[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:51

Vandaag eindelijk sinds anderhalve week weer een halve kilo er af *\o/*
Vanmorgen ben ik begonnen met de 30 Day Shred, nog 29 dagen te gaan! Moet zeggen dat 's morgens sporten wel motiveert om gedurende de dag mijn eetpatroon goed in de gaten te houden. Snoepen zou betekenen dat ik voor niets zo heb staan zweten en zwoegen :o

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:01

Wauw, wat een lieve berichten zeg, dank jullie :o Wordt er verlegen van, hihi! :o

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:42

Ondanks het toetje toch gezakt van 71,9kg naar 71,6kg.

Hoe blij kan je zijn met 300gram eraf? Hihi.
Nog 1,7kg te gaan voor 21 februari maar of dat gaat lukken..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:47

Toetje klinkt lekker! Ik mag van de dietiste (heb wel net een ander lijstje dan een ‘gewoon’ iemand vanwege mijn maagband, eet o.a. geen tussendoortjes als ik geen trek heb omdat het eten bij mij langer blijft hangen) na het eten 1 klein bakje vla hmmm zo lekker!!

Winner, je bent flink sportief geweest zo te lezen. Beetje bijgekomen?

Saskiaka, super!! :D

Malima, goed bezig zeg!

Vanmorgen hier ook -0,5 kg :D Dus nu is het -46,5 kg en nog 9,5 kg te gaan! :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:54

ik kwam dit topic toevallig tegen en vroeg me af of iedereen wat anders doet of toch redelijk het zelfde qwa dieet. En doen jullie dit zelfstandig of onder begeleiding?
Ik moet 25 kilo afvallen en ben een emotie eter en kan moeilijk bewegen door dystrofie in mijn rechterbeen.
Dus misschien heeft iemand tips of lekkere recepten als idee??

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:16

Goedemorgen!

Ik ben alweer terug uit de sportschool. Al een uurtje lekker gesport!
In het topic veel positieve berichten over mensen die al lekker aan het afvallen zijn! Ga zo door! :D
Ik ben wat aangekomen, maar dat is niet gek na twee week helemaal niets doen. Vanaf vandaag er weer tegenaan. Ik wil nu ook echt elke dag gaan bewegen.
Tot nu toe gaat dat best goed. Maandag met mijn vriend na het eten een stuk gewandeld, dinsdag hele dag gewerkt, vandaag sportschool.
Hopelijk hou ik het vol, ik moet nog heel wat kilo er af!

@Laura1982; Ik moet ook ongeveer zoveel kilo's eraf. Het enige wat ik als tip kan geven is doorzettingsvermogen en realistisch zijn!
Zoveel kilo daar ben je, naar mijn idee, een jaar mee bezig. Dit houdt in dat je een jaar lang alles moet geven om die kilo's eraf te halen en een andere relatie met eten te ontwikkelen.
Als je bereid bent om de eerste stappen te zetten in je nieuwe leven, zonder overgewicht dan zou ik er voor gaan!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:53

Ik was voorheen een enorm sportbeest en vreselijk actief alleen ben nu lichamelijk ernstig beperkt waardoor ik het echt moet hebben van opletten wat ik eet. En dat hoefde ik nooit. De eerste 2,5 kilo ben ik kwijt en daar ben ik al enorm trots op (heeft me bijna 4 weken gekost om dit te bereiken).

Ik let vooral op met het eten van brood pasta rijst aardappels en niet te veel verkeerde vetten en suikers. Ik ben me er ook van bewust dat dit niet in 4 weken gaat lukken en dat ik mezelf ook af en toe wat moet gunnen om gemotiveerd te blijven.

ik eet dit gemiddeld per dag:

Ontbijt :
bak kwark of yogurt.

Tussendoor
1 stuk, fruit appel ,sinasappel, kiwi.

Lunch:
2/3 crackers met mager beleg

tussendoor
soepstengel of fruit

Avond eten:

mager vlees of stukje vis met roerbak groente of bloemkool boontjes bietjes enz. (minimaal 200 gram groente)

En dan rond een uurtje of zeven nog wat magere yogurt.
Ik probeer 3 dagen in de week een uurtje te bewegen op de sportschool en probeer op de dagen dat ik niet sport een stuk met de hond te lopen.

Ik drink thee of water op het werk en thuis spa light of cristal clear. ik kom wel aan de 3 liter drinken per dag.

Zit ik een beetje in de goede richting of vergeet ik iets??

ps ik ben 1.87m lang

30 jaar oud en mijn vetpercentage is echt veel te hoog op dit moment ik weeg nu 102,5 kilo en voorheen woog ik gemiddeld 80 kilo. :o ik vind het vreselijk om zo zwaar te zijn....

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:19

Ik zeg vaak, eet eens wat meer..

Ik ben nu precies 5 weken bezig en 7,2kg kwijt.

Wat ik eet:

Ochtend: 2 broodjes met mager beleg
Tussen: fruit
Middag: 3 broodjes met mager beleg
Tussen: fruit
Avond: gewoon avondeten

Hierbij drink ik 2 liter water per dag en 3 koppen koffie zwart.

En ik was 78,8kg en 70kg is een gezond BMI voor mij dus hoef er niet heel veel meer af maar wil proberen naar de 65kg te gaan

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:31

N0a schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik probeer al 2 jaar af te vallen, maar schuif het toch elke keer weer voor mij uit of hou het uiteindelijk maar een paar weken vol :+ . Ik hoop dat dit topic mij een beetje kan motiveren, zodat ik ook daadwerkelijk een gezond eet patroon aan houdt.
Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Marjolein :D 21 jaar en 1.63 kort. Op dit moment weeg ik 73 kilo (veelste veel :o ) schaam me er ook echt voor. Nu heb ik de knoop doorgehakt en wil ik ongeveer 10 kilo afvallen. Begin maar rustig met 5 :+

Qua sporten probeer ik sinds een aantal weken om de dag te gaan hardlopen, maar dat valt me erg zwaar om gemotiveerd te zijn. Rijd wel 5x per week paard.
Ik heb totaal geen regelmaat in mijn eten, dus dat is wat ik nu probeer te verbeteren. 6x eten op een dag ipv overdag leven op een zak chips en 's avonds een warme maaltijd. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel :)

Hey noa,

Je zit in het zelfde schuitje als dat ik zat. Ik ben 162cm en woog 72 kilo. Ik snap dat je daar niet prettig bij voeld. Ik heb de - 10 kilo al gehad :)
Ik weeg op het moment 59,5 ik wil tot 55 kilo gaan. Hopelijk vind je hier de motivatie. Wat ik zelf doe ik koolhydraat arm eten misschien is het ook was voor jou. In elk geval welkom.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:41

Inmiddels heb ik al 3 dagen geen energie drank en toetjes meer gehad, hier ben ik zeer verslaafd aan!
Gemiddels nam ik 3 blikjes energie drank op een dag :o en in de avond lustte ik graag een lekker mona toetje, of soms wel een halve bak tiramisu (zo grote gezin bak) :o Schaaam!

Ook heb ik nog geen zak chips o.i.d. open getrokken, eet nu in de ochtend een kommetje vla 0% vet dit wil ik nog wel gaan veranderen want het smaakt echt niet!
s 'middags eet ik een bruine boterham, dit ga ik niet vervangen voor een cracker o.i.d. want heb in de ochtend erg intensief werk tussen doortjes tot nu toe nog niet genomen maar dit zal fruit gaan worden en in de avond eet ik gewoon dus bijv. ovenschotels, stampotten, pasta's etc. en in het weekend neigt dat wat meer uit naar friet etc.
Dus heel drastisch ga ik niet veranderen maar laat in ieder geval de energie blikjes en toetjes achterwegen want dit waren na mijn idee de grootste boosdoeners!
Ik was 60 kilo (lengte 1.52) vrijdag ga ik mijn gewicht weer meten dus ben erg benieuwd! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:43

Laura, ik vind het ook weinig wat je eet :o

Ik eet doorgaans (lunch kan soms verschillen vandaag bijvoorbeeld een lange dag dus dan koop ik een kopje soep als extra in de kantine)
o: 2 meergranen boterhammen met magere smeerpate, beker karnemelk.
t: 2 volkoren biscuitjes of een stuk fruit
l: 3 meergranen boterhammen met magere kaas en ei, kopje sop, fruit
t: fruit
a: Is meestal, groente, mager vlees en aardappels of rijst of vezelpasta
t: bakje yoghurt of beker karnemelk

verder drink ik de hele dag thee en water, behalve om 10.00 uur dan drink ik 1 kopje koffie.
Ik doe elke avond een half uurtje shredden en op woensdag 1,5 badminton training

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:51

Oh dat kopje soep op werk bij de lunch heb ik ook wel eens hoor. Ik verbrand niet zoveel dus ben bang dat als ik nog meer ga eten ik juist weer aankom.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:02

Je verbrand meer dan je denkt!!
Ik verbrand zonder dat ik iets doe 1480kcal per dag dus zolang ik daaronder blijf zal ik afvallen!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:03

Malima wat bedoel je zonder dat je iets doet, heb je het dan echt over sporten?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:12

Zonder dat je iets doet, dus de hele dag op je kont zitten en alleen heen en weer lopen voor iets te pakken of iets :P

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:12

Als je te weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en slaat hij alles op.
Hierdoor ga je dus absoluut niet afvallen, je kunt beter wat meer gaan eten en gezondere keuzes maken, dan minder gaan eten om af te vallen.
Ik zou dan ook niet veel aanpassen aan je eetschema Laura, alleen meer eten en vezels! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:19

Ik zou inderdaad proberen meer te eten :)

Ik eet momenteel geen tussendoortjes, maar dit is besproken met mijn diëtiste en gaat zo beter met mij (heb een maagbandje, eten zit langer in mijn maag). Gisteren zo'n dagje gehad (uiteraard als ik werk -werk met honden, dus veel schoonmaken en wandelen, of als ik veel sport- weet ik wel tussendoor als ik trek heb) en voel me echt heel goed. Meer energie, geen buikpijn, heerlijk! :)

Rudina

Wist niet dat je dan al zoveel calorieën kon verbranden! Werk 2 ochtenden in een sportschool als interieur verzorgster helaas kan ik daar niet met korting of zelfs gratis als werknemer sporten en om het nou uit me eigen portemonnee te halen (inschrijfgeld 95) en daarna pm als je 2 jaar lid wil zijn 41 euro is mij gewoon te gek en vooral omdat ik daar ook nog eens werk, helaas is het de enigste sportschool bij mij in de buurt.

Maar vandaag heb ik gewandeld in plaats van de auto of mijn fiets gepakt, heb het idee dat ik op de goede weg ben. :)

SAKKIA

En daar komt bij dat ik rond half 7 ontbijt en als ik dan alleen kwark of yoghurt heb gehad, ik rond 8 uur weer sterf van de honger :o
En als ik twee boterhammen eet, heb ik dit niet en dus is dat beter. Qua kcal maakt het niet zo heel erg veel verschil, maar qua gevuld gevoel dus wel.
Ik probeer het wel af te wisselen.
Maar ik ben ook iemand die snel te weinig eet hoor, moet me zelf echt aanleren om meer te eten en dan dus ook de gezonde dingen te pakken.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:20

Sakkia, je kunt (als je dat lekker vind) voor de afwisseling ook is proberen om bijvoorbeeld brinta te eten, of havermout, inderdaad brood, yoghurt met muesli en fruit ect.. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:24

Neeeeee Brinta vind ik echt niet lekker :+ Vroeger vond ik het heerlijk maar ik krijg het nu echt niet meer weg.

Ik wissel het ook weleens af hoor, pak gewoon ;s morgens waar ik zin in heb :j Of ik moet de avond van te voren al 2 boterhammen hebben klaargelegd. Heb ik dat niet gedaan dan wordt het vaak yoghurt met all-bran of van die vezelcrackers met mager beleg. Soms ook weleens alleen yoghurt met wat fruit ofzo........
Heel af en toe (vooral in de zomer heb ik die behoefte nog weleens :? ) een gekookt of gebakken eitje als ontbijt...........

Toen ik nog KHD-arm had, maakte ik ook weleens vezelpannekoekjes :j Aanrader voor mensen met een slechte stoelgang truowens :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:26

Oh, nee dat schiet niet op haha! Moet wel lekker blijven :)

Ik heb net pannenkoek gemaakt van havermout, vond het een aparte smaak hebben, op zich wel lekker voor een keer (had banaan er bij doorheen gedaan).. hoe maak je 'n vezel pannenkoek?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:29

Ga ik even opzoeken want ik ben het ook vergeten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:36

Koolhydraatarme pannenkoeken: 2 eieren, 100ml creme fraiche (met magere kwark kan het ook), 2 el zemelen, dit goed schudden in een shake beker. Je kunt er 2-3 pannenkoeken van bakken

Er stond bakken in roomboter, maar dat deed ik natuurlijk niet. Om ze lekker te maken deed ik vaak wat magere kaas o.i.d. er op. Of een plakje ham/kaas. Schijfje ananas.
Nou ja je kan het zo gek niet bedenken.
Zoet kan ook trouwens, dan doe je gewoon een zoetstof bij het beslag

Wel om denken de structuur wordt wel anders dan van een gewone pannekoek. Maar ik vond ze echt goed te eten hoor en ik haalde er meestal ook wel wat meer uit dan 2 of 3 ligt ook aan de grote van je pannenkoek en wat je er allemaal bij doordoet aan extra 'beleg'

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:25

Hmm dat klinkt idd best goed! :)