Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:53

Het is idd het bakvet. Kcal ontstaan niet uit het niets. Een ei blijft een ei en 1gram vet bevat alrijd dezelfde hoeveelheid kcal.
bij voorkeur om deze reden je rauwe basisingredienten opvoeren.

En ik bedoelde juist dat je niet in extra vierge moet bakkeb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:55

Kayleigh_ schreef:
Ik heb juist gehoord dat canola helemaal niet zo'n goed bakmiddel is...

Oh geen idee....... kwam het laatst ergens tegen in een lijstje. Weet niet meer waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:56

Citaat:
Bottom Line: Although canola is high in polyunsaturated fats, a large part of them have already gone rancid or turned into trans fats. It is low in saturated fat, which doesn’t really matter because saturated fat is harmless.

http://authoritynutrition.com/canola-oil-good-or-bad/

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:03

Ok. Mij lijkt los daarvan spuitbare olie toch weer bewerkt (propaan, butaan) en daarom ook niet echt ideaal. Ik hou het wel bij m'n arachide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:07

Helemaal mee eens, als je het kan spuiten dan is het inderdaad behoorlijk bewerkt, ik ga dan liever voor het alternatief :Y)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:10

manzano schreef:
Ok. Mij lijkt los daarvan spuitbare olie toch weer bewerkt (propaan, butaan) en daarom ook niet echt ideaal. Ik hou het wel bij m'n arachide.

Arachideolie wordt vaak gemaakt met behulp van oplosmiddelen :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:14

Ik heb geen verstand van boter :')
Ik houd t daarom bij m'n lijstje
O: vk boterham met pindakaas
T: vk boterham met pindakaas en stukje appeltaart
L/T: perzikstukjes en 4 kleine crackers met kaas
A: opgebakken kip met geen idee..
B: 2 km fietsen en studeren, dus geen verdere beweging :D

Niet heel gezond, maar is niet anders..

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:15

Wauw, ik ga me maar niet in deze discussie mengen want daar weet ik te weinig vanaf! Wel heel erg interessant :)

Mijn moeder gebruikt croma om vlees in te bakken!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee volkorencrackers, 1 met kersenjam en 1 met runderrookvlees en een beker melk.
L: een kiwi en een ontbijtkandijkoek met een laagje boter
A: ik ga uiteten, ik ga als voorgerecht voor de carpaccio, hoofdgerecht voor de tournedos en nagerecht een chocoladefondant met vanille ijs. Ochoch wel heel lekker allemaal.

D: hele dag water
B: vanmiddag 3 uurtjes winkelen hihi.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:17

Miryamk schreef:
manzano schreef:

Arachideolie wordt vaak gemaakt met behulp van oplosmiddelen :o

Dat stond dan weer niet op de ingrediënten...... apart.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:17

Lees nu idd heel veel sites over Canola dat dat juist niet gezond is! Heb ik het ergens verkeerd onthouden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:35

secricible schreef:
Mwah, niet alles is bullshit, maar bekijk dingen kritisch. De link getuigt niet van enige objectiviteit.
en sorry, je hebt gelijk, maar kan slecht tegen al die heksenjacht met zoveel onzin. Ga me dan opwinden.

Verdrr komt het er hier ook niet in. Waarom fabrieksmatige meuk zobder smaak gebruiken als je ook lekkere volle roomboter hebt.

Geeft niet hoor, ik snap je :')
Kritisch doe ik zeker, dit was meer bedoeld voor in het algemeen denk ik.

Qua boter heb ik er ook niet veel verstand van...

Als we nu eens een site maken met enkel dingen die echt waar zijn dat zou een hoop schelen :')

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:03

Villa schreef:
Body en fit is een prima winkel en ze bezorgen ook snel! Fijne producten en vaak goede prijs/kwaliteit verhouding. Vaak bestel ik wat dingen om te proberen, meestal wel tevreden maar sommige dingen belanden ook in de kast. Ik heb nog wel een lijstje wat ik aan niemand zou aanraden.. :+

Afvallen gaat ook redelijk makkelijk op dit moment, ik zit nu op dag 8 van MFP en het help met echt om meer inzicht te krijgen wat ik allemaal eet (vooral lettend op voedingswaarde het cal. tellen laat ik even achterwege :o ) Ben al iets meer dan een kilo kwijt dus dat is mooi meegenomen!
Ik ga weer beginnen met sporten. Eerst wat vaker de fiets pakken en daarna kijken hoe mijn knieën het gaan oppakken.

Wat zou jij afraden bij de b&f shop? Dan weet ik dat ik die ieder geval niet moet nemen hahaha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:37

Hmm, aardappel bolletjes, aardappel kroketjes of patat? Het wordt alledrie gefrituurd helaas, maar ik moet toch iets kiezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:38

Patat natuurlijk, het is allemaal even slecht :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:39

mies_dummy, wat ben je van plan te bestellen? Dat lijkt me handiger dan hier een lijst op te stellen met producten die een ander goor vindt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:44

zijn kroketjes niet slechter? i.v.m de buitenkant dat gepaneerde? :') geen idee eigenlijk.

Mijn lijstje als het goed is
O: cracker met smeerkaas
T: Banaan en appel
L: 2 sneetjes spelt brood met een gebakken ei en een klein beetje ketchup
T: cracker met pindakaas (ik had echt lekkere trek en heb alle kastjes open getrokken, gelukkig hebben we niets slechts in huis haha)
A: Broccoli, aardappeltjes uit de airfryer of misschien in plaats van aardappeltjes wat rijst, hangt van mijn ouders af, een stukje vlees of een groenteburger en wat rauwkost
T: Aardbeien of iets anders kleins

Als ik het hier bij kan houden is het opzich een goed lijstje voor mijn doen!

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:57

_sharonnn schreef:
Hmm, aardappel bolletjes, aardappel kroketjes of patat? Het wordt alledrie gefrituurd helaas, maar ik moet toch iets kiezen..

Zou het eventueel een mogelijkheid zijn de aardappel kkroketjes/aardappel bolletjes in de oven te doen?
Is ook erg lekker

@kayleigh_ ik zou dan de bakspray willen kopen en eventueel was muslierepen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:01

Ik zou niet direct voor de bakspray gaan, juist omdat het zo bewerkt is en dus helemaal niet een slimmere keuze dan bijv. roomboter. Kcalgewijs misschien wel, maar is dat het belangrijkste? Ik vind van niet.

Mueslirepen e.d. kun je prima bij B&F kopen. Wil je echt muesli of juist eiwitrepen? Eiwitrepen die ik zelf erg lekker vind zijn die van Combat Crunch, Oh Yeah Victory (nu in de sale) en Quest. Velen zijn ook te spreken over de Smart bars van B&F huismerk maar zelf hou ik daar niet zo van, veel te zoet.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:06

mies_dummy schreef:
Wat zou jij afraden bij de b&f shop? Dan weet ik dat ik die ieder geval niet moet nemen hahaha

Mijn persoonlijke mening: begin niet aan superfoods zoals tarwegras-, sprulina- en chlorellapoeder achtige dingen. Al neem je er maar een theelepel van, het verpest altijd je smootie vind ik zelf :+ de smaak ervan is erg overheersend.
En ze verkopen veel verschillende eiwitshakes, maar ik hou zelf niet van die chemische smaken dus heb echt lang moeten zoeken naar eentje die ik lekker vond (ik drink het nu niet, alleen als ik fanatiek sport).
Ook zijn er producten die je beter bij de supermarkt kunt halen omdat ze daar goedkoper zijn, zoals cacaopoeder of kokosolie :)
Maar het belangrijkste blijft wel gezonde en gevarieerde voeding, dan kan je de meeste dingen van b&fshop wel overslaan (tenzij je veel van je lichaam gaat vragen, dat is natuurlijk weer een ander verhaal :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:09

Toen ze de vraag stelde wilde ik ook meteen zeggen dat je poedertjes als tarwegras, spirulina en chlorella beter kan laten staan, dat is echt te ranzig om over na te denken, hahaha. En inderdaad zeer overheersend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:12

Superfoods idd overslaan, de smaak is niet te pruimen :+ Al vind ik chia pudding en wat hennepzaadjes door mijn smoothie wel lekker.

Ik kom hier weer af en toe om het hoekje kijken, als jullie het niet erg vinden :) Ik lees toch elke keer nog gewoon mee en dan kan ik net zo goed zo hier en daar even wat meepraten. Ga alleen geen lijstjes meer posten, die gaan de komende weken toch niet denderend zijn. Festivalseizoen begint :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:28

Ja hoor Emma gezellig :D
Vanmorgen gewogen en gelijk gebleven -O- dus baal een beetje. Alhoewel ik wel tegen de tijd van de maand aanzit... En dus miss wat vocht vasthoud. Hopen maar haha
Vandaag een les boulderen (korte wandklimmen) aan een school klas gegeven; erg leuk! Zelf ook nog geklommen dus lekker beweging meegepakt :)
M'n lijstje is de moeite van plaatsen niet waard, hetzelfde als gisteren alleen dan met net een high tea met heel veel zoetigheid, vanavond dus maar wat minder eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:30

Mijn lijstje vandaag:

O: Twee eierkoeken :')
T: 30 gram cashewnoten
L: Twee volkoren boterhammen, dun besmeerd met boter en 5 plakjes kipfilet + klein bakje halfvolle yoghurt + beker optimel
T: 30 gram cashew
A: ???

Het is een beetje triest maar ik had geen discipline :')

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:33

Hetzelfde hier kay, met die high tea heb ik me ook niet helemaal aan m'n regels gehouden :o

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:34

Ik sla niet alle "superfoods" van b&fs over hoor :D Wat hier altijd wel in huis staat: cacoanibs, kokos schaafsel, goji bessen en chiazaad. Vorige keer moerbeien besteld, waren ook erg lekker dus die zal ik ook wel vaker bestellen. Ze hebben vaak leuke aanbiedingen dus leuk om iets uit te proberen als je het nog niet kent.