Ben er inmiddels als 6 jaar heel blij mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A_nouk schreef:Tja die touwtje zijn natuurlijk te voelen die kunnen ze niet kort knippen die moeten wat uitsteken anders is dat ding non operabel niet te verwijderen.
Verkeerd zetten kan voorkomen maja dat is niet echt kwalijk, kwestie van je controlemoment benuttenkijk naar implanol door verkeerd plaatsen gaat dat ding zwerven...
Als ik voor mezelf spreek het is een ideaal anti conceptie middel, waar je eigenlijk weinig last van hebt. Ding plaatsen kan eventjes pijnlijk voor de rest alleen even af en toe checken of de touwtjes er nog zitten meer niet en je bent 5 jaar ellende vrij.
Dit soort dingen blijven een kwestie van zelf ervaren. Ik zou het niet laten omdat er enkele slechte ervaringen zijn. Ieder lichaam reageerd er anders op en dat is net zo goed van toepassing op de pil, prikpil implanol en nuvaring..
Ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe je het zelf ervaart. Ding is er ook zo weer uit.
JoycexLynn12 schreef:Daar heb je ook gelijk in hoor A_nouk.
Maar het idee van die spiraal zit me gewoon niet lekker, komt misschien ook bij dat ik 20 ben.
Het nadeel aan de pil is dat ik een stollingsziekte heb en de pil heeft een verhoogd risico op trombose.
Aangezien ik al een dubbele trombose heb gehad is het zeker een risico.
Gezeur allemaal....
Larizzie schreef:Hooi,
Ik heb een vraagje ik ben 14 en heb echt enorm veel last van mijn ongesteldheid... ik krijg buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en word ongelofelijk moe en misselijk..
Paracetamol, ibuprofen, Aleve Feminax etc. helpt allemaal niet..
Nu was mijn idee om misschien aan de pil te gaan omdat het zo veel pijn doet dat ik bereid ben om alles te proberen (en ik ga op vakantie naar spanje met een vriendin en haar ouders en ben waar schijndelijk precies dan ongesteld...)
Ik heb het er al met mijn moeder over gehad en ze vind het opzich wel goed.. maar ik wilde er eerst wat meer informatie over en anders gaan wij naar de osteopaat of huisarts.
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven?
Alvast bedankt!
DaisyDarling schreef:Larizzie schreef:Hooi,
Ik heb een vraagje ik ben 14 en heb echt enorm veel last van mijn ongesteldheid... ik krijg buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en word ongelofelijk moe en misselijk..
Paracetamol, ibuprofen, Aleve Feminax etc. helpt allemaal niet..
Nu was mijn idee om misschien aan de pil te gaan omdat het zo veel pijn doet dat ik bereid ben om alles te proberen (en ik ga op vakantie naar spanje met een vriendin en haar ouders en ben waar schijndelijk precies dan ongesteld...)
Ik heb het er al met mijn moeder over gehad en ze vind het opzich wel goed.. maar ik wilde er eerst wat meer informatie over en anders gaan wij naar de osteopaat of huisarts.
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven?
Alvast bedankt!
http://www.anticonceptie.nl/
Harstikke handige site en ik zou je toch aanraden naar je huisarts te gaan. Zo'n gesprek gaat heel makkelijk en je HA legt je alles uit wat je moet weten en de rest staat in je bijsluiter.
Ik ben overigens, op wat latere leeftijd, om dezelfde reden aan de pil gegaan en dat bevalt heel goed
kaatje77 schreef:Ik was ook altijd hevig ongesteld, ben op mijn 16e toch maar aan de pil gegaan. Weet nog dat de eerste maand een hel was, voelde mij absoluut niet lekker, maar heb doorgezet en 6 jaar achtereenvolgens braaf stopweken ingelast en de laatste 4 jaar zelfs doorgeslikt. Helaas bijna met de dood moeten bekopen, was een samenspel van trombosebeen, marvelon en roken wat uiteindelijk uitmonde in longembolien in beide longen...
moest per direct stoppen met roken en de pil. Viel in het begin zwaar tegen, hevig bloedverlies maar ik kom er steeds beter tegen. Uiteindelijk 3 jaar achtereen de prikpil gehad, maar na een ademstilstand mocht ik geen hormonen meer innemen.
Toevallig was hier toen een topic over de menstruatiecup en ben die gaan gebruiken omdat ik altijd nog steeds hevig menstrueerde.
Voor mij de uitkomst! Ben nog steeds 7 dagen, waarvan de eerste 4 hevig ongesteld, maar met het cupje valt goed te leven. De eerste 4 dagen gebruik ik wel 8 paracetamol voor de pijn, maar verder geen last. Houdt het ook in de agenda bij, zitten elke x precies 28 dagen tussen, plannen de vakantie zo in dat ik niet ongesteld ben en ik kan gewoon zwemmen.
We gebruiken alleen geen voorbehoedsmiddel met de sex, maar het laatste anderhalf jaar is het steeds goed gegaan, dreumes is meer dan welkom, maar we gaan er nog niet excipliet voor.
Huisarts raadde mij een koperspriraal aan, maar ivm kinderwens en mijn leeftijd maar besloten om daarvan af te zien.
verder heb ik iets gelezen in een medisch blad over het minder laten vloeien doordat ze je baarmoedermond groter gaan maken, medische ingreep, maar dan kan er geen eitje meer nestelen, dus die optie houd ik wel open voor de toekomst.
Larizzie schreef:En welke pil raden jullie mijj dan aan dan weet ik een beetke waar ik naar moet kijkek