Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:20

Ik ben voor het eerst sinds corona deze week bij mijn oma geweest, met onze kinderen erbij. Mijn oma is 89 en heeft inmiddels 3 soorten kanker. Die loopt dus eigenlijk al op het laatst. Woont nog thuis, op zichzelf, met thuiszorg en veel hulp van haar kinderen.
Al die tijd niet geweest maar mijn moeder zei ook al, al gaat ze dan dood aan corona, haar vooruitzichten zijn kort en slecht. Dan liever nu toch even contact, wie weet de laatste keer.
Ze was heel blij dat we er waren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:23

opisop_shop schreef:
Ik ben voor het eerst sinds corona deze week bij mijn oma geweest, met onze kinderen erbij. Mijn oma is 89 en heeft inmiddels 3 soorten kanker. Die loopt dus eigenlijk al op het laatst. Woont nog thuis, op zichzelf, met thuiszorg en veel hulp van haar kinderen.
Al die tijd niet geweest maar mijn moeder zei ook al, al gaat ze dan dood aan corona, haar vooruitzichten zijn kort en slecht. Dan liever nu toch even contact, wie weet de laatste keer.
Ze was heel blij dat we er waren.

:knuffel: :knuffel:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:44

Weer meer dan 11.000 besmettingen, ben benieuwd wat de cijfers over 1 tot 2 weken gaan doen met alle kerst bezoeken.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:23

Er blijken redelijk wat mensen eerst door de snelteststraten te gaan op weg naar familie en sommigen kunnen meteen weer naar huis . Neem je in ieder geval je verantwoording.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:41

bigone schreef:
Er blijken redelijk wat mensen eerst door de snelteststraten te gaan op weg naar familie en sommigen kunnen meteen weer naar huis . Neem je in ieder geval je verantwoording.

Ik las ook dat de sneltesten niet zo betrouwbaar zijn, natuurlijk helpt het wel wat, maar in ongeveer 40% geeft de sneltest een verkeerde uitslag, bron teletekst.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:53

Sizzle schreef:
Coby schreef:
Wij zijn ook uitgenodigd om lekker gezellig te gourmetten... ouders zijn op leeftijd. Moeder heeft een longaandoening en oma is 98.
Tsja heel apart vinden ze het dat wij niet komen.
Bijzondere wereld l.

Van oma (98!!!, wow) begrijp ik het eigenlijk nog wel.
Iedere dag kan voor haar in feite de laatste zijn, met of zonder covid. Ik zou denk ik dan ook liever gewoon van het moment genieten ipv angstig zijn.

Nou mijn oma niet hoor. Die wil echt nog niet dood en al helemaal niet aan covid. :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:58

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:59

Popstra schreef:
De mensen die ik hier wel eens heb werken hebben dus geen tv en geen Inet in huis.

Klopt ken in Alblasserdam ook wat gezinnen die geen tv of internet hebben. Ze komen ook gerust van de kerk uit controleren.

Maar ook gemerkt dat je verschillende gradaties heb in streng gereformeerd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:01

Vayo schreef:
Het maakt me gewoon echt heel erg boos dat de grondwet niet aangepast kan (?) worden. Dat de mogelijkheid er nu gewoon is om met grote groepen in een gebouw dit soort diensten bij te wonen. Het is toch duidelijk dat het nu gewoon niet kan, als je ziet dat er flinke brandhaarden zijn in gemeenten waar er veel kerkgangers zijn zoals Popstra zegt?

Ik zou me niet boos maken over het feit dat de Grondwet niet zomaar aangepast kan worden, dat is alleen maar ontzettend fijn. Kijk maar wat er in andere landen gebeurt.

Mi zouden de overheid hier echter wél tegen moeten optreden en wel op grond van artikel 22 Gw, de verplichting om zorg te dragen voor de volksgezondheid.

Ik heb geen woorden voor de arrogantie etc. van dit soort gelovigen (die hebben echt wel tv hoor, op zolder bijvoorbeeld) en ik ben blij te horen dat andere stromingen het ook veroordelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:09

moonsparkle schreef:
bigone schreef:

Ik las ook dat de sneltesten niet zo betrouwbaar zijn, natuurlijk helpt het wel wat, maar in ongeveer 40% geeft de sneltest een verkeerde uitslag, bron teletekst.

Ook nu net gelezen, van de 100 mensen met Corona pakt de Abbot sneltest er maar 60 uit. Dat is nogal heftig.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:18

En vergeet de schijnveiligheid niet. Dus mensen worden onvoorzichtig.
Vriendin van mij moet positief zonder klachten werken. Wel op de cohort, personeel is op.
Dat raakt me wel. Ik was positief en zó bang anderen te besmetten, zij moet weliswaar beschermd werken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:40

bigone schreef:

Oh, dat is wel super op zich.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:47

Nou we hebben nu allebei klachten mijn man en ik. Da's 1 voordeel hoeven we ook geen afstand meer te houden. Hoop dat het voor hem hierbij blijft hij heeft last van zijn ogen en een loopneus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:04

Beterschap Susan en man.
Ik vind jouw klachten ook meer dan mild klinken.
Pas goed op jezelf en als je het niet vertrouwd vooral huisarts bellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:12

SusanH schreef:
Nou we hebben nu allebei klachten mijn man en ik. Da's 1 voordeel hoeven we ook geen afstand meer te houden. Hoop dat het voor hem hierbij blijft hij heeft last van zijn ogen en een loopneus.

Beterschap! Hopelijk blijft het ook echt zo mild

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:21

Ik kom ook maar even binnenvallen.
Ik ben in Duitsland woonachtig en werk in de ouderenzorg

Nu loop ik tegen een probleem aan.
Iedere drie dagen of langer als 3 dagen niet op het werk te zijn geweest worden er bij ons sneltesten gedaan.
Nu zijn mijn sneltesten altijd positief.
Dit betekent dat ik in quarantaine moet en een PCR test moet laten uitvoeren. Deze PCR testen zijn dan weer negatief.
Nu blijf ik simpel gevangen in een cirkel van positieve sneltesten en negatieve PCR testen.
Ik ben niet ziek en heb ook geen koorts.

Iemand heel toevallig bekent met dit verschijnsel
Ik loop overtel tegen en muur aan, een passend antwoord heb ik nog niet gevonden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:24

Die sneltesten zijn toch antigeentesten? Kan het niet gewoon zijn dat je antistoffen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:29

Antigeentest is niet hetzelfde als een antistoffentest.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:53

secricible schreef:
Die sneltesten zijn toch antigeentesten? Kan het niet gewoon zijn dat je antistoffen hebt?

Ja, klopt.

Hoelang kunnen die antistoffen aanwezig blijven?
Zijn deze niet alleen met een bloedtest aan te tonen?

Die bloedtest krijg ik 28 december bij de huisarts.

Elke week worden er 150-200 sneltesten gedaan en alleen ik ben steeds positief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:58

secricible schreef:

Uhm antigeen = lichaamsvreemd, antilichaam = reactie op dat antigeen. Dus een antigeentest, meet geen antistof.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:09

Jullie hebben gelijk, ik praat onzin, excuus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:10

Teveel wijntjes gedronken bij het kerstdiner? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:42

idinn schreef:
Teveel wijntjes gedronken bij het kerstdiner? :+

Ik hou het gewoon bij mijn zwangerschapsdementie :D :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:54

moonsparkle schreef:
bigone schreef:

Ik vraag me af hoe dit dan met tv programma's zit? Er werd nu afgeraden kort van te voren te testen en dan naar familie te gaan.
Maar tv programma's doen eigenlijk hetzelfde en daar wordt het wel veilig gevonden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:56

Ik vind het op mijn naar mijn mening vrij veilige manier al een hoop stress :')
Ben 8 dagen in quarantaine geweest en heb me toen PCR laten testen. Negatief uiteraard. Nu al bijna een week bij mijn ouders maar ik zit nog steeds over de stress, ik voel elk pijntje :'). Wat een jaar...