[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:43

Idd wat voor enge dingen ?

Ben er inmiddels als 6 jaar heel blij mee :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:16

Dat ie zakt, touwtjes die te voelen zijn, verkeerd gezet, gezondheidsklachten..

Brrrr...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:42

Tja die touwtje zijn natuurlijk te voelen die kunnen ze niet kort knippen die moeten wat uitsteken anders is dat ding non operabel niet te verwijderen.

Verkeerd zetten kan voorkomen maja dat is niet echt kwalijk, kwestie van je controlemoment benutten :j kijk naar implanol door verkeerd plaatsen gaat dat ding zwerven...

Als ik voor mezelf spreek het is een ideaal anti conceptie middel, waar je eigenlijk weinig last van hebt. Ding plaatsen kan eventjes pijnlijk voor de rest alleen even af en toe checken of de touwtjes er nog zitten meer niet en je bent 5 jaar ellende vrij.

Dit soort dingen blijven een kwestie van zelf ervaren. Ik zou het niet laten omdat er enkele slechte ervaringen zijn. Ieder lichaam reageerd er anders op en dat is net zo goed van toepassing op de pil, prikpil implanol en nuvaring.. :)

Ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe je het zelf ervaart. Ding is er ook zo weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:52

A_nouk schreef:
Tja die touwtje zijn natuurlijk te voelen die kunnen ze niet kort knippen die moeten wat uitsteken anders is dat ding non operabel niet te verwijderen.

Verkeerd zetten kan voorkomen maja dat is niet echt kwalijk, kwestie van je controlemoment benutten :j kijk naar implanol door verkeerd plaatsen gaat dat ding zwerven...

Als ik voor mezelf spreek het is een ideaal anti conceptie middel, waar je eigenlijk weinig last van hebt. Ding plaatsen kan eventjes pijnlijk voor de rest alleen even af en toe checken of de touwtjes er nog zitten meer niet en je bent 5 jaar ellende vrij.

Dit soort dingen blijven een kwestie van zelf ervaren. Ik zou het niet laten omdat er enkele slechte ervaringen zijn. Ieder lichaam reageerd er anders op en dat is net zo goed van toepassing op de pil, prikpil implanol en nuvaring.. :)

Ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe je het zelf ervaart. Ding is er ook zo weer uit.

Check je dat zelf die touwtjes? Moet je ook wanneer je een spiraal hebt jaarlijks op controle of iets?

@Joycexlynn12, die dingen heb ik ook gehad, maar vind dat niet echt eng. En inderdaad ieder moet zich prettig voelen. :) Zijn veel andere opties. Alleen als je geen hormonen wilt is er alleen de keus koper spiraal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:17

Ik mag mijn pil in principe nooit vergeten aangezien ik geen twee pillen tegelijk kan slikken. Ik wordt dan ontzettend misselijk tot aan overgeven toe. Het liefst zou ik met die hele rotzooi stoppen eigenlijk :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:22

Dat kun je idd zelf checken :)
Als de spiraal geplaatst is mag je een maand later terug komen om te laten controleren of hij nog op de juiste plek zit.

Ik heb geen jaarlijkse controle :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:22

Daar heb je ook gelijk in hoor A_nouk.
Maar het idee van die spiraal zit me gewoon niet lekker, komt misschien ook bij dat ik 20 ben.

Het nadeel aan de pil is dat ik een stollingsziekte heb en de pil heeft een verhoogd risico op trombose.
Aangezien ik al een dubbele trombose heb gehad is het zeker een risico.

Gezeur allemaal....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:43

Ik was wat jonger als jij Hihihi
Ben nu 25 en heb dat ding als 6 jaar inmiddels (2de al)

Ben er echt beel blij mee, ik ben lactoseintollerant dus ik moest wel, werd ziek van de pil en wilde geen implanol of prikpil :)

Naast af en toe een flinke kramp als ik te gespannen op mijn paard zit heb ik oprecht nergens last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:56

JoycexLynn12 schreef:
Daar heb je ook gelijk in hoor A_nouk.
Maar het idee van die spiraal zit me gewoon niet lekker, komt misschien ook bij dat ik 20 ben.

Het nadeel aan de pil is dat ik een stollingsziekte heb en de pil heeft een verhoogd risico op trombose.
Aangezien ik al een dubbele trombose heb gehad is het zeker een risico.

Gezeur allemaal....

Ik ben 22 nu ik hem laat zetten :) ook niet onwijze leeftijdsverschil. Dankje A-nouk voor de uitleg.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:13

Weet iemand van jullie of de pil nog steeds voorgeschreven wordt om acne tegen te gaan?

En welke pil is dat? De Diana? Ik ben me bewust van de risico's, maar ik heb er gewoon alles voor over om van mijn verchrikkelijke puisten huid af te komen (ben 21 jaar). Ben in februari gestopt met de mycrogyon omdat ik het niet meer nodig had, geen relatie, maar sinds ik hiermee gestopt ben is mijn acne verschrikkelijk geworden..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:58

@Birgit_, jazeker.
Ik heb niet zo lang geleden de 'gewone' (milde) pil gekregen van mijn HA.
De pil maakt de hormoonhuishouding rustig en werkt dus ook tegen acne (dan hoef je niet eens de Diana te hebben, die loopt er alleen verder mee te pronken, en helpt soms tegen hele hevige acne iets beter)

Ik werd ook zo moe van mijn acne.. (en nogsteeds hoor) in mijn gezicht is het stukken opgeklaard! Alleen mijn rug en schouders willen niet meewerken.
Maar wie weet komt dat nog..?

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:42

Hooi,

Ik heb een vraagje ik ben 14 en heb echt enorm veel last van mijn ongesteldheid... ik krijg buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en word ongelofelijk moe en misselijk..
Paracetamol, ibuprofen, Aleve Feminax etc. helpt allemaal niet..
Nu was mijn idee om misschien aan de pil te gaan omdat het zo veel pijn doet dat ik bereid ben om alles te proberen (en ik ga op vakantie naar spanje met een vriendin en haar ouders en ben waar schijndelijk precies dan ongesteld...)

Ik heb het er al met mijn moeder over gehad en ze vind het opzich wel goed.. maar ik wilde er eerst wat meer informatie over en anders gaan wij naar de osteopaat of huisarts.
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven?

Alvast bedankt!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:46

Larizzie schreef:
Hooi,

Ik heb een vraagje ik ben 14 en heb echt enorm veel last van mijn ongesteldheid... ik krijg buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en word ongelofelijk moe en misselijk..
Nu was mijn idee om misschien aan de pil te gaan omdat het zo veel pijn doet dat ik bereid ben om alles te proberen (en ik ga op vakantie naar spanje met een vriendin en haar ouders en ben waar schijndelijk precies dan ongesteld...)

Ik heb het er al met mijn moeder over gehad en ze vind het opzich wel goed.. maar ik wilde er eerst wat meer informatie over en anders gaan wij naar de osteopaat of huisarts.

Alvast bedankt!

http://www.anticonceptie.nl/

Harstikke handige site en ik zou je toch aanraden naar je huisarts te gaan. Zo'n gesprek gaat heel makkelijk en je HA legt je alles uit wat je moet weten en de rest staat in je bijsluiter.

Ik ben overigens, op wat latere leeftijd, om dezelfde reden aan de pil gegaan en dat bevalt heel goed :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:47

Ik zou zeggen; gewoon proberen :) ik vond de pil wel een uitkomst, menstruatie is veel minder erg en veel minder pijnlijk nu.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:49

DaisyDarling schreef:
Larizzie schreef:
Hooi,

Alvast bedankt!

http://www.anticonceptie.nl/

Harstikke handige site en ik zou je toch aanraden naar je huisarts te gaan. Zo'n gesprek gaat heel makkelijk en je HA legt je alles uit wat je moet weten en de rest staat in je bijsluiter.

Ik ben overigens, op wat latere leeftijd, om dezelfde reden aan de pil gegaan en dat bevalt heel goed :j

Oke heel erg bedank ik ga de site even bekijken!

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:49

vuurneon schreef:
Ik zou zeggen; gewoon proberen :) ik vond de pil wel een uitkomst, menstruatie is veel minder erg en veel minder pijnlijk nu.

Bedankt!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:03

Gewoon proberen inderdaad. Voor mij was ook een uitkomst. Menstruatie was niet normaal heftig en nu gewoon normaal :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:08

Ik was ook altijd hevig ongesteld, ben op mijn 16e toch maar aan de pil gegaan. Weet nog dat de eerste maand een hel was, voelde mij absoluut niet lekker, maar heb doorgezet en 6 jaar achtereenvolgens braaf stopweken ingelast en de laatste 4 jaar zelfs doorgeslikt. Helaas bijna met de dood moeten bekopen, was een samenspel van trombosebeen, marvelon en roken wat uiteindelijk uitmonde in longembolien in beide longen...
moest per direct stoppen met roken en de pil. Viel in het begin zwaar tegen, hevig bloedverlies maar ik kom er steeds beter tegen. Uiteindelijk 3 jaar achtereen de prikpil gehad, maar na een ademstilstand mocht ik geen hormonen meer innemen.

Toevallig was hier toen een topic over de menstruatiecup en ben die gaan gebruiken omdat ik altijd nog steeds hevig menstrueerde.

Voor mij de uitkomst! Ben nog steeds 7 dagen, waarvan de eerste 4 hevig ongesteld, maar met het cupje valt goed te leven. De eerste 4 dagen gebruik ik wel 8 paracetamol voor de pijn, maar verder geen last. Houdt het ook in de agenda bij, zitten elke x precies 28 dagen tussen, plannen de vakantie zo in dat ik niet ongesteld ben en ik kan gewoon zwemmen.

We gebruiken alleen geen voorbehoedsmiddel met de sex, maar het laatste anderhalf jaar is het steeds goed gegaan, dreumes is meer dan welkom, maar we gaan er nog niet excipliet voor.

Huisarts raadde mij een koperspriraal aan, maar ivm kinderwens en mijn leeftijd maar besloten om daarvan af te zien.

verder heb ik iets gelezen in een medisch blad over het minder laten vloeien doordat ze je baarmoedermond groter gaan maken, medische ingreep, maar dan kan er geen eitje meer nestelen, dus die optie houd ik wel open voor de toekomst.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:31

kaatje77 schreef:
Ik was ook altijd hevig ongesteld, ben op mijn 16e toch maar aan de pil gegaan. Weet nog dat de eerste maand een hel was, voelde mij absoluut niet lekker, maar heb doorgezet en 6 jaar achtereenvolgens braaf stopweken ingelast en de laatste 4 jaar zelfs doorgeslikt. Helaas bijna met de dood moeten bekopen, was een samenspel van trombosebeen, marvelon en roken wat uiteindelijk uitmonde in longembolien in beide longen...
moest per direct stoppen met roken en de pil. Viel in het begin zwaar tegen, hevig bloedverlies maar ik kom er steeds beter tegen. Uiteindelijk 3 jaar achtereen de prikpil gehad, maar na een ademstilstand mocht ik geen hormonen meer innemen.

Toevallig was hier toen een topic over de menstruatiecup en ben die gaan gebruiken omdat ik altijd nog steeds hevig menstrueerde.

Voor mij de uitkomst! Ben nog steeds 7 dagen, waarvan de eerste 4 hevig ongesteld, maar met het cupje valt goed te leven. De eerste 4 dagen gebruik ik wel 8 paracetamol voor de pijn, maar verder geen last. Houdt het ook in de agenda bij, zitten elke x precies 28 dagen tussen, plannen de vakantie zo in dat ik niet ongesteld ben en ik kan gewoon zwemmen.

We gebruiken alleen geen voorbehoedsmiddel met de sex, maar het laatste anderhalf jaar is het steeds goed gegaan, dreumes is meer dan welkom, maar we gaan er nog niet excipliet voor.

Huisarts raadde mij een koperspriraal aan, maar ivm kinderwens en mijn leeftijd maar besloten om daarvan af te zien.

verder heb ik iets gelezen in een medisch blad over het minder laten vloeien doordat ze je baarmoedermond groter gaan maken, medische ingreep, maar dan kan er geen eitje meer nestelen, dus die optie houd ik wel open voor de toekomst.

bedankt voor je verhaal! maar alleen raad je mij de pil nou juist aan of af?... (voor de duidelijkheid ik rook NIET)
groetjes

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:18

Tegenwoordig is het allemaal wel beter uitgezocht, dus lijkt mij de pil betrouwbaarder als in de jaren '90 ;)

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:27

Oo oke bedankt!

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:05

En welke pil raden jullie mijj dan aan dan weet ik een beetke waar ik naar moet kijkek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:08

Je zal sowieso naar de dokter moeten want die schrijft hem je voor :) . Je begint meestal met een lichte pil zoals de Microgynon 30 of de goedkope variant ervan.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:08

Larizzie schreef:
En welke pil raden jullie mijj dan aan dan weet ik een beetke waar ik naar moet kijkek

Dat bepaalt je huisarts gewoon. Hij/zij weet daar het meeste van. Jij legt uit waar je hem voor wilt, hoe zwaar je ongeveer bent etc. En waarschijnlijk krijg je gewoon een simpele basispil mee, zoals bijv. de microgynon of de merkloze versie daarvan.
Op die website moet je iig kijken naar 'combinatiepil - synthetisch hormoon'.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:23

Ja weet ik gaha maar dan kan ik even kijjen wat er allemaal inzit ;-) maar wel bedankt!