Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hypericum schreef:En toch is dat iets wat ik maar moeilijk kan begrijpen.
Als je een kinderwens hebt, dan wil je een kindje...maar dan alleen een 'goeie'?
(Niet levensvatbaar vind ik daarop een uitzondering).
Het klinkt heel zwart-wit en kort door de bocht, maar een handicap is een van de risico's als je besluit dat je kinderen wilt.
Als je ze graag wilt, hou je toch onvoorwaardelijk van je kindje of toch van eentje die goed is net wat meer?
Ik snap dat het hard overkomt, zo bedoel ik het niet, ik vind het alleen oprecht lastig te begrijpen.
Zonnetje81 schreef:Ik weet wat voor impact het heeft op je leven. Zowel voor kind als jezelf wil je dat niet. De een kan meer hebben dan de ander. Ik zou er dood ongelukkig van worden. Moet al heel leven overal rekening mee houden en begrip en zorgen. Laat staan als het je eigen kind is. Een vriendin heeft door een medische misser een heel heel zwaar gehandicapt kind en kan niet meer werken. Ik zou het A niet nadoen en B financieel onmogelijk in je uppie. Dan ga ik wel voor safe. Dat anderen dat niet begrijpen komt over als een zwaar oordeel. En misschien is het wel gewoon makkelijk praten tot je er zelf in zit. Ik ken gelukkig mijn grenzen.
Hypericum schreef:En toch is dat iets wat ik maar moeilijk kan begrijpen.
Als je een kinderwens hebt, dan wil je een kindje...maar dan alleen een 'goeie'?
(Niet levensvatbaar vind ik daarop een uitzondering).
Het klinkt heel zwart-wit en kort door de bocht, maar een handicap is een van de risico's als je besluit dat je kinderen wilt.
Als je ze graag wilt, hou je toch onvoorwaardelijk van je kindje of toch van eentje die goed is net wat meer?
Ik snap dat het hard overkomt, zo bedoel ik het niet, ik vind het alleen oprecht lastig te begrijpen.
Wendy schreef:Hoezo uit liefde? Liefde is toch onvoorwaardelijk? Het is goed dat je je kindje het allerbeste gunt, terecht lijkt me. Bedoel je dat?