Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 17:19

Nicje87 schreef:
Kiwipitje schreef:
Wij hebben de Avent Connected Beeldbabyfoon maar nog niet gebruikt tot nu toe omdat de kleine op onze kamer slaapt.

Verder inderdaad Puckababy slaapzak die we nu overdag gebruiken en Fedde & Kees slaapzak + laken voor de nacht.

Kun je niet met de honden + baby gaan wandelen Nicje?

Ja, met de draagzak kan het. Alleen het zijn mechelse herders en diensthonden. Dus niet heel handzaam haha. Het gaat vooral om de laatste ronde, wanneer de kleine slaapt. En alleen ff gauw poepen en plassen en klaar.

Wij hebben hetzelfde issue inderdaad. Eerste weken niet omdat we dan samen zijn.. Daarna denk ik eens per week maar dat is puur gebaseerd op werktijden dus we moeten nog maar zien op welke tijden die kleine komt. Denk dat wij de rondes van de honden daarop aanpassen.

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:08

Jullie hebben grote honden hè?
Scheelt bij mij dat ik een teckeltje heb denk ik.

Ben maar een lijstje maken met wat ik heel graag wil eten na mn bevalling _O- krijg steeds meer trek in bepaalde dingen.

Afgelopen 2 dagen heerlijk in t zonnetje gelegen.
Verder nog laatste dingetjes gehaald. Vitamine D en K. Een opstapje kom nu normaal in bed van plaats een sprongetje te maken.

Wilde bij action doos billendoekjes halen alleen waren die op dus van de week maar.

Verder gebruiken wij shampoobars zit geen troep in verder niks, dus ga dat ook voor de baby bestellen.

Laatste wasjes zitten erin, ik hoop morgen even naar duiven te gaan. Moet nog molton hebben voor de wieg en nog een hoeslaken. En bij de Ikea skubb bakken te halen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 18:14

Ja 2 huskies dus die moeten wel ff een stukje aan de wandel voor hun plasje haha.

Heerlijk hé het zonnetje! Zit er in die action doekjes niet veel meuk dan? Dat is echt mijn eerste bevooroordeelde mening bij action :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:20

Gnome schreef:
Ja 2 huskies dus die moeten wel ff een stukje aan de wandel voor hun plasje haha.

Heerlijk hé het zonnetje! Zit er in die action doekjes niet veel meuk dan? Dat is echt mijn eerste bevooroordeelde mening bij action :')

Zijn doekjes van Huggies. Als ik zo Google zijn t niet hele verkeerde doekjes.

Aah ja Huskies is wat lastiger ja haha

Oh en 4 weken voor de datum hebben wij eindelijk een naam *\o/* :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 18:28

Freekieee schreef:
Gnome schreef:

Woohoo! 1 naam of gaan jullie nog vernoemen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:39

Haha dat heeft nog lang op zich laten wachten Freekie.

Ach in mijn ogen weinig verschil of je in de tuin zit en de baby slaapt rustig boven, of dat je voor de deur de hond uitlaat. Een boerin zal ook niet 24 uur per dag de baby bij zich dragen. En met de app kan ik haar goed in de gaten houden.

Ik wil heel graag carpaccio, filet american met ui, en haring eten. Over dat laatste schijnt wat discussie te zijn of het wel of niet kan, ik heb het maar niet gedaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:45

Hier zal ik ook met babyfoon gewoon een kort rondje doen met de honden hoor.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:20

Lekker dingen eten die nu niet mogen. Filet American duurt helaas nog even, maar carpaccio en biefstuk hopelijk niet :D

Freekie fijn dat de naam vast staat!

Melanie hier ook een dekentje maar ook een klein slaapzakje gekregen. Even zien wat we gaan gebruiken.

Azmay lekker buiten! En beter alles thuis eruit dan buiten :')

Sting gaat hard alweer ook, hier hetzelfde qua dingen doen.

HappyBuddha vervelend van je bloeddruk, hopelijk onder controle te krijgen.

Even een 'groepsfoto' :Y) van alle pakjes 56 die ik heb gemaakt, helemaal blij mee hoe ze geworden zijn <3 Let niet op de kreukels :o

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:21

O jongens, wat gaan jullie weer hard!

Gnome: oei een beknelde nier klinkt echt niet fijn en goed pijnlijk. Gelukkig is het nu weer over, maar ik snap dat je er wel klaar mee bent nu!

Grappig het verschil in hoogte van het bed! Wij moeten beneden even een bed maken tegen die tijd, want onze trap is mega stijl, dus eerst maar een nachtje beneden slapen. Ons bed is wel hoog gelukkig en mijn moeder is de kraamverzorgster, dus die vindt het waarschijnlijk wel prima zo :P

Ik hoor ook goede verhalen van de puckababy inderdaad! Mijn moeder neemt hem mee als ze komt kramen. Verder heb ik alleen lakentjes en dekentjes. Zal wel los lopen :)

Oei Happybudda! Dat klinkt inderdaad als waar Azmay mee begon. Balen dat je moet stoppen met werken, maar gelukkig houden ze je goed in de gaten en zijn ze er op tijd bij. Fijn alle babykleertjes alvast wassen :) heb je gelukkig wat te doen!

Qua babyfoon hebben wij er eentje van Philips met camera. Gekregen, dus we hebben het er niet op uitgezocht. Van mijn schoonzus kreeg ik te horen dat zij een camera fijn vond zodat je kunt zien of het kindje echt wakker is of bijv wat kreunt of mekkert in z’n slaap. We gaan het zien.

Azmay: ah fijn even naar buiten! Al was Nimue het er niet helemaal mee eens dus haha. Denk je dat het net te lang was of echt het hobbelen?

Nicje: dat kan prima toch, honden uitlaten terwijl te baby slaapt? Ik denk dat je na een paar weken toch wel weet wanneer de baby echt slaapt en je even weg kunt voor een plasje

Freekieee: ah fijn dat jullie uit de naam zijn! Hier zijn we er ook nog niet definitief uit en dat gaat langzaam wel wat kriebelen. Hebben jullie het kaartje al wel af?

Wow Annemarijn! Heel knap hoe je dat hebt gemaakt! Leuke stofjes ook!

En ik zag dat er nog iemand ‘nieuw’ bij was gekomen, welkom! Ik begrijp dat het best eenzaam kan voelen als je ‘alleen’ zwanger bent. Ik hoop dat je nu wat aansluiting bij ons kunt vinden :)

Wij hadden vanmiddag controle bij de verloskundige. Blijkbaar is de baby al ingedaald (ben 31 weken) en het zou goed kunnen dat ik daardoor soms buikpijn heb aan de bovenkant en zijkant van mijn buik. Ik had het gisteren weer na een dag werken, dus tel echt de dagen af dat ik werk! Verder vonden ze mijn buik wat klein (waarschijnlijk omdat de baby nu ook lager ligt), dus konden ze niet zo goed voelen of het wel groot genoeg was, dus volgende week krijgen we een groeiecho.

Verder vandaag rustig aan gedaan, wat gerommeld in huis, gekeken bij de les van mijn paard en bijrijder en in de zon gezeten. Genieten van elke zonnestraal!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:54

Wat een bijlees maakt iedereen steeds joh. Respect hoor :j

Ik lees wel mee op m’n telefoon maar m’n brein is echt veel te mistig voor een bijlees.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:01

Gnome schreef:
Gnome schreef:

Woohoo! 1 naam of gaan jullie nog vernoemen?[/quote]

2 namen, maar naar niemand vernoemd

Filet american neem ik soms hapje van mn mijn. Maar echt een wit bolletje met lekker dik erop heb ik wel zin in.

Haring is wel goed voor je 1 x in de week.

Annemijn, heel leuk die pakjes !!

Ballard oh lekker snel!
Vroeg aan mijn verloskundige ook buik groei want hoor veel dat mijn buik klein is. Maar dat verschilt zo per persoon. Maar wel fijn dat ze groei echo maken !

Dat had ik hier ook. Alleen nu wel echt goed ingedaald.

Vandaag 2 x gehad dat toen de bewoog er een zenuw verkeerd schoot in mijn been en ik er zo door heen zakte…. Heel raar en niet fijn.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:05

Ik had je bericht denk ik niet moeten lezen Hancox. Ben vanmiddag even gaan liggen en hij werd me weer een partij actief :+ Ik ben trouwens een buikslaper, jij toevallig ook?

Vervelend dat het niet helemaal lekker loopt Buddha. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden.
Lekker dat je bezig bent met wassen :D

Lekker dat jullie buiten zijn geweest Azmay. Al klinkt de poep en het spugen dan weer niet erg fijn :+ Je ziekenhuis avontuur klinkt ook niet prettig. Gelukkig zijn jullie nu lekker thuis <3

Grappig dat je een lijstje voor eten aan het maken bent Freekie :+
Wat was het lekker weer he? Fijn dat jullie eruit zijn met de naam!

Leuke pakjes Annemijn, lekker kleurrijk.

Fijn dat je een extra controle krijgt Ballard, dat is nooit verkeerd.

Wat een lekker weertje vandaag :):) Ben wel helemaal versleten de afgelopen 2 dagen. Op zich wel aardig geslapen ondanks maagzuur maar weer flink misselijk met vlagen. Dat lijkt heel veel energie te kosten. Nu nog even naar hoopers met de hond, daar geniet hij zo van :D

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:10

@gnome, wat ontzettend vervelend van die pijn en dat je dan ook niks kan doen om het te verlichten! Gelukkig dat t uiteindelijk is gezakt en er een waarschijnlijke oorzaak is gevonden. Ik hoop met je mee dat t vlot doorzet.

Wij hebben ook echt een heel laag bed. En moesten van de kraamzorg ook naar minstens 80 cm, voor de controles inderdaad. Maar zelfs met de hoogste klossen redden wij het niet . Ik had nu maar bedacht om er een extra 1 persoons matras op te leggen als de kraamverzorgster er is dat scheelt weer 15 cm. Eerlijk gezegt vind ik dat hoge ook wel lekker. Zit er over na te denken om een hoog bed aan te schaffen als we weer een beetje uit de voeten kunnen.

Ik heb wel de combi deken/laken. Leek me voor de lente/zomer makkelijk. In het begin een dekentje erbij voor de kou en deken eraf als het warmer wordt. In de wieg ligt de deken ook op minder dan de helft zodat baby er niet makkelijk onder kan. Ik hoor van de kraam wel of dit handig is of niet.

@hanco Ik vind het zo gezellig dat gewoel in mn buik. Ik ga dat ook echt missen. Baby vindt warmte ook helemaal het einde (gaat met een warme pittenzak ook helemaal uit het dak) terwijl een koud matras zo ver mogelijk wordt ontweken.

Wat een leuke pakjes MissAnnemijn! Wat knap dat je dat kan!

Hier ook lekker in de tuin gezeten. Heerlijk weer! Ik zei al tegen mn man. Laat de baby maar van t weekend komen, dan kan ik met slechter weer op bed liggen en als ik dan bijgekomen ben kunnen we lekker buiten wandelen in het hopelijk weer mooie zonnetje!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:20

Haring mag alleen van die smerige uit een pot als je zwanger bent. Niet Hollandse Nieuwe. Ik heb daar mega zin in. Misschien zaterdag halen :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:20

Morgen is volle maan haha. Laten we gaan voor een paar babies :Y)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:34

Ik vind 5 mei juist niet de ideale datum. Maar als het 5 mei volle maan is, dan is de kans groot dat ie na middernacht komt, dus dan ben ik akkoord :)* .

@missannemijn: wow, mooie pakjes zeg! +:)+ Knap gedaan!

Hier dekentjes en slaapzakken. En nog een inbakerdoek, dus we hebben keuze.

Vanmiddag weer controle gehad, alles was goed (nu 38 wk). Daarna een flinke ronde schoongemaakt door het huis en nu giga harde buiken. Dus ik doe niks meer vanavond….

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:38

Hele leuke pakjes Annemijn!

Ik ben zaterdag 34 weken en ik vind het stiekem een beetje spannend wanneer ze zal komen en hoe zal het verlopen? Voor jullie zal het nog een stuk spannender zijn, zo dichtbij de datum!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:42

Woei wat hebben jullie veel gepraat. :)

Gnome wat fijn dat de pijn weg is, maar jeetje een beklemde nier klinkt echt niet fijn!
Haha volle maan baby's, zou mooi zijn.

Freekieee wat staat er allemaal op je eet lijstje? ;)
Fijn dat jullie een naam hebben! Ben heel erg benieuwd. Dat van die zenuw klinkt niet echt fijn.

Nicje, rauwe haring? Brr.. dat lijkt me zó vies hé, haha. Is volgens mij ook you hate it or you love it.

MissAnnemijn wat een toffe pakjes! Blijf het zeggen, maar zo knap dat je dat allemaal zelf maakt.

HappyBuddah, wat vervelend van de bloeddruk.

Ballard fijn dat ze je extra gaan controleren. Lekker hé de zon vandaag?

Charlotte rot van de misselijkheid. Geniet ervan met de hond.

Jitske ook lekker genoten van het weer. Zal wel fijn zijn dat het minder weer is als je op bed moet blijven liggen!

Kiwi jij lust haring ook dus? :D Haha, jij liever dan ik. ;)

Sting fijn dat de controle goed was. Toch iets te veel gedaan in huis dus, lekker rustig aan doen nu.

Hier een druk maar leuk dagje. Vanochtend met mijn moeder naar Hoogeveen gegaan voor de Babydump voor een draagzak. Konden verschillende modellen uitproberen, zijn uiteindelijk gegaan voor een Nuna, die zat het fijnste. Hidde viel gewoon in slaap tijdens het proberen. <3
Daarna door naar de GGD voor de controles. Meneer is nu 56cm en 4995gram schoon aan de haak. Ook is hij verder helemaal goed gekeurd. :D

Mijn mannen ♡
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:46

Nicje87 schreef:
Hele leuke pakjes Annemijn!

Ik ben zaterdag 34 weken en ik vind het stiekem een beetje spannend wanneer ze zal komen en hoe zal het verlopen? Voor jullie zal het nog een stuk spannender zijn, zo dichtbij de datum!

Niet gek dat het spannend wordt! De tijd gaat zo snel die laatste weken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:20

linda2008 schreef:
Gnome, ons bed is 65cm maar de werkhoogte voor de kraamzorg moet 80cm zijn is ons verteld. Dus toch klossen nodig en in jouw geval dus eigenlijk ook.. (ze zijn er in 7, 14 of 28cm zag ik, ik heb toevallig net besteld) en het kost toch niks dus ach waarom niet! :)

Ik heb ze ook net binnen moet inderdaad ook voor de kraamzorg (arbo)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:22

HappyBuddha schreef:
Hé bah gnome, klinkt erg pijnlijk!

Hier gaat t ook nog steeds niet erg lekker. Gisteren controle gehad in het ziekenhuis, bloeddruk is helaas behoorlijk gestegen. Gelukkig (nog) geen eiwitten in m’n urine gevonden en bloed is ook nog schoon. Nu flink aan de medicatie en stoppen met werken. Balen maar het is niet anders…. Begin t allemaal wel een beetje zat te worden.

Ben al begonnen met alle baby spulletjes uit te wassen, is dat iig vast klaar.

Wat vervelend,rustig aan!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:30

Nicje87 schreef:
Haha dat heeft nog lang op zich laten wachten Freekie.

Ach in mijn ogen weinig verschil of je in de tuin zit en de baby slaapt rustig boven, of dat je voor de deur de hond uitlaat. Een boerin zal ook niet 24 uur per dag de baby bij zich dragen. En met de app kan ik haar goed in de gaten houden.

Ik wil heel graag carpaccio, filet american met ui, en haring eten. Over dat laatste schijnt wat discussie te zijn of het wel of niet kan, ik heb het maar niet gedaan.

Ja dat moet toch gewoon kunnen, wij doen de laatste ronde in de tuin inderdaad haha maar een stuk kleinere hond.

Hier ook carpaccio <3 en champagne :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:30

MissAnnemijn schreef:
Lekker dingen eten die nu niet mogen. Filet American duurt helaas nog even, maar carpaccio en biefstuk hopelijk niet :D

Freekie fijn dat de naam vast staat!

Melanie hier ook een dekentje maar ook een klein slaapzakje gekregen. Even zien wat we gaan gebruiken.

Azmay lekker buiten! En beter alles thuis eruit dan buiten :')

Sting gaat hard alweer ook, hier hetzelfde qua dingen doen.

HappyBuddha vervelend van je bloeddruk, hopelijk onder controle te krijgen.

Even een 'groepsfoto' :Y) van alle pakjes 56 die ik heb gemaakt, helemaal blij mee hoe ze geworden zijn <3 Let niet op de kreukels :o

[ [url=m/HOclhx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt knap hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:39

Ja de tijd gaat zo snel! Zo'n gek idee, nog een week werken en dan nog 4 weken maar kan natuurlijk ook best dat ze dan na 1 week al komt.. dat kan ik me echt nog niet voorstellen haha

Hier vonden ze vorige keer de baby juist groot voelen, dus zouden deze week even goed checken maar mijn afspraak ging niet door ivm bevalling dus nu maandag pas, ben wel een beetje benieuwd hoe het nu lijkt, mijn buik groeit nog steeds wel. Zouden dan misschien extra groeiecho doen maar dat hoeft dan ook al bijna niet meer want dan is de liggingsecho ook al aan de beurt, gaat veel te snel :P

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:03

Voor vele van jullie komt het inderdaad hard dichtbij :D Lijkt me heel spannend om zo dicht tegen de 40 weken aan te zitten. Hier pas 25 weken dus dat ik hopelijk nog niet van toepassing.

Lieve foto van je mannen Mriek <3

Hier was de hond super stout met trainen. Zaten in een andere groep op een ander veld. Rent hij tijdens zijn rondje ineens naar een andere hond, bleek zijn aartsrivaal te zijn. Mijn hond werd gelijk op zijn plek gezet, d rest van de les was hij helemaal ontdaan van zijn eigen stomme actie :+ Wel bijzonder, want ik had het helemaal niet door en we hebben 2 jaar geleden voor het laatst die aartsrivaal op een ander terrein gezien, dat hij dat heeft onthouden...