Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:07

Ik vind het wel goed hoe voorzichtig men doet qua bijwerkingen. Het zegt nog helemaal niks of er daadwerkelijk een verband is met het vaccin. Maar beter even afwachten en weer door prikken als blijkt dat de paniek voor niks was. En anders er op tijd bij zijn. Gok dat het twijfelaars kan helpen om er meer vertrouwen in te hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:07

idinn schreef:
Ik vind het wel goed hoe voorzichtig men doet qua bijwerkingen. Het zegt nog helemaal niks of er daadwerkelijk een verband is met het vaccin. Maar beter even afwachten en weer door prikken als blijkt dat de paniek voor niks was. En anders er op tijd bij zijn. Gok dat het twijfelaars kan helpen om er meer vertrouwen in te hebben.

Maar hier prikken ze nog gewoon door toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:09

Ze zullen vast het advies scherp in de gaten houden op moment. En dat is ook prima, het is gewoon een goedgekeurd vaccin tenslotte. Maar als een land wel rigoureus alles wil afwachten, ook best.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:11

Heel goed inderdaad dat er zo snel gereageerd wordt. Maar ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk allemaal. Misschien was het toevallig.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:14

Was net op het NOS journaal dat het waarschijnlijk ging om 1 bepaalde batch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:32

Denemarken en Oostenrijk zullen toch niet dezelfde batch hebben gebruikt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:33

sureido schreef:
idinn schreef:

Maar hier prikken ze nog gewoon door toch?

Voor vandaag wel. Ema komt vandaag nog met een advies dus als die afraden zal NL niet doorprikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:34

elnienjo schreef:

Hoezo niet? Een pak hagelslag in Groningen kan toch evengoed uit dezelfde batch komen als een pak hagelslag in Zeeland..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:36

elnienjo schreef:

De partij die in Oostenrijk is opgeschort is over 17 landen verspreid. Ik kan niet vinden of Denemarken er bij hoort.

Tot nu toe waren er iig niet meer trombose-meldingen onder gevaccineerden dan niet-gevaccineerden. Wat niet wil zeggen dat die batch niet verkeerd kan zijn ofzo.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:38

elnienjo schreef:

Nee, dat zou best kunnen. In Oostenrijk waren er 2 mensen met stollingsproblemen, waarvan 1 10 dagen na de injectie. Stollingsproblemen komen natuurlijk ook voor zonder vaccinatie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:41

In Oostenrijk was het batch ABV5300 en die is over 17 landen verspreid inclusief Denemarken. Of het probleem in Denemarken met dezelfde batch was kan ik niet vinden.
Zelf ben ik gevaccineerd met ABV5441

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:42

nynke55 schreef:
elnienjo schreef:

Nee, dat zou best kunnen. In Oostenrijk waren er 2 mensen met stollingsproblemen, waarvan 1 10 dagen na de injectie. Stollingsproblemen komen natuurlijk ook voor zonder vaccinatie.

Zou dat 10 dagen na vaccinatie nog door het vaccin kunnen komen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:29

Ik zou het niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:33

Daar zullen ze in een gedegen onderzoek vast naar kijken. Of er een verband is en hoe lang dat er dan is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:43

Enorme jeuk na de 2e vaccinatie met Pfizer.
Die had ik nog nergens gelezen.

Citaat:
KLUISBERGEN - Ann Lacompte uit Kluisbergen ligt sinds zondag in het ziekenhuis. Meteen na haar tweede inspuiting met het Pfizer-vaccin kreeg ze een enorme opstoot van jeuk. “Het is echt niet meer te harden”, zegt ze vanop haar ziektebed. “En het wordt steeds erger.”

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:44

Jeuk klinkt als een allergische reactie op iets in de entstof? :?

Nos liveblog. -O- Mm ik vind het vreemd dat ze zo snel dit kunnen melden. Vooral waarschijnlijk niet gerelateerd. Meer landen stoppen even met enten omdat nu die trombosemeldingen komen. Brr voelt voor mij niet ok :n trombose is geen lachertje
Citaat:
Nederlandse toezichthouder: verband vaccin en stollingsproblemen onwaarschijnlijk
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) acht een verband tussen het vaccin van AstraZeneca en stollingsproblemen onwaarschijnlijk. De gemelde trombosegevallen zijn "hoogstwaarschijnlijk niet gerelateerd" aan het Zweeds-Britse vaccin, zegt de Nederlandse toezichthouder. Trombose en longembolie zijn geen bekende bijwerkingen van het vaccin.

"Wanneer grote groepen worden gevaccineerd zoals nu het geval is, dan kun je dergelijke meldingen verwachten", aldus het CBG. De toezichthouder is verplicht serieuze meldingen te onderzoeken. Het CBG komt vanmiddag met een verdere reactie, nadat de Europese evenknie EMA een advies heeft uitgebracht.

Denemarken maakte vanmorgen bekend de inentingen met het AstraZenecavaccin op te schorten vanwege stollingsproblemen bij enkele gevaccineerden. In Nederland is er één melding van trombose binnengekomen bij Bijwerkingencentrum Lareb. Deze is niet ernstig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:45

Ik vertrouw er toch op dat als ze met zo'n melding komen dat dit klopt. Dus idd dat een verband heel onwaarschijnlijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:08

Het feit dat er onder gevaccineerden niet meer gevallen van trombose zijn dan niet-gevaccineerden zegt natuurlijk al heel veel. Als het echt een bijwerking was hadden de aantallen onder gevaccineerden fors hoger moeten liggen gezien de aantallen mensen die gevaccineerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:10

Het verband zal hoogst onwaarschijnlijk zijn als je kijkt naar de data van de testen én het aantal meldingen op het totale aantal gegeven vaccins. En het aantal trombose gevallen tov normaal.

Trombose.. de pil slikt men ook massaal denk ik dan maar. Dus als het hoogst onwaarschijnlijk is dat er een verband is met het vaccin. Hoeven we niet al direct in een kramp te schieten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:23

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:25

Mogen mij voor alle 4 wakker bellen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:27

Echwel schreef:

Mij ook. Liever gisteren als vandaag

Pandora2

secricible schreef:
elnienjo schreef:

De partij die in Oostenrijk is opgeschort is over 17 landen verspreid. Ik kan niet vinden of Denemarken er bij hoort.

Tot nu toe waren er iig niet meer trombose-meldingen onder gevaccineerden dan niet-gevaccineerden. Wat niet wil zeggen dat die batch niet verkeerd kan zijn ofzo.

Denemarken hoort er idd ook bij.

Citaat:
Volgens het EMA zou dat lot geleverd zijn aan Denemarken, Oostenrijk, Estland, Letland, Litouwen en Luxemburg, die al gestopt zijn met de distributie van dit lot, maar ook aan Bulgarije, Cyprus, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Ierland, Malta, Nederland, Polen, Spanje en Zweden.

Hier in België gaan ze ook gewoon door met AZ.

BigOne

idinn schreef:
Het verband zal hoogst onwaarschijnlijk zijn als je kijkt naar de data van de testen én het aantal meldingen op het totale aantal gegeven vaccins. En het aantal trombose gevallen tov normaal.

Trombose.. de pil slikt men ook massaal denk ik dan maar. Dus als het hoogst onwaarschijnlijk is dat er een verband is met het vaccin. Hoeven we niet al direct in een kramp te schieten.

Inderdaad, in Nederland krijgen elk UUR 11 mensen trombose, dagelijks sterven er 40 mensen aan trombose. En er zal ook in ons land statistisch gezien iemand aan trombose komen te overlijden na vaccinatie waarmee dus absoluut niet vaststaat dat het door het vaccin komt. Heel goed dat ze het onderzoeken maar blijf het wel in perspectief zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:28

Echwel schreef:

Mij ook! Ik vind Corona krijgen een veel groter risico op ernstige toestanden dan van welk vaccin tegen Corona dan ook.
Hoop dat Janssen heel snel levert.