Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:20

Ik woog vanmorgen hetzelfde als vorige week, dus ik ben blij! Ik eet meer om te stabiliseren en lijk nu dus een goede lijn te hebben gevonden. Toen ik iets langer stond kwam ie wel lager uit, maar houd gewoon het hoogste aan. En toch een halve cm in heupomvang kwijt, dus ik blijf de buikspieroefeningen en nu squats ertussendoor volhouden.
Esther, ik slaap ook slecht en voel me enorm moe, zal ook wel door m’n nieuwe baan komen, alles is nieuw en kost veel tijd en energie. Ik heb ook niet veel zin om extra te bewegen, maar als ik buiten ben voel ik me toch snel beter. Hoop dat jij je ook kan motiveren om even een frisse neus te gaan halen. :(:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:43

Goed bezig Pallatin! Wat fijn dat je zo goed gaat!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:18

Afbeelding

Dit is mijn motto even voor vandaag.
Ondanks dat ik net een half uur op mijn helse crosstrainer heb gestaan heb ik zo'n zin in chocolaatjes.
Maar gelukkig heb ik die niet in huis. Haha.

Hebben jullie een goede dag?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:33

@Ryder het bijzondere is dat ik er dus niet specifiek voor getraind heb. Het enige verschil is gewichtsverlies :D

Hier net weer even geknald op de bokszak in de garage. En daarna lekker op de bank gezeten. Voetjes omhoog, stom YouTube filmpjes kijken, heerlijk :') :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:40

Nog geen spierpijn van workout gisteren. Wel drukke dag met weinig beweging, mag ook wel eens. Net boodschappen gedaan voor de hele week. Cheesecakes als toetje gehaald en niet genomen omdat ik vol zat *\o/* Top is dat.

Morgen beter weer, eens kijken of ik nog kan hardlopen :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:18

gaucho schreef:
Nog geen spierpijn van workout gisteren. Wel drukke dag met weinig beweging, mag ook wel eens. Net boodschappen gedaan voor de hele week. Cheesecakes als toetje gehaald en niet genomen omdat ik vol zat *\o/* Top is dat.

Morgen beter weer, eens kijken of ik nog kan hardlopen :+

Dat is altijd fijn inderdaad, als je gewoon vol en voldaan bent en je dus geen trek/ruimte meer hebt voor "ongezonde" dingen... Veel plezier met hardlopen vandaag :) ik ga vanmiddag weer een rondje. Heb er nu al zin in..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:26

Nog ff snel een paar boodschappen bij de ah en dan ga ik een rondje :j

Wekelijkse weegmoment was 67,1, dat is weer een stuk omlaag, ondanks best veel eten. Zal de beweging wel zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:13

Oef ik haak volgende week weer aan. Nu een tijdelijke onderbreking met wel veel (fiets)beweging gok ik, maar ook veel lekker eten en borrels. :))

Gisteren nog een halfhartige poging gedaan om op Foxy te springen, om vervolgens naar de stad te fietsen om borrelmateriaal te scoren :))

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:19

Oh, ik zie allemaal leuke weegschalen voorbij komen. Met een app, dat lijkt me ook wel wat. Misschien kunnen mijn weegschaal en MyFitnessPal dan ook af en toe met elkaar overleggen, zodat ik resultaat zie als ik 'braaf' ben geweest, i.p.v. de volslagen willekeurige stijgingen en dalingen die ik nu lijk te doen. :D .

Mooie keuken Gaucho! Mooi strak en niet standaard, heel leuk. Ik hoop dat je er heel veel plezier van mag beleven (en wij dan weer van de mooie eet-foto's).

Negerzoen nog even sterkte met de verbouwing! Ik vind het vooral naar als je dan toch (tegen beter weten in) je best doet om het stof 's avonds weg te krijgen en het ligt er de volgende dag na een half uur werkzaamheden weer net zo dik. Maar het is tijdelijk, hou dat in gedachten. En een lekker rondje buiten om het stof uit je hoofd te waaien is altijd lekker natuurlijk.

Een dip bij Es_ther lees ik. Vervelend, vooral als je niet echt een oorzaak kunt vinden. Hier had ik ook een beetje een matige week, maar dat was hormonaal. Niet leuk, maar ik weet dat dat over een paar dagen weer over is. Hoop dat mijn man dat ook in gedachten houdt }> . Ik probeer tijdens zo'n dip een beetje de schade te beperken, terwijl ik wel een beetje toegeef aan mijn 'zieligheid'. Dus: wel een gebakken eitje tussen de middag (ipv bakje yochurt), maar niet dan ook nog 5 paaseitjes (die mijn man met vooruitziende blik waarschijnlijk al had gekocht voor dit event :j ).

Voor de rest heel veel mensen die goed aan het bewegen zijn. Mooi, dat motiveert mij ook weer om dit weekend echt actief te gaan zijn. Nog wat puin te ruimen in wei en stal en ik wil mijn moestuintjes op orde krijgen (ze zijn weer onder de sneeuw vandaan ondertussen), dus dat zou nu echt moeten lukken. Heb ik daarna wel een klein wijntje in de zon (ik verwacht gewoon 18 graden en zon nu he, op zondag) verdiend.

Edit: Have fun Roosch!! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:23

Oja, ik zag een prachtige keuken voorbij komen! <3

Nieuw vlees, welkom! Samen kunnen we het wel.

Een dipje zag ik ook. Accepteren, van leren en weer doorgaan. De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Ik zag hippe weegschalen. :D
Ben nog steeds niet in de verleiding gekomen er een aan te schaffen. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:37

Roosch schreef:
Oja, ik zag een prachtige keuken voorbij komen! <3

Nieuw vlees, welkom! Samen kunnen we het wel.

Een dipje zag ik ook. Accepteren, van leren en weer doorgaan. De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Ik zag hippe weegschalen. :D
Ben nog steeds niet in de verleiding gekomen er een aan te schaffen. :')

Vooral niet doen als je er geen behoefte aan hebt Roosch :D doen wat voor jezelf het beste werkt. Hier is net de zon gaan schijnen. Heerlijk! Straks in het zonnetje hardlopen <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:37

Word je echt blij van dit weer :j

Ik word ook heel blij van mijn keuken :D

Heerlijke salade gegeten en er staat een grote pan chili te stoven <3

Afbeelding

Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:49

Oohhh gaucho, die foto's van jou altijd :9

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:32

Waaw die salade ziet er heerijk uit. Ik ben zelf momenteel wat ziekjes en futloos kom moeilijk in motivatie om me bijmekaar te rapen en fatsoenlijk te koken

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:56

Haai iedereen :o

Ik heb me hier al een paar keer gemeld, en lees ook braaf mee maar ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe krijgen jullie die spreekwoordelijke " knop" om?
Ik lijk wel onverzadigbaar (roosch geen grapjes :D :') ) en kan me niet beheersen.
Ik weet opzich goed hoe het zou moeten, en kan perfecte "lijstjes" maken maar ik kan me er niet aan houden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:03

Op verzoek de recepten,

Salade zelf bedacht, maar is een combinatie die ik erg graag eet:
1/2 zak slamix of rucola
1/2 pak = 250 gram voorgekookte rode bieten
1 blikje gestoomde spelt van Bonduelle. Was nu afgeprijsd maar makkelijk zelf te maken ook. Geeft het wat meer bite en maakt het vullender.
50 gram feta
8 gram pompoen pitten.
Munt
Rode wijn azijn. Granaatappel melasse zou ook lekker zijn, wel iets meer kcal.
Totaal is nu 400 kcal, met wat minder feta of light feta kom je lager uit. Ik heb meteen 2 porties van alles gesneden, eet ik het zondag nog een keer.

Chili is het 'stoere chili' recept van AH / uit de allerhande, ik gooi er alleen altijd nog wat extra groente in, nu paprika's. En ik maak meteen 6 porties, 1x met rijst, 1x wraps (die van no fairy tales <3 ) en voor in de diepvries.

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 16:19

Halloooo iedereen :wave: ik kom ook weer eens even langs gewaaid.

Welkom nieuwelingen die ik nog niet welkom heb geheten :wave:

Gauco, die keuken! Mag ik die ook? Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent! En weer van die vervelende recepten gedeeld zag ik al *D

Hier vanmorgen weer 0,4 eraf en nu 11 komma... even spieken in mijn app... 11,7 eraf *\o/*

Tot zover mijn onsamenhangende post :') ik ben al 2 dagen vooral heen en weer aan het racen voor mijn gevoel, dus hopelijk dit weekend weer even wat meer posten en wat meer samenhang ook :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:47

Wat super goed Butterfly! *\o/* *\o/* Topper hoor!

Zerena, dat is inderdaad echt een mentale knop die je om moet kunnen zetten en dat is niet (ik durf te zeggen: nooit) gemakkelijk. Waarom wil je graag gezonder eten? Wat levert het je op? Waar wil je naartoe met je nieuwe gewoonten? Dit soort vragen zijn denk ik fijn om helder te hebben en die motivatie te zoeken in jezelf, élke keer opnieuw. Ik blijf ook onverzadigbaar, dat is nu eenmaal hoe mijn lijf werkt, maar kan het veel beter de baas wanneer ik mijn doel voor ogen hou. Bij mij is dat terug kunnen paardrijden en mijn baan als fysio makkelijker kunnen uitvoeren. Het hoeft niet altijd iets groot te zijn, maar iets van concrete motivatie helpt vaak wel om je tijdens zo’n momenten terug met beide voeten op de grond te zetten en met de handen uit de snoepkast :+

Welkom overigens, iedereen die zich de laatste tijd heeft gemeld! Ik hoop dat jullie allemaal steun hebben aan dit topic en, mede door gaucho, inspiratie voor lekkere en leuke dingen!

Ik ben heel druk met afronden van eerste stage en mijn afstudeeronderzoek. Afvallen gaat steeds trager, maar nu -32,2. Nog zo’n 5,8kg en dan is het denk ik wel goed, we zien dan wel wat er nog komt. Als er meer af gaat, is dat ook prima, maar ik denk dat dat gewicht behouden al meer als uitdaging genoeg is haha.

Veel plezier Roosch! :D En ook alle andere mensen in dit topic, het belooft een prachtig weekend te worden <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:53

Wauw Ine wat een prestatie!
Voor mij is het ongeveer dezelfde hoeveelheid die ik af wil vallen.
Ook eb ik mede als doel om weer te kunnen paardrijden, daarnaast wil ik graag makkelijk met mijn kids kunnen spelen en lekkerder in mijn lijf zitten.
Opzich hele mooie motivatie punten, en toch......

Succes met het afronden!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:56

Dankjewel!

Komt goed hoor, blijven meelezen en blijven proberen. Op een bepaald moment hou je het langer vol en dan komt op een dag die ‘klik’ en ben je vertrokken. En soms gaat het een paar dagen of weken slecht, maar dat is ook prima. Als je maar telkens weer denkt ‘nieuwe dag, nieuwe kansen’. Zo sta ik er alleszins in. Voor mij werkt heel goed om 5 dagen per week kcal te tellen in mijn app en in het weekend niet te tellen + in het weekend 1 avond eten af te halen/uit eten te gaan. Ik kijk altijd zo uit naar het weekend, dat ik doordeweeks mezelf beter kan beheersen. En in het weekend ga ik niet volledig los (ok, soms wel :D ), maar dan mag ik wel een gebakje van bij de bakker en brood als lunch van mezelf :9

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:08

Zerena, ik heb precies hetzelfde hoor. Lees al vanaf het begin mee met enorm veeeeeel respect voor de dames hier. Ik kan het vooral 's avonds heel goed bedenken wat ik vanaf de dag erna anders/beter ga doen etc. En de volgende dag gaat gewoon precies hetzelfde als eerder. Ik dacht altijd dat als ik de 3 cijfers zou bereiken, nou dat noooooiit! Maar toch gelukt :+
Mijn werk als supermarktondernemer maakt het er ook niet makkelijker op, alles is er altijd (oja en het is nog eens allemaal ook van mij :j O:) )
Ik doe mijn best door iedere dag 10.000 stappen te doen, nu meer water drinken. Maar echt de knop om lukt me niet. Terwijl ik echt mega baal van hoe mijn lijf eruit ziet (bijna 40 *\%/* )

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:28

Hoeveel calorieen hou jij dan doordeweeks aan bijv?

Helemaal herkenbaar Ipsilonka :j

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:37

Hoi! Hier ook meer in de meeleesmodus geweest. :D

Gaucho je keuken is heel mooi geworden, dat was het wachten waard!

Volgens mij werken de meeste apps voor voeding bijhouden zo dat je zelf wat info invult qua man/vrouw, gewicht, doel (afvallen voor de meesten hier) en hoe actief je bent en dan geeft de app aan hoeveel calorieën je max is.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:41

Zerena schreef:
Hoeveel calorieen hou jij dan doordeweeks aan bijv?

Helemaal herkenbaar Ipsilonka :j

Ik ben via MyFitnessPal begonnen op zo’n 2200 denk ik? Begingewicht was 116,5kg. Ik heb daar ‘licht actief’ aangeduid als activiteitenniveau, maar ik ben een stuk actiever. Ondertussen mag ik er nog 1700 volgens de app en zit daar meestal 200-300 boven. Ik val niet snel meer af sinds het begin van dit jaar, maar nog wel voldoende. Er zijn dagen dat ik braaf rond de 1800 blijf, maar evengoed wel uitschieters van 2300. Hangt erg af van hoe moeilijk ik het heb qua honger :')
Door mezelf als minder actief in de schatten als dat ik ben, probeer ik te plannen op die lagere kcal aantallen en zijn uitschieters niet zo erg haha. Als ik meer mag, plan ik dat toch maar gewoon vol _O- . Dus nu heb ik vaker een dagplanning van 1800, maar als er dan een chocolaatje in mijn mond springt >;) is dat ook niet zo’n ramp.

Wat ik fijn vind, is je bmr berekenen via deze site: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

Dan weet je wat je ongeveer per dag verbrandt.

Ik verbrand bij normale lichaamsbeweging nog 2500kcal per dag, dus als ik rond de 1900-2000 zit, dan val ik af. De ene dag beweeg ik meer dan de andere, maar door 3 paarden aan huis te hebben, een actieve hond + een stage als fysio, mag ik mezelf wel onder ‘normale lichaamsbeweging’ scharen denk ik :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:40

Ja ik had ook idd mijn bmr berekent.
En ik denk dat ik overdag toch ergens wel te weinig eet, terwijl het niet weinig is.
Maar dan ga ik dat in de loop van de dag compenseren.
Eens even een dikke schop onder mijn kont om alles bij te gaan houden.
En dan ook gewoon structureel minimaal 1900 calorieën eten bijv.