Varekaj schreef:Ik kom ook weer even piepen.
Ik begrijp geen jota van Zweeds maar vindt het wel heel mooi klinken. Geeft een gezellig, warm gevoel.
Komt de pijn omdat de drain niet snel genoeg hersenvocht kan afvoeren en je dus met overdruk zit? Of zou het het materiaal kunnen zijn, of de spanning van je hoofdhuid er omheen? In ieder geval duim ik mee dat het alsnog vermindert. Elk klein centje minder pijn is voor jou waarschijnlijk een verademing.
Je dames staan er prachtig bij zeg! Een mens zou van minder met een grote smile uit het raam staan kijken. Mocht je ooit een B&B starten met ruiterroutes of iets dergelijks

Zweeds klinkt inderdaad best leuk, alsof ze zingen. Haha.
Pijn komt echt van de te hoge druk. Kans dat de drain gewoon niet hard genoeg kan afvoeren. De drain zelf voel ik ook wel, niet prettig maar echt pijn doet het niet. Waar ze het gat geboord hebben in de schedel doet met momenten wel veel pijn, ook echt botpijn. Vooral de kou doet enorm pijn op de boorgaten en op de hersenen, dus moet echt een warme muts op buiten. Anders is het binnen 5 minuten echt niet meer te doen.
Hier zal een B&B niet gaan lukken, maar je kan wel prachtig rijden. Loopt ook een ruiterroute voor de deur langs. Dus perfect als ik dadelijk weer kan gaan rijden.
Miran schreef:Kun je goed buitenrijden bij jullie? Zitten er nog beren oid? Hoe zijn jullie (je ouders denk?) eigenlijk in Zweden terecht gekomen?
Fijn dat die strokorrels bevallen, mijn dames staan er al bijna zes jaar op en het bevalt nog steeds goed. Zeker omdat het best licht mesten is. Ik vind het sowieso knap hoeveel je al kan doen!
Ik hoop echt dat dit nog even opstartproblemen zijn van de drain en alles naar behoren gaat werken.
Je kan hier heel goed buiten rijden, uren en km lang als je wilt.
Er zitten wel beren en wolven, maar ik weet niet in hoever die hier dichtbij zitten of niet. Nog niet in verdiept. Hier thuis zal het mee vallen, omdat er regelmatig mensen bezig zijn.
Eigenlijk geen idee hoe ze hier precies terecht zijn gekomen, gaan hier al lang op vakantie en zo. Verder is t een prachtig land. Wij zijn hier gekomen vanwege het prachtige land, de vele mogelijkheden, de mensen en instelling, maar ook vanwege werk. 
Ja de korrels is echt ideaal, inderdaad heel licht mesten. Perfect voor mij nu. Opslag is ook fijn, mooie compacte zakken.
Kan naar mijn zin nog veel te weinig, haha.
Vanmiddag met de pony's stuk gaan wandelen, maar dat is lastig voor mij. Wil dan te snel mee en pony wordt enthousiast, dus na 100m helemaal stuk. Dus even pauze, en gewoon weer verder en dan nog terug haha. Maar goed, misschien slaap ik vannacht dan eens een keer.
Vanavond ook allebei uitgebreid gepoetst, vonden ze wel erg lekker.
Liberty was wel grappig, deken geeft ze eigenlijk niets om met om en af doen en zo. Dus ik pak die deken af en leg m in haar voerbak, als of ie haar op ging eten. Zo eng. Hahaha.
Dus maar even verteld dat ie niet eng is, daarna kon ik m overal leggen zonder te kijken, ook over haar hoofd/hals. Paar keer op en af gelegd, maar gelukkig beet ie haar niet meer.
Ze worden bij mij wel makkelijk, ze hebben geen keus.
Verder voor de eerste keer peesbeschermers om gedaan, alsof ze t al jarennnn kende. Stoere pony.
Ze vertrouwt me ook al best goed, was alleen op stal met ze bezig dus doe het alleen als ik t zelf ook vertrouw, maar dat zit wel goed. Heb eigenlijk niet eens in de gaten dat het een 2,5 jarige is...
Morgen begin maken met clickeren met allebei, benieuwd hoe ze dat vinden. 
Ze vond zichzelf stout denk ik haha.

En de stal.

Handig systeem trouwens, boven de stal is de hooi zolder, daar liggen van de grote balen hooi. Boven die bak zit een luik waar je het hooi zó naar beneden in de bak kunt gooien. Echt super handig!

Nieuwsgierig neusje.

Links achterin is de deur naar de zadelkamer.
En de zadelkamer, moet nog mijn spullen erin zetten en opruimen, hihi.

En dan nog stallen in andere schuur, maar dat zijn kleinere stallen. Deze zijn 3x4m. Bij de zwarte deur is ook de poets/was plaats, daar bij dat rooster in de vloer.