[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:55

Je leest niet echt goed hè := je mist de essentie van mijn bericht nogal.

Maar ja het gaat prima! :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:59

Drunksheep schreef:
Ik ben het echt zó niet met je eens, Mies := want waar een wil is, is een weg. En nogmaals, zoals ik in mijn verhaal zeg, wees echt eerlijk met jezelf. Het zal me echt worst wezen of je vegetarisch/vegan eet of niet, maar kom dan niet een heel verhaal ophangen met allemaal smoesjes (want dat zijn het in mijn ogen wel! Je kan natuurlijk zelf boodschappen doen, en dat het lichamelijk niet zou kunnen is imo helemaal onzin) waarom het zogenaamd allemaal niet kan.

Nogmaals, super dat je CF cosmetica koopt en dat je op die manier al je steentje aan de wereld bijdraagt! Ik vind het supergoed van iedereen die er op wat voor schaal dan ook mee bezig is :j maar wees wel 100% eerlijk.

Maargoed ik zal ook mijn kwek houden, want ik kan hier heel lang over doorgaan als het moet haha!

Zowel Shizzel als ik kunnen het lichamelijk niet aan veganistisch te worden. Als mensen zoals wij die zoveel waarde hechten aan dieren die beslissing maken om vlees te blijven eten kun je er vanuit gaat dan onze reden solid is. Je bent erg kort door de bocht en oordelend.

Ik wil je best uitnodigen om met mijn bloedwaarden een jaartje vegatarisch te eten. Want ik heb dat geprobeerd en dat lukte gewoon niet. Op advies van de dokter moet ik ijzerpillen slikken omdat het zo laag is (welke ik uiteindelijk niet blijk te kunnen slikken vanwege een slechte reactie erop). In soyaproducten zitten hormonen waar ik niet tegen kan dus dan blijft er vrij weinig over waar ik goed op kan leven met mijn persoonlijke lichamelijke situatie.
Laatst bijgewerkt door Individu op 21-08-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:59

Drunksheep schreef:
Je leest niet echt goed hè := je mist de essentie van mijn bericht nogal.

Maar ja het gaat prima! :)

Nee hoor. Ik heb je bericht prima gelezen. Je spreekt jezelf tegen en noemt mensen hypocriet die de eerste stappen naar een CF leven hebben gezet :)

Drunksheep

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:04

Ik denk niet dat we het ooit eens gaan worden :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:08

Kan deze discussie niet ergens anders gevoerd worden?

Dan kunnen we het hier gewoon weer over leuke nieuwe producten hebben en selfies spammen!

Om af te trappen een paar looks van afgelopen tijd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ben ontzettend benieuwd naar de nieuwe sex-proof mascara van Urban Decay. Heb al aanbod gehad van een vriend die wilde helpen testen <<)

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:13

We zijn nou eenmaal zo opgevoed/gewent geraakt dat een dier niet alleen een levend wezen is maar ook een product.. jammer genoeg.
Vegan en CV en vegetarisch is niet makkelijk omdat echt bijna in alles wel een stukje dier zit verwerkt.
En 1 op de andere dag zal dat in deze economie moeilijk gaan.
Geloof me ik ben voorstander van vegan maar ik heb daar zelf nog soms moeite mee..
Als je denkt er zit geen dierlijk product in vergis je maar al te vaak.
Alles word gebruik van een dier.. botten,huid,vlees..
In pepermuntjes zit zelfs dierlijk product en ook kleurstoffen..
We zijn er zo aan gewent geraakt om dierlijke producten te gebruiken in alles.
Zou het ook graag anders zien gelukkig word er steeds meer naar gekeken door de mens.
En willen we niet meer ten kosten van de dieren de producten maken..
In een ideale wereld voor mij hoeven er geen dieren meer te lijden omdat de mens daar behoefte aan heeft (producten).
Maar laten we eerlijk zijn dat zie ik op korte termijn nog niet zo snel gebeuren.
Ik eet zelf geen vlees dus wel vis maar dat is minimaal.
En maak nu de verandering om geen bont meer te kopen voor mezelf en ook geen leren tassen/ jassen.
Zo wil ik me levensstijl omschakelen naar waar ik geen dieren nodig heb voor mij te onderhouden.

Als iedereen zegt ja maar ze worden toch geslacht.. produceren dan toch huid voor het leer en andere stoffen..
Dan zal het ook nooit ophouden toch? We zullen ergens moeten beginnen met de lifestyle van de mens veranderen in een wereld waar we niet afhankelijk zijn van dierlijke producten.

Het zou mooi zijn als iedereen een steentje bij zou kunnen dragen. Op zijn eigen manier en eigen keuzes.
Zullen we het daar bij laten :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:15

2e look vind ik de mooiste! Welke lipstick heb je op de 1e foto op? Die is mooi :~

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:17

Mooi Linoleum. Vooral de eerste foto met je nude lips :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:18

Tja fenix die vissen die jij soms op je bord hebt liggen lijden ook ;)

Ds maar rij je zelf paard nog ? Of wil je dat nog gaan doen ? Daar gebruik je nl ook een aantal dieronvriendelijke producten bij.
Of het leer in je auto/ op je fiets enz.
Ik denk dat je nergens 100% cf kunt zijn.

Mooie looks lino !! Je haar los is ook erg leuk :j Geeft gelijk al een andere uitstraling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:19

Als je alleen een balm op je lippen doet, moet je wel mooie lippen en natuurlijke kleur hebben om te krijgen wat ik zelf bij sommige anderen juist mooi vind. Het is net even iets dekkender en duidelijker, maar geen heftige kleur.
Heb ook weleens labello gekocht die zoiets beloofde, maar viel totaal anders uit. Mijn lippen zijn vrij rood van zichzelf denk ik.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:29

Ik ben helemaal fan van je eerste look Lino :+:

Mondy schreef:

Ds maar rij je zelf paard nog ? Of wil je dat nog gaan doen ? Daar gebruik je nl ook een aantal dieronvriendelijke producten bij.

Mooie looks lino !! Je haar los is ook erg leuk :j Geeft gelijk al een andere uitstraling.

Ik rijd al een behoorlijke tijd geen paard meer! En ik zou ook geen auto kopen met leren bekleding. Net zoals mijn fiets dat niet heeft. Maar ik zeg ook in mijn bericht dat er altijd overal nog een beetje dierenleed achter schuilt/kan schuilen. En dat ik het niet tot in dát extreme wil doortrekken. Maar wat eten betreft enzo kun je wel heel ver gaan, en dat doe ik ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:35

Ik vind het juist fijn om alle verschillende meningen en opvattingen te lezen :j
Dit onderwerp past volgens mij ook prima in dit topic en ik denk dat heel veel met mij weer wat bij geleerd hebben.

Zo lang het op een respectvolle manier naar elkaar toe gebeurd, vind ik het geen enkel probleem.
Ik voel mij niet zo snel aangevallen en het hoeft toch ook niet altijd kussie kussie aai aai?

Ik denk alleen dat veel mensen moeite hebben met het niet persoonlijk opvatten van meningen.
Want ook wat iemand hypocriet vindt of niet is een mening die geuit mag worden.
Dat is geen persoonlijke aanval naar iemand anders toe en eerlijk, ik zie niet dat er iemand gedist (wat een woord trouwens...) wordt.
Wat ik wel zie is dat er een zeer eerlijke, misschien minder populaire mening gegeven wordt en jongens: DAT MAG :D

Die eerste look is echt liefde Lino <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:53

Bedankt voor de complimenten

De looks zijn:

Rode ooglook - lippen: Jeffree Star liquid lipstick in Family Jewels
Nude lip - lippen: Estee Lauder Pure Color Envy in Insatiable Ivory
Nude ooglook - lippen: Jeffree Star liquid lipstick in Gemini

Mondy, heb bijna altijd haar los. Maar als ik foto maak nog vast omdat nat is. Pas op werk gaat het los. Maar dan is foto al gemaakt :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:08

ugh zie je hoe mooi die J* kleuren zijn... :~

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:18

Hoi! :wave:

Wat een prachtige looks komen er voorbij, ik ben er jaloers van.

Zelf heb ik vandaag voor het eerst een oogschaduw pallet gekocht, jaja ik ben 22 maar nog nooit een pallet gekocht. Vind het altijd prachtig om te zien wat andere ermee kunnen doen.

Zelf geprobeerd een ooglook te maken maar zoals ik al zei dit was de eerste dus ik kan best wel wat tips gebruiken. Zou ik met gezellig met jullie mee mogen praten?

Afbeelding
Afbeelding

Als jullie liever niet heb dat ik hier mee kom praten hoor ik dat ook graag :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:28

Ik zou je wenkbrauwen even epileren zodat je een mooie lichte shade op je browbone kan zetten om je look mooi af te maken. En dan een matte shade in je crease.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:49

Hoi Lau, welkom!
Natuurlijk mag je mee praten :D

Die kleur staat je super, maakt je ogen echt onwijs blauw!
Een iets donkerder, matte kleur in je crease en outer v geeft nog meer diepte en laat je ogen nog meer spreken denk ik.

En als je dan je ogen zo lekker laat knallen, maak je het helemaal af door je wenkbrauwen strakker te maken door ze te (laten) epileren en wat omhoog te kammen.
Elk schilderij heeft een mooie lijst nodig :D

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:54

Thanks beide!

Ja wenkbrauwen staat wel op de planning, maar dat moet echt iemand doen die er verstand van heeft :')
Ik heb er jarenlang niks om gegeven dus ga er niet zelf aan prutsen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:33

Het blijft niet bij eentje :') Ik ben ook laat echt gaan collecten haha

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:36

ik ben al het kijken naar meer idd :')

mochten jullie tips hebben :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:33

Waar houdt je van? :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:19

Wat een leuk topic, ik kende deze nog niet :D Ik hou ontzettend van make-up en experimenteren met ooglooks. Ik klets graag mee! :D

Afbeelding

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:40

Er werd op een prettige manier gediscussieerd naar mijn mening, totdat er werd medegedeeld dat waar een wil is, is een weg ook al is eerder aangegeven dat het lichamelijk niet kan. Sorry, sinds wanneer kun je via het internet in iemand zijn of haar medisch dossier kijken? Er werd op het begin gezegd dat de manier van reageren van de pro CF niet helemaal lekker was. Dan vind ik deze ook niet helemaal lekker Nadia. Lekker makkelijk gesproken terwijl je niet kan weten waarom iemand het wellicht niet aankan. Iets wat zowel Phoya en Michelle wel hebben uitgelegd.

Maar goed, maak er verder geen woorden meer over vuil. Terug naar gewoon make-up.

Mooi Lieneke! Jouw haar ook altijd! Wil jouw lengte, maar helaas. :))

Tuurlijk Lau! Wat voor palette heb je gehaald?

Welkom Marit. :wave:

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:56

Ik sta hoe dan ook nog steeds achter dat standpunt. Kan er een heel betoog over schrijven en klets echt niet zomaar uit mijn nek. Maar zoals ik al zei, ik denk dat we het allemaal niet eens gaan worden dus dat is prima, toch?

Snap alleen niet dat als ik mijn (blijkbaar erg controversiële) mening/standpunt uit, mensen zich zo aangevallen voelen? Ik hoef toch niet per se alleen maar ja en amen te zeggen hier? En snap ook niet dat je dit dan 'niet lekker' vindt, Merel. Zeg ook echt niks banketstaaf ofzo hoor (of met de bedoeling iemand te kwetsen/aan te vallen), ben vooral heel kritisch, ook naar mezelf :+

Maargoed, bij deze ook mijn laatste toevoeging aan de discussie (nu echt! :))).

Welkom Lau, mooie ooglook bij je kleur ogen! Krul je je wimpers al? Denk dat dat de look nog wat meer afmaakt!

En welkom Marit :D

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:09

Mondy schreef:

Daar heb je gelijk in..
ik draag graag me steentje bij in welke mate ik wil en kan..
En daarbij moet ik wel vis eten voor Mn eigen gezondheid. Vanwege b12 tekort.
Anders moet ik b12 shots bij spuiten..

Ik rij paard en heb ook inderdaad daarbij dieronvriendelijke spullen dat klopt helemaal.
Maar ik probeer wel wat af te wegen zoals auto zonder leren bekleding en geen leren bank en geen bont meer kopen voor mezelf of uggs.

100% cf is ook heel moeilijk omdat voor veel dingen dierlijke producten worden gebruikt.
Maar het gaat in mij geval meer om de keuzes die ik kan maken :)
Als iets cf kan doe ik dat liever mocht het niet zo zijn is het niet anders.
En cf is voor iedereen een vrije keuze