Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 06:19

@HC ...zo,n helm had ik dan toch niet in mijn hoofd :roll:
Het word dan meer een Calimero helm ( aero ) :=

@Helene ...een foto van een blij ei ..het straalt er van af .

Goede tip van die webstite MuSLi ..thanks .

Mmm ..voor vandaag word niet echt goed weer verspeld .
Eigenlijk zou ik na het werk een training moeten omzetten waar ik 10 X 2 minuten
in Aero in WSA ( > 95 % ) fiets .( totale fietstijd 90 minuten )
Was natuurlijk heel graag op de LIV geklommen <3 .
Na ja , afwachten ..misschien valt het mee .

Gisteren zwemtraining gehad , nou ben ik geen super beste zwemster .
( heeft iets met op latere leeftijd nog met borstcrawl beginnen en paniek in het
water gehad )
Maar kwam gisteren echt met een super gevoel uit het water ... :D

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:09

Wat goed zeg Time2Tri! Vandaag dan maar daar van nagenieten met deze weersvoorspellingen :+

En HC, niets mis met een XS fiets hoor :Y) O:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:34

Lauraennala schreef:
Wat goed zeg Time2Tri! Vandaag dan maar daar van nagenieten met deze weersvoorspellingen :+

Helemaal mee eens, niets mis met een XS :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:17

Time2Tri schreef:
@HC ...zo,n helm had ik dan toch niet in mijn hoofd :roll:

Moet ook óm je hoofd dommie :(:)

;) _O-

Uiteraard voor tt een gelikte met een supergladde voorruit +:)+

Lauraennala schreef:

Mijn punt is dat een LIV XS , een uit verhouding vrouwenmodel, er tóck mooi klassiek uit kan zien :j

Gisteren een heerlijk stuk gereden met de mtb´s. Veel en soms érg diepe modder. Hier in het karstgebergte is dat wel zó glad... Zoonlief aandoenlijk in de wolken met zijn superfiets.
Helaas de fotos nog steeds in cyberspace tussen mobiel en laptop. Geen idee waarom. Komt wel. Hoop ik.

Hij is vandaag in de bergen; werk als monitor in het klimpark. Ben ik wel zó trots op dat ze hem voor zulk verantwoordelijk werk zo gaag hebben dat ze hem er thuis voor óphalen en weer afleveren!!

Vandaag zijn oude brandschoon gewassen fiets wat onderhoud geven en goed smeren als verrassing. Hij wil donderdag met een meiske uit fietsen en die heeft geen goede fiets... :+:

Gisteren bij oude fiets ophalen wilde berglief onverwacht mee. Uiteraard, wet van Murphy, staat er dan voor haar dé perfecte mtb in de overoverjarige mega-aanbieding

https://images.singletracks.com/2016/12 ... d_1__1.jpg

Nah ja, we zien wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:10

Oh iedereen heeft al heerlijk buiten gefietst dit weekend. Ik had geen tijd, baalde ik wel een beetje van

Voor degenen die ook naar Women on wheels willen gaan. Ik heb even gekeken naar de workshops en die vind ik eigenlijk niet zo heel erg interessant. De toertocht is natuurlijk altijd wel leuk maar ik fiets voor die 22 euro dan net zo lief een rondje in de buurt :o
Ik ben de allereerste keer ook bij dit evenement geweest en toen is het me ook een beetje tegen gevallen. Ik denk dus dat ik niet ga.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:59

SAKKIA schreef:
Voor degenen die ook naar Women on wheels willen gaan.

Voor berglief is het altijd Woman on Wheels: Twee mannen die haar fiets onderhouden; na elke rit nalopen, afgesteld en gesmeerd houden; voor elk uitje bandenspanning controleren en bij rit aanpassen, zodat de de fiets piekfijn is voor vertrek.
Elke rit-route bij haar bui, capaciteiten aanpassen en begeleiden onderweg.
Op de zwaarste hellingen krijgt ze als ze dat wil assistentie van ons omhoog!!
Kortom, koningin op pad :j

Zoon neemt morgen gereedschap mee om onderweg de fiets bij de wensen van zijn prinsesje aan te passen.

Fietsende meiskes/vrouwen zijn hier héél zeldzaam. Bv. op een mtb wedstrijd is er zo´n 1%, één procent; één op de hónderd, vrouw.
Áls ze er al zijn op de openbare weg, is het aan de kust over de vlakke fietspaden langs de bouldevard.* Let wel; alléén de vlakke stukken; eerder heen en weer dan een heuvel over naar de volgende boulevard.
Hier in het dorp, onder 5000 bewoners, 2, twéé vrouwen die af en toe op de fiets stappen.

* Dat is trouwens ook een berglief op wielen verwennerij: Schroef ik de fietsdrager op haar auto, fietsen erop en kan ze daar moeiteloos wielen laten rollen in de zon...

Helemaal beschamend vind ik dat de dames hier in Andalucia dan óók nog liefst een rijwiel met electro-ondersteuning hebben en dat dan fietsen noemen. In míjn definitie-boek is dat een bromfiets die zoemt ipv bromt; een electromotorfiets.
Wettelijk is het enige onderscheid tussen ´fiets´, bromfiets en motorfiets het wel/niet symbolische meetrappen en de max. snelheid; het ís gewoon allemaal hetzelfde; een electromotorfiets.
De verlakkerij over niet vervuilen vind ik ook een zéér ergerlijk zelfbedrog.
Kortom; zum :r
Ik kan niet ontkennen dat de beperkte actieradius en het dan gewoon een érg zware fiets zijn mij leedvermaak geeft waar ik geen geduld mee heb en ook niet bij help.

Maar goed, de ´oude´ fiets van zoon net afgesteld en gesmeerd; loopt en schakelt weer superslick.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:45

Huertecilla schreef:
Helemaal beschamend vind ik dat de dames hier in Andalucia dan óók nog liefst een rijwiel met electro-ondersteuning hebben en dat dan fietsen noemen. In míjn definitie-boek is dat een bromfiets die zoemt ipv bromt; een electromotorfiets.
Wettelijk is het enige onderscheid tussen ´fiets´, bromfiets en motorfiets het wel/niet symbolische meetrappen en de max. snelheid; het ís gewoon allemaal hetzelfde; een electromotorfiets.
De verlakkerij over niet vervuilen vind ik ook een zéér ergerlijk zelfbedrog.
Kortom; zum :r
Ik kan niet ontkennen dat de beperkte actieradius en het dan gewoon een érg zware fiets zijn mij leedvermaak geeft waar ik geen geduld mee heb en ook niet bij help.

Voor sommige mensen is het natuurlijk wel echt een uitkomst dat dit soort opties bestaan.
En je kunt natuurlijk niet altijd aan de buitenkant aan iemand zien hoe zij lichamelijk in elkaar zitten.
Uiteindelijk gaat het om plezier hebben met fietsen. Of je dat nog met of zonder electromotor doet is mij om het even :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:10

MuSLi schreef:
Voor sommige mensen is het natuurlijk wel echt een uitkomst dat dit soort opties bestaan.

Mee eens.
Dat is mijn punt niet.
+:)+ paralympicsbrommer voor hoe-de-politiek-correcte-term-vandaag-de-dag-is.
Ga echter niet neuzelen dat het een fiets is of mileuvriendelijk. Het is geen fiets en het is niet milieuvriendelijk.

Neem een lig´fiets´ met electromotor.
Met meetrap-schakelaar en begrenzing tot 25 km/u is het wettelijk een fiets.
Met trapstel en max 40 een brommerauto.
Daarboven met of zonder trapstel een auto.
Puur kunstmatig geneuzel.
Met motor is het geen fiets; op benzine, diesel of electrisch is irrelevant.
Ik begrijp best dat een ligfiets zwaar is en een electromotor fijn is als je ermee omhoog gaat maar dat gemak verandert niets aan het principe van wel of geen ménskracht voorgedreven voertuig.
Precies hetzelfde of dat nu een vliegtuigje, ligfiets of zitfiets is; het is wel of niet van een motor voorzien. Wat voor motor of hoe sterk die is en of dat nodig/fijn is voor de gebruiker maakt voor het fundamentele niets uit. Met motor is het geen fiets en is het niet mileuvriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:57

SAKKIA schreef:
Oh iedereen heeft al heerlijk buiten gefietst dit weekend. Ik had geen tijd, baalde ik wel een beetje van

Voor degenen die ook naar Women on wheels willen gaan. Ik heb even gekeken naar de workshops en die vind ik eigenlijk niet zo heel erg interessant. De toertocht is natuurlijk altijd wel leuk maar ik fiets voor die 22 euro dan net zo lief een rondje in de buurt :o
Ik ben de allereerste keer ook bij dit evenement geweest en toen is het me ook een beetje tegen gevallen. Ik denk dus dat ik niet ga.....

Jammer dat je geen tijd had! Ik twijfel ook nog of ik ga, ik beslis begin mei, denk ik. Vond het vorig jaar wel leuk, maar het hielp ook dat ik met twee gezellige meiden op pad was en dat het mijn allereerste keer op een racert was :D Kan me voorstellen dat het voor die prijs misschien te oppervlakkig is als je al wat meer in de sport zit.

Leuk dat je zoon zo in de wolken is met zijn nieuwe fiets, HC! Ik herken die colluviale modder wel uit Italiaanse karstgebieden. Inderdaad verraderlijk glad en ontzettend plakkerig; het zal wel hard werken zijn om daar doorheen te ploeteren.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:03

Het viel mij afgelopen zaterdag echt reuze mee.. kwam nog 3! andere vrouwen tegen op de track.. waren we toch minimaal met zijn 4en.. :') Ik zit nog niet zo lang op fiets, pas sinds september, maar moet zeggen dat met dit weer ik wel weer meer zin krijg om naar buiten te gaan.
Ik denk dat dat voor meer vrouwen geldt, ik had er nog niet zoveel op 1 dag gezien namelijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:12

In Nederland is het fietsen onder vrouwen ook wel redelijk populair ondertussen.
En hier is het fietsen ook wel laagdrempeliger dan waar HC woont.
Daar stap je niet zomaar even op de fiets. Daar is wel wat training voor nodig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:11

We willen komend weekend misschien gaan mountainbiken in de Eifel (vulkaneifel)! Ervaringsdeskundigen hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:22

Leuk! Nooit gefietst, maar in Gerolstein zit een leuke camping. Erg mooi gebied! :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:32

Doubtless schreef:
We willen komend weekend misschien gaan mountainbiken in de Eifel (vulkaneifel)! Ervaringsdeskundigen hier?

Niet met de mountainbike, wel met de motor. Fantastisch mooi gebied :j

Verder kan ik je helaas niet helpen...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:47

We hebben al een camping gevonden & ik koop gewoon zo'n routeboekje, dat komt wel goed. Maar leuk om te horen dat jullie het een mooi gebied vinden :D <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:09

culaccino schreef:
Leuk dat je zoon zo in de wolken is met zijn nieuwe fiets, HC!

Hij is nu aan het patsen bij zijn vreindjes (vriendinnetje). Gelíjk van het werk op de fiets en weg.

Citaat:
Ik herken die colluviale modder wel uit Italiaanse karstgebieden. Inderdaad verraderlijk glad en ontzettend plakkerig; het zal wel hard werken zijn om daar doorheen te ploeteren.

Vooral dat plakken is echt :roll:
Soms sta je gewoon lettelijk vást; de wielen vastgelopen. Moet je met een stokje poeren. Anders kom je niet verder/weg.
Voordeel is dat het ook gelijk opdroogt als het maar éven zonnig is. Dan is er een droog korstje. Héél goed opletten want dat laagjes schuift fluks over de spekgladde onderlaag weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:43

:wave: Helaas vandaag maar een indoor training gedaan -O-
Het weer was te slecht om bij 5 graden en regen op mijn tijdritfiets snelheids intervallen te doen .
Dus maar binnen in de sportschool een training gedaan ... goed gezweet .
Nu zit lasagne in de oven ... en dan doe ik niets meer .

Oven piept ... klaar ... eten

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:49

culaccino schreef:
SAKKIA schreef:

Jammer dat je geen tijd had! Ik twijfel ook nog of ik ga, ik beslis begin mei, denk ik. Vond het vorig jaar wel leuk, maar het hielp ook dat ik met twee gezellige meiden op pad was en dat het mijn allereerste keer op een racert was :D Kan me voorstellen dat het voor die prijs misschien te oppervlakkig is als je al wat meer in de sport zit.

Leuk dat je zoon zo in de wolken is met zijn nieuwe fiets, HC! Ik herken die colluviale modder wel uit Italiaanse karstgebieden. Inderdaad verraderlijk glad en ontzettend plakkerig; het zal wel hard werken zijn om daar doorheen te ploeteren.

Fysisch geograaf? Geoloog?

Ik ben met dit weer maar een kort rondje gaan hardlopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:08

Eindelijk!!!

Onze twee samen; ze blu wan (vanm mij) en fiftie blek (van zoon)

Afbeelding

Afbeelding

Zó elegant

Afbeelding

27,5 in carbon

Afbeelding

Met zorg voor details

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:11

Gave fietsen... Maar wat me opviel:

Afbeelding
Is dit een kras, of een krak?
Even checken misschien...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:53

MuSLi schreef:
Is dit een kras, of een krak?
Even checken misschien...

Goed opgemerkt.
Geen idee, wellicht een haar van de zachte borstel; zit niets.

Overigens ziet een barst in carbon er heel anders uit. De ontelbare vezels lopen in verschillende hoeken over elkaar gevlochten in vele lagen, waardoor kracten verdeeld worden.
Bij een slechte fabrikage zie je eerst delaminatie.
Verder scheurt het niet zoals metaal.

Overigens is de sterkte totaal niet te vergelijken met metaal, hoe sterk dat metaal ook is.
Het kent ook geen materiaalmoeheid. Hierdoor zijn in de vliegtuigindustrie de onderhoudstermijnen van composiet onderdelen een tienvoud van die van metaal.

Hilarische vergelijkende krachttest video door Santa Cruz van twee van hun eigen frames:

https://www.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:12

Over eten gesproken, mijn zoon is nu Eton Mess aan het voorbereiden maar dan met roomijs als extra; dus 1/3 slagroom, 1/3 roomijs, 1/3 harde merengue en dan de aardbeiplakjes.
Duurt nog even voor hij aan daadwerkelijk mengen (direct voor opdienen) toe zijn, want berglief is nog druk met de babi-pangang.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:59

Hmmmm ik weet niet of het nu zo´n goed idee was, die nieuwe fiets voor zoon. Hij moet er nog vertrouwen in krijgen en ik zie hem nú al elke klim op verdwijnen :j
Wát een genot zeg zo samen op pad en het joch zo bubbelend blij met zijn fiets.

Een lekker stuk gereden; een relatief vlakker deel in de vallei naar Rosario toe. Een heel mooi stukje daar is door de Rio Barroso heen, maar we kwamen op het pad omlaag naar de doorsteek een ruiter tegen die ons aanhield om te waarschuwen dat we beter niet verder konden. Zijn paard had het water tot halverwege de borst en dat was nog niet het grootste probleem; de modder was bijna een meter diep en ´Mejor no.´ zei hij.
Wij niet roomser dan de paus een stukje om gefietst.

Ik zag tot mijn grote verrassing dat de gratis sportap op mijn mobiel nu ineens ook een hoogtemeter-functe heeft. Wat grappig. En wat verbazend; wát een hoogteverschillen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:22

Wat heerlijk HC. Ondanks hij je achter laat op de klim, moet het je toch wel een heerlijk gevoel geven denk ik!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:22

Mooi setje fietsen HC :j
Snap het goed dat je zoon blij is met zijn nieuwe fiets ... :j

Gisteren een pittige sportdag gehad ...was s,middags eerst 2 km zwemmen .
Dan s,avonds nog een hele pittige loopeenheid gehad .
Merk mijn benen wel vanochtend :=