Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:49

80 km, wauw wat ver. Wat goed zeg!

En respect voor de mensen die vanmiddag hebben hard gelopen in die hitte!

Ik heb vanmiddag maar gewoon een half uur gewandeld en af en toe een minuutje gerend. Heb echt mega spierpijn in mijn benen van de eerste keer 2 dagen terug :+ Dus dacht vandaag lekker rustig dus vooral gewandeld.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:36

Mijn benen geven ook licht momenteel, maar trek me er niks van aan. :P geen zin het om oncomfortabel warm te krijgen alleen maar doordat ik niet met blote benen durf. :j
Mn armen bruinen wel snel en heb nu dan ook twee witte driehoekjes in mijn elleboogholtes, van het hardlopen in de zon. :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:42

Haha, ik heb ook geleerd dat je sneller bruin wordt als je actief bent in de zon.
En stiekem ook wel blij dat ik niet de enige ben met witte benen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:53

Dat heb ik inderdaad ook geleerd Esther. Ik heb geen melkflessen meer dit jaar. Ik ben in de sportschool een aantal keren onder de zonnebank geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:42

Die witte driehoekjes heb ik ook :P . Verder maakt het me niks uit of ik witte benen heb of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:06

Vanochtend een lekker rondje gelopen van 8 km. Wel heel langzaam maar aangezien het mijn 9de keer serieus hardlopen was na een pauze van een half jaar en het al echt warm was mag ik niet klagen. Doel is de 10 kilometer uitlopen half juni. Afbeelding
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:12

Heerlijk!

Hier ook een fijn rondje van 7km in de benen. Sliep een nacht bij m’n ouders en die wonen zo fijn <3.

Afbeelding
Afbeelding

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:55

Heerlijk dames! Ik heb vanochtend gebootcampt, maar denk erover vanavond nog een rondje te doen. Lekker profiteren van het mooie weer! :)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:13

Wat een zalige foto's!

Hier gisteren terug gestart met lopen van 3km na een rustpauze van 3 weken. Men vader besloot dz douche af te breken maar hield geen rekening met de levertermijn van de nieuwe paw thuis geen douche, enkel een wasbak en daar voel ik mij toch niet comrmfortabel bij na een loopbeurt. :))

Ik heb in het algemeen wat last van vermoeide benen en dat kwam ook wel terug in het lopen.

Hebben jullie geen schuurplekken van lopen in een short? Bij mij schuurt het jammer genoeg heel snel dus ik zal eens moeten zoeken naar een middellange short. Ik probeer morgen in de ochtend nog een loopje te doen als het koel is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:32

Jessol schreef:
Wat een zalige foto's!

Hier gisteren terug gestart met lopen van 3km na een rustpauze van 3 weken. Men vader besloot dz douche af te breken maar hield geen rekening met de levertermijn van de nieuwe paw thuis geen douche, enkel een wasbak en daar voel ik mij toch niet comrmfortabel bij na een loopbeurt. :))

Ik heb in het algemeen wat last van vermoeide benen en dat kwam ook wel terug in het lopen.

Hebben jullie geen schuurplekken van lopen in een short? Bij mij schuurt het jammer genoeg heel snel dus ik zal eens moeten zoeken naar een middellange short. Ik probeer morgen in de ochtend nog een loopje te doen als het koel is.

Ja dat had ik met voetballen. Maar ik doe met hardlopen een voetbalbroekje aan en die schuurt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:48

Ik heb geen last van schuren maar die van mij is niet zo heel kort. Net ietsje korter dan een voetbalbroek. Daardoor geen last van schurende bovenbenen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:26

Ik heb juist wel hele korte broekjes (heb hele korte beentjes dus met een korte broek met wat langere pijpjes en dan compressie kousen eronder is echt geen gezicht) maar nooit last van schuurplekken. Mijn bovenbenen komen schijnbaar niet tegen elkaar aan. Nu heb ik altijd wel een strak broekje dus geen las van bewegend stof langs mijn benen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:50

Mooie foto’s allemaal!

Ik heb geen last van schurende benen tijdens hardlopen, maar Mn broekje is ook niet overdreven kort.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:55

Als je last hebt van schuurplekken kun je schmoovall spray gebruiken. Ik had vorig jaar steeds last van een schuurplek aan de binnenkant van mijn bovenarm bij het hardlopen en dat werkte er perfect tegen.

Hier niet hardgelopen, maar een middag op de zandverstuiving. Lekker gefrisbeed en 1e geworden met de regiokampioenschappen frisbee vangen met je voet *\o/* :')
Leverde helaas geen medaille op.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:57

Zo slecht als het zaterdag ging, zo lekker ging het vandaag :) lekker lang rondje gedaan :)

Ga het schema van Runner’s World toch stoppen. Merk dat ik er niet blij van word. Ik let wel goed op qua opbouwen en verder loop ik lekker op gevoel en met mijn metronoom verder :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:11

Waarom word je niet blij van het schema?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:15

poes schreef:
Zo slecht als het zaterdag ging, zo lekker ging het vandaag :) lekker lang rondje gedaan :)

Ga het schema van Runner’s World toch stoppen. Merk dat ik er niet blij van word. Ik let wel goed op qua opbouwen en verder loop ik lekker op gevoel en met mijn metronoom verder :)

Is dat een opbouwschema ? Ga eens even googlen, ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit moet gaan opbouwen.

Net een rondje gedaan, voor de 3e keer. 3 km hard gelopen en 1 keertje gestopt. Met mijn 0 , 0 conditie als een dode kip, toch wel stiekem beetje trots dat het gelukt is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:16

Ik loop ook zonder schema. Ik luister naar mijn eigen lichaam en moet zeggen dat het goed gaat. Door de week savonds loop ik 5 km en in het weekend probeer ik de afstand uit te bouwen gezien ik dan meer tijd heb om rustig te lopen. Werkt fijn en mijn conditie gaat echt snel omhoog.

Super Amado7. Zo ben ik inderdaad ook begonnen met 3 km.
Laatst bijgewerkt door Dani op 08-02-20 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek aangepast.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:17

Omdat de druk van ‘vandaag moet ik dit lopen’ me al van bij de aanvang van een loopje nekt. En hoewel ik het rustigste schema heb genomen, vind ik het toch te zwaar. Moet echt heel rustig opbouwen.

Amado7: is idd schema’s die je kunt downloaden :j ik heb zelf opgebouwd naar 5 km met de 5K app die vond ik erg prettig maar heb vaak de trainingen meerdere keren gelopen voor ik verder ging.
Laatst bijgewerkt door Dani op 08-02-20 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek aangepast.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:25

Ik snap dat wel hoor Poes. Ik kan ook slecht overweg met schema's. Ik ben gestart op gevoel, ook omdat ik mezelf ken en weet dat ik mezelf nek als ik een schema bijvoorbeeld niet lekker loop. Ik heb dan voor mijn gevoel gefaald en dan leg ik het bijltje snel weer neer.

Nu heb ik opgebouwd gewoon door te lopen wanneer ik me goed voelde. Het scheelt overigens wel dat mijn vriend al jaren hardloopt en mij dus advies gaf.
Inmiddels ben ik nog niet goed ofzo maar heb ik wel ontdekt dat ik echt geniet van lange afstanden in een relaxt tempo. Dat trainen op snelheid maakt me nerveus en neerslachtig als het dan eens niet lukt. Dus ik bouw afstand uit en probeer dan voor de afwisseling weer wat korte rondjes. Lekker gezellig met de honden.

Sinds ik hardloop ben ik veel vrolijker en energieker. Ik voel me zelfverzekerd en durf veel meer te doen. Voorheen voelde ik me altijd een dikke slapjanus en nu ben ik vaak de eerste die mensen optrommelt om mee te gaan een nieuwe sport te proberen :D ik ben echt blij dat ik het lastige opbouwen doorgezet heb!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:36

WoW lisitano je beschrijft echt exact mijn gevoel haha.

Grote fan van Uma trouwens ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 05:47

poes schreef:
Omdat de druk van ‘vandaag moet ik dit lopen’ me al van bij de aanvang van een loopje nekt. En hoewel ik het rustigste schema heb genomen, vind ik het toch te zwaar. Moet echt heel rustig opbouwen.

Dat heb ik dus ook met schema's. Zeker als ik het ook nog druk heb op mijn werk, werkt zo'n schema averechts bij mij.

Vandaag staat mijn laatste loopje voor de halve marathon in Hamburg op het programma en dat wordt een speciaal loopje.
Mijn beste vriendin komt bijkletsen, we zijn al sinds onze geboorte vriendinnen (we gaan al richting 40 jaar vriendschap). Ze is een tijdje geleden begonnen met hardlopen en we gaan voor het eerst samen een rondje lopen vandaag.
Best bijzonder aangezien ze een uur rijden van me af woont, het erg moeilijk af te spreken is zonder haar jonge kinderen en ze sporten nooit lang volhoudt. Nu kan ze 5km hardlopen, echt super!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:17

Heel veel plezier vandaag!

Ik ga maandag naar de atletiek club, ze hebben daar loopgroepen dus ik wil graag kijken of dit iets voor mij is gezien ik mijn techniek wil perfectioneren bij het doortrainen na de halve marathon naar de hele na 23 juni

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:46

Hallo, mag ik mij hier ook melden?
Na een aantal jaren bootcamp ben ik sinds januari ook de hardlooptrainingen gaan volgen bij de plaatselijke loopclub. Dat bevalt beter dan gedacht. Daarnaast vind ik het langzaam opbouwen en de gezamenlijke trainingen erg prettig.

Verder ben ik nog echt een beginner. We lopen nu een half uur aan een stuk en zitten dan op ruim 5km. Nog niet zo spannend dus, maar dat komt vanzelf wel :) .

Inmiddels ben ik ook wel toe aan wat upgrades van mijn outfits. Een paar extra shirts en broeken, maar vooral ook iets om water etc. mee te gaan nemen. Hebben jullie daar nog tips voor?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:01

Welkom!

Ik loop zelf met een camelbak met een waterzak waar max 2 liter in kan. Maar die gebruik ik pas als ik meer dan 8 of 10km ga lopen in het bos. Ik vind het heel fijn om wat te kunnen drinken onderweg en mijn sleutels, zakdoekjes, telefoon, enz kwijt te kunnen.

Qua kleding is het denk ik heel persoonlijk. Kwestie van uitproberen.