Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:56

SplashIsLief schreef:
Hier ligt alles klaar voor morgen (meetlint, kleding, gewichten). Maar toch nog 2 vragen.

Maakt het voor het rendement uit of je 's ochtends 's middags of 's avonds aan de gang gaat?
Hoe zwaar zijn jullie gewichtjes?

's Avonds is over het algemeen het beste, omdat je dan al veel kcal binnen hebt gekregen en dan iets intensiever kunt sporten.
Ik deed het voor het avondeten, wat neer komt op een uurtje of 20:00 en vaak nog later :)

Oyeru

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:19

Voor mijn gevoel gaat het 's avonds zeker beter!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:21

Haha de banner in beeld is van een feestwinkel die ik al open heb staan :=

En mijn borsten hangen al :( Ik voel me net een oma zonder een bh, slappe theezakjes.
Overigens had ik net een nieuwe bh gekocht, want het bleek dat de bh's die ik had eigenlijk te klein waren.
Je raadt het al, die oude bh's passen weer prima.. zucht.

Oja, die zijdelingse plank, waarbij je dus op een onderarm steunt, die voel ik dus totaal niet in mijn buikspieren, doe ik dan wat verkeerd? Ik heb alleen een onwijs trillende arm en wel moeite om mijn heup omhoog te doen, maar m'n buik voel ik dus niet.

En volgens mij nog geen antwoord gehad op mijn pindakaas en lijnzaad vraag, ik ben naar de natuurwinkel geweest en ik kon daar gewoon niet kiezen. Waar moet ik precies op letten? En wat voegt (gebroken) lijnzaad nou precies toe aan je voeding?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:33

Zo, ik heb er ook een late dag 9 op zitten. Ik was erg moe van te voren, maar voel me nu een stuk beter!

We zijn ook goed bezig wat betreft "ruiterfitheid" waar ze het de laatste tijd veel over hebben. Wat je zegt SplashIsLief: Fit op naar het crossseizoen! :))

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:37

Misschien moet ik dan ook maar eens kijken voor een sportbeha. Denk dat ik morgen opnieuw ga beginnen met de shred (door omstandigheden nu toch alweer 1,5 week niet gedaan), maar vanavond heb ik alvast een goede voorzet gehad bij karate; weet je hoeveel verschillende varianten er zijn op de jumping jacks? :') en ook het touwtjespringen-zonder-touwtje hebben we gedaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:01

Lijnzaad zou ik altijd gebroken kopen :) Het gaat om bepaalde omega's.

Biopindakaas gewoon de goedkoopste pakken, zolang er geen suiker inzit zou ik lekker zo min mogelijk betalen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:12

Hm, ongepland vandaag een rustdag gehad. -O- Vanavond was ik bij een vriend op bezoek en dat was zo gezellig dat ik de tijd helemaal vergeten was. Maar een gezellige avond is minstens zo belangrijk vind ik. Dus dan moet ik morgenavond maar flink gaan shredden, terwijl dat eigenlijk mijn geplande rustdag was.
Vanmiddag heb ik overigens dumbels van 2 kg gekocht bij de Perry Sport, ik had dezelfde in 1 kg en die vind ik erg prettig in de hand liggen. Dus nu kan ik er nog steviger tegenaan. Ik ben benieuwd in hoeverre ik alle oefeningen met 2 kg kan doen, ik ga het gewoon proberen. De chestwise MOET gewoon lukken hiermee, die vind ik altijd erg meevallen. De squad & press zal denk ik ook nog niet heel dramatisch gaan, maar de sidelunch lijken me nog wel heftig. Misschien dat ik dan de eerste serie met 2 kg doe en desnoods de tweede serie met 1 kg. Maar dat zien we morgen wel.

Slaap lekker allemaal en voor de vroege shredders morgenochtend: zet hem op! *\o/*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:11

Ach, Jolien, als het maar 1 dagje is valt het wel mee hoor! Morgen gewoon extra je best doen.

Ik moet bekenen dat ik door mijn werk hier en daar een dag gemist heb, maar toch gaat level 3 steeds beter. Gelukkig heb ik nu een paar dagen vrij zodat ik even flink aan de slag kan.

Plank doe ik sowieso al veel met mijn personal trainer dus dat gaat me gelukkig goed af, maar mountain climber en jumping lunges vind ik nog steeds loeizwaai.

En ondanks alles heb ik toch een voor mij heel bijzonder mijlpaal bereikt; mijn gewicht zit voor het eerst onder de 140 (~ 63.5kg)! *\o/* Heb helaas wel het idee dat ik door de gemiste dagen weer iets minder strak ben, maar nog wel strakker dan voordat ik begon dus ik hoop dat dat weer bijtrekt als ik weer dagelijks bezig ben.

Oh en ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit zonder (sport)bh doen. Dat kan toch niet prettig aanvoelen? :o Ik heb maar een heel bescheiden voorgeveltje, maar doe mij maar een stevige sportbeha! Vind dat eigenlijk ook best stoer om te zien. 8-)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:50

Goedemorgen allemaal :)

Ik las een aantal dingen over een sport bh: die draag ik nooit :P Wel een goede stevige bh, maar ik voel ze niet en heb er geen last van.
Vandaag moet ik laat in de avond nog gaan trainen. Eerste een stagedagje tot 16:00, daarna werken in de supermarkt tot 20:00 en daarna staan er weer 2 workouts op de planning.

Ik zit vandaag op dag 8, dus zaterdag (net voor mijn laatste level 1 training) ga ik mezelf opmeten om te kijken of het al enigzins effect heeft gehad :)

Ik heb gisteren mijn vriendje lief aangekeken, en die heeft nu voor mij de ripped in 30 gedownload. Die gaan we dus hierna starten :)

Iedereen heel veel succes vandaag en voor iedereen die even geen zin heeft:
Afbeelding

Afbeelding

Edit: Succes!!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:58

Als stille meelezer en fanatieke shredder :) Gister de laatste van level 2 gedaan, en mijn 2e meting (eerste meting was na 10 dagen, helaas niet vooraf gemeten).
Maar na 10 dagen toch -3cm op mn taille, -2cm rond de navel, -1cm borst, -2cm op beide bovenbenen en -1cm op kuiten *\o/* en in 10 dagen weer een kilo eraf.
En ik heb al wat complimentjes mogen ontvangen dat ik er fit en strak uit zie :D
Dus kom maar op met level 3!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:06

Super loesje88! Lekker motiverend!

Mijn sportbh is van shockabsorber, wel wat duurder maar kan nu al niet meer zonder. Echt een aanrader!

Gisteren dag 3 gedaan van level 1 en vandaag eindelijk wat minder spierpijn ;)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:09

Succes allemaal vandaag!

Ik heb gister voor het eerst zonder sportbh gedaan omdat alles in de was zat, nou, dat heb ik geweten. Ik heb ze met sommige springoefeningen maar gewoon vast gehouden. :+ Vandaag weer lekker mét!

Ik doe meestal 's ochtends de Shred en 's avonds doe ik ook nog het een en ander aan beweging, verbrand ik toch nog wat calorieën na het avondeten. :)

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:19

Goedemorgen iedereen! Gister gefaald, te lang bij paard lief gehangen en toen geen fut meer om te shredder.
Maar voel me nu schuldig, dus ik ga nu en vanavond shredden :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:31

phormicola schreef:
Biopindakaas gewoon de goedkoopste pakken, zolang er geen suiker inzit zou ik lekker zo min mogelijk betalen :)

In de pindakaas van Calvé zit ook geen suiker. :)

Ik heb spierpijn in mijn buik. :') En moet ongesteld worden, dus ook nog kramp. Wordt een fantastische dag. :=

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:42

Motje11 schreef:
We zijn ook goed bezig wat betreft "ruiterfitheid" waar ze het de laatste tijd veel over hebben. Wat je zegt SplashIsLief: Fit op naar het crossseizoen! :))

:j Inderdaad!! Wat zullen wij straks allemaal fit aan de start staan :D

Iemand vroeg ook nog of het beter was om 's ochtends of 's avonds te shredden. Ik ga ook voor 's avonds. Sowieso omdat ik 's ochtends om 6.30 de deur uit ga en geen zin heb om mn wekker NOG eerder te zetten. En als ik 's avonds ga shredden, heb ik in ieder geval het idee dat ik de calorieen uit mijn avondeten nuttig besteed heb.

Gisteravond dag 2 gedaan. Ik had nog spierpijn van de eerste dag, vooral tijdens de warming up voelde ik dat. Daarna ging het prima. Vandaag wel weer flink spierpijn... even doorbijten!
Laatst bijgewerkt door marleeentje op 31-01-13 09:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:42

Imre schreef:
phormicola schreef:

In de pindakaas van Calvé zit ook geen suiker. :)

Ik heb spierpijn in mijn buik. :') En moet ongesteld worden, dus ook nog kramp. Wordt een fantastische dag. :=

En in de bio pindakaas van de Appie juist weer wel.. Kortom, etiketten lezen (had ik dus niet gedaan). In de pindakaas van de biowinkel zit geen rommel die de pindakaas smeuig maken tot op de bodem. Het is een heel ander soort smeersel.

Over lijnzaad. Het schijnt juist niet goed te zijn om gebroken lijnzaad te kopen omdat de vetten die erin zitten (en daar eet je het voor) meteen gaan oxideren als in contact komen met lucht. Toen ik dat hoorde (van een orthomoluculair arts) ben ik gestopt met het gebruik ervan. Vind het teveel gedoe.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:55

Zo, net dag 8 gedaan. Het gaat steeds makkelijker. :) Ik heb nu enkelgewichtjes om van 0.5 kg, maar dat maakt het ook niet veel lastiger, haha. Nouja, nog 2 dagen en dan vol op level 2. :D Het is een 0.5 graad warmer geworden in huis na mijn shred. :P Maar ik sta dan ook vlak naast de thermometer.

Persoonlijker vind ik het trouwens fijner om 's ochtends te sporten, ik barst de hele dag van de energie. :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:09

Echt niet dat ik enige activiteit onderneem zonder sportbh :') , maar het zal ook maar net zijn wat je gewend bent!

Ik heb vanmorgen niet geshred, kon m'n uurtje slaap beter gebruiken! Even kijken of ik vanavond kan en anders morgen weer hoor. Heb trouwens wel 'lekker' spierpijn van level 3 dag 1!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:12

@remember: Ik sportte altijd zonder sport-bh, totdat ik een keer in een video zag dat het wel heel erg heen en weer hupste (cup B). Ben toen heel snel naar de winkel gegaan om mij goed te laten adviseren en een BH aan te schaffen. Nu nooit meer zonder!
Mijn 'borstzijkantvet' is trouwens verdwenen *\o/* mijn heuveltjes zijn weer mooie bergjes :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:14

Annelinde schreef:
Btw, ik heb ook geen sportbeha, maar heb niet het idee dat mijn miniscule borsten daar last van hebben.. Of is het toch wel goed om er een te kopen?

Zelf heb ik net aan een A-cup, maar ik merk het verschil echt wel als ik een sportbh draag! Zou er dus gewoon een aanschaffen als ik jouw was. Ik heb er gewoon een van de HEMA. Lekker goedkoop, maar werkt prima als je toch niet zoveel hebt van voren. ;)

SplashIsLief schreef:
Hoe zwaar zijn jullie gewichtjes?

Ik ben begonnen met flesjes van een halve liter, maar mijn armspieren zijn dan ook non-existent. :P

Gisteren was mijn eerste dag shredden, maar ik moet zeggen dat het me met de spierpijn vandaag nog wel meevalt. Vooral mijn bovenbeen- en borstspieren (ongetwijfeld van het opdrukken) voel ik vandaag zitten, maar voor de rest eigenlijk niet. Zal mij benieuwen of die spieren mij vanavond nog dwars gaan zitten.
Wat is dat trouwens met pindakaas? Afgezien van het feit dat er geen suikers in mogen zitten. Goed voor de nodige energie ofzo?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:17

Gister dag 10 gedaan en vanochtend gemeten:
Gewicht: -0,5
Nek: - 0
Taille: - 2
Navel: - 1
Arm links: - 1
Arm rechts: - 1
Heupen: - nada niks noppes -O-
Dijen links: - 1
Dijen rechts: - 0
Kuit links: - 2
Kuit rechts: - 0
Borsten: - 1
Billen: - 2
Totaal cm: - 11 *\o/*

Heb trouwens echt de nijging om met een marker streepjes te zetten, ben zo bang dat ik verkeerd meet en er dus gewoon niks af is :(
Ik shred echt niet zonder sport bh! 1 keer gedaan, en toen moest ik ze vast houden :P

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:18

Ik shred nooit 's avonds, in het begin wel gedaan maar dan lag ik de hele nacht wakker en dat is ook niet bevorderlijk....

Ik heb trouwens ook geen sport bh, maar heb niet veel en een stevige bh voldoet bij mij ook (dat heeft de spiegel mij verteld)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:21

s1993 schreef:
Ik shred nooit 's avonds, in het begin wel gedaan maar dan lag ik de hele nacht wakker en dat is ook niet bevorderlijk....

Dat gevoel heb ik er ook bij, daarom wilde ik het juist 's morgens gaan doen.

Ik ga me zo maar gewoon omkleden, meten en dan beginnen. Ik leg mijn gewichten van 3,5 kg nog maar even weg, even iets anders verzinnen.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:32

Heb gisteren overgeslagen, lag de hele dag met migraine in bed dus ik wilde echt niet springen :')

Vandaag en morgen nog even shredden, dan 10 dagen op wintersport en daarna begin ik lekker opnieuw :D

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:33

Zie ook weer een hoop cm's die eraf vliegen, lekker bezig! +:)+