Bloemetje75 schreef:vivana schreef:Klopt wat je zegt,maar helaas hoor je ook andere verhalen rondgaan van ziekenhuis personeel die het dus niet druk hebben...Dus..het blijft gissen voor iedereen,als je de debatten kijkt blijft de vraag waarom de ic nog altijd niet is uitgebreidt.
En waarom is er niet genoeg zorgpersoneel,om NL het zo nodig vond om jaren op ze te bezuinigen. Dus wiens schuld is dat nu eigenlijk?
Omdat het jaren duurt om IC personeel goed op te leiden....
maar als ik onderstaand quote lees dan bedenk ik me toch dat de overheden en hun bezuinigingen het personeel nu met een veel hogere werkdruk heeft opgezadeld
men had nu toch heel veel werk van het ic personeel ( en ander zorgpersoneel ) kunnen afnemen die door niet zorg personeel ( of met korte opleiding tussen 1 ste en 2 de golf ) overgenomen kunnen worden
ik vind het niet alleen maar steeds de schuld van de burgers .. de overheden hebben ook heel erg gefaald op meerdere vlakken
raket schreef:Als ik kijk naar toen ik begon zijn er buiten de registraties die hier boven genoemd zijn wel wat taken door bezuinigingen bijgekomen.
Eerst hadden we een secretaresse, superfijn. Scheelde veel telefoontjes en regelzaken.
Bloedsuikers en infuzen werden door het lab geprikt, doen we zelf nu.
Anti decubitusmatrassen mogen door de schoonmaak niet meer van het bed gehaald worden bij ontslag, dat is te zwaar voor hun. Dus dat doen we nu zelf... net als bedden afhalen bij ontslag...
We hadden fulltime een medewerker in de huiskamer, dat scheelde met eetmomenten en tussendoor enorm, functie is nog 1/3 van over.
En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Los gezien zijn het kleine dingen. Opgeteld kost het mij een hoop tijd en vooral veel momenten dat ik van mijn werk wordt gehaald.