[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:18

Mooi kippetje!!

Kipzel

Dankjewel honey :+:

Urbanus

<3

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:21

Mooi Kipzel! Gaaf lettertype. :D

Lieveli, jij had toch eerst een avatar van Nathan uit Misfits? Of was jij dat niet? :') Dat was een mooie avatar iig. :Y)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:22

Dankjewel! Gotta love dafont :D Zelf nog wat aanpassingen gemaakt, tattooeerder ook en voilà: u heeft iets unieks :D

JOAH! NATHAN!! <3
Yeah that was Lee :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:24

Jaaaah Nathan <3

Simon zit nu in game of thrones!!!!!!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:44

I knooow! Psycho. :')

Ik hou van Simon en Nathan. :D

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:57

Ik ben stiekem wel benieuwd naar de meningen over thuisprikkers en zou graag een (beschaafde) discussie hierover op gang willen brengen.

Ik heb zelf meerdere tattoo's, zowel in shops en thuis gezet en heb m'n voors en tegens bij beiden.

Het belangrijkste voor mij is denk ik dat je van een shop (mits je enigszins onderzoek doet) uit kan gaan van een bepaalde kwaliteit.

Maar thuis tatoeëren vind ik veel prettiger, veel persoonlijker. In m'n eigen huis, muziek aan die ik chill vind, maar boven alles gaat het proces veel meer 'at ease'. Het communiceren gaat makkelijker, voel me minder bezwaard om aan te geven dat ik hem toch echt een millimeter naar links wil hebben etc.

How about ya'll? :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:08

Ik ben ook weer druk in overleg met mijn tattoo artist.. Ik wil na de geboorte van de kleine graag een tattoo ter ere van de geboorte laten zetten.
Het wordt een aquarel achtergrond, met daarover een geluidsgolf (de naam van de kleine)
Ben al aan het opnemen geweest, op verschillende toonhoogtes, om te kijken wat het mooiste uit komt.

Ik wil hem midden op mijn kuit (aan de achterkant) laten zetten. Iemand ervaring met die plek? Volgens manlief is dat heel erg pijnlijk daar.

Ook is hij verder druk aan het ontwerpen, want ik wil mijn half sleeve eindelijk af laten maken.

@ kipzel.. Ik zie niet in waarom je in de shop niet kunt zeggen dat hij een mm naar links moet oid.
Ik moet wel zeggen dat de artist die mijn dotwork gedaan heeft ook thuis komt als je dat wil, maar kan me niet voorstellen waarom je
dat zou doen. Vind het toch allemaal wat frisser en veiliger in een shop.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:21

Ik zit juist wel lekker bij Kingdom, voel me er niet niet thuis zeg maar. Ik weet niet, een shop heeft toch mijn voorkeur. Ik ken ook geen thuis artiesten...

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:41

Tuurlijk kan je in de shop ook wel zeggen dat je hem net even wat anders wil, maar de drempel ligt daar (voor mijn gevoel) hoger ofzo.. Als je voor de 3e of 4e keer vraagt of hij nét even anders kan, begin ik me bezwaard te voelen ofzo. En dat heb ik thuis niet. Maar misschien komt dat omdat ik m'n thuisprikker redelijk goed ken.
Communicatie verloopt gewoon makkelijker, ook omdat zij goed weet hoe ik het wil hebben ed.

Enfin.. Wat betreft veiligheid en hygiëne.. Bij mij thuis is het schoon :D
Glazen bureau wat ontsmet wordt voor dat er gewerkt wordt etc.
Wat betreft veiligheid.. hoe bedoel je dat Olikea?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:55

MarcoBorsato schreef:
Kimbers schreef:
Niet iedereen weet dat lieveli en aangezien ik het resultaat niet mooi vond vroeg ik me af hoe
het zat met de begeleiding. Nou, dat zit dus goed, prima toch! Ben benieuwd hoe angelique haar werk er over een tijdje uit ziet.

Kan helaas niet quoten omdat ik op mijn telefoon zit..

Ze heeft t toch vaak genoeg gezegd. Teruglezen doet soms wonderen.

Ik ben haar zelfs nog nooit eerder in het topic tegen gekomen. Ik vraag gewoon dingen, lijkt me heel normaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:00

Kimbers schreef:
Ik ben haar zelfs nog nooit eerder in het topic tegen gekomen. Ik vraag gewoon dingen, lijkt me heel normaal.

Dat is wel een beetje gek zeg, dat je haar nog nooit eerder in het topic hebt gezien.

En dingen vragen, ja. Maar zo kritisch, in dit geval. Ik vind het gewoon nogal rot dat ze zich moet gaan verantwoorden. Het is voor haar een emotioneel en zwaar iets, respecteer dat.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-05-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:18

xMyrth schreef:
waar heb je 'm laten zetten ?? hij ziet er echt supergaaf uit!!

In Bulgarije :D

Kipzel schreef:
Het belangrijkste voor mij is denk ik dat je van een shop (mits je enigszins onderzoek doet) uit kan gaan van een bepaalde kwaliteit.

Maar thuis tatoeëren vind ik veel prettiger, veel persoonlijker. In m'n eigen huis, muziek aan die ik chill vind, maar boven alles gaat het proces veel meer 'at ease'. Het communiceren gaat makkelijker, voel me minder bezwaard om aan te geven dat ik hem toch echt een millimeter naar links wil hebben etc.

Ligt een beetje aan het formaat gok ik? Het zetten heeft bij mij 22 minuten geduurd, dus qua 'ease' en eigen huis etc had het voor mij niet veel uitgemaakt. Ik kan me voorstellen dat het wel relaxter is als je je hele rug vol laat zetten bijvoorbeeld :)

Ik denk dat communicatie en comfort tussen artiest en klant niet ligt aan de locatie (thuis of shop) maar aan de personen zelf. De artiest die de mijne heeft gezet had 4 meiden tegelijk in de shop, die allemaal even hun mening moesten geven ("Ik zou 'm iets groter doen!", "Nee, ik zou 'm juist iets kleiner doen!") en hij heeft 'm een paar keer verplaatst, maar was daar super geduldig mee +:)+

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:00

Ik kan me voorstellen dat het thuis best wel een stuk meer ontspannen is. Ik heb alleen ervaring in een shop, maar zou het ook zeker overwegen als ik een goede artiest zou weten!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:56

lieveli schreef:
Kimbers schreef:

Dat is wel een beetje gek zeg, dat je haar nog nooit eerder in het topic hebt gezien.

En dingen vragen, ja. Maar zo kritisch, in dit geval. Ik vind het gewoon nogal rot dat ze zich moet gaan verantwoorden. Het is voor haar een emotioneel en zwaar iets, respecteer dat.

Ze hoefde zich helemaal nergens voor te verantwoorden, jammer dat je dat zo ziet. ik ga er nu over ophouden aangezien je er van overtuigd blijft dat ik mijn vragen niet op die manier had mogen stellen. Ik vind mijn vragen erg normaal en ze reageert er zelf ook prima op.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:17

Mensen hier die veel zonnebaden/banken, van zichzelf al redelijk 'bruin' zijn of gewoon snel bruin worden?
Ik wil graag een tattoo, maar het plan is eigenlijk vervallen doordat ik veel kleur erin wil, maar ik ben redelijk 'getint' voor een Nederlander, en ben ook binnen no time 'bruin' en dit blijf ik gelijk maanden, en volgens mijn moeder worden kleuren van de tattoo dan heel snel vaal...
Iemand ervaring? Mij lijkt het leuk om turquoise/paars/roze te hebben, een beetje als het 'aquacolor' idee, geen strakke lijnen etc. in het gekleurde deel dus, mocht dit verschil maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:29

Ik ben vrij bruin in de zomer. Geen ervaring met snel vaag worden. Ik smeer mijn tattoos wel altijd in met sterke zonnebrand.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:30

Dan heb ik gelijk vlekken, vreselijk... Hoe lang heb je je tattoos?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:51

Ik blijf vrij bleek, maar ik heb wel een tattoo met veel kleur die ik standaard bij elk zonnestraaltje behandel met factor 50 voor babies :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:30

@ kipzel.. Dat is meer een gevoel, die veiligheid.. Dat je weet dat iemand die een shop draaiende kan houden ook een zekere kwaliteit levert. Kan het niet goed omschrijven.

Ik wordt heel makkelijk bruin, maar ik smeer me altijd goed in, zeker mijn tattoo's. Die worden zo warm anders. Het rood op mijn bovenarm is na 6 jaar nog steeds mooi rood, is niet vervaagd of zo.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:45

Ik smeer ze ook altijd in. Ik hou van zonnebaden maar ik hou nog meer van m'n tattoo's ;) die op m'n voet heb ik slechter ingesmeerd (of eigenlijk niet ;)) en die heb ik toen na een zomer bij laten werken omdat ik 'm niet zo mooi meer vond. Dus zeker insmeren! :D

DidiK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:25

Ik heb het bij iemand thuis gedaan die een kamer heeft 'omgebouwd' tot kleine shop. Als ik soms zie wat voor werk shops hier in de buurt leveren..... Geef ik toch liever niet heel veel geld uit voor iets wat lelijk gemaakt wordt in een shop.. Hij doet allerlei soorten tattoos en gaat hygiënisch te werk. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:36

xSlvna schreef:
Dan heb ik gelijk vlekken, vreselijk... Hoe lang heb je je tattoos?

Variërend van een paar jaar (4) tot een paar maanden. Maar hoezo krijg je vlekken van zonnebrand? Hoe bruin ben je zelf?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:59

Kipzel schreef:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar de meningen over thuisprikkers en zou graag een (beschaafde) discussie hierover op gang willen brengen.

Ik heb zelf meerdere tattoo's, zowel in shops en thuis gezet en heb m'n voors en tegens bij beiden.

Ik heb door een mega-prijswinnende prof artiest een tattoo in een hotelkamer laten zetten.. dat was het chillst tot nu toe! _/-\o_
Verder voelde ik met mezelf tattoeren ook niks, en ben ik van plan een groot stuk op mijn bovenbeen te gaan zetten.

Wat mijn vriendin thuis heeft gezet bij me deed echter wel ernstig pijn. Maar ik ben het met je eens dat ik het relaxter vind om niet in een shop te zitten :P