[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:20

De prik van de daith vond ik wat gemener dan die van de helix, maar bij de genezing etc is mn daith echt wel fijner!

Ik zou het er niet om laten in ieder geval. (En was eerst best bang voor de prik :z )

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:52

Bij mijn andere kraakbeenpiercings voelde ik de naald echt door m’n kraakbeen heen gaan, bij de daith niet. Ik voelde een gemene steek en toen zei de piercer: ‘de naald zit er nu doorheen.’ Ik dacht echt: ‘huh :?
Vergeleken m’n helix was de daith wel een stuk pijnlijker, bij de helix voelde ik de naald wel door het kraakbeen gaan maar dat deed voor mij verder geen pijn.
Nadat de daith zat, heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Toen de adrenaline uit m’n lichaam was, heeft m’n oor een paar uurtjes een wat branderig gevoel gehad (maar dat is logisch als er net een naald doorheen gejast is haha). Groot voordeel vind ik dat ik er meteen op kon slapen zonder problemen :D

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:59

Milka: Ik neem m'n daith in het andere oor dan waar ik een tragus zitten heb. Anders zo druk. Ik heb ook al een lage helix zitten aan de kant van mijn tragus, de andere kant zit een hoge helix dus dat komt evenwichtiger uit als de daith daar komt te zitten.

Ik ben wel hoopvol nu ik hier lees dat er zelfs kans is dat het verlichting brengt bij migraine, ik heb last van hormonale migraine... wie weet helpt het. Maar ik wou 'm graag los daarvan hoor.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:18

Ik heb juist met mijn daith veel gedoe gehad met genezen, maar is dus echt persoonlijk. Vond hem wel pijnlijker dan mijn tragus, maar agh het is allemaal gewoon te overzien :)
Daith is wel eindelijk rustig!! Is nu 5 maanden geleden gepierced, nog maar even paar maanden deze erin laten zitten en dan naar de piercer om te laten vervangen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:25

Daith vond ik ook gemener dan helix maar idd wel liever met genezen. Dutch Ink is idd goedkoop maar soms wel langer wachten vooral zondag.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:33

Bij mij was mn helix het ergste... ( heb ook alleen maar helix en rook.)

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:42

Dutch ink zou ik niet zo snel heen gaan. Ik ben mee geweest met een stalgenootje. Anderhalf uur moeten wachten en het resultaat was niet eens zoals ze het wou. Ze piercen daar met standaard piercings, dat wist ze. Volgens een andere shop klopte echter de plek niet en was de piercing sieraad zelf te dik. Piercing heeft ze er dan ook uit gehaald. Ik heb mijn smiley daar laten zetten, maar qua hygiëne voelde het niet goed.

Voor mijn daith ben ik naar classic ink gegaan in Rotterdam. Dik tevreden daarover. Daar ging het er zo anders aan toe in positieve zin. De prik vond ik meevallen, het sieraad doorheen schuiven en vastmaken vond ik vervelender. Genezing gaat eigenlijk wel goed. Hij is iets geïrriteerd geraakt omdat ik m te fanatiek droog maakte

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:56

5 weken geleden de tragus laten zetten. En gister de sierraad binnen gekregen die ik besteld had op crazy factory!

En vanavond is die vervangen! :D

Afbeelding

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:20

Mooi Banyu
Jij hebt dus ook een tragus en daith in het zelfde oor
Ik vind de combinatie toch wel erg mooi

Classic Ink kwam ik ook tegen in mijn zoektocht. Net zoals Queen of Rings
Hier meerdere mensen ervaring mee?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:37

Milka schreef:
Mooi Banyu
Jij hebt dus ook een tragus en daith in het zelfde oor
Ik vind de combinatie toch wel erg mooi

Classic Ink kwam ik ook tegen in mijn zoektocht. Net zoals Queen of Rings
Hier meerdere mensen ervaring mee?

Ik heb links tragus en daith, en rechts alleen daith!

Bij de daith bovenste balletje zat een blauw steentje in, die is kwijt ben ik vandaag achtergekomen. :=

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:33

na 5 weken al nieuw sierraad? Dat werd bij mij echt afgeraden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:07

mirtedl schreef:
na 5 weken al nieuw sierraad? Dat werd bij mij echt afgeraden.

Tja, genezing gaay voorspoedig dus. daith was ook al na twee maanden verwisseld en geen problemen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:06

ik verwissel of niet of juist na 1,5 jaar.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:16

Ik verwissel wanneer ik voel dat het gaat. Bij de ene piercing ging dat snel, bij de andere kon ik beter een half jaar wachten... (enkel bij mijn nostril moest ik lang wachten eigenlijk, maar daar had ik ook een stootje mee voorgehad, per ongeluk aan lap op mijn neus gekregen toen die nét gezet was terwijl mijn vriend enthousiast iets aan het uitleggen was en ik naast hem zat. En toen was die een hele tijd onrustig en tijdens het wandelen met paardlief die héél hoog is in bos met veel begroeiing ook nog eens met mijn hoofd in de takken gehangen omdat dieper bukken echt niet lukte - ik plakte al met mijn smoel op zijn schoft - en de doorgang dicht begroeid was. Dus die heeft er lang over gedaan om rustig te worden. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 05:56

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:32

Ik denk toch dat het iedereen anders is. :)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:44

dat is vast zo maar na 5 weken wisselen lijkt mij vragen om problemen.
Maar als het voor jou goed voelt, zeker doen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:24

Ik denk dat je wel een heel speciaal lichaam hebt als een kraakbeenpiercing binnen 5 weken genezen is. :+

Denk dat voor iedereen wel de minimale tijd geldt van 3 maanden. En dat dat ook echt het minimale is maar het vaak nog langer duurt.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:43

Die zal mss niet genezen zijn maar wel rustig, en dan kan het zijn dat je al kan wisselen zonder last denk ik.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:45

Air schreef:
Ik denk dat je wel een heel speciaal lichaam hebt als een kraakbeenpiercing binnen 5 weken genezen is. :+

Denk dat voor iedereen wel de minimale tijd geldt van 3 maanden. En dat dat ook echt het minimale is maar het vaak nog langer duurt.

Precies :j

En wat van buiten genezen lijkt, kan verre van genezen zijn aan de binnenkant.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:52

En zeker bij surfacepiercings zoals bijvoorbeeld de wenkbrauw en navelpiercing.
Dat is vragen om ellende als je die te vroeg verwisseld. :j

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:44

Mijn tragus was de eerste weken ook niks aan de hand. Dacht dat ik de perfecte genezende piercing zou hebben.. Maar na een week of 7 begon is te bitchen als een malle. En dat meer dan een jaar lang. En nee ik had niks verwisselend en gewoon netjes verzorgd. Na 5 weken wisselen lijkt mij dan inderdaad ook geen strak plan..

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 06:18

Vandaag is mij mij de dag, man wat ben ik zenuwachtig haha. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, spannend! :)

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:00

Succes! En natuurlijk veel plezier :D

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:00

Nu het voor mij alweer jaren geleden is dat ik een piercing heb laten zetten begint het toch weer te kriebelen...

Ik wil graag een traguspiercing maar ook een triple forward helix piercing. Nu zou ik ze eigenlijk graag in mijn rechteroor willen, maar twijfel ik of dat niet te druk wordt aangezien ik daar ook al een gewone helixpiercing heb zitten.
Wat vinden jullie? En kan je alles in 1x laten zetten?

Verder is mijn navelpiercing nog maar 2mm ofzo en zou ik deze misschien opnieuw willen piercen. Maar dat oude velletje gaat sws niet meer dichtgroeien en eigenlijk vind ik hem alsnog mooi. Bestaat de kans dat als ik hem opnieuw laat zetten dat het juist minder mooi word?