weet eigenlijk niet of het slecht is om meer te eten, ik probeer me meestal aan twee per dag te houden, soms wat meer, soms wat minder.
Ik ben benieuwd naar je shakes BK! Hou je ons op de hoogte?
Supergoed van je Sharon!
Hoe gaat het verder met je lijstjes Riddershow? Als die prima zijn heb je MFP denk ik ook niet nodig hoor!
Wat fijn voor je Kelly!
Wauw! 3 uur spinning klinkt echt hel voor mij Jaimy :')
Laura, vervelend dat het niet zo goed ging, maar het komt vast wel weer goed! Hoe gaat het met je lijf?
Pannekoeken is oprecht één van mijn lievelingsetens. Ik vind het echt heerlijk! Ik maak ook best vaak banaan-ei pannenkoekjes, heerlijk!
Frummels, dat lijkt me ontzettend eng! Hopelijk komt het goed!
Welkom Inney!

Zo dat was het weer voor even, vrije tijd is weg en nu mag ik weer lekker aan mijn huiswerk :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:06

Frummels schreef:
Ik heb te horen gekregen dat ik 8 maart terecht kan in het ziekenhuis voor de ingreep aan mijn onderrug en bekken. Het stelt niet zoveel voor maar ik vind het enorm spannend. Vooral ook of het gaat werken. Ik loop inmiddels al bijna 16 jaar met deze pijn rond, dus ik denk dat ik echt in huilen uitbarst als dit werkt..
Ze gaan een zenuwblokkade plaatsen in mijn onderrug en een ingreep waarbij een verslapper en ontstekingsremmer in mijn piriformis spier (google maar even waar dat zit, want dat kan ik niet handig uitleggen haha.) De behandeling aan de spier is op 8 maart. Als die onvoldoende resultaat geeft, volgt 6 weken erna de zenuwblokkade in mijn rug. Ben benieuwd en wordt vervolgd..

Heftig, wat zou het fantastisch zijn als het zou werken! :j Van zulk nieuws plus tentamen plus ongesteld moeten worden zou ik ook een vreetbui krijgen ;) Probeer een beetje bij te komen en dan lekker te genieten op Texel.

Riddershow schreef:
Ik heb de B&F low calorie meal cappuccino. Mijn tip? Niet te veel water. Ik heb ook de Smart protien; deze maak ik altijd met 300-400 ml aan. De LCM met maximaal 200 ml anders wordt hij te waterig. En dat terwijl die laatste dus veel meel Kcal heeft dan de SP.

Ik ben niet van de zoete shakes, zijjn me vaak veel te sterk/zoet. Ik ben meer van de neutrale vanille, stratiatella of dus de cappuccino. (al was de banaan ook erg lekker, alsof je die bananesnoepjes weg drinkt) maar dat gaat allemaal over de Smart Protein en niet de LCM daarvan heb ik eigenlijk alleen de Cappuccino gekocht. Ik gebruik die op dagen dat ik lastig aan de calorieën kom als ik de SP neem.

Ze hebben ook de Smart en Low Calorie Bars he? Hetzelfde maar dan in een reep. Op zich zijn die ook nog wel ok.

Ik las als tip om de shake te maken met (plantaardige) melk in plaats van water, heb je dat al eens geprobeerd? Zou ook weer wat kcal schelen, voor mij hoeven ze niet persé low calorie te zijn namelijk. Ik ga beide eens proberen. Ik krijg er een proefzakje Smart Protein bij, dus die kan ik ook gelijk testen.

Cappuccino ga ik niet proberen, dat lust ik zo al niet dus in shake-vorm is het voor mij denk ik ook geen succes hihi.

Het lijkt me gewoon makkelijk om tussen de bedrijven door hier en daar een slok te kunnen nemen, en dat het een beetje fatsoenlijk vult zou ook fijn zijn. Die bars hoor ik ook verschillende verhalen over, vult dat een beetje?

Inney schreef:

Welkom terug! *\o/*

Als dit lijstje kenmerkend is voor je dagelijkse eetpatroon zou het kunnen dat je daarom stilstaat. Dit is namelijk behoorlijk karig, even snel berekend zit je hiermee op ongeveer 550 kcal. Ik was onderhand omgevallen als ik zo weinig at gedurende de ochtend en middag, zeker als ik er ook nog bij zou sporten :j

Ik heb op het moment geen sportschema, ik krijg mezelf de laatste tijd niet aan het sporten en ik merk dat ik er last van krijg (weer meer last van mijn rug onder andere). Eerder ging ik 2-3x per week kickboksen en 2-3x per week paardrijden. Door het weer lukt het laatste momenteel ook veel minder helaas. Wel zet ik elke dag minimaal 13000 stappen.

Spieren aanmaken als je (erg) caloriebeperkt eet is eigenlijk niet mogelijk. Voor het aanmaken van spierweefsel is veel energie nodig en die krijg je nu niet binnen. Een vrouw kan onder ideale omstandigheden (voldoende voeding, sport, rust, stukje aanleg) ongeveer 5 kilo spieren per jaar aanmaken. Maar dan eet je dus aanzienlijk meer.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 07-02-18 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:09

Oh hou op met die pannenkoeken hoor, ik sta op het punt om mn avondeten om te gooien :Y)
Ik ga ze morgen denk ik even maken, maar ik zag ook dat er brie in de koelkast lag, dat is hemel! Oja en vriendlief heeft bokkenpootjes gehaald, ik ben al van de koekjes, maar die vind ik zo lekker, dus geen mueslireep, maar bokkenpootjes :+

Frummels: ja inderdaad, maar gelukkig wordt het hier gewoon goed opgepakt, blijkt wel weer dat de sfeer in dit topic gewoon goed is, zo fijn! *\o/* ah okee, misschien moet ik daar ook eens naar gaan kijken, ik heb een tijdje mindfulness moeten doen, om rustiger te worden, maar misschien werkt yoga wel goed! Haha nee de paarden heb ik echt als bijbaan gedaan en het is even leuk, maar daarna gaat het mij toch tegen staan, maar dat kan ook aan de stal hebben gelegen :') Fijn dat ik je motiveer! Goed en leuk om te horen, ik ben zelf ook echt heel erg gemotiveerd, voor mij een teken dat ik terug de oude wordt, eindelijk! Vrije dagen zijn heel belangrijk hoor, goed om jezelf denken, ik spreek uit ervaring dat je er anders op een hele nare manier achterkomt dat je een dagje vrij had moeten nemen en niet door had moeten gaan :n Wat fijn dat ze wat aan je rug kunnen doen, ik duim met je mee en hoop heel erg dat het gaat werken! Heb je wel genoten van je vreetbui? Anders is het zonder geweest haha, als je dan gaat, kun je het maar beter goed doen! :D Verder een net lijstje hoor!

Inney: welkom! Je bent al goed bezig! Als je ooit geld teveel hebt, kan ik een fitbit aanraden, super fijn, kan je een hele hoop mee meten :) regels zijn er inderdaad niet, maar op elkaar reageren is wel zo leuk, vind ik dan := mijn sportschema is een schema voor doetjes, dus ik denk dat er andere mensen zijn die je beter kunnen helpen haha. Ik vind je lijstje wel een beetje karig, gebruik je MFP en weeg je alles af?

Kimmie: dankjewel en veel succes met je huiswerk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:14

Ik heb echt gigantisch genoten van de donuts en chocomelk gelukkig :') Dus het was het wel waard, haha. Nu weer even normaal doen. :)

Ik heb mijn auto verkocht en ga hem dit weekend weg brengen, dus dan heb ik weer een leuk geldbedrag. Ik denk dat ik er dan eindelijk een fitbit van ga kopen! (en een mentuigje voor mijn pony + nieuwe mobiel :+) de rest gaat op de spaarrekening.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:35

Frummels: Wat fijn dat ze wat aan je pijn kunnen doen. Weten ze wat je precies hebt met je rug?

Black_kelpie: ja ik vind het aan de ene kant ook wat weinig klinken. Echter, met meer val ik gewoon niet af. Ik heb trouwens ook niet echt een hongergevoel en met het avondeten komen er natuurlijk wel weer rond de 700 calorieën bij. Maar ik snap wat je bedoeld, dat vind ik zelf ook lastig. Ik wil zelf graag binnen 4 maanden 7 kilo kwijt. Dus eigenlijk val ik deels af met een doel, maar ik denk toch dat ik hier in dit topic wel pas haha :')
Wat leuk, kickboksen! Ik heb toevallig net gisteren mijn tweede les erop zitten. Dat was kickboksen gecombineerd met conditietraining. Dat viel wel even zwaar :+ Vind het echt een super fijne intensieve sport, eindelijk iets wat ik echt leuk vind. Maar ik weet niet zeker of ik door kan gaan ivm kosten en afstand. Echt super balen.

Sharonn: heb je een linke naar wat dat precies is? Ik kom vooral uit op paardenbitten :') Ben wel benieuwd. Klinkt interessant.
Ik weeg veel al af en gebruik zelf lifesum. Alleen nu even tijdelijk niet aangezien die app niet op mijn leentoestel kan. (Mobiel is naar de maker :+ )

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:32

MFP Is de site/app My Fitness Pal. Werkt heel fijn om je eten bij te houden :j Ook met 700 kcal in je avondeten kom je maar aan 1250 kcal, dat is echt te weinig.

Kickboksen/bokszaktraining is echt een gruwelijk effectieve training en zo leuk :D Jammer dat je misschien moet stoppen!

Vriendje meldt net dat hij niet thuis eet, dus mijn lijst is wat veranderd.

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en amandelen
L; walnootbroodje met sellery salade en gerookte zalm
T; 2 kiwi's
A; kliekje lasagne van gisteren met een salade van spinazie, tomaat, komkommer, witte kaas en wat ik verder nog kan vinden :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:18

Zoals BK al zegt, is dat echt te weinig Inney. Heb je je BMR al berekend? Dat kan met de link in de OP. Minder dan dat mag je nooit eten!
Heerlijk lijstje BK!

Mijn lijstje van vandaag. Mijn vader is langs Hellema geweest (koekjes) en heeft daar enorm veel soorten koekjes meegekregen, dus ik weet al wat mijn toetje gaat zijn :9
O: twee boterhammen met ardennerpaté en stroop en een kop thee. (253)
T: een halve appel. (29)
L: drie boterhammen met kaas, sla en tomaatjes, fruitstroop en pindakaas. (446)
T: een napoleon. (27)
T: een banaan. (124)
A: een halve portie pasta met passata, champignons en courgette. Een hele portie noedels met champignons, roerbakgroente en kokosmelk. (710)
T: koekjes!
B: 8000 stappen en 60 minuten fietsen.
Totaal kcal (zonder koekjes): 1589.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:42

Frummels: kijk, dan was het de moeite waard haha! Haha lekker vooruitzicht is dat, weet je al welke fitbit je wilt?

Inney: ik heb de fitbit charge 2, als je daar op googelt, kom je een hele hoop tegen :)

BK: eet smakelijk! Klinkt lekker je avondeten, ook al zijn het kliekjes :D

Kimmie: lekker hoor! Haha mag ik vragen waarom je een halve appel eet? Wat heb je met de rest gedaan? :P

Ik ga vanavond nog even aan de wandel, voel me gewoon echt sloom, ook al heb ik vanmiddag nog even geslapen, dus vanavond nog even wat eten, aangezien ik anders op 2650 calorieën uitkom (bij 1700 gegeten) en dat is een beetje teveel overschot :+ misschien maak ik het nog wel even gezellig met mn vriend en pakken we even wat toastjes erbij, kan er nu al naar uit kijken! Ik vind dat echt een lekker gevoel trouwens, want als ik wat extra's wil, moet ik eerst extra bewegen en dan beloon ik mezelf door het te nemen, betere motivatie is er niet, ik zorg dan ook dat er kleine lekkere dingen in huis zijn, zodat de beloningen niet te groot zijn, waardoor je dus heel veel moet doen :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:44

Sharon, ik had niet genoeg tijd om een hele te eten :')
De rest heb ik weggegooid.
Een afgekloven appel bewaren leek meniet zo’n goed plan haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:49

Haha aah vandaar! Nee, bewaren worden ze meestal niet veel beter en lekkerder van :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:18

Ik heb mijn BMR berekend, dat lag rond de 1600. En ik denk dat ik daar dagelijks wel aan kom hoor. Ik eet vaak op mijn stage mee, dus dan heb ik geen keuze over het menu haha. mijn hele lijstje van vandaag:

T: Mandarijn
A: Kip gemarineerd met dorritos chips.. paar aardappeltjes en sla zonder slasaus.
T: Snack a jack
T: 3 moam snoepjes

O en ik heb nog ergens 2 koekjes gehad :') Zo verleidelijk als ze aangeboden worden. Op zich is dit niet heel weinig toch?

Hahah Sharonn goed systeem. Altijd denken aan de beloning!

Hoeveel zijn jullie eigenlijk al af gevallen of zouden jullie kwijt willen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 02:26

Inney schreef:
T: Mandarijn
A: Kip gemarineerd met dorritos chips.. paar aardappeltjes en sla zonder slasaus.
T: Snack a jack
T: 3 moam snoepjes

O en ik heb nog ergens 2 koekjes gehad :') Zo verleidelijk als ze aangeboden worden. Op zich is dit niet heel weinig toch?

Hoeveel zijn jullie eigenlijk al af gevallen of zouden jullie kwijt willen?

Dan kom je een heel eind in de richting qua kcal denk ik :j

Ik ben 50 kilo afgevallen en nu een jaar op hetzelfde gewicht. De eerste 35 gingen eraf puur door voeding, daarna ben ik pas gaan sporten. Ik hou mijn kersverse figuurtje graag zo en dus klep ik hier nog steeds mee :D Ik vind het topic een fijne motivatie om de touwtjes in handen te houden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:44

Black_kelpie, ik vind het echt zo kwam wat jij bereikt hebt!

Inney dat ziet er uit als best een net lijstje

Sharon heerlijk he als je wat extra kan nemen omdat je veel bewogen hebt :) Kan ik ook altijd heel blij van worden :j

Vandaag proberen weer een beetje normaal te eten. Gisteren gewandeld met een vriendin en dat ging ook echt matig, dus ik ben nu wel echt afhankelijk van mn voeding. Ik vind het niet zo erg als ik nu niet afval, maar ik wil de kilo's waar ik zo hard voor gestreden heb om ze eraf te krijgen, ook niet meer terug.
Mn plan is zoiets:
O: havermout met halfvolle melk, kokos en kaneel
T: 250 gr skyr, banaan
L: belegd broodje uit kantine, was laat vanochtend dus lunch vergeten :+
T: cherrytomaatjes, mineola
A: tomatensoep met stokbrood en smeerseltjes
T: 2 biscuitjes

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:02

Inney: inderdaad, dat werkt voor mij het beste :) je lijstje is al beter! Ik woog 76,4 kilo en ben sinds 18 januari 2 kilo afgevallen, ik wil terug naar 67 kilo zo rond mei, ik zal dan alleen iets actiever moeten worden haha

BK: echt bewonderenswaardig hoeveel jij al bent afgevallen!

Laura: super fijn inderdaad! Prima lijstje toch? Goed dat je het alsnog bijhoudt, je had ook de handdoek in de ring kunnen gooien, maar je gaat gewoon door, super! :)

Okee ik heb echt mega spierpijn :') vandaag hopen op lekker weer en dan even aan de wandel. Ook het huis een beetje klaarmaken en catproof, want er komt zaterdag een (tijdelijke) herplaatser bij ons wonen, ik vind het erg spannend :=

Lijstje:
O: cornflakes met melk
T: breaker high protein
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: granenbiscuits
A: verse pasta met carbonara saus
B: 5 km wandelen

Calorieën: 1700 dus 2200 te verbranden :j fijne dag allemaal!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:16

Hoi :wave:

Ik ben er ook weer na een heerlijke reis <3

Heb globaal even bij gelezen maar te veel pagina's :')

Welkom nieuwelingen en succes!

Ik ben ook meteen strak in het gareel begonnen en plaats daarom ook geen lijstjes omdat deze echt voor mij persoonlijk zijn uitgeschreven.

Sporten is weer 4x per week kracht en daarnaast ook cardio..
Kan eindelijk weer normaal lopen en zitten na 2 dagen _O-

Vanavond weer sporten ~~}>

Mijn doel is overigens niet perse afvallen maar trainen richting een wedstrijd wat Jaimy en Yanou ook doen :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:22

Hee Jierga! Hoe was Nieuw-Zeeland?
Goed bezig! Heb je, je ook al opgegeven voor een wedstrijd? :)

Ik twijfel of ik niet misschien lekker ga sporten in plaats van wandelen.. hmm

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:17

Ik zal vanmiddag via de laptop even wat uitgebreider reageren!

Gribaldi: gaaf! Wat voor wedstrijden?

Ik wil zelf afvallen maar zeker (en bovenal) ook fitter en gespierder worden. Ik zit ongeveer 5/6 dagen per week in de sportschool. En ernaast rijd ik nog paard en fiets ik veel. (heb geen rijbewijs :') haha)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:24

Riddershow schreef:
@frummels: oeh, dat klinkt inderdaad erg eng! Mijn schoonvader heeft een zenuwblokkade ding voor pijn in zijn knie. Geloof dat dat aardig werkt.

@jaimy... waarom is met enter alles weg? En anders werkt cntr Z toch meestal nog steeds?

Zal wel op meer gedrukt hebben dan enter alleen, ben niet zo een computer type :')

Inney schreef:
Zo de hele openingspost doorgelezen en globaal wat posten op deze pagine en afgelopen pagina.
Ik heb mij ooit al eens hier gemeld, in topic 1 geloof ik. Daarna niks meer van gekomen, ik viel niet af dus ben gestopt met meelezen omdat ik me er heel rot door ging voelen.

Nu weer begonnen, ik ga 5/6 dagen in de week naar de sportschool en let hierbij op mijn voeding. Dit doe ik aan de hand van het BMR en gewoon gezonde keuzes. Ik ben nu 2 weken bezig en 1 kilo afgevallen. Het gaat bij mij vaak in het weekend mis, dan zijn de feestjes en de gezellige dingen.

Ik ben nog heel erg zoekende in wat werkt voor mij, ik heb het idee dat ik nu een beetje stil sta. Maar goed ik sport ook veel op kracht, dit doe ik nu zo'n 4 weken weer. Ik denk dat er ook wel iets spieropbouw in zit.

Verder, zijn er regels qua meelezen en reageren? Ik ga vanaf nu natuurlijk wel reageren op de rest maar moet me even inlezen haha.

Spieropbouw kan als je op onderhoud eet (moet je heeeeel zwaar trainen) of hoger dan je onderhoud :D
Ben benieuwd hoeveel je eet? Ik val ook niet af in gewicht maar word wel strakker :j

Ik doe aan bodybuilding en train 5x p week zwaar kracht, dan doe ik als cardio 3 uur p week kickboksen. En dan de groepslessen die ik geef en aan mee doe (niet intensief :') )

Frummels schreef:
Ik heb echt gigantisch genoten van de donuts en chocomelk gelukkig :') Dus het was het wel waard, haha. Nu weer even normaal doen. :)

Ik heb mijn auto verkocht en ga hem dit weekend weg brengen, dus dan heb ik weer een leuk geldbedrag. Ik denk dat ik er dan eindelijk een fitbit van ga kopen! (en een mentuigje voor mijn pony + nieuwe mobiel :+) de rest gaat op de spaarrekening.

Zei je nou DONUTS???? <3 oeh die lust ik ook wel

black_kelpie schreef:
MFP Is de site/app My Fitness Pal. Werkt heel fijn om je eten bij te houden :j Ook met 700 kcal in je avondeten kom je maar aan 1250 kcal, dat is echt te weinig.

Kickboksen/bokszaktraining is echt een gruwelijk effectieve training en zo leuk :D Jammer dat je misschien moet stoppen!

Vriendje meldt net dat hij niet thuis eet, dus mijn lijst is wat veranderd.

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en amandelen
L; walnootbroodje met sellery salade en gerookte zalm
T; 2 kiwi's
A; kliekje lasagne van gisteren met een salade van spinazie, tomaat, komkommer, witte kaas en wat ik verder nog kan vinden :9

Ik hou van kickboksen, idd zoooo effectief en heerlijk om even als een gek te rammen :o

Kimmie25501 schreef:
Zoals BK al zegt, is dat echt te weinig Inney. Heb je je BMR al berekend? Dat kan met de link in de OP. Minder dan dat mag je nooit eten!
Heerlijk lijstje BK!

Mijn lijstje van vandaag. Mijn vader is langs Hellema geweest (koekjes) en heeft daar enorm veel soorten koekjes meegekregen, dus ik weet al wat mijn toetje gaat zijn :9
O: twee boterhammen met ardennerpaté en stroop en een kop thee. (253)
T: een halve appel. (29)
L: drie boterhammen met kaas, sla en tomaatjes, fruitstroop en pindakaas. (446)
T: een napoleon. (27)
T: een banaan. (124)
A: een halve portie pasta met passata, champignons en courgette. Een hele portie noedels met champignons, roerbakgroente en kokosmelk. (710)
T: koekjes!
B: 8000 stappen en 60 minuten fietsen.
Totaal kcal (zonder koekjes): 1589.

Wil jou even in t bijzonder toch zeggen dat ik je zo top vind Kim :D Volg je ook nog op insta en vind het zo leuk dat je er zo jong toch mee bezig bent maar op een gezonde manier ipv te obsessief!

_sharonnn schreef:
Frummels: kijk, dan was het de moeite waard haha! Haha lekker vooruitzicht is dat, weet je al welke fitbit je wilt?

Inney: ik heb de fitbit charge 2, als je daar op googelt, kom je een hele hoop tegen :)

BK: eet smakelijk! Klinkt lekker je avondeten, ook al zijn het kliekjes :D

Kimmie: lekker hoor! Haha mag ik vragen waarom je een halve appel eet? Wat heb je met de rest gedaan? :P

Ik ga vanavond nog even aan de wandel, voel me gewoon echt sloom, ook al heb ik vanmiddag nog even geslapen, dus vanavond nog even wat eten, aangezien ik anders op 2650 calorieën uitkom (bij 1700 gegeten) en dat is een beetje teveel overschot :+ misschien maak ik het nog wel even gezellig met mn vriend en pakken we even wat toastjes erbij, kan er nu al naar uit kijken! Ik vind dat echt een lekker gevoel trouwens, want als ik wat extra's wil, moet ik eerst extra bewegen en dan beloon ik mezelf door het te nemen, betere motivatie is er niet, ik zorg dan ook dat er kleine lekkere dingen in huis zijn, zodat de beloningen niet te groot zijn, waardoor je dus heel veel moet doen :j

Mede door jou heb ik een fitbit gekocht, jou positiviteit zo over het berekenen is echt super :D Ik train als een gek maar nooit inzicht echt qua verbranding, nu weet ik dat ik gemiddeld 3000/4000 kcal per dag :oo En dus veeeeeel te veel onder onderhoud zit, gaan vaandag met de coaches rond de tafel

gribaldi schreef:
Hoi :wave:

Ik ben er ook weer na een heerlijke reis <3

Heb globaal even bij gelezen maar te veel pagina's :')

Welkom nieuwelingen en succes!

Ik ben ook meteen strak in het gareel begonnen en plaats daarom ook geen lijstjes omdat deze echt voor mij persoonlijk zijn uitgeschreven.

Sporten is weer 4x per week kracht en daarnaast ook cardio..
Kan eindelijk weer normaal lopen en zitten na 2 dagen _O-

Vanavond weer sporten ~~}>

Mijn doel is overigens niet perse afvallen maar trainen richting een wedstrijd wat Jaimy en Yanou ook doen :j

Ben je dan <3

_sharonnn schreef:
Hee Jierga! Hoe was Nieuw-Zeeland?
Goed bezig! Heb je, je ook al opgegeven voor een wedstrijd? :)

Ik twijfel of ik niet misschien lekker ga sporten in plaats van wandelen.. hmm

Trainen en wandelen :D Haha, nee tis prachtig weer om te wandelen... al hou k van trainen en gaat dat boven alles haha

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:39

Ik heb net pittige training gehad whoeee *\o/*

Ontbijt: Shake
- Training
Tussendoor: Shake met pindakaas <3
Tussendoor: 6 rijstwafels met chavroux
Lunch: 2 KH verlaagde boterhammen met kipfilet en huttekase
Tussendoor: Kipfilet gebakken, kaas en een bak tonijn
Avond: Doppertjes en tartaar
- Kickboksen
Tussendoor: Shake en bak kwark

:D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:44

Ik ga morgen een beetje beter bijlezen, Lig nu al drie dagen met flinke griep en als ik niet lig werk ik.. heerlijk personeels tekort.

Maar ik wou jullie even bedanken voor de felicitaties!!

En ik zag iets over kickboksen, ik wil dat ook zo graag weer doen vond het echt heerlijk!

Even iets anders, ik weet niet of jullie (de mensen met een fitbit) dit weten maar ik was echt blij toen ik erachter kwam dat je MFP kan connecten met je fitbit! Zo kun je dus je eten invoeren op MFP en je fitbit rekent het mee.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:45

Ilse: beterschap! Ja ik connect ze inderdaad met elkaar, zo handig! :D

Wat lief van je Jaimy! Goed dat je nu ook inzicht hebt en met je coaches om tafel gaat, gaat helemaal goed komen! Ik vind het gaaf dat je zoveel sport, ik wilde dat ik dat ook kon :j Wat is chavroux?

Ik weet nog niet wat ik ga doen, allebei zou inderdaad ook nog kunnen, goed idee, dat ik daar niet aan gedacht heb :+ ga na mn middageten wel even naar de sportschool toe en dan aan het eind van de middag even een rondje wandelen :D