Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:01

*\o/* mijn riem kan weer een gaatje strakker *\o/*
Zelfs na gisteren Macdonalds en vrijdag Sushi *\o/*
Bijna onder de 70 nu.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:31

Hoe gaat het met jullie? Het is erg rustig hier. Teken dat het zo goed gaat en jullie geen steun meer nodig hebben? Of gaat het juist wat minder goed?
Hier ging het iets minder, weer een kilo er bij. Maar nu een paar dagen weer nieuwe motivatie en meteen resultaat op de weegschaal. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:47

Hier gaat het helemaal niet goed. Veel lichamelijke klachten, met een mentaal gevolg. Moed is me wederom compleet in de schoenen gezakt. Gelukkig is er 10 kg vanaf gegaan en die komt er niet weer bij, dus dat is al een hele winst. Eind augustus ga ik starten bij de psycholoog, hopelijk dan wat meer rust in m'n kop.
Hoe gaat het bij jou san4nie?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:14

Ik heb vakantie dus niet echt aan het kcal tellen maar ik let wel op.
Net nieuwe skates gekocht. Van de week 5 km op m'n oude maar die kunnen echt niet meer na 15 jaar.
Zometeen m'n nieuwe eens testen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:59

Hier wel goed. Ik daal niet mega hard. Maar t belangrijkste is dat ik niet terug omhoog ga in gewicht. We hebben t weer behoorlijk druk gehad. En met de hitte is het wandelen wisselend. Maar ik ben heel blij met hoe t nu gaat. En langzaam gewicht verliezen is nog steeds verliezen! :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:18

Hier gaat het goed. Sinds 20 maart is er 11kg af, waarvan 5.5 sinds 5 juli. Ik zie wel op tegen de komende hete dagen, maar gelukkig zijn het er maar een paar.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:25

Hier blijf ik nog steeds hangen, wel lekker aan het sporten. Ga proberen hier wat vaker te posten, wellicht helpt dat.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:11

Hier een beetje te veel lopen cheaten tijdens de staycation. Beetje in de trant van: ik ga nergens heen, dus dan mezelf thuis maar verwennen, superdom eigenlijk. Ben de afgelopen 3 weken dus weer aangekomen.

Maar vanaf afgelopen zondag elke dag km of 8 a 9 gelopen, dus dat probeer ik er even in te houden! Wel lekker, i.p.v. op de bank neerploffen gewoon nog even 1,5u rondje doen. :)

Jullie kunnen het dames! We gaan er gewoon weer voor met hernieuwde moed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:57

Lieke schreef:
Hier blijf ik nog steeds hangen, wel lekker aan het sporten. Ga proberen hier wat vaker te posten, wellicht helpt dat.

Mij hielp dat een tijd terug in het topic wel enorm! Jullie motiveerden mij echt om door te zetten en niet toch iets lekker te pakken bijvoorbeeld. Dus ik hoop dat we weer wat leven in dit topic kunnen krijgen :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:21

Wat balen Renee! Goed dat je hulp zoekt, al weer een stap in de goede richting. En je hebt er toch al 10 af, dat is ook echt al knap hoor.

Ik merk zelf ook dat mijn gemoedstoestand heel veel invloed heeft. Heb nu vakantie van studie. Binnenkort weer een bijbaan switch. Paard gaat lekker. Het is mooi weer. Ik voel me goed en heb er energie en kracht voor om weer wat strenger te zijn voor mezelf. Vooral in de weekenden teveel gegeten.

Dide, wat goed om nog zo’n ronde te gaan wandelen ‘s avonds!

Hoe bevallen je skeelers Claudia?

Kiwiwitje en mizora gaan dus goed, knap hoor.

Hier hetzelfde de afgelopen tijd Lieke. Hoop ook dat er weer een leuk clubje meedoet. Het helpt ergens toch om het samen te doen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:08

Vandaag goed begonnen met een rondje hardlopen. Gisteravond van het paard gestuiterd, dus ik had verwacht daar spierpijn van te hebben, maar het valt mee, alleen een beetje stijf.
Wat goed van dat wandelen Dide, hou je dat ook vol met de hitte straks?
Sannie, erg herkenbaar hoor dat je gemoedstoestand invloed heeft. Ik kan dan echt in een positieve of negatieve spiraal terecht komen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:18

Oeh bah! Beide helemaal oke?

Hoe gaat het wel redelijk. Zit niet heel goed in mn vel wat ook niet meewerkt :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:28

Lieke schreef:
Vandaag goed begonnen met een rondje hardlopen. Gisteravond van het paard gestuiterd, dus ik had verwacht daar spierpijn van te hebben, maar het valt mee, alleen een beetje stijf.
Wat goed van dat wandelen Dide, hou je dat ook vol met de hitte straks?
Sannie, erg herkenbaar hoor dat je gemoedstoestand invloed heeft. Ik kan dan echt in een positieve of negatieve spiraal terecht komen.

Au! Hopelijk ontstaat de stijfheid dan niet op een later moment!

Gisteravond met ouders rondje door de uiterwaarden gelopen, wel een ijsje gehaald onderweg, maar we zijn wel dik 2u weggeweest, dus dat moest ook wel kunnen :j

Vanavond zit het er even niet in doordat ik niet thuis ben, maar ga vanmiddag 2,5 uur klimbos doen, dus dat compenseert weer :D
Morgen weer wel voornemens rondje te doen! Sinds zondag dan wel elke dag km of 8 a 9 gelopen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:04

Oei, balen Lieke! Stijfheid ondertussen wat minder? Of alleen maar erger geworden?

Esther, dat helpt inderdaad ook niet mee, hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Lekker actief van jou dide, zoveel wandelen, knap hoor. En af en toe een ijsje mag dan best.

Hier gaat het ook goed. Gister en vandaag al vroeg op het paard, klein uurtje gereden. Veel werken en wat in de tuin bezig, dus veel in beweging. Heb met dit weer ook weinig trek, dus ook wel wat makkelijker nu. Ben bijna 5 kilo kwijt. Vanavond wel lekker bbq’en en morgen een verjaardag, dan eet ik lekker waar ik zin in heb. En verder weer wat stenger die dagen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:59

Gelukkig hadden we beide niks, vandaag alleen nog een beetje stijve arm, dus dat valt mee.
Vervelend Esther, het is ook heel lastig om af te vallen als het op andere vlakken ook niet goed gaat, maar misschien helpt het als je er niet vol voor gaat, maar bijvoorbeeld één ding goed te doen, bijv wel veel bewegen, water drinken of groente eten.
Sannie, wel handig dat je minder trek hebt. Mijn trek blijft even groot, maar wel anders (trek in chips ipv chocola).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:26

Tussenstand na een week vakantie en geen kcal tellen.... -1 kg :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:59

Doe je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:37

Haha, dat is toch mooi meegenomen! Wellicht het ontstressen? :+

Ik merk dat ik wel wat heb aan dit topic, wederom. Was erg geschrokken en had de balen dat ik weer boven de 90 kg uit kwam. Nu m'n best weer aan het doen en zit er inmiddels weer onder. 1,1 kg er af. Ik hoop zo dat we dit topic weer actief kunnen krijgen/houden. Het helpt me echt zo om even twee keer na te denken voor ik iets in m'n mond stop.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:37

He dames, goed om alle updates te lezen! Ook eigenlijk wel fijn dat het niet allemaal super succesverhalen zijn die hier langskomen, de ups en downs zijn namelijk heel herkenbaar :o .Hier gaat het ok. Ik val af, maar het gaat tergend langzaam, terwijl ik wel goed mijn best doe. Dus soms is het lastig om de motivatie vast te houden. Maar ik doe mijn best, hou me zeker door de week strikt aan mijn geen alcohol/snacks beleid. Nu met een paar BBQ avonden voor de deur wordt het een uitdaging, maar ik probeer in ieder geval de stokbroodjes met boter wat in te perken en te gaan voor wat 'gezondere' sausjes.

Ik zie in de reacties van de afgelopen tijd dat de meesten weer wat actiever zijn gaan sporten, super goed! Ik heb mijn pony weer wat opgepakt, aangezien die nog niet helemaal 'getemd' is zit daar ook altijd wel wat loopwerk voor het baasje bij (grondwerk en desensibilisatie). Helaas durf ik het de komende dagen niet aan om veel met haar doen, ze gaat bij stress het liefst (hard) lopen en daar is het nu echt te warm voor....

1 stok achter de deur hier: nog anderhalve beek tot de vakantie. Alles wat er af is fijn, staan de jurkjes en bikini toch net wat leuker (tenminste: voel ik me net wat comfortabeler om ze aan te doen eigenlijk...).

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:50

Gelukkig maar Lieke!

Ik heb dat inderdaad ook wel Renee, samen doen is toch fijn. Mooi dat er weer wat af is bij jou!

Lekker Claudia, misschien zit je nieuwe eetpatroon al wel goed in je systeem?

Turtlelito, het blijft lastig hè. Eigenlijk weten we dat ook wel, anders waren we hier niet samen aan het ploeteren er mee. Langzaam gaat het hier ook. Maar als ik dan lees dat langzaam ook echt goed is, ga ik toch weer door. Ik ben ook ‘s ochtends heel vroeg aan het werk gegaan. Mijn ruin past zich goed aan bij dit weer, lekker rustig aan. En snap je gevoel wbt bikini en jurkjes helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:52

Lastig hè, die BBQ's... Ik kom al aan als ik er naar kijk. Vind het nog lastig om daar een balans in te vinden.
Langzaam afvallen is ook heel demotiverend, ik herken het enorm. Mijn vriend zegt dan steeds; liever zo dan dat je in rap tempo afvalt en het er na een half jaar weer allemaal aan zit. :=

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:57

Renee1991 schreef:
Lastig hè, die BBQ's... Ik kom al aan als ik er naar kijk. Vind het nog lastig om daar een balans in te vinden.
Langzaam afvallen is ook heel demotiverend, ik herken het enorm. Mijn vriend zegt dan steeds; liever zo dan dat je in rap tempo afvalt en het er na een half jaar weer allemaal aan zit. :=

Klopt natuurlijk ook, en heel eerlijk, ik heb het er ook niet in twee weken aangegeten :D . Maar het zou zo lekker zijn als het verdween als sneeuw voor de zon toch :+ .

BBQ's zijn inderdaad heel lastig. Omdat het in een rustig tempo gaat heb ik toch de neiging te veel 'bijdingen' (broodjes, salade) te snoepen en dat is nou juist waar de calorieën stiekem inzitten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:42

Ik heb afgelopen week 2x gebarbecued en vandaag weer :))
Ik zorg er voor dat ik de rest van de dag al vast rekening mee houd dat ik savonds ga bbqen.
Ik neem dan ook gewoon stokbrood met saus en salades. En radler :9

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:15

ClaudiaHS schreef:
Ik heb afgelopen week 2x gebarbecued en vandaag weer :))
Ik zorg er voor dat ik de rest van de dag al vast rekening mee houd dat ik savonds ga bbqen.
Ik neem dan ook gewoon stokbrood met saus en salades. En radler :9

Dat rekening houden met is lastig, ik eet verder alleen 's middags yoghurt met wat fruit..... Dus dan maar wat meer opletten wat ik 's avonds eet. Minder overdag is niet echt een optie.
Typte zij, terwijl er net een fles bubbels open getrokken werd _O- _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:19

Maar als jij smiddags alleen yoghurt met fruit eet, dan heb je toch meer dan genoeg ruimte over of savonds uitgebreid te bbqen?

Ik heb vanmorgen een tosti van volkorenbrood gehad en een cappuccino.
Dat was 408 kcal.
Dus ik heb dan nog 1200 kcal over voor de bbq.
Dan kan ik echt wel veel eten. :D